Opel Omega mv6 twin turbo -96
Re: Omega mv6 -96
B308E Kuvatuksia. Kyllä näyttäisi vahvikkeet olevan.
Pikaisesti mitattuna vahvikkeet on n. 12 mm asti kiinni lohkossa ja sylinteriputkissa n. 20 mm asti.
Pikaisesti mitattuna vahvikkeet on n. 12 mm asti kiinni lohkossa ja sylinteriputkissa n. 20 mm asti.
Re: Omega mv6 -96
Harrin laittamassa kuvassa huomio kiinnittyi männässä olevaan merkintään 30NET,missä on ollut tuollaisella tyyppimerkinnällä varustettu moottori vai onko missään?? vai onko se vain GM:n merkintä tuolle Saabin moottorille?motorsport kirjoitti:Tommosen oheisen kuvatuksen löysin arkistojeni kätköistä.
Re: Omega mv6 -96
Eikös siinä alkuperäisessä suapin moottorissa ole korkeapuristeiset männät ?
ja nuo 30NET männät olisi matalapuristeiset
ja nuo 30NET männät olisi matalapuristeiset
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: Omega mv6 -96
Puristussuhde on tossa saabin koneessa 9:5:1, joten onkohan noi 30net männät vielä matalampipuristeiset vai nuo vakiot?madi kirjoitti:Eikös siinä alkuperäisessä suapin moottorissa ole korkeapuristeiset männät ?
ja nuo 30NET männät olisi matalapuristeiset
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Omega mv6 -96
en millään muista mistä tuo liittämäni kuva on pöllitty mutta liekö jonkun itse virittelemät tekstit. Näkyy olevan öljynsuodatinkin laitettu epä-saabimaisesti suoraan lohkoon.
Re: Omega mv6 -96
Eikös tuo 9.5:1 ole Opelin koodeissa juurikin tuo N.
Eli sen perusteella männät olisi samat kuin Saabissa.
Eli sen perusteella männät olisi samat kuin Saabissa.
Re: Omega mv6 -96
Eipä ole samanlainen ainakaan A-Vectrassa/Calbrassa,niissä pohja on peltiä ja tuota koneen takapäässä olevaa syvennystä ei ole ollenkaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Omega mv6 -96
Onkos konetta purettu lisää,kiinnostaisi nähdä ne kiertokanget,että onko niissä eroa vaparin kankiin.
Re: Omega mv6 -96
Tässäpä kuvia, mittojakin voin ottaa jos tarvis.
Mäntä ja kanki
Mäntä ja kanki1
Muuten taitaa olla samat, paitsi saabin kangessa on öljyn ruikkimisreikä.
Mäntä ja kanki
Mäntä ja kanki1
Muuten taitaa olla samat, paitsi saabin kangessa on öljyn ruikkimisreikä.
Re: Omega mv6 -96
Olikos tämä tarkoitus ihan leimauskuntoon laittaa vai hauskuuskäyttöön? Mites on edenny?
Re: Omega mv6 -96
Kai se kannattaa leimaa yrittää, niin on enemmän hauskuuskäyttöä.
Edit. Stukella on ollut päivät työtä ja illat koulua, mutta olihan tuossa joululoma välissä. Mulla on takakontissa tuon öljypohja menossa hitsattavaks, eli pikkuhiljaa.
Edit. Stukella on ollut päivät työtä ja illat koulua, mutta olihan tuossa joululoma välissä. Mulla on takakontissa tuon öljypohja menossa hitsattavaks, eli pikkuhiljaa.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Re: Omega mv6 -96
Ihan kilpien väliin on tulossa. Edistyy hiljalleen ja ehkä kesällä on ajokunnossa.jariz kirjoitti:Olikos tämä tarkoitus ihan leimauskuntoon laittaa vai hauskuuskäyttöön? Mites on edenny?
Re: Omega mv6 -96
Mikä imusarja koneeseen tulee? Eikai saabin? Vai vaatiiko se sen että saa kilpiin? Entäs pakosarja? Minneppäin turbo sijoittuu? Niin ja mikä turbo tarkoitus laittaa?
Re: Omega mv6 -96
Teki mieli vähän ajalle, niin laitettiin remmikone takaisin.