Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Boiled egg
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 15:53

Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja Boiled egg »

Pieneltä kuulostava ongelma, mutta todella hankala. A Insignia (Country Tourer) kerää jäätä etuovien etuosan alanurkkiin. Tätä saa olla sulattelemassa ettei ovet taitu avattaessa. Onko tyyppivika vai enkö ole jotain huomannut?
:banghead:
majuva
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 348
Liittynyt: 14 Loka 2009, 06:40
Paikkakunta: vihti

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja majuva »

Juu saman ongelman kanssa jo monta talvea taistellut :lollis:
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä :)
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita :bonk:
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja Masi »

Kerää lunta/jäätä minne; ulkonurkkaan vai sisäpuolelle?

Pitääkö ajaa kuinka syvässä lumessa, jotta alkaa lunta kerääntymään?

Itse en ole vielä tällaiseen törmännyt ja kahdeksan talvea tuolla olen jo Insignialla ajellut. Tosin se ei ole Country Tourer, jos sillä on vaikutusta asiaan.
Boiled egg
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 15:53

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja Boiled egg »

Kerää jäätä etuovien etuosan alanurkkaan. Etulokasuojien sisälle ja sieltä leviää sitten taaksepäin. Ei tarvitse paljoakaan olla lunta kun saa aloittaa sulattamisen.
:banghead:
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Mulla kerää myös jäätä tuohon paikkaan OPC:ssa. Aika ärsyttävä ominaisuus ja tosiaan pahaa tekee välillä vääntää ovea auki että pääsee sisälle autoon. Itse olen käynyt lämpimässä parkkihallissa autoa sulattelemassa silloin tällöin.

Käytän sisälämppäriä aina kun auto on johdon päässä, mahtaako se lisätä tuota veden valumista tuonne oven ja lokarin sisäkulmaan? Lisäksi mulla tulee tuosta moottoristakin hukkalämpöä kunnei ole mikään ecoteko se, taitaa sekin lisätä sulamisvesien valumista.

Ei siihen taida olla muuta ratkaisua kuin sulattelu.

Ja loppukaneettina taas; Talvi on perseestä :lollis:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7423
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Yleensä noille lokareihin kerääntyville paakuille on annettu surutta kenkää, ennen kuin alkavat kasvamaan ulos kaarista. :peukku:
Kevyt koppasu siroa 44 turvakengän teräskärkeä auttaa kummasti ongelmaan? :lovin:
prööt
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Ei se mitään auta koska jää on lokarin sisällä ja alkaa valumaan kynnystä pitkin taaksepäin oven alasisänurkkaan. Se 44 kenkä ei mahdu sinne koloon vaikka kuinka haluis sinne potkia. Itse kaivelen sormilla sitä jäätä pois kun auto on ensi vähän sulanut jossain lämpimässä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja Masi »

Boiled egg kirjoitti: 06 Helmi 2019, 06:21 Kerää jäätä etuovien etuosan alanurkkaan. Etulokasuojien sisälle ja sieltä leviää sitten taaksepäin. Ei tarvitse paljoakaan olla lunta kun saa aloittaa sulattamisen.
OK - täytyypä seurata tilannetta. Voihan toisaalta olla, että autoni ei ole ollut riittävän pitkiä yhtäjaksoisia aikoja ulkosäilytyksessä ilman, että olisi ollut välillä lämpimässä tallissa sulamassa ja siksi en ole asiaan koskaan törmännyt.

Eikös jotkut Golfin vuosimallit olleet tunnettuja siitä, että lunta/jäätä kertyi vastaavaan paikkaan ja se sitten saattoi jopa vääntää peltejä ovea aukaistessa?
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja Masi »

vectraTBO kirjoitti: 06 Helmi 2019, 09:15 ...Ja loppukaneettina taas; Talvi on perseestä :lollis:
Todellakin!
Boiled egg
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 15:53

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja Boiled egg »

Masi kirjoitti: 06 Helmi 2019, 17:59
vectraTBO kirjoitti: 06 Helmi 2019, 09:15 ...Ja loppukaneettina taas; Talvi on perseestä :lollis:
Todellakin!
Tämän allekirjoitan täysin
:banghead:
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9264
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Auton päälle laitettava puolipeite auttaa, niin tuulilasille satanut lumi ei pääse sulamaan ja valumaan lokarin taakse. Tai sitten joka kerta auton huolellinen puhdistus lumesta.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mulla tehnyt samaa joka Opelissa, mitä mulla on ollut, kun olen käyttänyt sisätilanlämmitintä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Masi kirjoitti: 06 Helmi 2019, 17:58 Eikös jotkut Golfin vuosimallit olleet tunnettuja siitä, että lunta/jäätä kertyi vastaavaan paikkaan ja se sitten saattoi jopa vääntää peltejä ovea aukaistessa?
Juu tutulla oli joku Bora joskus josta tosiaan ovien kantit taittu sen jään vuoksi. Silloin naureskelin että ompa hyvää suunnittelua, näköjään ne osaa sen Opelillakin.
Timonen kirjoitti: 07 Helmi 2019, 17:04 Mulla tehnyt samaa joka Opelissa, mitä mulla on ollut, kun olen käyttänyt sisätilanlämmitintä.
Mulla ei ikinä ole mikään Opeli tehnyt vastaavaa ja niitä on ollut monta ja aina talvella sisälämppäri käytössä.

Tollanen puolipeite voisi ehkä joo auttaa, en tiedä. Itse kyllä tulee lumet putsattua aika perusteellisesti auton päältä aina. Toki sinne pyyhkijöiden kouruun sitä pakkaa aina vähän jäämään.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja imaC »

Sisätilanlämmitin on yleensä se suurin syylinen tuossa ongelmassa.. omakin auto välillä semmonen jääkökkö kun lunta satanut ja lämppäri päällä... mulla ei kerrytä jäätä kun on lievästi keula ylös mäessä... joistain olen nähnyt pätkästävän alatiivistettä 5-10cm sieltä etu nurkasta jotta vesi valuis pois... sitä en tiiä auttaako..?
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia A kerää jäätä etuovien väliin

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

imaC kirjoitti: 08 Helmi 2019, 09:40 Sisätilanlämmitin on yleensä se suurin syylinen tuossa ongelmassa.. omakin auto välillä semmonen jääkökkö kun lunta satanut ja lämppäri päällä... mulla ei kerrytä jäätä kun on lievästi keula ylös mäessä... joistain olen nähnyt pätkästävän alatiivistettä 5-10cm sieltä etu nurkasta jotta vesi valuis pois... sitä en tiiä auttaako..?
Mulla myös keula ylhäällä parkissa tallin edessä. Sehän juuri valuttaa sitä vettä taaksepäin kun on nokka ylhäällä. Isoin ongelmahan tuossa on tuo Insignian kyljen muotoilu, oven kun avaa niin se sisänurkka menee tavallaan karmien sisäpuolelle ja jos se sisäpuoli on jäätä täynnä niin ovi ottaa jäähän kiinni.

Alla kuva ekana Inkusta ja sitten C Vectrasta:

Kuva
Kuva

Vectrassa näkyy joku vedenpoistoreikä tuolla kolossa. Mutta vaikka Vectran kynnykset olis jäätä täynnä ei se estä ovea aukemaan tai ala vääntämään oven alanurkkaa koska tuo nurkka ei Vectrassa mene karmien sisään ovea avatessa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Vastaa Viestiin