Atlanta17 kirjoitti:Omassa Omegassa tähän vaikuttaa myös öljyt, löysemmällä öljyllä (gm 5w-30) tuli välillä "check oil level" ja nyt paksummalla (shell hx7 5w-40) tasoanturi pelaa oikein.
Päinvastoin. Paksummalla öljyllä herjaa öljy tasoa ja löysemmällä ei. (5W-30 on paksumpaa kuin 5w-40).
Disinformaatiota!
5W-30 on ohuempaa/juoksevampaa käyntilämpöisenä kuin 5W-40.
Standardikylminä ovat yhtä juoksevia kumpikin.
Atlanta17 kirjoitti:Omassa Omegassa tähän vaikuttaa myös öljyt, löysemmällä öljyllä (gm 5w-30) tuli välillä "check oil level" ja nyt paksummalla (shell hx7 5w-40) tasoanturi pelaa oikein.
Päinvastoin. Paksummalla öljyllä herjaa öljy tasoa ja löysemmällä ei. (5W-30 on paksumpaa kuin 5w-40).
Disinformaatiota!
5W-30 on ohuempaa/juoksevampaa käyntilämpöisenä kuin 5W-40.
Standardikylminä ovat yhtä juoksevia kumpikin.
En ole vielä kokeillut, ollut paljon töitä sun muuta, yritän niin nopeasti kun mahdollista saada vähän aikaa tähän ja postaan kyllä suoraan tänne sitten
Eli ilmastoinnin täyttöhuollon jälkeen alkoi Check oil level ilmoittelemaan näytössä. Tikku ylärajassa ja öljy kirkasta.
Välillä kesken ajon tulee tuo herja epäsäännöllisesti. Irtotellaanko tuossa ilmastointihuollossa yleensä mitään liittimiä, jotenkin on sellainen haisu että nuo homnat on yhteydessä toisiinsa..
mandula kirjoitti: ↑07 Touko 2018, 19:41
Ootko jo töiltäs ehtinyt vaihtamaan?
Väärä motti, mutta lainataan ketjua:
Eli ilmastoinnin täyttöhuollon jälkeen alkoi Check oil level ilmoittelemaan näytössä. Tikku ylärajassa ja öljy kirkasta.
Välillä kesken ajon tulee tuo herja epäsäännöllisesti. Irtotellaanko tuossa ilmastointihuollossa yleensä mitään liittimiä, jotenkin on sellainen haisu että nuo homnat on yhteydessä toisiinsa..
Uskomaton sattuma. Ilmastointihuollossa ei tarvitse irroitella liittimiä.
Pitääpä räplätä liittimet viikonloppuna läpi kuitenkin. Olikos moottoriöljyn tasoanturin liitin siinä öljypohjan kyljessä töröttämässä, joku musitikuva olisi sellaisesta?
Muistaakseni se liitin on ilmastoinnin kompuran lisäksi saanut vähän öljyä päälleen, kun ohjaustehostimen säiliön toinen letku vähän hapertunut ja tihkuttaa tehostinöljyä alleen pikkuhiljaa.. Josko senkin saisi samaan hässäkkään korjailtua.
Meneekös nuo öljytason anturi ja ilmastoinnin kompuran kytkin samassa nipussa/liittimessä, kun ilmastointi lakkasi toimimasta taas. Yhden päivän toimi huollon jälkeen. Öljyn tasoa herjasi tänään kerran, öljyn pinta edelleen maximissa ja kirkasta ja kopissa hiki ilman ylimääräisiä ilmoituksiakin..
lmb-58 kirjoitti: ↑02 Helmi 2013, 07:38
saattaa käydä niinkin että jos sen anturin vaihtaa uuteen niin tekee samaa. taitaa olla helpoin kun yhdistää ne anturin johdot, valo sammuu iäksi mutta onhan siinä oljytikku.
Itsellä tuo valittaa nyt kanssa öljyn tasosta. (Anturi öljypohjan sisällä.)
Nyt oikosuljinkin auton johtosarjan naarasliittimen päästä eikä vieläkään valo sammu ja OP-COM näyttää myös Oil Level LOW.
Kai tuo johtosarja tai liitin on sitten jotenkin rikkipoikki jostakin kohtaa.
Onko muilla ollut vastaavaa? Lähinnä mistä kohtaa on johdot olleet poikki?
(Täytyy vielä kokeilla suoraan johtosarjan johdot vetää rosvoliittimellä yhteen jos liittimen kontakteissa vikaa. On vaan niin ahdastakin tuossa.)
EDIT: Sattuisko asiaan liittyen piirikaaviota löytymään keltään? Tietäis mihin noi johdot päätyy vai meneekö suoraan ECU:lle?
lmb-58 kirjoitti: ↑02 Helmi 2013, 07:38
saattaa käydä niinkin että jos sen anturin vaihtaa uuteen niin tekee samaa. taitaa olla helpoin kun yhdistää ne anturin johdot, valo sammuu iäksi mutta onhan siinä oljytikku.
Itsellä tuo valittaa nyt kanssa öljyn tasosta. (Anturi öljypohjan sisällä.)
Nyt oikosuljinkin auton johtosarjan naarasliittimen päästä eikä vieläkään valo sammu ja OP-COM näyttää myös Oil Level LOW.
Kai tuo johtosarja tai liitin on sitten jotenkin rikkipoikki jostakin kohtaa.
Onko muilla ollut vastaavaa? Lähinnä mistä kohtaa on johdot olleet poikki?
(Täytyy vielä kokeilla suoraan johtosarjan johdot vetää rosvoliittimellä yhteen jos liittimen kontakteissa vikaa. On vaan niin ahdastakin tuossa.)
EDIT: Sattuisko asiaan liittyen piirikaaviota löytymään keltään? Tietäis mihin noi johdot päätyy vai meneekö suoraan ECU:lle?
Ruskee/vihree johto pinnissä 11 sielä näytön takana. Ehkä. http://kuvanjako.fi/5z7og-1920.png Mulla olis pdf mutta tätä kautta sitä on hankalampi jakaa.
Vikakin löytyi. Oli johtosarjan "jatkoliittimessä" (alkuperäinen) kontaktivikaa. Siinä laturin yläpuolella. Näytti alkuun OIL LEVEL anturille menevässä + johdossa n. 6-9 volttia, mutta nyt sen ~12V eli akkujännitteen verran.
EDIT: auto siis vectra ja 1.9CDTI (Z19DTH)