Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

OCF keskustelufoorumiin ja nettisivustoon liittyvä palaute, asiat, ideat, tiedotteet ym.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja JJ »

ata kirjoitti:Tuo vinkit ja vihjeet-topicin muuttaminen vain jäsenille olevaksi on niitä asioita, joissa ilmeisesti se kokouksessa käyminen on ollut jopa merkittävämpää kuin olla foorumin ylläpitäjä ja julkaisuvastaava. Minä en ole koskaan kannattanut tuota sulkemista, minulta ei siitä tosin myöskään mitään kysytty, vaan kokouksen jälkeen muut hallituksen jäsenet olivat alueet sulkeneet vastuuhenkilöltä kysymättä tai kertomatta. Näin siellä oli päätetty. Samalla päättivät kokouksessa, että silloinen julkaisuvastaava täytyy vaihtaa, kun eihän sellainen käy päinsä, että täällä joku vastuullinen ottaisi kantaakin näihin asioihin tai osallistuisi jopa keskusteluun. Nykyiset vastuuhenkilöt eivät paljon näihin foorumikeskusteluihin osallistu, enemmän tulee lakonisia ja hyvin lyhyitä kommentteja joista pitäsi rivien välistä jotain päätellä.

Mutta tää on nyt tämmöistä nykyään. Minulla ei ole enää mitään mandaattia tehdä päätöksiä foorumin asioista, ja silloinkin kun oli niin sen yli käveltiin tässä asiassa.

Ja tämänkin joku nyt sitten taas tietenkin tulkitsee "katkeraksi valittamiseksi", ei se sitä ole, kunhan vain olen todennut kanssa tätä kerhon nykyistä linjaa. Moderaattorit ovat vain teknisiä toimihenkilöitä foorumilla, me emme linjauksia tee tai keksi. Hallitus keksii sellaiset. Toivon vain itse, ettei tässä mennä enempää takapakkia. Itse toimin kyllä tämän OCF:n phpbb-foorumin ylläpitäjänä 2001-2012, mutta en enää. Nämä sulkupäätökset ovat muiden tekemiä.

Mutta jos kirjoittaa jonkun jutun vaikka johonkin lehteen, niin ei se lehtijuttukaan netissä jatkuvasti ilmaiseksi näy, vaikka jonkun aikaa näkyisikin. Ja paperiversio ainakin menee vain tilaajille. Näin siis vaikka kyseessä olisi juttu josta lehti ei ole maksanut mitään, ja monet harrastelehdet eivät maksakaan.
Justjust. Onneksi mä lopetin jäsenmaksun maksamisen pari vuotta sitten jo. Tuntui, että homma on ollu niin sisäsiittoista, että eipä jaksa. 2001-2011 riitti mulle. Tälle vuodelle mietin, että palaisko jäseneksi, mutta taidan vielä pitäytyä poissa. :yes:
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

pää on täynnä räkää jo olo on muutenkin tukkonen.. toivottavasti ei iske mikään tauti päälle!! Ennenkää tarvinnu kipeenä nysvätä, viimeks intissä yhden päivän 40 asteen kuumeessa ja sitä ennen en ollut kipeänä kuuteen vuoteen
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7429
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

pläsäri kirjoitti:pää on täynnä räkää jo olo on muutenkin tukkonen.. toivottavasti ei iske mikään tauti päälle!! Ennenkää tarvinnu kipeenä nysvätä, viimeks intissä yhden päivän 40 asteen kuumeessa ja sitä ennen en ollut kipeänä kuuteen vuoteen
Sanotaan vaikka näin, että mitä vanhemmaksi tulet sitä vittumaisemmaksi nuo pienet nuhat käy. :P
Nykyään mullakin on aina "pienen nuhan" jäljiltä jälkitautina koko yläkroppa tulehtunut ja antibioottia kuluu sitä mukaa mitä kuukausia vuodessa... :peukku:
prööt
Avatar
juzze
OCF Member 2020
Viestit: 2792
Liittynyt: 03 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja juzze »

Alkohan tänne vihdoinki tuleen taas offtopiccia.. meinas lipsahtaa vähän aiheen puolelle..
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19319
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Zafira kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
Zafira kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
|vectraman| kirjoitti:Kaikki nuo on laitonta ja sen takia materiaali pitääkin hävittää mikäli alkuperäinen tekijä näin vaatii. Muuten ei tarvitse. Nyt on vaadittu omatekemän ohjeen poistamista vinkit&vihjeet osiosta eikä kerho tee sitä joten se on laitonta ja naurettavaa. Eli kyllä se oli joku muu kuin minä joka ei ymmärtänyt lukemaansa aiemmin ;)
Kuka on vaatinut?
Minä.
Tuolla Nettisivupalautteen puolella vai?

Ku on tuo menny multa täysin ohi... :oops:
Jossain topicissa oli keskustelua aiheesta ja Rookeri oli sitä mieltä että "ei niitä sieltä enää poistella".
Voisko Timonen olla niin ystävällinen, että painaisi sitä delete-nappulaa sieltä? :o
Mulla ei taida olla valtuuksia siihen = en uskalla. :D Hallituksen tuo päätös on tehtävä, ei yhteyshenkilöiden tai moderaattoreiden.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Hensku
OCF Member 2015
Viestit: 5076
Liittynyt: 26 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja Hensku »

JJ kirjoitti:Tälle vuodelle mietin, että palaisko jäseneksi, mutta taidan vielä pitäytyä poissa. :yes:
Sama homma. Ketään sormella syyttämättä. Muistelen olleeni jo joskus kauan aikaa sitten kokouksessa (oisko ollut jopa 2008 syyskokous tms. voin muistaa vuoden väärinkin) jossa jo puhuttiin jäsenmäärän laskusta.
Ei itsellänikään ole enää aikaa samalla tavalla lähteä tapahtumiin kuin ennen, eikä ollut edes viimeisenä vuonna kun olin jäsen. Laittakaa foorumi maksulliseksi jos se tilannetta helpottaa, mutta jotenkin tätä taikinointia sivusta seuranneena näyttää että täällä pissataan nyt omiin muroihin. Ei niitä jäseniä ainakaan tämmösellä puolin ja toisin vinoilulla lisää saavuteta- päinvastoin.
Koittakaa nyt käyttäytyä, aikuiset ihmiset. :peukku:
If opportunity doesn't knock, build a door. -Milton Berle
Avatar
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 11068
Liittynyt: 19 Marras 2005, 08:57

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja Veikka »

Muah haa haa , voi vittu tätä ilon tunnetta kun Lukko nöyryytti jokereita oikein kunnolla ja pisti narrit lomille :D Seuraavaks tippuukin sitten tappara :worship:
:D
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970 :D
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4673
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja Johnny »

JJ kirjoitti:Kuva
Janne on vähä ruskettunna :lol:
Johnny, la gente esta muy loca.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja Keme »

Timonen kirjoitti:Hallituksen tuo päätös on tehtävä, ei yhteyshenkilöiden tai moderaattoreiden.
Jaa, että topiccien poistaminen on hallituksen tehtävä. Ompas hienon byrokraattinen järjestelmä.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja ata »

Keme kirjoitti:
Timonen kirjoitti:Hallituksen tuo päätös on tehtävä, ei yhteyshenkilöiden tai moderaattoreiden.
Jaa, että topiccien poistaminen on hallituksen tehtävä. Ompas hienon byrokraattinen järjestelmä.
Kyllä sen kai moderaattorikin periaatteessa voisi tehdä, mutta itse ainakin tässä tapauksessa sitoudun irti tästä koko vinkit ja vihjeet-asiasta, koska en itse ole sen päätöksen takana, missä koko alue on rajattu vain jäsenille ja koko päätös siitä asiasta on tehty selkäni takana toimiessani tuolloin asiasta periaatteessa vastaavana.

Täällähän on eritasoisia "henkilökunnan" jäseniä, jotka on merkitty tuolla valkopohjaisella lipulla. Sininimimerkkiset ovat yhteyshenkilöitä, joilla on oman toimensa ohella myös moderaattorin oikeudet. Sitten on vihreänimimerkkiset jotka ovat moderaattoreita eli foorumin keskustelun valvojia ja ohjaajia. Punanimimerkkiset ovat sitten hallituksen jäseniä jotka vastaavat kerhon toiminnasta. Tummanpunaisella nimimerkillä varustetut käyttäjät taas ovat foorumin ylläpitäjiä joilla on eniten oikeuksia ja vastuuta täällä. Nämä eivät ole teknisiä ominaisuuksia nämä värit, vaan ne on laitettu vain selkeyttääkseen eri rooleissa olevan henkilökunnan ryhmiä. Mutta ne jotka ovat päätökset tehneet perustelkoot ja kantakoot vastuut päätöksistä.

Ja miksi tästä ketjusta ei ole nyt siivottu moderaattoreiden toimesta selkeästi kerhon kehitykseen liittyvää keskustelua johtuu ainakin omalta osaltani siitä, ettei niin paljon kiinnosta onko keskustelu nyt oikeassa vai väärässä ketjussa. Mutta ei se täällä ketjussa niin selvästi näy niille päättäjille, kun on kaiken muun tauhkan keskellä.
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7429
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Jaoin ketjun "isolla kouralla" tänne nettisivupalautteeseen, vaikka en varsinaisesti valvo tätä foorumia.
Näen tässä vinkkiä tulevaisuuden suunnitelmia varten ja tänne sellaiset on hyvä haudata. :lol:

Jatkakaa...
prööt
Avatar
unique
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6619
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja unique »

Pitäiskö tässä alkaa suunnittelemaan poliitikon uraa ooppelikerhon hallituksessa :roll:

Mua ei siis muuten oikeestaan kiinnosta koko kerho sen kummemmin, on vaan harmillista että ennen niin hyvä foorumi on kaatumassa kun kävijät vähenee raakalla kädellä viime aikaisten linjailujen takia..

Ennen mä vietin täällä 2/3 mun nettiajasta, nykyään hyvä kun jaksaa kerran viikossa vilkasta....

Se tosin ei välttämättä ole huono asia :lol:
Vaihdetaan H1 xenon-sarja, H7 sarjaan.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=239737
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ohhoh kun onkin tullut palautetta offtopicissa... Tässähän menee muki tolkulla olutta selventässä kenenkin mielipiteitä ja -haluja.

Jos Vinkit&Vihjeet osio todellakin on ollut näin tärkeä kaikille käyttäjille niin voidaan senkin käyttöoikeuksia harkinneta uusiksi.
Mutta kuten aiemmin on mainittu, ei sinne juurikaan uutta materiaalia ole saatu koska halukkaita ylläpitäjiä alueelle ei ole löydetty.
Kaikki alueen matsku on löydettävissä muualtakin foorumilta joten en näe tekijänoikeusongelmiakaan sen suhteen.

Teknistä keskustelua ei olla edelleenkään rajoittamassa.
Edelleenkään ei etsitä keinoja joilla saadaan rajoitettua muiden kuin jäsenien oikeuksia vaan koko sivustoa yritetään kehittää siihen suuntaan että saataisiin jäsinelle UUSIA etuja.

Keskutelujen poistaminen ei mitenkään ole hallituksen vastuulla, hyvin harva hallituksen jäsen täällä edes päivystää niin kuin suurin osa moderaattoreista.
Jos tietoon tulee että modet on aiheetta poistanut foorumin sisältöä niin otetaan se toki käsittelyyn ja tarkastetaan onko kyseisen moderaattorin oikeuksissa korjaamista.
Muutamilta vanhoilta moderaatoreilta on lähtenyt oikeudet ihan sen yksinkertaisen syyn takia ettei he ole maksaneet jäsenmaksuaan. Osa on ottanut ilmeisesti senkin henkilökohtaisesti.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ja kaikille jotka ei aio olla jatkossa jäseniä niin ottakaa talteen tämän vanhan sivuston tiedot talteen: http://www.opelclubfinland.fi/tekniikka ... isuus.html
Tulevaisuudessa ne on sivustolta saatavissa vain jäsenille.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kerhon jäsenmäärä näyttää vuosien kovan vaihtelun jälkeen saavuttaneen vakaamman kasvun.
Se tarkoittaa sitä että olemme saavuttaneet enemmän merkkiuskollisia jäseniä kuin aiemmin, se lienee kuitenkin yhdistyksen tavoite.
Mun mielestä yhdistys kuitenkin palvelee mielummin 500 aktiivista kuin 1000 merkkiä vuosittain vaihtavaa jäsentä.

Ja tottakai yriteään palvella myös muita Opel-harrastajia kuin jäseniä. Kuten tämän foorumin teknisen keskustelu kautta.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Vastaa Viestiin