Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
Hain talvilintan yllättäen aika rapee tääki omega mutta eiköhän tuolla osia hae ja lukkoperä nii.. farkkupaku
Tähän ei sentää tarvinu vaihtaa bmw moottoria niinku muihin
Tähän ei sentää tarvinu vaihtaa bmw moottoria niinku muihin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
Mitäs talvilintta omegalle kävi? Muuttunu toivottomaksi?
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
En oo tehny sillä koko kesänä mitää, purin nyt sisältä kun lämmityslaitetta ihmettelin, takakaaret pitäs uusia ja helmoihin ainaki alaosat uusia, pitää jossai välissä korjata ja maalailla koko romu, toinen poika haaveili eka autoksi tuota
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
Eli perus huoltoa...
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
Tuollaane inkku tuli hajettua kesällä parin vuoden opelittomana olemisen jälkeen
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
Kk verran oli hakusessa edullinen talviauto,ennen kaikkea hinta-laatusuhteeltaan hyvä merkistä välittämättä(okei, ei italiasta tai ranskasta lähtöisiä)
Lopulta päädyin tälläiseen tämän viikon alussa,löytyi 1km päästä kotoa
N.8h sisäpesua ja kiillotusta.Auto olikin vihreä eikä musta.
Kyllä kannatti hinkuttaa.
Sitten ostin vanteita testattavaksi
Eteen madallusjouset ja takaalta antureiden siirtoa(ilmapussit)
Vanteiksi valikoitui 19" AMG:eet joihin tulee kitkat päälle
Etuvalot pitää vielä entisöidä ja päivittää perus xenonit bi xenon projektoreihin.
Hinta-laatu on kyllä tälläisessä meisselissä erittäin kohdallaan.
Lopulta päädyin tälläiseen tämän viikon alussa,löytyi 1km päästä kotoa
N.8h sisäpesua ja kiillotusta.Auto olikin vihreä eikä musta.
Kyllä kannatti hinkuttaa.
Sitten ostin vanteita testattavaksi
Eteen madallusjouset ja takaalta antureiden siirtoa(ilmapussit)
Vanteiksi valikoitui 19" AMG:eet joihin tulee kitkat päälle
Etuvalot pitää vielä entisöidä ja päivittää perus xenonit bi xenon projektoreihin.
Hinta-laatu on kyllä tälläisessä meisselissä erittäin kohdallaan.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
Vuoden päivät ollut käyttöautona ja oon kyllä tykänny.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Opel Signum 2.0T
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
i30 leasing, 3v/160tkm takana. Ei tuon pesun kanssa ole näissä niin tarkkaa.. Kehtaa ajella huoletta marjametsään ja puuhommiin. 5v takuu ilman kilometrirajaa ratkaisi. 50-70tkm tulee veivailtua vuoteen.
E60 520i, C-Omegaa ei tullut, joten tämä on lähin mihin B-Omegan jälkeen pääsee. Ikää kohta 20v/400tkm, ja nitinät ja natinat loistaa edelleen poissaolollaan. Ero A-inkkuun kuin yöllä ja päivällä. Kolmosautona kun MV6 talviteloilla.
Xr3i Cabriolet, 120tkm ajettu suomiauto. Vaimo olisi halunnut valkoisen F-Astran, mutta oli jo kuvien perusteella niin lohduton pakkelikasa, että tästä timantista maksoi mielellään saman. Kesää odotellessa.
MV6 ja Astra yhteispotretissa. MV6 ajoin tänä kesänä 500km, johan tuolla kuudessa vuodessa on tullut kohta kymppitonni ajettua. Astra eikun kukkuu, keväällä tulee 400tkm mittariin. n.30 olleista Opeleista ylivoimaisesti pienimmät korjauskulut. Kohta 100tkm pelkillä perushuolloilla. Toimii aina vaan.
E60 520i, C-Omegaa ei tullut, joten tämä on lähin mihin B-Omegan jälkeen pääsee. Ikää kohta 20v/400tkm, ja nitinät ja natinat loistaa edelleen poissaolollaan. Ero A-inkkuun kuin yöllä ja päivällä. Kolmosautona kun MV6 talviteloilla.
Xr3i Cabriolet, 120tkm ajettu suomiauto. Vaimo olisi halunnut valkoisen F-Astran, mutta oli jo kuvien perusteella niin lohduton pakkelikasa, että tästä timantista maksoi mielellään saman. Kesää odotellessa.
MV6 ja Astra yhteispotretissa. MV6 ajoin tänä kesänä 500km, johan tuolla kuudessa vuodessa on tullut kohta kymppitonni ajettua. Astra eikun kukkuu, keväällä tulee 400tkm mittariin. n.30 olleista Opeleista ylivoimaisesti pienimmät korjauskulut. Kohta 100tkm pelkillä perushuolloilla. Toimii aina vaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
Komiat Opelit ^^ Harvassa noi siisti kuntonen b omega
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
Samasta syystä tuli kokeiltua e61 pari vuotta sitten ja sillä tiellä ollaan
Kahden e61 jälkeen tuli vuosi sitten nykyinen 320d xdrive Niin ja kuvassa myös tuo toinen Kadetti, jos siitä joskus jotain saisi aikaiseksi. Tällähetkellä etuakselisto purettuna irti ja osiin, nivelet ja puslat vaihdeltava sekä levyjarruhilut vaihdettava rumpujen tilalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
Nämäkin vaatii tietämystä ostaessa.Sämä kirjoitti: ↑25 Marras 2020, 08:08Samasta syystä tuli kokeiltua e61 pari vuotta sitten ja sillä tiellä ollaan
Kahden e61 jälkeen tuli vuosi sitten nykyinen 320d xdrive
2020-11-25 08_06_19-Kuva - Google Kuvat.jpg
Niin ja kuvassa myös tuo toinen Kadetti, jos siitä joskus jotain saisi aikaiseksi. Tällähetkellä etuakselisto purettuna irti ja osiin, nivelet ja puslat vaihdeltava sekä levyjarruhilut vaihdettava rumpujen tilalle.
Jos on Opeleissakin vikoja, niin tuntuu ketjuviat, laatikkoviat, ja loputtomat sähköviat olevan perusjuttuja näissä E60/61-sarjan malleissa, ja uudemmissakin. F10 ois ihan kiva vaimon ajoon Astran tilalle, mutta onko näissä sellaista konetta josta ei ketju venyisi??
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
Samalla lailla nuo mekatroniikat kuluu muissakin automaateissa.ascona_c kirjoitti: ↑27 Marras 2020, 14:41
Nämäkin vaatii tietämystä ostaessa.
Jos on Opeleissakin vikoja, niin tuntuu ketjuviat, laatikkoviat, ja loputtomat sähköviat olevan perusjuttuja näissä E60/61-sarjan malleissa, ja uudemmissakin. F10 ois ihan kiva vaimon ajoon Astran tilalle, mutta onko näissä sellaista konetta josta ei ketju venyisi??
Taitaa vasta B sarjan moottoreissa ketjuviat selkeästi vähentyä, nuissa N sarjan kuutoskoneissa toki myös vähemmän jakopäävikaa mitä nelosissa vaikka samalla jakopäällähän se on.
Onhan tuo omakii sillä riskillä koneella vaikka loppupäästä onkin. Ens kesänä tarkotus käyttää ketjun mittauksessa varuilta kun menisi vielä lisäturvan piikkiin.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
ascona_c kirjoitti: ↑17 Marras 2020, 19:13 Jos on Opeleissakin vikoja, niin tuntuu ketjuviat, laatikkoviat, ja loputtomat sähköviat olevan perusjuttuja näissä E60/61-sarjan malleissa, ja uudemmissakin. F10 ois ihan kiva vaimon ajoon Astran tilalle, mutta onko näissä sellaista konetta josta ei ketju venyisi??
Mulla on useiden A ja B Omegoiden jälkeen F11 b47 koneella. Näissä ei ole ilmaantunut ketjuongelmia n47 tapaan. Maaliskuu 2014 eteenpäin on b47, 150/190hp 518/520d. 525 taitaa olla kans b47, mutta kaks turboa kuulostaa kalliilta. 254tkm ajettu, alkuperäinen dpf ja turbo, mieto softaus toiveiden mukaan, reilu 200hp. 518d on mekaanisesti sama kuin 520d, joten softalla saa samat löylyt. Erona 518 on aina takaveto, mitä pidän ylläpidon kannalta vaan plussana.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Kuvia täälläpyörivien menopeleistä
X-drive malleissa on ollutkin etuperissä ja jakolaatikoissa ongelmia.retro kirjoitti: ↑04 Joulu 2020, 08:45ascona_c kirjoitti: ↑17 Marras 2020, 19:13 Jos on Opeleissakin vikoja, niin tuntuu ketjuviat, laatikkoviat, ja loputtomat sähköviat olevan perusjuttuja näissä E60/61-sarjan malleissa, ja uudemmissakin. F10 ois ihan kiva vaimon ajoon Astran tilalle, mutta onko näissä sellaista konetta josta ei ketju venyisi??
Mulla on useiden A ja B Omegoiden jälkeen F11 b47 koneella. Näissä ei ole ilmaantunut ketjuongelmia n47 tapaan. Maaliskuu 2014 eteenpäin on b47, 150/190hp 518/520d. 525 taitaa olla kans b47, mutta kaks turboa kuulostaa kalliilta. 254tkm ajettu, alkuperäinen dpf ja turbo, mieto softaus toiveiden mukaan, reilu 200hp. 518d on mekaanisesti sama kuin 520d, joten softalla saa samat löylyt. Erona 518 on aina takaveto, mitä pidän ylläpidon kannalta vaan plussana.
Kannattaa muuten tarkastuttaa kamppanjat jos ei ole ollut merkkiliikkeessä huollettavana vähään aikaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.