Insignian parkkitutka ongelmat
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 69
- Liittynyt: 02 Tammi 2011, 17:04
- Paikkakunta: helsinki
Insignian parkkitutka ongelmat
Miksiköhän ei ole gm tehdas puuttunut insignian parkkitutka ongelmiin kun niitä on ollut paljon viallisina liikenteessä?
Minun mielestä se pitäs olla jo takasinkutsu kampanjan aika kun niitä on vaihdettu jo melkeen jokaiseen inkkuun kuulemma ja jos auton takuu aika ei ole ollut voimassa niin eivät ole menneet enää takuun piikkiin vaikka aina on ollut ne tietyt ja samat anturit mitkä reistailee et pien kärsimys ja rahat pois ilman takuuta
Minun mielestä se pitäs olla jo takasinkutsu kampanjan aika kun niitä on vaihdettu jo melkeen jokaiseen inkkuun kuulemma ja jos auton takuu aika ei ole ollut voimassa niin eivät ole menneet enää takuun piikkiin vaikka aina on ollut ne tietyt ja samat anturit mitkä reistailee et pien kärsimys ja rahat pois ilman takuuta
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
Pari kertaa on omaan 2010 mallin toureriin vaihdettu antureita, takaa on aina syystalven aikana pimentynyt pari, takuuseen on nyt vielä mennyt.
Sanovat kosteuden rikkovan. Ärsyttävä ongelma ja kallis takuu ajan jälkeen.
Sanovat kosteuden rikkovan. Ärsyttävä ongelma ja kallis takuu ajan jälkeen.
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
Mulla tälläkin hetkellä rikki oik. + vas. ulommat taka-anturit.
En oo vielä tosissani yrittänyt takuuseen niitä saada, täytyy kyllä ottaa asiaksi koska auto kohta 3-vuotias
Mullakin tiedossa useampi Inkku josta niitä on menny...
En oo vielä tosissani yrittänyt takuuseen niitä saada, täytyy kyllä ottaa asiaksi koska auto kohta 3-vuotias
Mullakin tiedossa useampi Inkku josta niitä on menny...
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
http://www.ebay.co.uk/itm/PARKING-SENSO ... 1c247108aasimpju kirjoitti:kallis takuu ajan jälkeen.
Saabisti 3 X 9-5 -04/-07/-09. Insignia SW 2.0d 160hv aut -12 ja samanlainen tilattu.
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
onko parkkitutka ongelma tietyssä vuosimallissa millä tavalla vika ilmenee pitääkö odottaa että kolahtaa
luulis astroissa olevan samat tutkat
opel artra sports tourer at 2011
luulis astroissa olevan samat tutkat
opel artra sports tourer at 2011
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
Viime viikolla vaihdettiin kaksi anturia -> 2009 ST Inkku
Grandland X Innovation Plus 225 PHEV
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 69
- Liittynyt: 02 Tammi 2011, 17:04
- Paikkakunta: helsinki
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
arska11 kirjoitti:onko parkkitutka ongelma tietyssä vuosimallissa millä tavalla vika ilmenee pitääkö odottaa että kolahtaa
luulis astroissa olevan samat tutkat
opel artra sports tourer at 2011
J astroissa ei ole tullu vastaan vikoja mut on ollu niin sedan ku farkku inkuissa jouduttu vaihtamaan tunnistimia ja useimmiten on ollut taka oikea nurkan tunnistin rikki .
ei ole pahan hintasii ebayn kautta tunnistimet näköjään
-
- 'Kadett'
- Viestit: 26
- Liittynyt: 19 Marras 2009, 20:28
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
Onko kukaan vaihtanut itse noita antureita? Ja onko muuta keinoa tietää mikä anturi on pimeenä paitsi kokeilemalla? Näyttääkö op-com noi pimeet anturit?
Opel Insignia hb 2.0 CDTI A Sport -14
Opel Insignia hb 1.4T Black&White -13
Ex Opel Vectra 1.9 CDTI A -08, Ex Opel Insignia ST 2.0 CDTI Cosmo -09
Ex Opel Vectra 2.0 16v -99, Ex Opel vectra 2.0i -92
Opel Insignia hb 1.4T Black&White -13
Ex Opel Vectra 1.9 CDTI A -08, Ex Opel Insignia ST 2.0 CDTI Cosmo -09
Ex Opel Vectra 2.0 16v -99, Ex Opel vectra 2.0i -92
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
Justiin tilasin Ebayn kautta Puolasta 5 anturia rahteineen 27€/kpl. Aito Bosch.
Itsellä sormituntumalla rikki molemmat uloimmat taka-anturit, ja Lauantaina tarkoitus koittaa perehtyä asiaan kunnolla, ja kokeilla että saisiko noita puhdistamalla, tai muuten laittamalla kuntoon.
Faija oli näperrellyt toissapäivänä omaansa ('09 HB) uuden anturin paikalleen, ja oli kuulemma pienellä virralla, ja yleismittarilla testannut anturit läpi, ja rikkinäinen oli antanut eri lukemia kuin muut. Täytyy viikonloppuna kysellä, että miten oli mitannut.
Itsellä sormituntumalla rikki molemmat uloimmat taka-anturit, ja Lauantaina tarkoitus koittaa perehtyä asiaan kunnolla, ja kokeilla että saisiko noita puhdistamalla, tai muuten laittamalla kuntoon.
Faija oli näperrellyt toissapäivänä omaansa ('09 HB) uuden anturin paikalleen, ja oli kuulemma pienellä virralla, ja yleismittarilla testannut anturit läpi, ja rikkinäinen oli antanut eri lukemia kuin muut. Täytyy viikonloppuna kysellä, että miten oli mitannut.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
Noniin, eilinen päivä menikin sitten tutkia ihmetellessä. Helpoin tapa tietysti todeta anturivika, laittamalla pakki päälle, ja kokeilemalla jokaisen anturin pintaa sormella. Toimiva anturi antaa sormeen pienenpienen "sähköiskun" kaltaisen naputuksen.
Testattu myös neljä varmasti toimivaa anturia, ja kaksi rikkinäistä yleismittarilla. Anturissa on kolme pinniä, joista tieto kulkee johtosarjaan. Keskimmäisestä pinnistä kun mittaa vastusmittarilla molemmille reunapinneille, niin vastusarvon tulisi olla 0.7< ohmia. Rikkinäinen anturi antaa vastusarvoksi äärettömän. Yksi rikkinäinen anturi purettu testimielessä osiin, ja itse elektroniikka on upotettu silikonimassan sisään, joten erittäin hyvällä tuurilla joku pelle peloton voisi löytää anturista kylmäjuotoksen suurennuslasilla tiiraillen. Tietysti ensin pitää rapata se silikonimassa pois ympäriltä, jonka tehtävänä on estää veden pääsy anturiin.
Vesi pääsee todennäköisesti anturiin anturin saumasta (anturi on koottu tehtaalla kahdesta palasesta), joka ei ole kovin luja. Puolikkaita pyörittelemällä tuntuu ja näkyy selvästi, kuinka sauma liikkuu ja elää. Itse vedin kaikkiin taka-antureihin ohuen silikonimassan tuohon saumaan, ja myös siihen yhteen uuteen, jonka laitoin paikalleen. Eipähän ainakaan siitä mene enää vesi sisään. Ainakin sedaneissa ja HB-malleissa tuo oikean takanurkan anturi on suoraan takarenkaasta lentävän kurasuihkun edessä, suunnittelin ja mietin pitkään, että minkä roiskeläpän muotoilen tuonne puskurin sisään estämään veden suoraa lentämistä anturiin, mutta en ainakaan vielä löytänyt mitään toimivaa ratkaisua.
Antureihin pääsee sedan ja HB-malleissa käsiksi kun tunkkaa autoa hieman ylös, ja löysää takapuskurin alta kolme muovinastaa, ja laittaa puskurin rungon ja puskurin reunan väliin kiilan. Tällöin käsi mahtuu oikein hyvin kaikkiin antureihin, ja ne ovat helposti irroitettavissa. Itse anturi on vaan painettu puskurissa oleviin muoviklipsuihin kiinni, joten ei tarvitse työkaluja irroitukseen. Anturin kaulassa on kuminen rengas, joka tiivistää anturin kauluksen, ettei kuravesi valu puskurin pintapuolelta anturiin. Tuo kumirengas tahtoo mennä aina ruttuun ja kaksinkerroin kun anturia laittaa takaisin paikalleen, joten hyvä konsti on suhauttaa kumirenkaaseen hieman WD:tä, jolloin myös anturi asettuu puskuriin paremmin.
Kaikki uudet anturit ovat pintaväriltään mustia, joten mustassa autossa ei tarvitse maalailla noita antureita erikseen oikean väriseksi.
Tekemällä, ja kokeilemalla oppii. Sano.
Testattu myös neljä varmasti toimivaa anturia, ja kaksi rikkinäistä yleismittarilla. Anturissa on kolme pinniä, joista tieto kulkee johtosarjaan. Keskimmäisestä pinnistä kun mittaa vastusmittarilla molemmille reunapinneille, niin vastusarvon tulisi olla 0.7< ohmia. Rikkinäinen anturi antaa vastusarvoksi äärettömän. Yksi rikkinäinen anturi purettu testimielessä osiin, ja itse elektroniikka on upotettu silikonimassan sisään, joten erittäin hyvällä tuurilla joku pelle peloton voisi löytää anturista kylmäjuotoksen suurennuslasilla tiiraillen. Tietysti ensin pitää rapata se silikonimassa pois ympäriltä, jonka tehtävänä on estää veden pääsy anturiin.
Vesi pääsee todennäköisesti anturiin anturin saumasta (anturi on koottu tehtaalla kahdesta palasesta), joka ei ole kovin luja. Puolikkaita pyörittelemällä tuntuu ja näkyy selvästi, kuinka sauma liikkuu ja elää. Itse vedin kaikkiin taka-antureihin ohuen silikonimassan tuohon saumaan, ja myös siihen yhteen uuteen, jonka laitoin paikalleen. Eipähän ainakaan siitä mene enää vesi sisään. Ainakin sedaneissa ja HB-malleissa tuo oikean takanurkan anturi on suoraan takarenkaasta lentävän kurasuihkun edessä, suunnittelin ja mietin pitkään, että minkä roiskeläpän muotoilen tuonne puskurin sisään estämään veden suoraa lentämistä anturiin, mutta en ainakaan vielä löytänyt mitään toimivaa ratkaisua.
Antureihin pääsee sedan ja HB-malleissa käsiksi kun tunkkaa autoa hieman ylös, ja löysää takapuskurin alta kolme muovinastaa, ja laittaa puskurin rungon ja puskurin reunan väliin kiilan. Tällöin käsi mahtuu oikein hyvin kaikkiin antureihin, ja ne ovat helposti irroitettavissa. Itse anturi on vaan painettu puskurissa oleviin muoviklipsuihin kiinni, joten ei tarvitse työkaluja irroitukseen. Anturin kaulassa on kuminen rengas, joka tiivistää anturin kauluksen, ettei kuravesi valu puskurin pintapuolelta anturiin. Tuo kumirengas tahtoo mennä aina ruttuun ja kaksinkerroin kun anturia laittaa takaisin paikalleen, joten hyvä konsti on suhauttaa kumirenkaaseen hieman WD:tä, jolloin myös anturi asettuu puskuriin paremmin.
Kaikki uudet anturit ovat pintaväriltään mustia, joten mustassa autossa ei tarvitse maalailla noita antureita erikseen oikean väriseksi.
Tekemällä, ja kokeilemalla oppii. Sano.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- 'Kadett'
- Viestit: 26
- Liittynyt: 19 Marras 2009, 20:28
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
Hyvät ohjeet! Täytyy tilailla ittekkin antureita muutama ja vaihdella. Ebayn kautta näytti olevan 27€ kpl liettuasta postikuluineen tosiaan
Opel Insignia hb 2.0 CDTI A Sport -14
Opel Insignia hb 1.4T Black&White -13
Ex Opel Vectra 1.9 CDTI A -08, Ex Opel Insignia ST 2.0 CDTI Cosmo -09
Ex Opel Vectra 2.0 16v -99, Ex Opel vectra 2.0i -92
Opel Insignia hb 1.4T Black&White -13
Ex Opel Vectra 1.9 CDTI A -08, Ex Opel Insignia ST 2.0 CDTI Cosmo -09
Ex Opel Vectra 2.0 16v -99, Ex Opel vectra 2.0i -92
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
'09 ST:hen vaihdettu kanssa taakse vasen ulompi anturi viime keväänä, ja nyt on oikea ulompi pimeänä.
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
Minkälainen klipsu on siinä anturiin menevässä johdossa, eli miten se johdon irroitus tapahtuu? Illalla kokeilin nopsasti parkkipaikalla että farkusta saa tuon oikean ulommaisen irti ihan vain pudottamalla käden oikeasta välistä sinne puskurille, mutta sormituntumalla en keksinyt heti että onko siinä johdon liittimessä jokin vapautuskieleke vai lähteekö ihan vetämällä.ascona_c kirjoitti: Antureihin pääsee sedan ja HB-malleissa käsiksi kun tunkkaa autoa hieman ylös, ja löysää takapuskurin alta kolme muovinastaa, ja laittaa puskurin rungon ja puskurin reunan väliin kiilan. Tällöin käsi mahtuu oikein hyvin kaikkiin antureihin, ja ne ovat helposti irroitettavissa. Itse anturi on vaan painettu puskurissa oleviin muoviklipsuihin kiinni, joten ei tarvitse työkaluja irroitukseen.
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Re: Insignian parkkitutka ongelmat
Tilasin ebaysta tämän:
http://www.ebay.co.uk/itm/Parking-senso ... OC:GB:3160
Nopeasti tuli perille, mutta osa olikin PSA:lle sopiva (kuten tuosta ebayn kuvasta olisi voinut tarkemmin katsomalla huomata):
https://www.dropbox.com/s/llbhenhdwqg834q/13040011.jpg
Katsotaan, miten vaihto/palautus onnistuu.
http://www.ebay.co.uk/itm/Parking-senso ... OC:GB:3160
Nopeasti tuli perille, mutta osa olikin PSA:lle sopiva (kuten tuosta ebayn kuvasta olisi voinut tarkemmin katsomalla huomata):
https://www.dropbox.com/s/llbhenhdwqg834q/13040011.jpg
Katsotaan, miten vaihto/palautus onnistuu.
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17