Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Esittele Opel-projektisi tai autosi
hukka
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 319
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja hukka » 10 Tammi 2018, 10:50

Millä koneella hitsailet silumiinia. Kaikki inventterit ei toimi siinä hommassa
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
commodore a 4d 3.0+m112 vm-67

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1679
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 10 Tammi 2018, 12:00

hukka kirjoitti:Millä koneella hitsailet silumiinia. Kaikki inventterit ei toimi siinä hommassa
Tuollainen vanha Kemppi Master 1400 kone. Koitin napaisuuden kääntöäkin mutta syttyi vielä huonommin :roll:
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 12939
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 10 Tammi 2018, 20:07

Alupuikolla virta pitää kääntää.
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Tigra A X16XE 109Hv A/C yms 1996

blex84
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 2610
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja blex84 » 10 Tammi 2018, 20:47

On se siltikin kauheaa hitsata puikolla. Vaikka tuntee että osaa rautaa puikolla tinata niin menee äkkiä alumiinissa sormi suuhun itelläkin kokemusta :o
Astra G 2.0 16v -98, Kadett E 2.0i -88, Kadett B 1.9 -70

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1679
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 10 Tammi 2018, 21:56

Juho M-P kirjoitti:Alupuikolla virta pitää kääntää.
Juu tiesin sen mutta jostain syystä toi meni vielä huonommaksi :o Pitää koittaa lainata joltain invertteriä jos tos mun jotain vikaa tms :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

hukka
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 319
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja hukka » 11 Tammi 2018, 10:02

Ite hommasin esabin caddyn tohon hommaan palaa ja syttyy edes jotenkin. Koitin eka buddya muttei toiminut mitenkään.
Kotipaikalla vanha kempin poweri/puikko niin sillä saa ihan hyvin hitsattua kun saa virran ja jännitteen erikseen säädettyä. Veljellä joku wallius eikä toimi.

Noi alumiini puikot vissiin tarttee aika paljon jännitettä syttyäkseen.
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
commodore a 4d 3.0+m112 vm-67

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1679
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 11 Tammi 2018, 20:36

Hain tänään pienempiä puikkoja ja kyllä se siitä suttaantui sen verran että sai osat kiinni toisiinsa :) Ehkä paketillisen jälkeen se sujuisi paremmin :D Tarkka siinä saa olla kun puikko palaa huomattavasti nopeampaa kuin tavallinen puikko. Nyt kun joku päivä saa raahattua sen kaverin luo niin se hitsaa sen kasaan :) Pitää vielä hahmotella letkunippojen paikat ja jarrutehostajan letkun paikka ja mihin kaasuvaijerin telineen kiinnittää
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1679
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 13 Tammi 2018, 10:04

Pitää vielä tuo plenumin takaosa ottaa pois että saa virtausrenkaat hitsattua ja siistittyä paikkoja
Kuva

Välillä jos tuntuu että homma menee totiseksi, niin pitää vähän leikkiä :D
VID 20180112 165619
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1679
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 04 Maalis 2018, 09:13

Kylmässä tallissa ei ole kovin innostanut nyt duunailla mitään erikoista, lähinnä tuota b-coupea näpräillyt, etuakselin purin ja puhallutin ja vedin maalit päälle, uusia puslia vähän ja jotain madalluskikkaa lehtijouseen ja sitten takaisin paikalle. tuunasin Omegan kesävanteet kun en pitänyt edellisestä kultaisesta väristä puolissa. Samalla hioin ja kiillotin lipat uusiksi :thumbsup:
Väriksi valikoitui Fordin värikartasta luna sky väri. En halunnut perusharmaata tai mustaa, vaan hieman erikoisempaa ja omasta mielestä paremmin autoon sopivaa. Coupeen näillänäkymin tulee noi vanhat hunajakennot, pitää nekin hioda ja lipat kiillottaa ja värin sekoitan tuosta luna sky:sta ja mocha latte pintamaalista :thumbsup:

Akselissa itse sekoitettu Modena/Hammerlite maali :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

reiskaar
'Senator'
'Senator'
Viestit: 857
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja reiskaar » 04 Maalis 2018, 14:04

imusarjaan kun tarvittee kaiken maailman nipat laittaa ja joskus tulevaisuudessa yks tai kaks lisääkin, niin helppo ratkaisu on hitsata esim 5mm Al levynpalanen kylkeen. Siihen sitten tarpeen mukaan porailee reikiä ja 1/4" tapilla nipalle paikka jos toinenkin. Onhan niitä hitsattavia nippojakin mutta tuo on aika helppo. Tämä siis jos plenumin seinämävahvuus ei mahdollista tehdä suoraan jenkaa.

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1679
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 04 Maalis 2018, 14:51

reiskaar kirjoitti:
04 Maalis 2018, 14:04
imusarjaan kun tarvittee kaiken maailman nipat laittaa ja joskus tulevaisuudessa yks tai kaks lisääkin, niin helppo ratkaisu on hitsata esim 5mm Al levynpalanen kylkeen. Siihen sitten tarpeen mukaan porailee reikiä ja 1/4" tapilla nipalle paikka jos toinenkin. Onhan niitä hitsattavia nippojakin mutta tuo on aika helppo. Tämä siis jos plenumin seinämävahvuus ei mahdollista tehdä suoraan jenkaa.
Juu tonne takapäätyyn tulee paksumpaa levyä ja lähdöt
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1679
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 16 Huhti 2018, 16:23

Niin ne hommat etenee kuin jäniksen selässä :D 3kk imusarja-aihio odotteli tallissa että sain vietyä sen kaverille :) Tulihan siellä tässä välissä käytyä mutta ikinä ei muistanut imusarjaa mukaan ottaa. Ehkä se kesällä viel käy :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1679
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 04 Touko 2018, 08:01

Hieman taas ohimennen tätä askarreltu kun tota deetäkin vähän parannellut samalla ja nyt alustasarjaa odotellaan siihen ,mutta eilen kotiutui vahvistettu peränjatkeen akseli :worship: Näyttää ainakin melkeisesti vahvemmalta kuin alkuperäinen :D
Kuva

Bensalinjat vetelin coupeen ja tein downpipen pohjaan asti. Kyllä perkele olisi pitänyt tehdä pakosarja niin että ahdin yläpuolella :evil: Mikään osa ei sovi ennenkuin purkaa aina edessä olevat pois ja alakautta ei mahdu mitään kun hyvä kun 3" putki menee lohkon ja ohjausakselin välistä. Onneksi tein ahtimelta lähdön mihin hitsasin laipan jatkeeksi kartion ja siihen päähän 3" v-panta kiinnikkeen, antaa hieman pelivaraa sivuttaissuunnassa, mutta aina sekin on purettava pois edestä että saa downpipen ensin sinne ja pois päin sama :D Niitä sai muutaman kerran irroitella kun heppaili ja sovitteli putkea ja kontata auton alle katsomaan että tulee hyvin sieltä kolosta yms :o Alunperin oli suunnitelmissa tehdä 3" putkisto mutta tilanahtaus pisti miettimään jos tekisi tosta eteenpäin 2,5" putken. Mahtaako mitään ahdistella n.350hv tehoilla? On tossa deessäkin about etupenkkien kohdalle vaan 3" ja siitä taakse 2,5". Siihen kyllä ajattelin nyt sitten koittaa sovittaa noi 3" osat ku pitäää putkea uusia muutenkin ja jos saisi sentin vaikka ylemmäs vielä :)

Särkikoskelle soittelin tuosta taka-akselin lukon sorvauksesta ja lautaspyörän ja pinionin shimmaamisesta ja koko paketin kasaamisesta samalla. Tän kuun loppuun menisi aikaisintaan ennenkuin kerkee ottaa vastaa ja arviolta 450e maksaisi kaikki
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

Sämä
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 3409
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja Sämä » 04 Touko 2018, 09:58

Itse vedin 2,5" downpipen ja tilaa oli ihan sopivasti, tosin tehotavoitekkin jää alle tuon 350 :D
Kadett C -75, Omega B2 -01

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3255
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo

Viesti Kirjoittaja ?! » 04 Touko 2018, 10:22

Mä tein suosiolla runkoaisaan muutoksen putkelle,mulla 3.5"lähtö joka supistuu 2.5" lohkon alareunassa
Kadett C 16V
Omega A 24V

Vastaa Viestiin