Missäköhän vika kun näyttää joku 4 asetta liian vähän. Eli jos ulkona plus 2 niin näyttää -2 ? Olen kokeillut kolmella eri anturilla joista yksi oli melko uusi motonetin anturi ja kaikki näyttävät liian vähän. Liitoksia olen yrittänyt räplätä ja laittaa vähän elektroniikka suihketta, mutta ei auta. Pitääkö alkaa tekee joku säätövastus tohon väliin että pääsee ite säätää kohilleen
Auto siis Vectra-c 2004
Olen huomannut että oma astrani näyttää myös ulkolämpötilan väärin.
Ajotietokoneen piilonäytöltä kun katsoo realiaikaista ulkolämpötilanmittausta, niin on se 3-4 astetta eri kuin viiveellinen arvo.
En tiedä mikä tuo viive sitten on ja saako sitä säädettyä esim juurikin OP-COM:lla, pitäisi tutkia kun tuo palikkakin löytyy.
jospa se onkin se vertailumittarisi joka näyttää liian paljon koska kolme eri anturia antaa kuitenkin keskenään samaa tietoa? Ymmärtääkseni näyttämää ei pysty "kalibroimaan", en ainakaan muista TechII:ssa moista koskaan nähneeni...
En usko kun ulkona maa märkä ja lumi sulaa oikeen urakalla. Aurinkopaistaa ja lisäksi perinteinen elohopee näyttää +3 ja mun mittari autossa -2.
Olen huomannut että oma astrani näyttää myös ulkolämpötilan väärin.
Ajotietokoneen piilonäytöltä kun katsoo realiaikaista ulkolämpötilanmittausta, niin on se 3-4 astetta eri kuin viiveellinen arvo.
En tiedä mikä tuo viive sitten on ja saako sitä säädettyä esim juurikin OP-COM:lla, pitäisi tutkia kun tuo palikkakin löytyy
Hei tyhmä kysymys miten pääsen ajotietokoneen piilonäyttöön ? Kertokaas vielä kun olin lukevinani aikasemmin, että lämpötila anturin vastus arvo pitäs olla jotain 6 ohmia huoneen lämössä mulla on nyt noissa kahessa anturissa 5,5 luokkaa. Toinen on motonetin 3kk vanha ja toinen simensin alkuperäinen jonka luulin olevan viallinen. Kolmatta anturia en ole kerennyt mitata kun on autossa nyt kiinni. Pitäs varmaan tilaa Ooppelilta aito uusi anturi, jos vaikka sattus toimimaan paremmin !
w85 kirjoitti:
Hei tyhmä kysymys miten pääsen ajotietokoneen piilonäyttöön ...
H-Astrassa alkuperäisellä soittimella: http://www.astraownersnetwork.co.uk/sho ... y-tell-you this shows the outside air temperature sensor (OAT) in its uncompensated form
Siis viiveen lisäksi siinä on jotain muunnosta, onko se sitten ohjelmallinen vai vastuksella en tiedä.
Astran manuskasta "Lämpötilan lasku näkyy heti, lämpötilan nousu viiveen jälkeen."
Nyt löyty vika miksi ulkolämpötila näytti liian vähän ! Siellä kusinkin puolella, puskurissa melko lähellä lämpötila-anturia on sellanen iso liitin mihin tulee useita johtoja. Irrotin sen ja kytkin takas. Nyt alko lämpötila näyttää oikeeta lukemaa. Eli aluks näytti -10 ja nyt näyttää +8 mikä on todellinen lämpötila tällä hetkellä. Otin liittimen uudestaan vielä auki ja katsoin tarkemmin, niin olivat aika hapettuneet sellaiset pitkät pinnit joita liittimessä oli useita. Pudistin ne terävällä puukon kärjellä ja laitoin vielä electroniikka spreytä perään. Kyllä nyt on hyvä mieli, kun kevät vihdoin näkyy myös Vectran näytöllä ei pelkästään ulkona. Lisiäksi lähti ilmastointikin skulaa, vaikka ei sitä vielä näillä keleillä tarvitse =))
mrontti kirjoitti: ↑12 Huhti 2015, 11:13
mikäs mahtaa olla vika kun näytössä lukee C*F taikka sitten välil näyttää -10 taikka muutenki väärää lukemaa.
Täällä sama vika Omegassa. Uusi anturi ei auttanut asiaa, johdot ainakin näyttävät ja tuntuvat ehjiltä. Pitääkö uusi anturi jotenkin resetoida tai jotain? Olisko kellään tietoa niitten kahden johdon kulkureitistä? Jos vaikka uudet johdot vetäisin anturille.
Astra J 1.6T Cosmo A sports tourer
Insignia A 1.8 Edition
Exät:
-Vectra C 2.8T
-Omega B2 2.2 x2
-Vectra B 1.8
-Omega A
-Kadett E
Omegassa anturin johto tuppaa katkeen siitä ihan anturin liittimen juuresta.
Se anturin liitin kuuluu sumarien johtosarjaan joten seuraava liitin löytyy sieltä vasemman sumarin tienoilta.
Seuraava liitin on siellä vasemman a-tolpan juuressa ja sieltä matka jatkuu näytölle.