Insignia vetokoukun jälkiasennus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ddude »

Ilves500 kirjoitti:Jos mietityttää noi koukku ja sähköhommat ni voi allekirjottaneelta kysyä. Reilu 1400 autoa koukuttanu ja mukaan mahtuu muutama ooppelikin :D
No mulla ei mennyt asennus kuten Strömsössä:
Ostin yleismallin 7-napaisen johtosarjan-> ei ilmeisesti käy vaan vaatii merkkikohtaisen.

No meilasin hepulle joka myy Jägerin johtosettiä ja kysin sopiiko se omaan ST Insigniaan jossa sähköinen takaluukku.
Vastauksena:

"Jos autossa on tehdasvalmius vetokoukun asennukseen ja ohjainyksiköstä löytyy kirjaimet "AD" tai "AH"

(Jos siis ymmärsin mun tankerosaksalla oiken:Wenn Ihr Fahrzeug ab Werk eine Vorbereitung für den Einbau eine Anhängerkupplung Hut, ist der E-Satz passend. Kennbuchstabe "AD" oder "AH" muss auf dem Steuergerät stehen.)

Mitä tuo lause siis tarkoittaa Suomeksi?
Mistä tiedän onko valmiutta vai ei?
Minkä ohjainlaitteesta nuo kirjaimet löytyy ja onko ne jossain kilvessä vai luetaanko op-comilla?

Vähän pihalla itse kun eka koukku menossa... :oops:
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Tuo vois tarkoittaa perävaunun valojen ohjausyksikköö.
STEUERGERAET-Opel-Ersatzteil-1237996-13329461-160077-0.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 675
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja imaC »

Juurikin tuo boxi on kyseessä.. löytyy takakontin vasemmasta kulmasta luukun takaa ihan alhaalta.. omaani jouduin tuon lootaan hommaamaan ja koukun johdot tökittiin tuon liittimeen jolloin kaikki toimi ilman mitään ohjelmointeja yms...
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ddude »

Kiitokset molemmille. Huomenna boksin etsintä ja jos onni käy niin johtosarjan tilausta...
jaanika
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Maalis 2017, 13:05

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja jaanika »

itellä on sama homma suunnitteilla, sain tarjouksen tunnetusta kotimaisesta koukkuihin erikoistuneesta firmasta 670€ irroitettavalla koukulla asennuksineen, mikä on 530€ edullisempi kuin merkkiliikkeen vastaava.

Mitä tuollaiselta firmalta pitäisi osata kysyä, voiko asennuksessa mennä "jotain" pieleen tai onko tuohon jotain vilunkimenetelmiä kun hinta on noin edullinen asennuksineen...?
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Masi »

Omaani Sedan (=5-oviseen käy sama setti) laitoin jälkiasennuksena Kovilin irroitettavan koukun 40159C ja originaalin johtosarjan/asennuspaketin 6736232/93199745 (7-napaisella pistokkeella), joka sisälsi kaiken tarvittavan (ohjausyksikön, johtosarjat, ohjeet yms.)

Hintaa koukulla n.300 euroa ja asennuspaketilla 130 euroa. Asennuksen jälkeen ohjausyksikön aktivointi merkkiliikkeellä muutaman kympin.

Asennusohjeet hyvin seikkaperäiset kuten originaalilta Opel-tuotteelta voi odottaakin.

Ohessa vielä originaalit koodit myös muille johtosarjoille/asennuspaketeille:

Sedan/5-ovinen: 93199744 (13-napaisella pistokkeella), 93199745 (7-napaisella pistokkeella)

Farkku: 93199888 (13-napaisella pistokkeella), 93199889 (7-napaisella pistokkeella) Huom! Farkussa ei pakettiin kuulu ohjausyksikköä eli silloinhan ei ole myöskään sen aktivointitarvetta.
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ddude »

jaanika kirjoitti:itellä on sama homma suunnitteilla, sain tarjouksen tunnetusta kotimaisesta koukkuihin erikoistuneesta firmasta 670€ irroitettavalla koukulla asennuksineen, mikä on 530€ edullisempi kuin merkkiliikkeen vastaava.

Mitä tuollaiselta firmalta pitäisi osata kysyä, voiko asennuksessa mennä "jotain" pieleen tai onko tuohon jotain vilunkimenetelmiä kun hinta on noin edullinen asennuksineen...?
Asennushan on aika simppeli eli ei siinä mitään ihmeellistä voi mennä vikaan jos ei ihan tumpelo ole.
Netistä irroitettavia koukua johtosarjoineen saa 260€ nurkille eli kyllähän tuossa jää vielä asennuksen jälkeen tuolle firmallekin katetta.
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ddude »

Mitä tuossa ohjelmoinnissa pitää tehdä?
Onnistuuko op-comilla vai pitääkö olla tech2?
Autocom:lla herjas että pitää olla nettiyhteys...
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ddude »

Ylläolevasta kenelläkään tietoa???
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Tarviit MDI:n ja GDS2:n.
Tuolla ohjetta.
http://www.towbarsdirect.co.uk/images/29150510RC.pdf
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ddude »

kadett90 kirjoitti:Tarviit MDI:n ja GDS2:n.
Tuolla ohjetta.
http://www.towbarsdirect.co.uk/images/29150510RC.pdf
Kiitos. Marmorille siis...
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ddude »

Ei mee mun hommat kuin Strömsössa:
Kävin nyt Länsi-autossa ja siellä ohjemoinnissa homma menee kyllä "läpi" mutta virtaa ei tule edelleenkään koukun pistokkeeseen?!?

Johtosarja on nyt autoon tarkoitettu "Jaeger" ja kaikki johdot liittimillä joten asennus plug&play eli ei kai oikein voi olla väärinkään...
http://www.ebay.de/itm/302214619478

Kukaan asentanut kyseistä johtosarjaa?
Mitään ideoita kellään?
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja ddude »

Päivitetään tännekin jos joku asentelee samaa sarjaa:
HB ja Sedan malleihin Jaegerilla on vain yksi johtosarja.
Toureriin on kaksi erilaista riippuen onko tehtaalta lähtiessä "vetokoukkuvalmiutta"
Pienempi jos valmius on, ja isompi ilman valmiutta. Tuo isompi johtosarja siis sama kuin sedanin ja hb mallin sarja.

Mulla siis tietty ei ollut tuota ja luulin että on kun kun boksissa oli nuo "AD" kirjaimet... :banghead:

Nyt siis menossa kohta kolmas johtosarja, tulihan taas "säästöä" kun tilasin netistä.... :lollis:

Tuossa vielä linkki jaegerin esitteeseen josta löytyy osanumerot jos joku tarvitsee:
http://www.jaeger-automotive.de/fileadm ... ternet.pdf
santos85
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Helmi 2012, 14:03

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja santos85 »

Pitääkö ohjelmoida koukku käyttöön jos kaistanvaihto vilkku vilkkuu 3 normaalisti nyt kärrin kanssa 6 kertaa?
Ecs sähkösarja asennettu jossa tuli boxi mukana.
Obd pistokkeen vihreästä johdosta ryöstetty tieto johtosarjalle. Muuten sähköt tuntuu toimivan.
Avatar
=KASSU=
OCF Member 2017
Viestit: 395
Liittynyt: 02 Loka 2006, 16:30
Paikkakunta: Kangasala

Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja =KASSU= »

santos85 kirjoitti: 28 Joulu 2019, 20:14 Pitääkö ohjelmoida koukku käyttöön jos kaistanvaihto vilkku vilkkuu 3 normaalisti nyt kärrin kanssa 6 kertaa?
Ecs sähkösarja asennettu jossa tuli boxi mukana.
Obd pistokkeen vihreästä johdosta ryöstetty tieto johtosarjalle. Muuten sähköt tuntuu toimivan.
Mulla on tehdasasenteinen koukku insigniassa. kaistanvaihtovilkku toimii kärryn kanssa juuri noin.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Vastaa Viestiin