Opel Omega mv6 twin turbo -96

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja jariz »

Onhan noi kanget vissiin vähän järeämmät kun opelissa?
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Stuke »

jariz kirjoitti:Onhan noi kanget vissiin vähän järeämmät kun opelissa?
Hieman järeemmät on joo.

Auto läjässä, vieläku lähtis käyntiinkin :lollis: DTA ei vissiin tykkää yhtään jos akussa on vähän alhaisempi jännite
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Ensituntuma vapaastihengittävään matalapuristeiseen v6 moottoriin oli aika kamala. Teknisesti kaikki toimi ihan ok, paitsi tyhjäkäynti oli vähän hakusessa ja nostajat rallatti aluksi.

Sekasikiö v6 moottori kaipaa ylipainetta..
Avatar
retro
'Senator'
'Senator'
Viestit: 892
Liittynyt: 27 Kesä 2005, 17:52
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja retro »

Stuke kirjoitti:Ensituntuma vapaastihengittävään matalapuristeiseen v6 moottoriin oli aika kamala. Teknisesti kaikki toimi ihan ok, paitsi tyhjäkäynti oli vähän hakusessa ja nostajat rallatti aluksi.

Sekasikiö v6 moottori kaipaa ylipainetta..
Älähän nyt, kyllähän se melkein pärjäs naftasorsalle. :lol:
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Auto säädetty E85:selle. Tuli uusi ominaisuus. Viileemmällä ilmalla moottorin lämmöt tippuu niin alas ettei kabiiniin tule lämmintä. Täytyy aina ajaa kylki edellä :D
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Millaisella kokoonpanolla sitä mennään nykyään ?
Avatar
retro
'Senator'
'Senator'
Viestit: 892
Liittynyt: 27 Kesä 2005, 17:52
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja retro »

motorsport kirjoitti:Millaisella kokoonpanolla sitä mennään nykyään ?
Saabin lohko ja alakerta, muuten kaikki aika lailla entisellään. Ahdin irti.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja ?! »

Stuke kirjoitti:Auto säädetty E85:selle. Tuli uusi ominaisuus. Viileemmällä ilmalla moottorin lämmöt tippuu niin alas ettei kabiiniin tule lämmintä. Täytyy aina ajaa kylki edellä :D
...Tai vaihtaa termari.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
retro
'Senator'
'Senator'
Viestit: 892
Liittynyt: 27 Kesä 2005, 17:52
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja retro »

?! kirjoitti:
Stuke kirjoitti:Auto säädetty E85:selle. Tuli uusi ominaisuus. Viileemmällä ilmalla moottorin lämmöt tippuu niin alas ettei kabiiniin tule lämmintä. Täytyy aina ajaa kylki edellä :D
...Tai vaihtaa termari.
Mitä sä puhut?! :lol:
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja ?! »

retro kirjoitti:
?! kirjoitti:
Stuke kirjoitti:Auto säädetty E85:selle. Tuli uusi ominaisuus. Viileemmällä ilmalla moottorin lämmöt tippuu niin alas ettei kabiiniin tule lämmintä. Täytyy aina ajaa kylki edellä :D
...Tai vaihtaa termari.
Mitä sä puhut?! :lol:
No jos moottorissa ei pysy lämmöt normaalissa on vika yleensä termarissa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
retro
'Senator'
'Senator'
Viestit: 892
Liittynyt: 27 Kesä 2005, 17:52
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja retro »

?! kirjoitti:
retro kirjoitti:
?! kirjoitti:
Stuke kirjoitti:Auto säädetty E85:selle. Tuli uusi ominaisuus. Viileemmällä ilmalla moottorin lämmöt tippuu niin alas ettei kabiiniin tule lämmintä. Täytyy aina ajaa kylki edellä :D
...Tai vaihtaa termari.
Mitä sä puhut?! :lol:
No jos moottorissa ei pysy lämmöt normaalissa on vika yleensä termarissa.
Hymiö oli siksi, että kyseessä oli vitsi, jonka aiheena oli vian korjaaminen ajamalla kovempaa. Eiköhän se termari mene vaihtoon.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Katsastettu ilman vikalistaa. Ahdin tarvitsee vielä korjata sekä hommata isompi ja paremmin virtaava välijäähdytin, jonka jälkeen penkkiin säätöihin ja kattomaan paljonko irtoaa tehoa.
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Uusi isompi bypass asennettu ja taas toimii paremmin. Äänet hiljeni ja ahtoputket pysyy paikallaan.
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Kevättä kohden isompi ahdin. Uusi remmi on tietty astetta isompi M112. Jokohan R28 antautuu?

Kuva
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96 remmi -> turbo

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Kuva

turbon sovittelua, ensimmäinen pakosarja on heppailtu kasaan.
Vastaa Viestiin