Op-Com vikakoodinlukija
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Kokeilin aloitusviestiin linkatulla ohjeella, mutta ei toiminut
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Opel Astra G 1.8 vm. 2000 manuaali
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen)
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen)
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin)
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen)
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen)
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin)
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Maalaisenglanti sanois happianturi ja vika ei päällä mutta koodi muistilla
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Joo, lambda - anturin korkea jännite, mutta vika ei tosiaan ole päällä. Nollaus ja katsoo tuleeko uudestaan ja missä tilanteessa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Vika tulee heti takaisin.
Opel Astra G 1.8 vm. 2000 manuaali
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen)
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen)
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin)
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen)
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen)
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin)
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Ok. Joko lambdassa tai sen johtimissa vikaa. Esim. oikosulku jännitteeseen. Voi olla myös liian rikas seos. Rikas seos voi johtua väärästä maf / map arvosta eli ilmamäärä väärin tai moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi antaa eculle väärää tietoa jaa seosta rikastetaan liikaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 09 Elo 2018, 10:05
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Onko tietoa saako OP-COM v1.95 laitetta toimimaan Astra J auton kanssa? Ajurit asentuivat Win XP koneeseen ongelmitta ja kokeilin eilen mielestäni ohjeistettua 201008 ohjelmaa v1.95 kansiossa. Se ei mielestäni käyttäytynyt oikein ja mitään ei oikein saanut luettua. Sen sijaan olin huomaavinani, että radio saattoi vaihtaa kanavaa tai pätkäistä ja samoin aika nopeasti tuli jokin "huolla kaarrevalojärjestelmä ilmoitus" ajotietokoneeseen. Vikakoodeja ei saanut luettua eikä ohjelma oikein käyttäytynyt järkevästi. Tiedän tämän siitä, että hetkeä ennen kytkin laitteen Saab 9-5 (2004) autoon ja sieltä sai kyllä luettua kaikki mahdolliset ecut ja moduulit autosta ilman virheilmoituksia. V1.95 ohjelmakansiossa oli pari muutakin softakansiota 2012 ja 2015 muistaakseni tämän 201008 lisäksi. Uskaltaako näitä kokeilla tai onko yleensä tietoa V1.95 yhteensopivuudesta Astra J:n kanssa?
Opel Astra Sports Tourer 1.4T (2016.5)
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Lambda vaihdettu uuteen ja vika ei poistunut. vian nollauksen jälkeen vika ei heti tule takaisin.Robertx kirjoitti: ↑04 Elo 2018, 10:20 Ok. Joko lambdassa tai sen johtimissa vikaa. Esim. oikosulku jännitteeseen. Voi olla myös liian rikas seos. Rikas seos voi johtua väärästä maf / map arvosta eli ilmamäärä väärin tai moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi antaa eculle väärää tietoa jaa seosta rikastetaan liikaa.
Opel Astra G 1.8 vm. 2000 manuaali
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen)
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen)
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin)
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen)
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen)
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin)
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Ensinnäkin vikakoodista P0130:
Itseasiassa vikakoodilla P130 on 4 vaihtoehtoa:
P0130 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-30 = Happianturin mittauspiirin jännite korkea, anturi 1
P0130 O2 Sensor 1 Circuit Voltage Low C-30 = Happianturin mittauspiirin jännite matala, anturi 1
P0130 O2 Sensor 1 Open Circuit C-30 = Happianturin mittauspiirin katkos (piiri auki) , anturi 1
P0130 O2 Sensor 1 Incorrect Signal C-30 = Happianturin väärä signaali, anturi 1
Eli testerillä olisi syytä katsoa lambdan jännitevaihtelu... siitä voi päätellä mahdollista vikaa. Lambdan vaihdolla on oletettavasti poissuljettu mittapiirikatkos tai mittapiirin oikosulku.
Lambdan jännite voi olla matala tai korkea tai signaali voi olla väärä.
https://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
Seos voi siis olla joko laiha tai rikas tuolla vikakoodilla.
Itseasiassa vikakoodilla P130 on 4 vaihtoehtoa:
P0130 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-30 = Happianturin mittauspiirin jännite korkea, anturi 1
P0130 O2 Sensor 1 Circuit Voltage Low C-30 = Happianturin mittauspiirin jännite matala, anturi 1
P0130 O2 Sensor 1 Open Circuit C-30 = Happianturin mittauspiirin katkos (piiri auki) , anturi 1
P0130 O2 Sensor 1 Incorrect Signal C-30 = Happianturin väärä signaali, anturi 1
Eli testerillä olisi syytä katsoa lambdan jännitevaihtelu... siitä voi päätellä mahdollista vikaa. Lambdan vaihdolla on oletettavasti poissuljettu mittapiirikatkos tai mittapiirin oikosulku.
Lambdan jännite voi olla matala tai korkea tai signaali voi olla väärä.
https://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
Seos voi siis olla joko laiha tai rikas tuolla vikakoodilla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Pääseekö Op-Comilla Amperaan käsiksi vai onkohan se niin paljon Chevroletin sukua että tarvii jonkun ameriikanserkun softan? Joku vanha Op-Comin versio löytyi iteltäkin mutta siinä loppui vuosimallit autolistassa 2008 vuoteen.
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Löytyiskö Järvenpään seudulta op-commia keneltäkään. Pitäisi saada ratin asentotunnistin kalibroitua ja airbag valo sammutettua vectra c 2005:stä. Carpass löytyy.
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Okei, pystyykö op-comilla katsoa noita lambdan arvoja.Robertx kirjoitti: ↑15 Elo 2018, 19:59 Ensinnäkin vikakoodista P0130:
Itseasiassa vikakoodilla P130 on 4 vaihtoehtoa:
P0130 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-30 = Happianturin mittauspiirin jännite korkea, anturi 1
P0130 O2 Sensor 1 Circuit Voltage Low C-30 = Happianturin mittauspiirin jännite matala, anturi 1
P0130 O2 Sensor 1 Open Circuit C-30 = Happianturin mittauspiirin katkos (piiri auki) , anturi 1
P0130 O2 Sensor 1 Incorrect Signal C-30 = Happianturin väärä signaali, anturi 1
Eli testerillä olisi syytä katsoa lambdan jännitevaihtelu... siitä voi päätellä mahdollista vikaa. Lambdan vaihdolla on oletettavasti poissuljettu mittapiirikatkos tai mittapiirin oikosulku.
Lambdan jännite voi olla matala tai korkea tai signaali voi olla väärä.
https://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
Seos voi siis olla joko laiha tai rikas tuolla vikakoodilla.
Opel Astra G 1.8 vm. 2000 manuaali
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen)
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen)
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin)
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen)
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen)
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin)
Re: Op-Com vikakoodinlukija
viewtopic.php?f=10&t=197883&start=75Teme88 kirjoitti: ↑27 Elo 2018, 02:09Okei, pystyykö op-comilla katsoa noita lambdan arvoja.Robertx kirjoitti: ↑15 Elo 2018, 19:59 Ensinnäkin vikakoodista P0130:
Itseasiassa vikakoodilla P130 on 4 vaihtoehtoa:
P0130 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-30 = Happianturin mittauspiirin jännite korkea, anturi 1
P0130 O2 Sensor 1 Circuit Voltage Low C-30 = Happianturin mittauspiirin jännite matala, anturi 1
P0130 O2 Sensor 1 Open Circuit C-30 = Happianturin mittauspiirin katkos (piiri auki) , anturi 1
P0130 O2 Sensor 1 Incorrect Signal C-30 = Happianturin väärä signaali, anturi 1
Eli testerillä olisi syytä katsoa lambdan jännitevaihtelu... siitä voi päätellä mahdollista vikaa. Lambdan vaihdolla on oletettavasti poissuljettu mittapiirikatkos tai mittapiirin oikosulku.
Lambdan jännite voi olla matala tai korkea tai signaali voi olla väärä.
https://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
Seos voi siis olla joko laiha tai rikas tuolla vikakoodilla.
Pystyy katsomaan livedata - puolelta , kuten tuon topicin sivulla 6 kirjoitetaan.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Sainkin omani nyt jos postissa ja toimimaan. Asentotunnistimesta ei tullut livedataa, eikä sitä pystynyt kaoobeoimaab. On siis kaiketi rikki?
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Sehän se noissa CIM:eissä menee yleensä. CIM ei tarvitse vaihtaa kokonaan, mikäli löytyy jostain toimiva kääntökulma-anturi. Se on erikseen vaihdettavissa oleva osa. Tosin merkkiliikehän vaihtaa koko CIM:n eivätkä myy pelkää anturia. Jostain käytetystä purkaa tuon anturin (joka on varmasti ehjä) ja vaihtaa nykyiseen.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com