Insignia vetokoukun jälkiasennus
Insignia vetokoukun jälkiasennus
Löytyykö foorumilta vinkkejä vetokoukun jälkiasentamisesta Insignian farkkuun.
- Puskuriin näyttäis tarviivan kolouksen ja ilmeisesti pitää irrottaa asentaessa.
- Takapönttö näyttäis olevan tiellä. Saako pultit paikalleen ilman putken irroittamista.
- Vaatiiko sähköt jotain ohjelmointia. Mistä helpoin vetää sähköt sisälle? Mistä löytyy paikka sähköjen liittimelle? Onko väliä onko 9 vai 13 napainen pistoke.
- Puskuriin näyttäis tarviivan kolouksen ja ilmeisesti pitää irrottaa asentaessa.
- Takapönttö näyttäis olevan tiellä. Saako pultit paikalleen ilman putken irroittamista.
- Vaatiiko sähköt jotain ohjelmointia. Mistä helpoin vetää sähköt sisälle? Mistä löytyy paikka sähköjen liittimelle? Onko väliä onko 9 vai 13 napainen pistoke.
Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI 118kw -09
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
Kovilin irroitettavan koukun asensin omaan 5-oviseen. Vetokoukun mukana tuli ohjeet mitä pitää tehdä. Puskuri irti, (irroitus ohjeet oli mukana) "törmäyspalkki" pois, vetokoukun runko paikalle, sähköt vedetään sisään peräkontin pohjassa olevasta reijästä. Puskuriin piti tehdä reikä alaspäin. Peräkonttiin tuli "sähköboxi" ja muutama johto kytkeä peräkontissa korin johtosarjaan, yksi johto piti vetää kojelaudan sulakerasialle ja "varastaa" siihen virta. Sitten vielä ohjelmointi. (Sähkön kytkentäohjeissa ei johtojen värit oikein täsmänny)
omansa saa särkee
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
Vinkkinä että Thulen koukuista ja sähköistä löytyy ohjeet tuolta
http://www.thuletowbars.com/en-int/
Ite tilasin semmoset kun oli selkeät ohjeet etukäteen nähtävissä. Saa nähdä miten äijän käy mutta ei pitäisi tarvita mitään ohjelmointia ym.
http://www.thuletowbars.com/en-int/
Ite tilasin semmoset kun oli selkeät ohjeet etukäteen nähtävissä. Saa nähdä miten äijän käy mutta ei pitäisi tarvita mitään ohjelmointia ym.
Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI 118kw -09
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7429
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
Sano sit tännekin, kun kävit merkkiliikkeessä laittamassa vetokoukun sähköt ohjelmoimassa käyttöön.
prööt
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
No niin.
Nyt on asennettu Thulen irroitettavassa koukku 5223 ja 13- napainen johtosarja 735844 omaan farkkuun.
Tässä huomioita niille jotka aikovat itse asentaa koukun.
- Itse koukun asennus on helppo. Selkeät ohjeet mukana.
- Thulen koukku on hyvin toimiva ja näkymätön, myös sähköt käännetään piiloon puskurin sisään.
- Jos auto on ilman sähkötakaluukkua niin sähköjen asennus on plug and play eli liitetään auton omien liittimien väliin.
- Mutta jos autossa on sähkötakaluukku niin älä yritäkään asennusta ilman liittimen irroitustyökalua. Esim bilteman liitintyökalu 19-1519 (12 yleismallista työkalua). Auton liittimistä pitää irrottaa johtoja ja siirtää ne koukun sähkösarjan liittimiin. Tähän käy bilteman sarjasta ce-56 työkalu. Kannattaa vaihtaa yksi johto kerrallaan koska moni irroitettavista johdoista on valkoisia.
- asennus ei tarvitse ohjelmointia koska koukun johtosarjassa on boxit jotka ilmeisesti huijaavat auton sähköjä.
- Oikealla perässä oleva liitin on hyvin ylhäällä pilarin verhoilun alla. Ei löytynyt helposti.
- Mulla on autossa lähes kaikki sähkövarusteet joten esim kattoluukku, subwoofer, navi tai sähköpenkit ei vaikuta asennuksen onnistumiseen
- 13-napainen pistoke ei ole vaikeampi asentaa kuin 7-napainen.
Nyt on asennettu Thulen irroitettavassa koukku 5223 ja 13- napainen johtosarja 735844 omaan farkkuun.
Tässä huomioita niille jotka aikovat itse asentaa koukun.
- Itse koukun asennus on helppo. Selkeät ohjeet mukana.
- Thulen koukku on hyvin toimiva ja näkymätön, myös sähköt käännetään piiloon puskurin sisään.
- Jos auto on ilman sähkötakaluukkua niin sähköjen asennus on plug and play eli liitetään auton omien liittimien väliin.
- Mutta jos autossa on sähkötakaluukku niin älä yritäkään asennusta ilman liittimen irroitustyökalua. Esim bilteman liitintyökalu 19-1519 (12 yleismallista työkalua). Auton liittimistä pitää irrottaa johtoja ja siirtää ne koukun sähkösarjan liittimiin. Tähän käy bilteman sarjasta ce-56 työkalu. Kannattaa vaihtaa yksi johto kerrallaan koska moni irroitettavista johdoista on valkoisia.
- asennus ei tarvitse ohjelmointia koska koukun johtosarjassa on boxit jotka ilmeisesti huijaavat auton sähköjä.
- Oikealla perässä oleva liitin on hyvin ylhäällä pilarin verhoilun alla. Ei löytynyt helposti.
- Mulla on autossa lähes kaikki sähkövarusteet joten esim kattoluukku, subwoofer, navi tai sähköpenkit ei vaikuta asennuksen onnistumiseen
- 13-napainen pistoke ei ole vaikeampi asentaa kuin 7-napainen.
Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI 118kw -09
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
Muuttuuko kaistan vaihto vilkku 3->6 räppäykseen ja lähteekö pysäköinti tutka pois päältä kun kärry on kytketty?
omansa saa särkee
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
Ulkomuistista heitän että alkuperäinen koukkusetti tunnistaa kärryn ja poistaa tutkan päältä. Myös personointivalikosta löytyy valinta, en muista oliko vaan päälle/pois mutta onnistuneesti olen kärryä vetänyt ilman turhia piippauksia, tosin herjasi aika monesta polttimosta mutta se oli kärryn vika...qrx kirjoitti:Muuttuuko kaistan vaihto vilkku 3->6 räppäykseen ja lähteekö pysäköinti tutka pois päältä kun kärry on kytketty?
Insignia CDTi 118 Sports Tourer 2010 AT
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
Kiitos vastauksesta, tiedän kyllä miten alkuperäinen toimii mutta kiinnostaa miten toi thulen versio toimii ku sitä ei kuulemma tarvi ohjelmoida.jala kirjoitti:Ulkomuistista heitän että alkuperäinen koukkusetti tunnistaa kärryn ja poistaa tutkan päältä. Myös personointivalikosta löytyy valinta, en muista oliko vaan päälle/pois mutta onnistuneesti olen kärryä vetänyt ilman turhia piippauksia, tosin herjasi aika monesta polttimosta mutta se oli kärryn vika...qrx kirjoitti:Muuttuuko kaistan vaihto vilkku 3->6 räppäykseen ja lähteekö pysäköinti tutka pois päältä kun kärry on kytketty?
omansa saa särkee
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
Nyt pari kertaa oon kärryä vetänyt ja tutkat taitaa mennä pois päältä, tai ainakaan ne ei piipitä. Vilkuista en tiedä mutta täytyypä kokeilla. Sen huomasin että kun jätin kerran 13-7 sähköadapterin paikoilleen niin silloin herjasi että lamppuja olisi pimeenä. Ilman adapteria ja kärryn sähköt kytkettynä toimii normaalisti. Se tuosa farkussa pitää huomioda että kun avaa kontin niin kärrystä sammuu valot koska sähköt ryöstetään takavaloilta jotka sammuvat kontin avautuessa.
Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI 118kw -09
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
Äh, unohdin mainita että mulla on jälkiasennettu koukku (ainakin luulen niin) ja auto osasi ottaa tutkan pois päältä kärry kytkettynä.
Insignia CDTi 118 Sports Tourer 2010 AT
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
hynynenj kirjoitti:Nyt pari kertaa oon kärryä vetänyt ja tutkat taitaa mennä pois päältä, tai ainakaan ne ei piipitä. Vilkuista en tiedä mutta täytyypä kokeilla. Sen huomasin että kun jätin kerran 13-7 sähköadapterin paikoilleen niin silloin herjasi että lamppuja olisi pimeenä. Ilman adapteria ja kärryn sähköt kytkettynä toimii normaalisti. Se tuosa farkussa pitää huomioda että kun avaa kontin niin kärrystä sammuu valot koska sähköt ryöstetään takavaloilta jotka sammuvat kontin avautuessa.
Ei muuta kaistanvaihtovilkun toimintaa, mutta tosiaan tutka ei piipitä.
Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI 118kw -09
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
Vanha ketju mutta en uuttakaan viitsi perustaa:
Itselle pitäisi asennuttaa koukku jälkiasennuksena.
Mitä idea noissa 7 ja 13 napaisissa johtosarjoissa on?
Siis kummanko valitsen?
Itselle pitäisi asennuttaa koukku jälkiasennuksena.
Mitä idea noissa 7 ja 13 napaisissa johtosarjoissa on?
Siis kummanko valitsen?
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
Kiitos infosta.Rookeri kirjoitti:Onko sulla uudehko asuntovaunu? Niissä on yleensä tuo 13 napanen kun enemmän toimintoja, jatkuvaa virtaa ym. Jos taas perinteinen peräkärry, vieläpä vähän vanhempi nii ota suosiolla se 7 napanen.
Lisäkysymyksenä kun olen noita Saksan nettikauppoja selaillut niin siellä kysytään onko vetokoukku valmiutta vai ei???
Auto siis 2009 ST.
(Menipäs tän tilaaminen nyt monimutkaiseksi...)
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
Infotaas tännekin alhaalta ST:n irroitettava vetokoukku johtosarjalla postikuluineen 234€, www.pfjones.co.uk.
Re: Insignia vetokoukun jälkiasennus
Jos mietityttää noi koukku ja sähköhommat ni voi allekirjottaneelta kysyä. Reilu 1400 autoa koukuttanu ja mukaan mahtuu muutama ooppelikin