C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Ranttto
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Kesä 2013, 02:03

C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja Ranttto »

Hei!

Lueskelin kirjoituksia aiheesta mutta voisko joku yksinkertaistaa tyhmemmälle että mistä vikaa kannattaa etsiä? molemmat ihan märkänä, etu ja taka jalkatila. Semmonen aloittelijalle tarkoitettu prio lista :)

Kiitos
majuva
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 348
Liittynyt: 14 Loka 2009, 06:40
Paikkakunta: vihti

Re: C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja majuva »

Onko kynnyksellä vettä, niin tossa ohjeet
http://carsandcode.blogspot.fi/2013/01/ ... x.html?m=1
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä :)
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita :bonk:
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Raitisilmasuodatin tarkastaa ja auton alta kurkata että "vesitulpat paikallaan eikä lentänyt lepikkoon
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Luultavasti etukaukalon vedenpoistoreiät tukossa niin hörppää vettä raitisilmasuodattimen aukosta sisälle. Ei muuten tee kovin hyvää lämppärin moottorille, kun sekin saa osansa vedestä.

Muovinen suojus vaan pois paikaltaan ja tutkimaan. Pyykijän varret joutuu irroittamaan, jos muovin haluaa kokonaan pois. Näin ainakin on avarammat tilat. Pelkän etureunan nosto ylöskin riittää, jos tyytyy vähän ahtaampaan väliin työskennellä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Ranttto
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Kesä 2013, 02:03

Re: C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja Ranttto »

petrisa kirjoitti:Luultavasti etukaukalon vedenpoistoreiät tukossa niin hörppää vettä raitisilmasuodattimen aukosta sisälle. Ei muuten tee kovin hyvää lämppärin moottorille, kun sekin saa osansa vedestä.

Muovinen suojus vaan pois paikaltaan ja tutkimaan. Pyykijän varret joutuu irroittamaan, jos muovin haluaa kokonaan pois. Näin ainakin on avarammat tilat. Pelkän etureunan nosto ylöskin riittää, jos tyytyy vähän ahtaampaan väliin työskennellä.

Juu se raitisilmasuodattimen alla oleva "rööri" oli ainakin tukossa, olisko se suodatin pitänyt olla märkä jos sieltä tulvii vedet sisään?
Ranttto
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Kesä 2013, 02:03

Re: C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja Ranttto »

1,2sorsa kirjoitti:Raitisilmasuodatin tarkastaa ja auton alta kurkata että "vesitulpat paikallaan eikä lentänyt lepikkoon
Tulpat oli paikallaan, kiitos vinkistä. vian hakeminen jatkuu....
Ranttto
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Kesä 2013, 02:03

Re: C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja Ranttto »

Olisko muuten hyvä ideoita siihen että millä helvetillä sen lattian saa kuivaks muutako purkamalla sisustan?
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Ranttto kirjoitti:Olisko muuten hyvä ideoita siihen että millä helvetillä sen lattian saa kuivaks muutako purkamalla sisustan?
Märkäimurilla pahimmat vedet pois päältä, ja sitten sisätilapuhallin tohisemaan lattiaan päin. Lattiamaton fylli on kyllä sen verran paksu, että 100% kuivaksi ei tahdo oikein saada muuten kuin purkamalla paneeleita reunasta sen verran, että maton saa koholleen ja pääsee kuivattelemaan myös maton pohjaa ja lattiapeltiä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ranttto kirjoitti:

Juu se raitisilmasuodattimen alla oleva "rööri" oli ainakin tukossa, olisko se suodatin pitänyt olla märkä jos sieltä tulvii vedet sisään?
Siellä on poistoaukot molemmin puolin, vänkärin ja kuskin puolella. Puhdista ne auki, niin että vesi valuu "heittämällä" auton alle kaukalosta.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
ranttto1
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Elo 2016, 19:34

Re: C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja ranttto1 »

Molemmat röörit oli tukossa oikein huolella mutta ei siellä vettä oikein missään lillinut.... että mahtaako syypää olla jossain muualla vai voisko olla että on vaan kuivunut nyt kun ei ollut hetkeen satanut.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja Timonen »

ranttto1 kirjoitti:Molemmat röörit oli tukossa oikein huolella mutta ei siellä vettä oikein missään lillinut.... että mahtaako syypää olla jossain muualla vai voisko olla että on vaan kuivunut nyt kun ei ollut hetkeen satanut.
On varmaan kuivunut. Se niissä rööreissä ollut multa oli kai märkää?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Haades
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Heinä 2017, 08:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja Haades »

Hei. Saman ongelman kanssa painin itse. No, sen mustan suojaritilän altahan oli jo pieni multakeko... mikä muuten sen ritilän (pyyhkijänvarsien alla) nimi on? Se oli vissiin aikaisemman omistajan aikana ottanut vähän itseensä. Mutta mullan poistamisen jälkeen näyttäisi ettei Obelixi enää tulvi autopesun jälkeen.
mikkoke
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Maalis 2014, 10:51

Re: C vectra apukuskin puolen lattia märkä

Viesti Kirjoittaja mikkoke »

Itsellä oli sama ongelma kesällä 2016 (kun vielä omistin Vectra C:n (-05 farkku). Tutkin raitisilmasuodattatimen kotelon ja muut paikat ja imuroin lehdet/roskat pois märkäimurilla. Ongelmana oli kuitenkin ilmastoinnin kondenssivesi, joka valui vänkärin jalkatilaan. Kondenssiveden poistoputki oli täynnä roskia/multaa. Sen kun imuroi kunnolla puhtaaksi, niin avot homma pelitti. Se poistoputken pää oli melko hyvin piilossa konetilassa, joten meni aikaa löytää se. Mielestäni siinä oli jotain eberin putkia edessä (en ole varma). Jalkatilan kuivatin ihan räteillä ja puhaltimella. Onneksi tuolla vänkärin jalkatilassa on se reikä, josta tarkistetaan auton tiedot. Siitä vaan sulloin pyyhkeitä sisään ja muutamalla puupalikalla pidin pehmusteita irti rungosta. Kuivuihan tuo muutamassa päivässä ihan kivasti. Hanskalokeronkin käytin irti, mutta ei siitä tässä prokkiksessa ollut hyötyä...
Vastaa Viestiin