Manta b -77
-
- 'Kadett'
- Viestit: 44
- Liittynyt: 12 Syys 2011, 20:36
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Manta b -77
mistä hommasit puslat?
Re: Manta b -77
Joo laitan sit muutaman vuoden päästänosi kirjoitti:Meinasitkos jakkarassa käyttää tehoja mittaamassa jos niin käyristä kuvia ja lukemia
EtraltaJ.Koivumäki kirjoitti:mistä hommasit puslat?
Nyt ois sovituspyörät hommailtu... kiitokset bartille Jonkunverran etupäätä saanut muokkailla mut näyttäs et alkaa pikkuhiljaa oleen kohillaan. Vakaajaa vielä odotellaan takasin lämpökäsittelystä, taivuteltiin ite kohalleen ja lupasivat vallilassa lämpökäsitellä uudestaan.
Sit pitäs vielä muutamia osia laitella valmiiks taas maalausta varten... kuhan saa palikoita väriin ni sen jälkeen tarkotus laittaa jarru- ja bensapuoli kuntoon ennenku tekniikkaa alkaa sovitella.
Omega A 2.0i
Manta B
Manta B
Re: Manta b -77
Lomilla kerkes vähä touhuilee, nyt saa taas pistää maalattuja osia kiinni. Alustassa alkaa olla kaikki valmiina, vakaajakin taas maalattuna. Iskarien ja pyörien sopimiseks joutu vähä rajottaan ulosjoustoa, ratkasin sen tekemällä nylonista palikat väliin ja niille kiinnikkeet... Jos jousia vaihtelee niin noi joutuu ottaan pois, mutta en nyt mitään monimutkasempaa siihen keksiny
Pääsylkkä ja tehostin myös askarreltu paikalleen ja tankki on kiinnilaittamista vaille. Seuraavaks pitäs alkaa jarru- ja bensalinjoja vääntää...
Pääsylkkä ja tehostin myös askarreltu paikalleen ja tankki on kiinnilaittamista vaille. Seuraavaks pitäs alkaa jarru- ja bensalinjoja vääntää...
Omega A 2.0i
Manta B
Manta B
Re: Manta b -77
Thänks... Nyt alkaa linjat oleen kunnossa, hommasin Tampereen Hiflexiltä ja tuli kyllä ihan asialliset. Pa-puolelle teräspunos-teflon-letku ja JIC-liittimillä, ainoot klemmarit tuli tankin ja kerääjän väliin. Ja jarruletkutki löyty ihan väriin
Konttiin oli joku asetellu kamat vähän ahtaasti mut vähänku raapi päätä ni sai liitokset tehtyä... Mikään tietty kerrasta näissä hommissa onnistu, ohan se jo nähty.
Seuraavaks pääsis (vihdoin)moottorin kimppuun, on seissy meinaan hetken aikaa tossa tallin nurkassa Alkuperäsillä suunnitelmilla mennään motin suhteen... ei passaa tässä vaiheessa lipsua
Konttiin oli joku asetellu kamat vähän ahtaasti mut vähänku raapi päätä ni sai liitokset tehtyä... Mikään tietty kerrasta näissä hommissa onnistu, ohan se jo nähty.
Seuraavaks pääsis (vihdoin)moottorin kimppuun, on seissy meinaan hetken aikaa tossa tallin nurkassa Alkuperäsillä suunnitelmilla mennään motin suhteen... ei passaa tässä vaiheessa lipsua
Omega A 2.0i
Manta B
Manta B
Re: Manta b -77
Ihan kuin itse tekis
Hyvältä kyllä näyttää. Ei voi muuta sanoa.
Hyvältä kyllä näyttää. Ei voi muuta sanoa.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Re: Manta b -77
Silmä lepää.
Valkoiset nippusiteet on tarkoitettu sisäkäyttöön, vaikka sisällä näyttäis auto olevan niin vaihda ne mustiin säänkestäviin.
Valkoiset nippusiteet on tarkoitettu sisäkäyttöön, vaikka sisällä näyttäis auto olevan niin vaihda ne mustiin säänkestäviin.
Omega B i4000
Manta B R6
Manta B R6
Re: Manta b -77
Tuo on mun mielestä nerokas. Kiitos ideasta.vetukka kirjoitti: pyörien sopimiseks joutu vähä rajottaan ulosjoustoa, ratkasin sen tekemällä nylonista palikat väliin ja niille kiinnikkeet... Jos jousia vaihtelee niin noi joutuu ottaan pois, mutta en nyt mitään monimutkasempaa siihen keksiny
Miks mä en oo itte koskaan ajatellu että ton vois toteuttaa noinkin helposti...melkein kaikki muut systeemit onkin jo viritelty ja kokeiltu
Todennäköisesti väärässä.
Re: Manta b -77
Komppaan täysin, samaa tuli pohdittua aiemmin alustan päivittämisen yhteydessä. No nyt ratkesi sekin ongelmaomega16T kirjoitti:Tuo on mun mielestä nerokas. Kiitos ideasta.vetukka kirjoitti: pyörien sopimiseks joutu vähä rajottaan ulosjoustoa, ratkasin sen tekemällä nylonista palikat väliin ja niille kiinnikkeet... Jos jousia vaihtelee niin noi joutuu ottaan pois, mutta en nyt mitään monimutkasempaa siihen keksiny
Miks mä en oo itte koskaan ajatellu että ton vois toteuttaa noinkin helposti...melkein kaikki muut systeemit onkin jo viritelty ja kokeiltu
Asiaan. Aivan helvetin hienoa jälkeä. Tämä vaihe projektissa on yksi niistä parhaista > niputtaa pikkuhiljaa koppaan uutta ja uudistettua osaa. Ja tuo värikombinaatio (alusta + auto) on aivan loistava
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
Re: Manta b -77
On kyllä hieno Voi olla päivänvalossa aika jännä väri, kuvissa näyttää "värisokean" silmään lähinnä mustalta...
Eipä ole käynyt omassakaan mielessä toi muovipalikka-ylätukivarren-välissä-toteutus, aivan liian yksinkertaista
Eipä ole käynyt omassakaan mielessä toi muovipalikka-ylätukivarren-välissä-toteutus, aivan liian yksinkertaista
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Re: Manta b -77
Kiitoksia kommenteista. Ja hyvähän se jos näistä meikäläisen turailuista on muillekin apua
Moottorin kimpussa touhuiltu... ensi töikseni hitsailin öljypohjan ja laitoin kiinni, vasta ollu viis vuotta toi alakerta teipillä ummessa
Laitoin nyt loiskelevyn, pari kierrelähtöä ja tasoanturinkin... pitäähän näitä olla
Hihnapyörät kävi Tumolla pinnotuksessa, tuli kyllä siistit. Meinas vaan olla hiukan ongelmia ahtimen pyörän lämpösovitteen kanssa... jässähti vähän ennen aikojaan. Mut eipä tuosta mitään suurempaa haittaa pitäs olla, luulis ainaki pysyvän. Seuraavaks pitäs ahtimen ja laturin kiinnikkeet kasailla.
Moottorin kimpussa touhuiltu... ensi töikseni hitsailin öljypohjan ja laitoin kiinni, vasta ollu viis vuotta toi alakerta teipillä ummessa
Laitoin nyt loiskelevyn, pari kierrelähtöä ja tasoanturinkin... pitäähän näitä olla
Hihnapyörät kävi Tumolla pinnotuksessa, tuli kyllä siistit. Meinas vaan olla hiukan ongelmia ahtimen pyörän lämpösovitteen kanssa... jässähti vähän ennen aikojaan. Mut eipä tuosta mitään suurempaa haittaa pitäs olla, luulis ainaki pysyvän. Seuraavaks pitäs ahtimen ja laturin kiinnikkeet kasailla.
Omega A 2.0i
Manta B
Manta B
Re: Manta b -77
Kiinnikkeitä turailtu, ahtimen peti:
Laturille joutu tekeen kans uuden toiselle puolelle.
Sit lopuksi hieman jännityksellä sovitetaan ahtimen puoli hiukan ahdas, mutta kyllä vielä mahtuu.
Vielä fiilistelykuvaa
Laturille joutu tekeen kans uuden toiselle puolelle.
Sit lopuksi hieman jännityksellä sovitetaan ahtimen puoli hiukan ahdas, mutta kyllä vielä mahtuu.
Vielä fiilistelykuvaa
Omega A 2.0i
Manta B
Manta B
Re: Manta b -77
päivityksiä?!?!?!?!?!?!?!?
Re: Manta b -77
Ei kai sitä nyt yhtä mittaa
Ahtoputkistot ja systeemit soviteltuna:
Siinähän kävi sit sillai että kun alko laatikon kanssa sovittelee niin meni öljypohja ja koneenkorvat vielä uusiks... ois jääny aika pahasti keuliin jos ois jättäny orkkis korvat. Pakoputkihommia:
Pakosarja vedin black satinilla ja hapottelin putkiston vielä noitten kuvien jälkeen. Muutamat kiinnikkeet tuli maalattua mutta suurin osa kävi sinkissä, pitäs olla tallilla kun seuraavan kerran menee käymään. Jos vaikka joululomalla pääsis vähä laittaa osia välillä kiinni
Ahtoputkistot ja systeemit soviteltuna:
Siinähän kävi sit sillai että kun alko laatikon kanssa sovittelee niin meni öljypohja ja koneenkorvat vielä uusiks... ois jääny aika pahasti keuliin jos ois jättäny orkkis korvat. Pakoputkihommia:
Pakosarja vedin black satinilla ja hapottelin putkiston vielä noitten kuvien jälkeen. Muutamat kiinnikkeet tuli maalattua mutta suurin osa kävi sinkissä, pitäs olla tallilla kun seuraavan kerran menee käymään. Jos vaikka joululomalla pääsis vähä laittaa osia välillä kiinni
Omega A 2.0i
Manta B
Manta B