keskuslukituksen boksi
keskuslukituksen boksi
*Edit tärkein unohtu. Autohan oli astra g -98 x20dtl
Elikkäs 3 paljasta johtoa takaluukun suojakumin sisällä olivat syynä keskuslukituksen boxin sulamiseen. Pystyykö tämän boxin korvata samanlaisella, mutta erityyppisellä moottorilla varustetun auton boxilla?
Tämä uusi boxi pitäis ilmeisesti sitten ohjelmoida jollakin? Tech2:lla vai millä?
http://www.ebay.co.uk/itm/OBD2-Tech2-US ... 230ec617a2 ?
Ohjaako tämä boxi tuota sisäilmankierrätyslaitetta (tjms) hansikaslokeron takana?
Kiitoksia etukäteen
Elikkäs 3 paljasta johtoa takaluukun suojakumin sisällä olivat syynä keskuslukituksen boxin sulamiseen. Pystyykö tämän boxin korvata samanlaisella, mutta erityyppisellä moottorilla varustetun auton boxilla?
Tämä uusi boxi pitäis ilmeisesti sitten ohjelmoida jollakin? Tech2:lla vai millä?
http://www.ebay.co.uk/itm/OBD2-Tech2-US ... 230ec617a2 ?
Ohjaako tämä boxi tuota sisäilmankierrätyslaitetta (tjms) hansikaslokeron takana?
Kiitoksia etukäteen
Re: keskuslukituksen boksi astra g -98 x20dtl
moi, itse tiedän sen että ite omaan ostin avaimet uusiks se kakeosa ite ohjelmoin ne toimimaan op comilla tuli mukaan pakettiin eri moottrotyypistä ohjainboksikin, se että ohjaako tuo CL boksi muutakin en tiedä, empä usko ainakaan
I´ll be back
Opel Corsa E hatchback B10XFL vm 2015 turbolla
rip Astra G vm 2001 2000 Edition wagon X18XE1 palveli 10 vuotta
Opel Corsa E hatchback B10XFL vm 2015 turbolla
rip Astra G vm 2001 2000 Edition wagon X18XE1 palveli 10 vuotta
Re: keskuslukituksen boksi
Pystyy korvaamaan, mutta vaatii sitten ohjelmoinnin Techillä tai onnistuu Op-comillakin.
Keskulukituksen boxi ei ohjaa muuta kuin ovien lukkoja ja/tai mahdollisesti hälytintä. Ei liity lämppäriin tai ilmastointi saati sitten sisäilmankierrätykseen.
Keskulukituksen boxi ei ohjaa muuta kuin ovien lukkoja ja/tai mahdollisesti hälytintä. Ei liity lämppäriin tai ilmastointi saati sitten sisäilmankierrätykseen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: keskuslukituksen boksi
Kiitoksia tiedoista, ei muuta kun boksia tilaamaan ulkomailta sitten.
Kumpi noista ohjelmistoista on parempi/laajempi?
Sitten seuraavaan ongelmaan... jos tuo boksi ei ohjaa sisätilailman kierrätystä, niin mikähän mahtaa olla vialla, kun nappia painaa siinä välähtää valo ja sammuu samantein. Autossa on mekaaninen ilmastointi, joka toimii normaalisti.
Kumpi noista ohjelmistoista on parempi/laajempi?
Sitten seuraavaan ongelmaan... jos tuo boksi ei ohjaa sisätilailman kierrätystä, niin mikähän mahtaa olla vialla, kun nappia painaa siinä välähtää valo ja sammuu samantein. Autossa on mekaaninen ilmastointi, joka toimii normaalisti.
Re: keskuslukituksen boksi
Oikea ja alkuperäinen Tech2 maksaa tuhansia euroaja. Halpisversioiden sisällöstä on vaikea tietää. Op-Comia monet foorumilaiset käyttävät ja siitä on foorumilla ihan oma topicci.
Sen tiedän , että Op-Comilla ovat foorumilaiset avaimia onnistuneet autoonsa sovittamaan.
Napin valoa ohjataan sisäilmaläpän moottorin ohjauslähdöstä, mikä on osa manuaalisen ilmastoinnin ohjausta. Vika voi olla siinä napissa. Ohjainlaitteessa tai moottorissa tai moottorin liittimissä. Liitinvikoja noissa on ainakin ollut.
Sen tiedän , että Op-Comilla ovat foorumilaiset avaimia onnistuneet autoonsa sovittamaan.
Napin valoa ohjataan sisäilmaläpän moottorin ohjauslähdöstä, mikä on osa manuaalisen ilmastoinnin ohjausta. Vika voi olla siinä napissa. Ohjainlaitteessa tai moottorissa tai moottorin liittimissä. Liitinvikoja noissa on ainakin ollut.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: keskuslukituksen boksi
noita kiinan tech2 ja op-comeja olin kattellu... ei oo ihan yhtä kalliita
Tuo kierrätysvika korjaantu... ilmeisesti oikosulku oli mahdollistanut sen että kierrätystä olie mahdollista käyttää samaan aikaan kun puhallus on ikkunalle, joten nyt siis toimii normaalisti.
Tuo kierrätysvika korjaantu... ilmeisesti oikosulku oli mahdollistanut sen että kierrätystä olie mahdollista käyttää samaan aikaan kun puhallus on ikkunalle, joten nyt siis toimii normaalisti.
Re: keskuslukituksen boksi
Kiinan tech2 - ohjelmasta ei ole käsitystä, mutta op-com lienee ihan toimiva.
Ok. Hyvä, että tuli sitten kuntoon.
Ok. Hyvä, että tuli sitten kuntoon.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7429
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: keskuslukituksen boksi
Tällä ei ole mitään tekemistä aidon tech kakkosen kanssa, eli älä hämäänny nimestä.jatunk kirjoitti:noita kiinan tech2
Jos aiot ostaa...
prööt
Re: keskuslukituksen boksi
Avasitko ylipäätään koko keskuslukituksen yksikön.
Itselläni meni B-vectrasta kaikki ovet jumiin eli jäivät siihen "varaslukkoon". Vain kuskin ovesta pääsi sisään.
Okei Op-com kiinni ja näytti lukituksen moottori current high elikkä oikosulku. Mutta mikä? Tätä ei kertonut.
Keskuslukituksen ohjausyksikkö irti ja tutkintaan. Sieltä oli tämän oikosulun seurauksena palanut yksi hyppylanka, kummallisesti, kuin olisi jätetty "sulakkeeksi". Vaihdoin hyppylangan uuteen kuparijohtoon ja kytkin boxin takaisin kiinni.
Sit vaan avausnappia ja ovet aukes. Mutta tietysti vasen takaovi ei auennut, koska sieltä se moottori tai piuha on mennyt. Nyt pitää sit kattoo tuleeko virtaa takaovelle avattaessa. Ja sen jälkeen moottori. Menee oven pahvien purkamiseks epäilen.
Siis tottakai mulla on nyt takaoven virtapiuhat irti, ettei enää hajota ohjausboksia.
Onko vastaavia kokemuksia.
Itselläni meni B-vectrasta kaikki ovet jumiin eli jäivät siihen "varaslukkoon". Vain kuskin ovesta pääsi sisään.
Okei Op-com kiinni ja näytti lukituksen moottori current high elikkä oikosulku. Mutta mikä? Tätä ei kertonut.
Keskuslukituksen ohjausyksikkö irti ja tutkintaan. Sieltä oli tämän oikosulun seurauksena palanut yksi hyppylanka, kummallisesti, kuin olisi jätetty "sulakkeeksi". Vaihdoin hyppylangan uuteen kuparijohtoon ja kytkin boxin takaisin kiinni.
Sit vaan avausnappia ja ovet aukes. Mutta tietysti vasen takaovi ei auennut, koska sieltä se moottori tai piuha on mennyt. Nyt pitää sit kattoo tuleeko virtaa takaovelle avattaessa. Ja sen jälkeen moottori. Menee oven pahvien purkamiseks epäilen.
Siis tottakai mulla on nyt takaoven virtapiuhat irti, ettei enää hajota ohjausboksia.
Onko vastaavia kokemuksia.
Re: keskuslukituksen boksi
Älä nyt ***tana ulkomailta lähde keskuslukituksen bokseja hakemaan. Autohajottamot Suomessa täynnä näitä. Katot vanhasta boksista vaan tiedot ja hakuun. Mä ite maksaisin korkeintaan 30Eur kyseisestä boksista.
Ei ne ole mitään huippuelektroniikkaa enää. Lähes 30-vuotta vanhaa tekniikkaa. Tuotu vain autoihin.
Olen korjannut omasta Vectrastani hapettuma ja oikosulkuvikoja, sekä ABS-ohjausyksiköstä, että keskuslukitusyksiköstä. Kuka vain pystyy siihen, jolla kolvi pysyy kädessä ja vähän kattoo mihin sitä törkkii.
Osta käytetty, toinen vaihtoehto on saksasta. Ite tilasin suorasytytyspuolan MotorTeam kautta, toivat kotiin ja hinta mielestäni ihan sopiva 100 Eur. Kaks vuotta sitten ja ei käynti ongelmia vieläkään..
Terveisin,
rikke
Ei ne ole mitään huippuelektroniikkaa enää. Lähes 30-vuotta vanhaa tekniikkaa. Tuotu vain autoihin.
Olen korjannut omasta Vectrastani hapettuma ja oikosulkuvikoja, sekä ABS-ohjausyksiköstä, että keskuslukitusyksiköstä. Kuka vain pystyy siihen, jolla kolvi pysyy kädessä ja vähän kattoo mihin sitä törkkii.
Osta käytetty, toinen vaihtoehto on saksasta. Ite tilasin suorasytytyspuolan MotorTeam kautta, toivat kotiin ja hinta mielestäni ihan sopiva 100 Eur. Kaks vuotta sitten ja ei käynti ongelmia vieläkään..
Terveisin,
rikke
Re: keskuslukituksen boksi
Sitten on pakko kertoa, vaikka se ei ihan tähän alueeseen kuulukaan. Tästä puhuttiin.
Eli:
OP-COM on aivan mahtava ohjelma Opelin vikojen etsimiseen.
Itse olen paikantanut mm. moottorin lämpöanturivika, lambdasondivika, ABS-rele, turvatyyny ja suurimmaksi osaksi vika oli kosketushäiriö. Mutta ilman OP-COM ohjelmistoa olisi ollut aika paha vikoja paikallistaa pelkän varovalon perusteella. Moottorivalokin paloi ja säikäytti kun ajoin pitkään yli 5000 r/min. Ihan oikeesti, ajan edelleen. Mut ei enää säikäytä. Lambda paskana eikä enää pysyny perässä. Vaihdettu. Koneella ajettu 284000, hyvin ottaa 6500, tai kyllä siinä alkaa rajoitin pätkimään. Opelin koneet on kestäviä, vaikka nyt on 16V, mutta se 8Venttiilinen...
Ja mistä tuota saa. Ohjelmiston voi tilata suomalaiselta toimittajalta, mutta koska kyseessa on piraatti, en voi sitä kertoa. Minulta s-postitse sen tiedon saa. Arveluttaa mutta kai voin antaa: jaska.ripatti@gmail.com. Ei roskapostia. Kiitos. Ohjelmaan tulee mukaan CD, USB piuha tietokoneeseen ja muunnin boksi auton liittimeen. Toimii vähän hepposemmallakin läppärillä. Ohjelmalla on kiva leikkiä, vaikkei ois vikaakaan. Maksoi kai vähän päälle satasen pari vuotta sitten.
Tässä vielä se hyvä puoli, että esim. minun vectra 2000 ei vielä ymmärrä OBD:tä. Eli muutoin pitäis viedä Metroautoon tai Pohjoishelsinginautoon tai vastaavaan Tech yksikköä etsimään. Uudemmat pitäis ymmärtää OBD:tä.
Eli:
OP-COM on aivan mahtava ohjelma Opelin vikojen etsimiseen.
Itse olen paikantanut mm. moottorin lämpöanturivika, lambdasondivika, ABS-rele, turvatyyny ja suurimmaksi osaksi vika oli kosketushäiriö. Mutta ilman OP-COM ohjelmistoa olisi ollut aika paha vikoja paikallistaa pelkän varovalon perusteella. Moottorivalokin paloi ja säikäytti kun ajoin pitkään yli 5000 r/min. Ihan oikeesti, ajan edelleen. Mut ei enää säikäytä. Lambda paskana eikä enää pysyny perässä. Vaihdettu. Koneella ajettu 284000, hyvin ottaa 6500, tai kyllä siinä alkaa rajoitin pätkimään. Opelin koneet on kestäviä, vaikka nyt on 16V, mutta se 8Venttiilinen...
Ja mistä tuota saa. Ohjelmiston voi tilata suomalaiselta toimittajalta, mutta koska kyseessa on piraatti, en voi sitä kertoa. Minulta s-postitse sen tiedon saa. Arveluttaa mutta kai voin antaa: jaska.ripatti@gmail.com. Ei roskapostia. Kiitos. Ohjelmaan tulee mukaan CD, USB piuha tietokoneeseen ja muunnin boksi auton liittimeen. Toimii vähän hepposemmallakin läppärillä. Ohjelmalla on kiva leikkiä, vaikkei ois vikaakaan. Maksoi kai vähän päälle satasen pari vuotta sitten.
Tässä vielä se hyvä puoli, että esim. minun vectra 2000 ei vielä ymmärrä OBD:tä. Eli muutoin pitäis viedä Metroautoon tai Pohjoishelsinginautoon tai vastaavaan Tech yksikköä etsimään. Uudemmat pitäis ymmärtää OBD:tä.
Re: keskuslukituksen boksi
Niin se ABS-vika oli OP-COMin mukaan ABS Valve relay. Ensin mietin pitkään, missä on ABS rele. Ei sitä ole jos etsii niista perinteisistä paikoista. Sitten tutkin tämän forumin palstoja ja sieltä löytyi ohjeita. Ja opin myös ABS tekniikan perusteita. ABS rele on ABS-ohjausboksissa ja se ohjaa magneettisesti jarruhydrauliikan venttiileitä ihan pääsylinterin vieressä.
Ohjausyksikkö katkoo jarrunestepainetta pääsylinterin jälkeen. Eli vielä: Kun ABS on pois, niin jarrut toimivat normaalisti, ja sitten kun ABS menee päälle se itseasiassa vähentää jarrutehoa hetkellisesti. Kysymys: voisko ABS jäädä päälle, niin että ei ole jarruja lainkaan. No teoriassa mahdotonta, koska vikatilanteessa ABS-ohjainyksikkö ei tee mitään.
Mietin nyt kuitenkin, voisiko se jäädä jotenkin päälle oikosulussa. ...no ei kai onhan siellä sulake joka menee poikki. Mutta teoriassa, sopiva vika mikropiiripuolella, niin että venttiili jää ns. vetämään. Katkaisisiko tällöin jarrupaineen.
Kai insinöörit on ton varmistanu. Kommentteja. Joku tietää.
P.S
Tarvitsisin joskun laittaa vähän autoa, vaan ei ole tallia. Siis öljynvaihto+suodatin, jäähdytyneste+termostaatti, vaihteistoöljyt, ehkä alustan osia. Tällä hetkellä menis eteen jouset ja joustintuet. Ehkä joustintuen laakerit samalla. Noo... samalla tietysti alapallot ja raidetangonpäät ainakin tarkistukseen. Joo ja sitten ...
Eli tietäskö kukaan tallia, jossa voisi tehdä näitä juttuja rauhassa. Tai kaveriporukassa.
t:rikke
Ohjausyksikkö katkoo jarrunestepainetta pääsylinterin jälkeen. Eli vielä: Kun ABS on pois, niin jarrut toimivat normaalisti, ja sitten kun ABS menee päälle se itseasiassa vähentää jarrutehoa hetkellisesti. Kysymys: voisko ABS jäädä päälle, niin että ei ole jarruja lainkaan. No teoriassa mahdotonta, koska vikatilanteessa ABS-ohjainyksikkö ei tee mitään.
Mietin nyt kuitenkin, voisiko se jäädä jotenkin päälle oikosulussa. ...no ei kai onhan siellä sulake joka menee poikki. Mutta teoriassa, sopiva vika mikropiiripuolella, niin että venttiili jää ns. vetämään. Katkaisisiko tällöin jarrupaineen.
Kai insinöörit on ton varmistanu. Kommentteja. Joku tietää.
P.S
Tarvitsisin joskun laittaa vähän autoa, vaan ei ole tallia. Siis öljynvaihto+suodatin, jäähdytyneste+termostaatti, vaihteistoöljyt, ehkä alustan osia. Tällä hetkellä menis eteen jouset ja joustintuet. Ehkä joustintuen laakerit samalla. Noo... samalla tietysti alapallot ja raidetangonpäät ainakin tarkistukseen. Joo ja sitten ...
Eli tietäskö kukaan tallia, jossa voisi tehdä näitä juttuja rauhassa. Tai kaveriporukassa.
t:rikke
Re: keskuslukituksen boksi
No en minä sitä ite sieltä ollu hakemassa varaosahaussa oli halvimmillaan 80€ + postikulut kun saksasta tuovat kotiovelle 30€:lla...rikke kirjoitti:Älä nyt ***tana ulkomailta lähde keskuslukituksen bokseja hakemaan. Autohajottamot Suomessa täynnä näitä. Katot vanhasta boksista vaan tiedot ja hakuun. Mä ite maksaisin korkeintaan 30Eur kyseisestä boksista.
Kyllä katoin sinne sisälle. Se sulakelanka tjms oli ottanu kunnolla virtaa sja sulannu sinne mustan muovisen komponentin sisälle. Myös hyvin vahva savun tuoksu oli läsnä purkuoperaatiota suorittaessa ja piirikortissa oli noin 2*2 cm palanut alue...
No eipähän siinä kiinan ohjelman kanssa korkealta putoa, niin kokeillaampa sitä ensin
Re: keskuslukituksen boksi
Mistä tuo ohjainboksi löytyy g astrassa?
Oli kontinliitoksesta enää kaks johtoa kahdeksasta ehjiä... Ne on nyt korjattu ja sulakekin oli ehjä.
Edit. Löyty ja löytyi vikakin. Sen hyppylangan toisen tinauksen ympäriltä kortti palanut, rapsuttelin karstat pois ja ehjästä kohtaa pintaa kirkkaaksi ja tinalla yhdistin.
Nyt toimii toistaiseksi.
Oli kontinliitoksesta enää kaks johtoa kahdeksasta ehjiä... Ne on nyt korjattu ja sulakekin oli ehjä.
Edit. Löyty ja löytyi vikakin. Sen hyppylangan toisen tinauksen ympäriltä kortti palanut, rapsuttelin karstat pois ja ehjästä kohtaa pintaa kirkkaaksi ja tinalla yhdistin.
Nyt toimii toistaiseksi.
Astra g caravan CDX aut. X20XEV -99