Opel Omega mv6 twin turbo -96

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Onks tää pistetty palasiks? Näin nimittäin tässä autossa olleen kilven jossain Subaru Foresterissa... GGG-666 vai muistanko väärin?
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Kyllä tää on vielä mulla. Muistit kilven väärin.

Tällä hetkellä omassa tallissa ja moottori irti. Ohivuodon mittasin ja kone kunnossa. Tähän on varattuna 2 turboa tai eatonin m112 remmi.

Ehkä talvella pääsee rakentelemaan..
Avatar
retro
'Senator'
'Senator'
Viestit: 892
Liittynyt: 27 Kesä 2005, 17:52
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja retro »

Molemmat.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja ?! »

^liikaa turhaa sälää.
1Kpl HX pro 52 tai 55
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Stuke kirjoitti:Kyllä tää on vielä mulla. Muistit kilven väärin.

Tällä hetkellä omassa tallissa ja moottori irti. Ohivuodon mittasin ja kone kunnossa. Tähän on varattuna 2 turboa tai eatonin m112 remmi.

Ehkä talvella pääsee rakentelemaan..
Menikö ees lähelle arvaus? Muistelin et joku tollanen kilpi se oli... :D
Ja hyvä kuulla, että on vielä tallessa ja hyvät suunnitelmat tulevaisuudelle :)
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Aika verkkasta on edistyminen tämän kanssa, mutta tälle kesälle on tarkoitus saada ajokuntoon ja leimattua.

Kuva
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

:peukku:
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Avatar
L.ossi
OCF Member 2020
Viestit: 575
Liittynyt: 29 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Heinola

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja L.ossi »

:peukku: hemmetin hyvältä näyttää
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Kylläpä vaan kaikessa kestää kun tuplana saa tehdä. Saattaa valmistuminen venyä syksyn puolelle.

Enää kesken lambdat downpipeihin, turbojen imu ja paineputket osittain, muutama sähköjuttu ja paisarin teline.
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Edistyy, enää tekemättä pakoputken kiinnikkeet, toisen lambdan sähköt, kaikkien osien pesu ja paikalleen kasaus. Saumat ei oo ihan parasta, alotin tiggi hitsauksen tän projektin kanssa ja 3 kaasupullo vasta menossa.

Kuva

Kuva

Kuva


Imusarjasta ja imuputkesta hitsasin tyhjäkäyntimoottorin paikat vielä umpeen, ei siis näy näissä kuvissa. Tyhjäkäynnin säätö tulee jatkossa kaasuläpällä ja sytkäennakolla.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19316
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Omega mv6 -96

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Rookeri kirjoitti: 30 Syys 2019, 15:38 Kuvat ei näy.
Nyt näkyy?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega mv6tt -96

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Jonkin verran on tullut edistystä ja laite on suunnilleen ajokunnossa. Seisonnan aikana tästä hajosi laturi ja jakopää yksi rullista. Varsinki laturi temppuili mielenkiintoisesti ja päästi kunnon savut kierroksilla.

Selvisi syykin miksei moottori ollut luovuttanut ihan kaikkia viimeisiä tehoja vaparina. Ooppelin v6 on vähän erikoinen ja jotain aavistelinkin oudosta sytytysjärjestyksestä. Tässähän pitää sytytyksen ja ruiskutuksen välit olla 0-114-240-354-480-594 asteina ja mulla oli ennen 0-120-360-480-600. Toi johtuu ihan sylinterien välisestä kulmasta. Ecun päivitys ja oikeet arvot niin rupesi käyntikin olemaan erilaista.

Siirtoluvalla on käynyt vähän säätämässä kahdesti, ensimmäinen kerta loppui lyhyeen jakopään takia. Kävi aika tuuri ettei hajonnut. Toisella kerralla sain suht hyvät säädöt noin 0.4 barin ahdoille jolla varmaan saa katsastukseen sopivan tehonmittauslapun. Moottorin luonne oli positiivinen ja ajattelinkin että tulee alhaalta heräävä, ahdon puolella ollaan noin 2500 kierroksella ja 3500 on 0.4 baria.

Ahtopaineen säätö pitää tehdä, tavoitepaine on jossain 0.9-1.0 bar mikä on varmaan aika sopiva tähän. Tässähän on saabin turbov6 alakerta. Polttoainepuolen joutuu sitä ennen tekemään uusiksi, suuttimien aukiolo on pikkupaineilla 84% prosenttia ja vaatinee myös uudet linjat, pumpun ja suuttimet.

Äänethän tästä hävisi turbojen jälkeen ja nykyisessä putkistossa on sekaisin rosteria ja sinkittyä putkea. X-putken jätin pois. Äänet on pettymys ja niille täytyy kehitellä jotain. Teen kaikki osat turbosta taakse päin jossain vaiheessa rosterista ja laitan myös x-putken.

Seuraavaksi korin osien kiinnitys, johtosarjan siistiminen, pakoputken ja downpipen säätö muutamasta kohdasta, dynotus ja leima.

https://www.instagram.com/p/B8BXe9xpV8g ... _copy_link
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13537
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Omega mv6tt -96

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Hienoa. Mutta aika paljon on tavaraa on edessä jos jakopäätä tekee? Tuo imusarjaan tuleva ahtoputken toteutus on kyllä hieno
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: Omega mv6tt -96

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

Aika vähä näitä ahdettuja v6:a.. fb:ssä yhden liettualaisen kans kirjotellu ja sillä tuo saabin pannu omegassa, takokellari yläkerta vakio, 630hp 787nm hx40:llä.. oli ahtimen tuotto alkanu loppuu, 700 aiko ottaa irti
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3585
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Omega mv6tt -96

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Stuke kirjoitti: 19 Helmi 2020, 20:43 Selvisi syykin miksei moottori ollut luovuttanut ihan kaikkia viimeisiä tehoja vaparina. Ooppelin v6 on vähän erikoinen ja jotain aavistelinkin oudosta sytytysjärjestyksestä. Tässähän pitää sytytyksen ja ruiskutuksen välit olla 0-114-240-354-480-594 asteina ja mulla oli ennen 0-120-360-480-600. Toi johtuu ihan sylinterien välisestä kulmasta. Ecun päivitys ja oikeet arvot niin rupesi käyntikin olemaan erilaista.
Onko tämä ihan varma asia? Mun mielestä kampiakselilla kiertokankien kauloissa on tuo 54 asteen lohkokulma huomioitu niin, että vastakkaisten pyttyjen kaulat on 66 astetta eri linjoissa. Eli suomeksi sanottuna yläkuolokohdat olisi tasan 120 asteen jaolla. Nyt ei ikävä kyllä ole valmiiksi koottua alakertaa, että voisi asian varmistaa.

Voisiko olla että koneessa olisi ollut toisen puolen nokkapyörät hampaan pielessä? Tai nokat menneet sekaisin, että toisessa kannessa molemmat imunokkia ja toisessa pakonokkia, ja siksi syttyvälien muutos auttanut? (edit: jos siis tuo minun aiempi mutuilu pitää paikkaansa)
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Vastaa Viestiin