Corsa A "1.2 LS"->2.0

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaH »

omega16T kirjoitti:oliskos sulla noista rullaseuraajista lähikuvia irrallaan?missäs halpatuotanto kopio-opeleissa noita on alunperin?
Daevoon koneesta ne on lähtöisin http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =508&pos=1
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
metake
'Senator'
'Senator'
Viestit: 317
Liittynyt: 11 Touko 2005, 12:32

Viesti Kirjoittaja metake »

JaH kirjoitti:
omega16T kirjoitti:oliskos sulla noista rullaseuraajista lähikuvia irrallaan?missäs halpatuotanto kopio-opeleissa noita on alunperin?
Daevoon koneesta ne on lähtöisin http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =508&pos=1
Mulla on Daewoon jarrut corsassa :D
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

JaH kirjoitti:
omega16T kirjoitti:oliskos sulla noista rullaseuraajista lähikuvia irrallaan?missäs halpatuotanto kopio-opeleissa noita on alunperin?
Daevoon koneesta ne on lähtöisin http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =508&pos=1
kiitosta vaan...enempi kiinnosti millanen noissa on tuo pinta mikä venttiiliä painaa eli jos sais vielä kuvan siltä puolelta.noihin ei siis tule sitä palikkaa venttiilin päälle?sulla on oikee asenne tuohon virittämiseen kun sovitellaan osia muista...pisteet siitä :thumbsup:
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaH »

Yritän napsasta kuvan myös alapuolelta. Eli keinu painaa suoraan venttiilin päästä, joten se pilleri jää pois sieltä välistä....ja hyvä niin kun ei pillerit tahdo siella oikeissa paikoissa enää kierroksilla kestaa!!
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
MME
'Senator'
'Senator'
Viestit: 929
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja MME »

Onko Suomeen tuoduissakin Daewoissa ollut Opel kopio moottoreita? Josku olen nähnyt kuvia etu- ja takapäästä venytetystä E-Kadetista,siinä nyt ainakin varmaan on tuo kopio moottori,mutta onko niitä muissakin malleissa. Sori menee vähän Ot:ksi :)
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaH »

Sai viimeisellä nuo kesäpyörät alle ja "teinivalot" taakse!


http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... &pos=-6135
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaH »

Nostellaan topiccia...

Auto tosiaan ollut reilun vuoden seisonnassa. Viikko sitten sain viimein nostettua keulalle 20NE koneen ja F16 laatikon...Ja ei muuten ole millään leikkaaLiitä akseleilla kasattu :lol:
Postista pitäisi putkahtaa laput että saa käydä konttorilla tarjoamassa!!

Nyt olisi vanha 16SV+f13 5v tekniikka joutavana.
Jos nurkissa sattuu pyörimään C Asconan moottorinkorvallista, niin saa tarjota. Pitäisi huhujen mukaan käydä Corsaan reikiä viilaamalla. Asiasta on ollut juttua tuolla vanhoissa topiceissa, mutta tuntuu tämä Corsan rakentaminen "isolohkolla" niin salatiedettä Suomessa. Ruotsissa on näköjään vähän eri meininki, oli useampi Corsa rakenteilla http://www.opelsportclub.com/
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
hukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Joo,muistaakseni ascon kiinnikkeitä oon tuohon svappiin käyttäny.Sinne korin ja kiinnikkeen väliin kun laittaa korilevyjä,että kumityynyn mutterit yltää vielä hyvin kiinni ja viilaa siitä rautalätystä tyynyn ja moottorin pulttien reikiä,ni tulee kone suht suoraan.
Tollanen kiinnikekin saattas löytyä,mut en jostain syystä myy!Kolme kakslitrasta oon tehny ja lisää saattaa tulla,ku sopiva aihio löytyy...
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaH »

hukkis kirjoitti:Joo,muistaakseni ascon kiinnikkeitä oon tuohon svappiin käyttäny.Sinne korin ja kiinnikkeen väliin kun laittaa korilevyjä,että kumityynyn mutterit yltää vielä hyvin kiinni ja viilaa siitä rautalätystä tyynyn ja moottorin pulttien reikiä,ni tulee kone suht suoraan.
Tollanen kiinnikekin saattas löytyä,mut en jostain syystä myy!Kolme kakslitrasta oon tehny ja lisää saattaa tulla,ku sopiva aihio löytyy...
Oletko muutoskatsastanut liikenteeseen kaikki kolme? Käykö asconan korvallinen kaikista isolohko moottoreista 16sh, 18e, 20ne, 20se?
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
hukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Joo,just tällä hetkellä on viimesin kytöstys konttorilla tarkkailtavana...toivottavasti leima irtoo!!
Muistaakseni ne on ascon kiinnikkeitä ollu,yhen tein vähän eri tavalla.Pistin sinne kumityynyn ja korin väliin tallaa ja tein sellasen jatko pultti/mutteriliitoksen,että yltää pultit läpi.Taisin joskus vertailla isolohkokadetin kiinnikettä ja oli vähän erilainen.Luulisin olevan saman kiinnikkeen kaikissa isolohko ascoissa,en kyl oo aivan varma.
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaH »

hukkis kirjoitti:Joo,just tällä hetkellä on viimesin kytöstys konttorilla tarkkailtavana...toivottavasti leima irtoo!!
Muistaakseni ne on ascon kiinnikkeitä ollu,yhen tein vähän eri tavalla.Pistin sinne kumityynyn ja korin väliin tallaa ja tein sellasen jatko pultti/mutteriliitoksen,että yltää pultit läpi.Taisin joskus vertailla isolohkokadetin kiinnikettä ja oli vähän erilainen.Luulisin olevan saman kiinnikkeen kaikissa isolohko ascoissa,en kyl oo aivan varma.
Kerrohan tuliko sanomista siitä 0.5 ccm ylityksestä. Vai laskivatko tilavuudeksi 1600 ccm*1.25?
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
hukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Ei oo moottorinkokoja laitettu kuutiosentilleen muutospaperiin,on vaan tyyliin 1,2/1,6/2,0.Kysyin sitä joskus konttorilta ja muutaman kuutiosentin erot yleensä pitäs mennä läpi.
Onkos sulla jo leimattu ja paprut kunnossa?
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaH »

Ei ole vielä leimattu, kun odotan maahantuojalta todistusta tehoista/koneen painot. Katsastus pitäisi olla helppo homma kun auto on jo muutoskatsastettu 1.6 moottorille ja siinä GSi:n vakaajat,jarrut ja reaktiotangot.

Oletko Hukkis rakentanut millä laatikolla omasi. Minä laitoin f16 laatikon kun tuo edellinen f13 tunki jo öljyä perinteisesti joka välistä!!
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
simpba
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 09 Touko 2005, 16:16
Paikkakunta: jokela

Viesti Kirjoittaja simpba »

Omassa corsassa inssi vaati että asennan akun konttiin, koska akselimassat meni muutaman kilon yli edessä, muuten ei mitään ongelmaa. Mulla on 18e mosa joka on hitusen painavampi kuin c20ne..
hukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Nyt ois corsassa leima!
F16 pitkällä lootalla oon tehny.Ekaan tuli isot navat ja murrokset,joutu olka-akselin murrospesiä aika paljon vinguttamaan isommaks.Tais olla isolohko kadetin vetarit,joihin tehtiin lukkorengasurat sisemmäks.
Seuraavaan löyty vetarit,johon kävi iso sisämurros ja pieni ulkomurros ja siitä taas uria sisemmäks.Elä vaan kysy,mistä se akselit on,en tiijä itekään!!
Tässä on toinen tehty uria siirtämällä ja toinen on mathjissenin tekele.
Tuo pitkä loota toimii hyvin,jos sattuu lipsahtamaan muutakin,kuin vakio osia koneeseen...
Vastaa Viestiin