jfalt kirjoitti:Sain ainakin eilen sotkettua kalibroinnin, kun parkkiruudussa opcomilla leikin. Tänään valot näyttivät liian alas. Täytynee etsiä tasaisempi paikka ja yrittää uudelleen
Noni,niin sitä pitää...kävin tänään pikahuollossa 30€. Eipä tuo kyllä ollut hallissa kun 3 minuuttia. No sain kumminkin ale hintaan palvelua koska normisto töpselöinti on vähintään 85€ .
Oli niin vähäinen työ kuulemma. No kuntoon tuli.
jfalt kirjoitti:Taka-anturin vaihdoin ja tiskillä en käynyt. Se on ainakin varmaa. Loppu ei sitten olekaan. Muistaakseni kävin opcomilla aktivoimassa nuo testit ja systeemi kalibroi itse itsensä tai sitten kalibrointia ei tarvittu
TIS sanoo näin:
If the headlamp leveling sensor is replaced, perform the scan tool learn procedure Automatic Headlamp Leveling Sensor Learn.
Minäkin katsoin TISsistä , mutta ilmeisesti sitten eri versio siitä itsellä. Hyvä kuitenkin, että aktivointi onnistuu op-comilla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
tempera kirjoitti: ↑09 Joulu 2017, 16:56
Mullakin selvisi polttimon vaihdolla. Vaihdoin molemmat. On H11 polttimo
Mulla palo myös nyt kuskin puoleinen kulmavalo.
Onks sulla heittää jotain pikaisia ohjeita polttimon vaihtoon?
Kurkkasin luukusta sisään ja näin polttimon ympärillä jonkin ihmeellisen mustan häkkyrän, joka on kahdella ruuvilla kiinni. Tuskin tarvitsee sitä ruuvata pois?
tempera kirjoitti: ↑09 Joulu 2017, 16:56
Mullakin selvisi polttimon vaihdolla. Vaihdoin molemmat. On H11 polttimo
Mulla palo myös nyt kuskin puoleinen kulmavalo.
Onks sulla heittää jotain pikaisia ohjeita polttimon vaihtoon?
Kurkkasin luukusta sisään ja näin polttimon ympärillä jonkin ihmeellisen mustan häkkyrän, joka on kahdella ruuvilla kiinni. Tuskin tarvitsee sitä ruuvata pois?
Ei tartte mitään ruuvailla irti, ne kaks ruuvia pitää paikoillaan sitä metallista häikäisy suojaa. Lamppu lähtee vaan kiertämällä irti.
Kyselisin tästä aihetta sivuten, että onko kukaan laittanut tohon kulmavaloon led polttimoita. J astra kun polttaa noita kulmavaloja vajaa vuoden välein. Toimiiko ja kestäiskö nuo ledit noissa pitempään.
caravan16v kirjoitti: ↑23 Tammi 2018, 21:56
Kyselisin tästä aihetta sivuten, että onko kukaan laittanut tohon kulmavaloon led polttimoita. J astra kun polttaa noita kulmavaloja vajaa vuoden välein. Toimiiko ja kestäiskö nuo ledit noissa pitempään.
Mulla oli ledit noissa lähes koko ajan, kyllä nekin alkoi lopussa herjaamaan.Lamput toimivat kyllä, mutta välillä oli ongelmia et eivät vissiin syttyneet. Noihinhan pitää sit laitella Can ledit ja jos haluaa ledin laittaa niin tuo metalli luiska sisältä pitää poistaa, se on ihan mahdollinen homma mut vaatii hiukan sorminäppäryyttä kun availee ruuvit ja kikkailee ne ulos etteivät tipahda umpion sisälle.
No ny alko mulla vilkuttaan huolla automaattinen valojen korkeuden säätö ja valot näyttää ihan eteen. Pitkät kyllä toimii ja molemmat kulmavalot... onko vinkkejä...? Huomena pitäis johdonpäähän mennä.
imaC kirjoitti: ↑04 Maalis 2018, 13:15
No ny alko mulla vilkuttaan huolla automaattinen valojen korkeuden säätö ja valot näyttää ihan eteen. Pitkät kyllä toimii ja molemmat kulmavalot... onko vinkkejä...? Huomena pitäis johdonpäähän mennä.
Veikkaan vikaa taka akselin tasoanturissa... kaiketi aika yleinen syy. Ilman vikakoodia voi tietysti vain arvailla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Onkohan mitään yhtäläiksyyksiä kun nyt on tosiaan valo ongelma ja nyt kaupasta kun lähdin pärähti näyttöön huolla taka akseli ja huolla awd ja neliveto ei tosiaan toimi...? Toissapäivänä pärähti 200tkm mittariin niin oliko se joku rajapyykki...?
Ainoa mahdollisuus olisi johtosarjan yhteinen liitin , mutta arvelen , ettei sellaista ole. Toki haldexille menee myös johtosarja ja siinä on liitin. Yleisemmät ongelmat haldexiin liittyen ovat tiivisteongelmia , eli kuten jo mainittu, niin haldexista löytyy juttua foorumilta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Juu haldex on sinänsä tuttu mööbeli ja noin 20tkm sinne liemet ja putsari vaihdetukin.. perä öljy oli kaameeta mössöö silloin mut pinta ok niin ei epäilty sekoittumista silloin.. haldeksissa kirkkaat ja moskaa ei nimeksikään... no huomen tutkitaan josko valoilla ja perällä olisi jotain yhteistäkin..?