Vilkut palaa tauotta kun ottaa virrat pois...
-
- 'Agila'
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Marras 2004, 02:00
Ongelma on toi, ja ratkaisu kiven alla. Ja autohan siis toimiin moitteetta kun kone käy...
Kokeilin Searchilla kaikkia mahdollisia vikoja ja olen tehnyt seuraavat tomenpiteet:
-hätävilkun katkaisija purettu ja puhdistettu -> ei auttanut
-virtalukko purettu ja puhdistettu -> ei auttanut
-vetokoukun kytkin kytketty irti johtosarjasta -> ei auttanut
-sulakkeet tarkistettu -> ehjät
-vilkkurelee tarkistettu -> toimii
ja lopulta:
-Multitimer vaihdettu -> ei auttanut!!!
Osaiskos joku sanoa jotain, Kiitos.
_________________
Vauhti maksaa, on aina maksanut...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectra B '98 on 2004-11-16 15:59 ]</font>
Kokeilin Searchilla kaikkia mahdollisia vikoja ja olen tehnyt seuraavat tomenpiteet:
-hätävilkun katkaisija purettu ja puhdistettu -> ei auttanut
-virtalukko purettu ja puhdistettu -> ei auttanut
-vetokoukun kytkin kytketty irti johtosarjasta -> ei auttanut
-sulakkeet tarkistettu -> ehjät
-vilkkurelee tarkistettu -> toimii
ja lopulta:
-Multitimer vaihdettu -> ei auttanut!!!
Osaiskos joku sanoa jotain, Kiitos.
_________________
Vauhti maksaa, on aina maksanut...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectra B '98 on 2004-11-16 15:59 ]</font>
Eli jos oikein käsitin: Vilkut jäävät palamaan päälle kun auton sammuttaa, avaimet otetaan pois ja vilkkuviiksi jää jompaan kumpaan asentoon. Samalla palavat sen puolen valot johon vilkkuviiksi on jäänyt, samoin valosummeri soi.
Eikö tämä ole tarkoitettu sitä varten jos joutuu auton pysäköimään tien laitaan, niin voi jättää vain toisen puolen valot päälle varoittamaan muita? Tällöin akku kestää pitempään. Ainakin minulla tällainen toiminto autosta löytyy, eikä ole mielestäni vika vaan ominaisuus. Korjaa jos olen väärässä.
Eikö tämä ole tarkoitettu sitä varten jos joutuu auton pysäköimään tien laitaan, niin voi jättää vain toisen puolen valot päälle varoittamaan muita? Tällöin akku kestää pitempään. Ainakin minulla tällainen toiminto autosta löytyy, eikä ole mielestäni vika vaan ominaisuus. Korjaa jos olen väärässä.
-
- 'Agila'
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Marras 2004, 02:00
Kiitos vastauksesta. Nyt tarkennan:
Su aamuna tulin autolle ja akku oli tyhjä. No tötterö apuvirralla käymää ja kaikki toimi. Mutta kun sammutin koneen (vilkkuviiksi keskiasennossa) niin kaikki vilkut + merkkivalo mittaristossa jäivät palamaan tauotta. Ei siis parkit vaan ihan vilkut. Eikä sammu muuta kuin ottamalla akkukenkä irti.
Kun painaa jarrua, ei jarruvalot syty ilman että virta on kytkettynä. Kun sitten laittaa virran päälle, mutta ei käynnistä, niin parkit palavat...
Kun kone käy, niin kaikki sähkölaitteet toimii moitteetta.
Että näin.
Su aamuna tulin autolle ja akku oli tyhjä. No tötterö apuvirralla käymää ja kaikki toimi. Mutta kun sammutin koneen (vilkkuviiksi keskiasennossa) niin kaikki vilkut + merkkivalo mittaristossa jäivät palamaan tauotta. Ei siis parkit vaan ihan vilkut. Eikä sammu muuta kuin ottamalla akkukenkä irti.
Kun painaa jarrua, ei jarruvalot syty ilman että virta on kytkettynä. Kun sitten laittaa virran päälle, mutta ei käynnistä, niin parkit palavat...
Kun kone käy, niin kaikki sähkölaitteet toimii moitteetta.
Että näin.
Vauhti maksaa, on aina maksanut...
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 03 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
-
- 'Agila'
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Marras 2004, 02:00
-
- 'Agila'
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Marras 2004, 02:00
Ja pari tarkennusta vielä lisää tähän ongelmaan:
Veccu on nyt 181tkm ajettu, ja varustettu "vaivattomalla" X20XEV koneella. Ekaa kertaa viime sunnuntaina se käyttäytyi niin kuten nyt tekee.
Ennen jarruvalot paloi pedaalia painettaessa, mutta ei enään. Nyt pitää olla virrat päällä että jarruvalot toimii.
Ja ne vilkut; siis nyt kun virta-avaimen kääntää 0-asentoon, syttyvät kaikki vilkkupoltimot palamaan (6kpl=edessä 2, takana 2 sekä kylkivilkut) sekä mittaristossa oleva merkkivalo. Vilkkukytkin on keskiasennossa, eli ei vilkuta siinä vaiheessa kun sammutan koneen.
Akku tyhjenee aika nopeasti, jos ei nyt siis ole virrat päällä.
Autossa on Cobra hälytin, joka voisi olla mahdollinen vian aiheuttaja. Mutta. Kun se toimii ihan moitteetta, pois lukien sen ettei välähtele kun laittaa lukkoon. Ne vilkut kun palaa koko ajan...
Veccu on nyt 181tkm ajettu, ja varustettu "vaivattomalla" X20XEV koneella. Ekaa kertaa viime sunnuntaina se käyttäytyi niin kuten nyt tekee.
Ennen jarruvalot paloi pedaalia painettaessa, mutta ei enään. Nyt pitää olla virrat päällä että jarruvalot toimii.
Ja ne vilkut; siis nyt kun virta-avaimen kääntää 0-asentoon, syttyvät kaikki vilkkupoltimot palamaan (6kpl=edessä 2, takana 2 sekä kylkivilkut) sekä mittaristossa oleva merkkivalo. Vilkkukytkin on keskiasennossa, eli ei vilkuta siinä vaiheessa kun sammutan koneen.
Akku tyhjenee aika nopeasti, jos ei nyt siis ole virrat päällä.
Autossa on Cobra hälytin, joka voisi olla mahdollinen vian aiheuttaja. Mutta. Kun se toimii ihan moitteetta, pois lukien sen ettei välähtele kun laittaa lukkoon. Ne vilkut kun palaa koko ajan...
Vauhti maksaa, on aina maksanut...
- farmaripoika
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 11 Marras 2004, 02:00
- Paikkakunta: Helsinki
Varmaan juuri noin. Omani on Viper 700 ja se toimii ninkuin edellä kerroin. Ovat tietysti vähän yksilöllisiä.On 2004-11-17 11:13, jamboy wrote:
Jos ensin aukaisee säätimellä ovet, voi sulakkeen irroittaa. Näin ainakin Alfatechissä, joka tiettääkseni on "sama" laite kuin Cobra. Omasta autostani aukaisin säätimellä ovet (eli hälytin pois päältä), sulake irti ja se oli siinä. Ei ruvennut huutamaan.
-
- 'Agila'
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Marras 2004, 02:00
Tarina jatkuu.
Päätin viedä auton valtuutettuun Opel liikkeeseen Helsingin Kallioon, kun tuntui, että omat keinot olivat loppu.
Tietenkin, kun laitoin akkukengän paikalleen, että ajaisin MetroAutoon, niin eivät ne vilkut enään palaneetkaan. Eli auto oli tullut "itsestään kuntoon".
En usko ihmeparantumisiin, joten päätin kuitenkin viedä auton näytille. Viat kun tapaavat helposti uusitua, ellei niille tehdä oikeasti jotakin...
Mitä autolle sitten tehtiin pajalla? Vaihdettiin vilkun releet parannetuun versioon (ei ole enään kahta erillistä vaan yksi iso), tarkastettiin maadoitukset ja tutkittiin hälyttimen liitäntöjä.
Tuomio: Ota hälytin mahdollisimman nopeasti pois autosta. Se on joko väärin kytketty tai ei vaan yksinkertaisesti sovi auton sähköjärjestelmään. On erittäin todennäköistä, että kaikki tällä hetkellä olevat ongelmat johtuu juuri tuosta Cobra hälyttimestä. Siis: parkit palaa aina kun on virrat päällä, jarruvalot ei pala jos ei ole virrat päällä ja keskuslukitus ei toimi kuten pitäisi.
Hyvä näin, ja varoituksen sana kaikille joilla on autossaan jälkiasennettu hälytin. Rosvoliittimet eivät ole ikuisia!
Kiitos kaikille vastanneille ja apua tarjonneille.
Ehkä seuraavaksi voisin alkaa selvittämään kuinka tuollainen Cobra hälytin saadaan poistettua autosta niin, ettei tulisi lisää murheita...
Päätin viedä auton valtuutettuun Opel liikkeeseen Helsingin Kallioon, kun tuntui, että omat keinot olivat loppu.
Tietenkin, kun laitoin akkukengän paikalleen, että ajaisin MetroAutoon, niin eivät ne vilkut enään palaneetkaan. Eli auto oli tullut "itsestään kuntoon".
En usko ihmeparantumisiin, joten päätin kuitenkin viedä auton näytille. Viat kun tapaavat helposti uusitua, ellei niille tehdä oikeasti jotakin...
Mitä autolle sitten tehtiin pajalla? Vaihdettiin vilkun releet parannetuun versioon (ei ole enään kahta erillistä vaan yksi iso), tarkastettiin maadoitukset ja tutkittiin hälyttimen liitäntöjä.
Tuomio: Ota hälytin mahdollisimman nopeasti pois autosta. Se on joko väärin kytketty tai ei vaan yksinkertaisesti sovi auton sähköjärjestelmään. On erittäin todennäköistä, että kaikki tällä hetkellä olevat ongelmat johtuu juuri tuosta Cobra hälyttimestä. Siis: parkit palaa aina kun on virrat päällä, jarruvalot ei pala jos ei ole virrat päällä ja keskuslukitus ei toimi kuten pitäisi.
Hyvä näin, ja varoituksen sana kaikille joilla on autossaan jälkiasennettu hälytin. Rosvoliittimet eivät ole ikuisia!
Kiitos kaikille vastanneille ja apua tarjonneille.
Ehkä seuraavaksi voisin alkaa selvittämään kuinka tuollainen Cobra hälytin saadaan poistettua autosta niin, ettei tulisi lisää murheita...
Vauhti maksaa, on aina maksanut...
No, aivan omana mielipiteenäni sanoisin, että kyllä jälkiasennetut hälyttimet ovat jopa alkuperäisiä parempia ja monipuolisempia. riippuu tietenkin hälyttimestä - ja hinnasta.
Mitä rosvoliittimiin tulee, niin niitä ei missään tapauksessa pitäisi käyttää, vaan hyvät juotokset ja kutistemuovi eristeet (mieluummin sitä missä on liima sisäpuolella). Mitä taas Cobraan tulee, niin oman käsitykseni mukaan sen laatutaso on ollut aivan kärkipäätä.
Kannattaisikin varmasti korjata kaikki liitokset juotoksiksi ja jättää hälytin ja siihen liittyvät ajonestot käyttöön. Hälytyksien purkaminen ei korjaa todennäköisesti mitään, mutta poistaa merkittävän lisäsuojan autosta.
Tosin kaikki tekee niinkuin tahtoo, mutta korjaamon neuvo nyt oli aivan per...stä.
Mitä rosvoliittimiin tulee, niin niitä ei missään tapauksessa pitäisi käyttää, vaan hyvät juotokset ja kutistemuovi eristeet (mieluummin sitä missä on liima sisäpuolella). Mitä taas Cobraan tulee, niin oman käsitykseni mukaan sen laatutaso on ollut aivan kärkipäätä.
Kannattaisikin varmasti korjata kaikki liitokset juotoksiksi ja jättää hälytin ja siihen liittyvät ajonestot käyttöön. Hälytyksien purkaminen ei korjaa todennäköisesti mitään, mutta poistaa merkittävän lisäsuojan autosta.
Tosin kaikki tekee niinkuin tahtoo, mutta korjaamon neuvo nyt oli aivan per...stä.