Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Iku64
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:02

Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja Iku64 »

Tere,

Kuten otsikko kertoo..."Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä" vilkkuu keskinäytössä ja mahdollisuus on painaa Ohita..ja vaikka ohita painaa niin silti vilkkuu. Ja vaikka otan tuon asetuksista pois päältä niin silti vilkkuu. Kun tuo vilkunta päällä niin peilien varoittimet eivät tietenkään toimi.

Kuitenkin jos parkkeeraan niin peruutustutkat hälyyttää ja peruutuskamera toimii.

Eli mikäköhän anturi tms mahtaa olla ongelmana..
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
jorge
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 21 Heinä 2009, 10:16

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja jorge »

Piuha poikki takaa tunnistintutkan liittimestä. Takapuskurin sivuposkissa. Näin oli ainakin mulla.
hjesko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Tammi 2018, 20:45

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja hjesko »

Iku64 kirjoitti: 11 Huhti 2018, 15:31 Tere,

Kuten otsikko kertoo..."Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä" vilkkuu keskinäytössä ja mahdollisuus on painaa Ohita..ja vaikka ohita painaa niin silti vilkkuu. Ja vaikka otan tuon asetuksista pois päältä niin silti vilkkuu. Kun tuo vilkunta päällä niin peilien varoittimet eivät tietenkään toimi.

Kuitenkin jos parkkeeraan niin peruutustutkat hälyyttää ja peruutuskamera toimii.

Eli mikäköhän anturi tms mahtaa olla ongelmana..
Moi, mulla oli täysin sama vika kunnes vilkkuminen loppui ja ilmoitti vain kerran liikkeelle lähdettäessä, että ei pelaa. Epäiltiin, että toinen kuolleen kulman järjestelmään liittyvä takamoduuli olisi rikki. Osa tilattiin ja hommassa vierähti kolmisen viikkoa, kunnes osa saapui Suomeen ja tästä meni pari päivää kun järjestelmä rupesi jälleen toimimaan. Sen jälkeen pelannut moitteettomasti. Epäilen, että tuo, tai joku muu osa, olisi saanut kosteutta ja sitten kuivunut kunnolla ja alkanut taas pelaamaan. Vika alkoi keväällä juuri lumien sulamisen aikaan. Tuo moduuli olisi maksanut reilu 500€ ja sellainen nyt odottaa varmaan ostajaa Herttoniemen Länsiautossa.
Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Iku64
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:02

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja Iku64 »

Kiitoksia infosta...mulla vieläkin tekee tota..aattelin mennä luetuttamaan ja reseoitoimaan vikakoodit ja kattoo josko sillä helpottais.
Mulla siis vieläkin virhe ilmoitus jokaisen käynnistyksen jälkeen ja joudun kuittaa ok:lla. Osaatko yhtää kertoa missä päin nuo moduulit sijaitsee et vois kurkata niitä...mistään kun ei löydä asiasta mitään tietoa.
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
Iku64
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:02

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja Iku64 »

jorge kirjoitti: 02 Kesä 2018, 10:17 Piuha poikki takaa tunnistintutkan liittimestä. Takapuskurin sivuposkissa. Näin oli ainakin mulla.
Eli toimiko sinulla parkkitutkat kuitenkin ok..mulla nuo meinaan toimii...
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
hjesko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Tammi 2018, 20:45

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja hjesko »

Iku64 kirjoitti: 27 Kesä 2018, 13:58
jorge kirjoitti: 02 Kesä 2018, 10:17 Piuha poikki takaa tunnistintutkan liittimestä. Takapuskurin sivuposkissa. Näin oli ainakin mulla.
Eli toimiko sinulla parkkitutkat kuitenkin ok..mulla nuo meinaan toimii...
Parkkitutkat toimivat normaalisti. Ainoastaan se kuolleen kulman varoitin ja sitten ehkä risteävän liikenteen varoitin olivat pois pelistä.

En valitettavasti osaa sanoa tarkalleen missä ne moduulit ovat. Takapuskuri ainakin oli kokonaan irroitettu, joten voisiko olla jossain purkurin sisällä? Tai sitten takaluukussa jossain reunoissa, toisaalta siellä taitaa löytyä aika paljon tuota piuhaa ja rasiaa.
Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Iku64
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:02

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja Iku64 »

Ok..eli sitä ei sitten ihan itse löydä...:). No täytyypi vaan kuittailla tota hälyä aina kun lähtee liikkeelle...ja korjauttaa sitten joskus..
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
Iku64
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:02

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja Iku64 »

No nyt löysin räjäytyskuvan josta näkee noiden antureiden ja tunnistimien paikat ja koodit.
https://opel.7zap.com/en/car/g09/p/12/31-0/
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
Iku64
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:02

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja Iku64 »

Jaahas..ton sivun saa suomeksikin ja toi osa maksaa ebayssä 250€ hujakoilla..käsittääkseni osa numero 19:sta alempi on malliin jossa katvealueen hälytin sekä risteävän liikenteen varoitin (autossa peruutuskamera)
https://opel.7zap.com/fi/car/g09/p/12/31-0/#19
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
jorge
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 21 Heinä 2009, 10:16

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja jorge »

Ne moduulit näkyy hyvin takaäänenvaimentimen yläpuolella. Alakautta kun katsoo niin ne modulit on puskurin takakulmissa. Molemmin puolin. On ne kyllä sellasessa paikassa että kaikki kura ja loska lentää takarenkaasta suoraa niihin. Eikä niiden liittimien päällä oo mitään suojaa. Ihmekkään jos niihin pääsee kosteutta.

Toimiiko sulla peileissä keltaset valot kun auton käynnistää? Mulla toimii ne valot, mutta kun starttaa niin hetken päästä herjaa parkkitutkia ja sitte katvealueen hälytysjärjestelmää.

Talvella mulla ei toiminu ne keltaset valot eikä katvehälytys mutta parkkitutkat toimi. Oli apukuskin puolen modulin liittimeatä 3 piuhaa poikki. Piuhat kiinni ja taas toimi. Nyt kk sitte hajos parkkitutkat ja samalla pimeni katvehäly. Mutta keltaset valot tosiaan toimii vielä peileissä. Vikakoodit luin niin molemmat ulommat parkkitutka-anturit rikki. Voikohan se vaikuttaa myös tohon katvehälyyn?

Ja. Tuo puolisähkönen vetokoukku. Jos sen vetäsee narusta ja kääntää auton alle niin summeri jää huutamaan, ei jotenki lukitu kunnolla. Pakko pitää koukku esillä. Onko sillä vaikutusta parkkitutkaan?
jorge
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 21 Heinä 2009, 10:16

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja jorge »

Ja lisäys edelliseen. Mulla toimii risteävän liikenteen hälytys😀 muttei parkkitutkat eikä katvehäly.
jmm79
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 22:17
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Itse saan kanssa aina kun käynnistää auton niin tuon "PALVELU: sivunkatve alueen järjestelmä..." ilmoituksen ja ohita pitää painaa jotta se häviää, Autossa toimii parkkitutkat, adaptiivinen vakkari, peruutuskamera, kaistavahti ja opel eye etsii liikennemerkit. Poistin vikakoodit ja ainakin nyt kahdesti on käynnistyksessä oranssit valot peiliin syttyneet, mutta palvelu ilmoitus tulee silti. Vikakoodeja löytyi pysäkointi apu moduulista u0252, u040,u0184,u0155 (kaikki viat satunnaisia eikä "aktiivisia")toki vikakoodit luettu insignia vm 2011 mukaan vaikka autoni on 2015. Uskoisin että ne kuitenkin suunnan vialle antaa eli pysäköintiapu moduuli. Minulla ei ole vielä täysin toimivaa softaa millä näin "uutta" autoa lukisi

Vikahan on aika pieni mutta tuo ilmoitus aina alussa ärsyttää eikä ilmoitus häviä vaikka ajotietokoneesta ottaa kuolleenkulman tunnistuksen pois päältä.
Opel Vectra -99 2.0 16v
Insignia 4x4 cdti -15
jmm79
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 22:17
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Päivitellään.. eli op-comilla luettu eikä vikakoodeja löydy. Puskuri käytetty irti ja johdot tarkastettu ja ehjiä ovat. Palvelu ilmoitus vaan tulee aina, onko muilla ollut vastaavaa vikaa? Epäilen että risteävän liikenteen ja kuolleenkulman varoitukset ei toimi ja siitä ilmoitus. Seuraavaksi ajattelin auton käyttää ooppelilla vaikka näyttää että vikaa on jo etsitty ennen minulle auton tuloa( merkkiliike huoltohistoria) koska johdot näyttää että niistä on mittauksia tehty ja parkkitutka moduli oli vain yhdellä kipsulla kiinni.. autona siis insignia 2.0cdti 4x4 -15
Opel Vectra -99 2.0 16v
Insignia 4x4 cdti -15
jmm79
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 22:17
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Nyt sain käyttöön op comin mikä tulee malleja 15/16 (aiemmin luettu vuosimallina -14 eikä erikseen kuolleen kulman boxia löytynyt) ja ohjelma löysi oirehtivan vasemman kuolleenkulman modulin ja siellä on sellainen vikakoodi koko ajan päällä että ohjainboxia ei ole ohjelmoitu. Op comilla en ainakaan minä osannut / löytänyt kohtaa miten koodata boxia aktiiviseksi. Kyseisen boxin program kohta ei ollut aktiivinen antoi vain lukea/poistaa koodit. Nyt olisi siis tarkka vika tiedossa mutta omat kädet nousee ylös. Osaako kukaan sanoa miten noita boxeja ohjelmoidaan vai onko merkkiliike ainut vaihtoehto?
Opel Vectra -99 2.0 16v
Insignia 4x4 cdti -15
hjesko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Tammi 2018, 20:45

Re: Sivun katvealueen hälytysjärjestelmä vilkkuu keskinäytössä

Viesti Kirjoittaja hjesko »

Voin antaa vinkin, että kannattaa korjata melko pian. Oma sekosi ihan totaalisesti ja jätti kerran tielle, jonka jälkeen vikaa ei löydetty ja tästä hetken päästä ei vain enää lähtenyt käyntiin. Tuo moduuli vain sekotti koko auton ja antoi kuulemma monta sivua vikakoodeja, jos niitä edes sai ulos autosta.
Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Vastaa Viestiin