Corsa A "1.2 LS"->2.0

Esittele Opel-projektisi tai autosi
simpba
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 09 Touko 2005, 16:16
Paikkakunta: jokela

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja simpba »

Sorvaa tuosta alahihna pyörästä tuo ulompi ura pois, jolloin saat liikutettu konetta riittävästi hanttarin puolelle. Pitäs mahtua ilman mitään runkoaisan palastelua, tai jos ei mahdu niin vaihdat reaktiotangot b-corsan vastaaviin (23mm halkaisija, a-corsan tangot 19mm). etukiinnikkeet joutuu kyllä sitten tekeen uusiksi.. Ja jos sorvaat tuota alahihnapyörää, poista siitä sitten se värinä kumi ja tilalle metalliholkki. Se ei meinaan kestä, jos sorvaat ainoastaan ulomman uran pois, omassa hajos 20km ajon jälkeen.
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja JaH »

MSA kirjoitti:Mites laturin hihnapyörä mahtuu? Itse tein väistön runkoaisaan niin hihna mahtuu hyvin, ja metsästin 16sh:n alahihnapyörän(peltinen 1-uralla). Reaktiotankojen korvakkeiden ja etupalkin väliin laitoin 8mm palat, sitten muutin tukivarteen pallonivelen tukivarren päälle ja reaktiotangon tukivarren alapuolelle(tukivarren sisään piti tietty tehdä palat)...rakoa jää laatikon ja tangon väliin reilusti. Akun siirsin myös taakse keulapainon lieventämiseksi.
Kyllä se laturi sinne menee, mutta täytyy varmaan talvella vielä nostaa kone pois ja tehdä vähän lisä tilaa laturille ja maalata koko kenehuone korin väriin. Itse tein tuosta 18nz peltisestä hihnapyörästä yksiuraisen. Meinasin tehdä reaktitankojen korvallisten alle palat niin siirtyy varmaan riittävästi alas jo niillä. Pakko kai se on akku siirtää taakse kun tuo moottorin paino nousee 4% liikaa :-?
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja JaH »

Joku kuva

http://opel.desteem.org/displayimage.php?pos=-10036 Varasin ilmamassa mittarille sellaisen letkun että ei mene ruttuun armottoman imun alla :lollis: ...eikä pullistele jos vaikka joskus torvessa on ylipainetta. :hypocrite:

http://opel.desteem.org/displayimage.php?pos=-10034http://opel.desteem.org/displayimage.php?pos=-10045 Tuollaisen marteliuksen pellisarjan hommasin mutta eihän se sinne ilman muokkausta sovi. Helpompi on pätkiä tuota sarjaa kun siirtää syyläriä tarpeeksi eteen.
Koneen sain viikonloppuna lopulliselle paikalle...mahtuu konepeltikin kiinni. Pitäisi vielä bensalinjat vetää ja sähköt tehdä loppuun.Meinasin tehdä kerääjäsäiliön takakonttiin ja käyttää kaasari koneen tankkia, vaikka vois se toimia ihan tuoltanaan!!
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

kannattaa todellakin tehdä tuo kerääjäsäiliö, tai on muuten todella v.ttumainen ajella mutka pätkillä.
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
hukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Sitä syyläriä kannattaa ottaa alakiinnikkeistä eteenpäin ja kattoo mahtuuko pakosarja paikalleen.Itellä ainakin yhessä versiossa mahtu melko eteenpäin tuleva peltisarja tuolla muutoksella.Muissa on ollukkin XE sarjasta tehty vähemmän eteenpäin tuleva sarja,joka ei ota syyläriin.
Se keräilysäiliön tarve riippuu ajotyylistä.Mulla ei sitä ollu ja hyvin tulin toimeen.Kun pensaa on alle 10 litraa ni rankemmin kanttaillessa rupee vetämään ilmaa,mut täydemmällä tankilla pelaa ihan hyvin.Tasa-ajossa imee kyllä tankin tyhjäksi.
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja JaH »

Päivitetään topicia pitkästä aikaa :thumbsup:

Sulat asfaltit sai aikaan valtaisaa motivaatiota auton rakennukseen. Tuli tehtyä pitkä viikonloppu noin 14 tuntista päivää Corsan kimpussa. Pienia lapsenaskeleita tapahtui ja ensitestit isolohkolla ajettiin sunnuntai aamuna. Ensimmäinen päivä meni syyläriä siirtäessä ja pakosarjan muokkauksen merkeissä. Reaktiotankoja laskin 15mm ja etuvakaajaa vielä lisäksi tuuman verran. Tuli muuten aika racelook siitä vakaajasta. Pari päivää meni bensalinjoja ja sähköjen kanssa rakennellessa.
Pitää pukata kuvia esille kun saa kameramiehen paikalle.

Tavoite olisi että viimeistään vappuna saisi ajella leimatulla autolla.
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

simpba kirjoitti:(23mm halkaisija, a-corsan tangot 19mm
A Corsastakin löytyy 22 mm reaktiotankoja tehokkaammista malleista ja dieselistä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja JaH »

Tuomas kirjoitti:
simpba kirjoitti:(23mm halkaisija, a-corsan tangot 19mm
A Corsastakin löytyy 22 mm reaktiotankoja tehokkaammista malleista ja dieselistä.
Autossa on 22mm reaktiotangot paikallaan, vaan ongelma oli siinä että reilun madalluksen vuoksi reaktiotangot ottivat vaihdelaatikkoon kiinni.
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

hitto mehän saahaan kunnon letka vapuks.. uhkaa munkin manta valmistua siihen mennessä jos rahat riittää
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja JaH »

Ei ole tullut päivitettyä tätä topicia.

Eli Corsa ollut liikenteessä Toukokuun alusta asti. "isolohkon" leimaus oli läpihuuto juttu, eikä tarvinnut tehdä mitään kikkailuja. Tilipäivää tässä odotellaan että saisi Coil-Overit tilaukseen ja ajokorkeuden kohdalleen.

Suurempia muutoksia ei tälle kesälle tule. Jos ensitalvena saisi koria vähän siistittyä ja maalattua. Tekniikkaan tulee jotain piristystä, mutta suunnitelmat aika auki.

Muutamat Fotot tämän hetken tilanteesta. Ei se ihan noin korkea ole kuin kuvissa näyttää. Taisi olla just tunkilta laskettu kun kuvat otettu.

http://opel.desteem.org/displayimage.php?pos=-11164
http://opel.desteem.org/displayimage.php?pos=-11163
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
Avatar
:J:J
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1443
Liittynyt: 12 Loka 2007, 18:16
Paikkakunta: K-Uusimaa

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja :J:J »

täytyy olla aika veikee peli.. mites tota eikös toi maskille kannattais tehä jotain?
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja JaH »

Mukava peli se on laskea menemään. Se oikein huutaa mutkapätkille ja lisää vauhtia :lollis:

Tarkoitus on laittaa vakio maski takaisin, kun tuo päällepäin on muutenkin aika vakio.
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
Avatar
:J:J
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1443
Liittynyt: 12 Loka 2007, 18:16
Paikkakunta: K-Uusimaa

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja :J:J »

jees.. aikamoinen sleepperi siis kyseessä.
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Corsa A "1.2 LS"->2.0

Viesti Kirjoittaja JaH »

No nyt se sen teki!
Koko kesä tullut ajeltua Corsalla, jotain 10t kilsaa tullut tekniikanvaihdon jälkeen kilsoja. Remonttia ei ole tarvinnut tehdä.
Nyt auto kuitenkin alkanut nykimään. 2000-3000 rpm nykiminen pahinta. Ylhäältä vetää kyllä hyvin, mutta alhaalta ei meinaa ottaa edes paikallaan huudattaessa kierrosta. Jotenkin tuntuu että kylmänä toimii paremmin kuin lämpimänä. Vika vähän samanlainen kun kaasariautossa jossa on kiihdytyspunpussa vika.

Vinkkejä ja vihjeitä saa antaa vianetsintään. Oma veikkaus on että puola voisi vedellä viimeisiä, tai bensapunppu on tiensä päässä?

Voihan se olla että Corsa suuttui kun laitoin talvirenkaat alle ja vein suolatulle tielle :evil: Kun Ei ole nyt kahtena edellisenä talvena ajettu ollenkaan.
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
Vastaa Viestiin