** Opel Manta "400" 2.4 CIH ** Päivitetty 24.9
Re: ** Opel Manta "400" 2.4 CIH ** Päivitetty 24.9
Onko tekemäsi puslaremontti ollut kaiken rahan ja vaivan arvoinen? Muuttuiko käytös rauhallisessa ja vähän sporttisemmassa ajossa?
Re: ** Opel Manta "400" 2.4 CIH ** Päivitetty 24.9
Voin jo tähän ehtiä vastaamaan että mitään mukavaa lillunlullaa tuolla pusla päivityksellä ei saada. Mutta kyllä se paljon vie alustan ylimääräistä elämää pois ja tarkentaa ohjausta.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: ** Opel Manta "400" 2.4 CIH ** Päivitetty 24.9
Nuo kaikki alustasta peräisin olevat ajettavuuden epämääräisyydet korostuvat tietysti mitä kovempaa mennään. Eli 60 vauhdissa ero ehkä enemmän negatiivinen vähentyneenä mukavuutena, mutta sen jälkeen pelkkää plussaa. Kuten tämäkin auto oli osoittanut luisukunkku kisassa
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
!Q
Pitkästä aikaa taas foorumilla, on työt ja muu siviili elämä haitannut harrastus toimintaa.. Manta meni Kuopion retken jälkeen hetkeksi talvi-unille, kun sillä en jouda juurikaan tässä kuussa ajella. Ensimmäisellä ratakierroksella hieman krenannut 2000 kilsaa ajettu Facetin RedTop bensapumppu saa kaverin ensi vuodeksi. Ensinnäkin siirrän sen konehuoneesta konttiin ja ja ja ja laitan viereen sen Mantan vanhan vastaavan ehjän pumpun. Jos se pettää niin helppo kytkeä / siirtää vastaava vanhempi käyttöön. Näissä wanhoissa kaasari katiskoissa kun matkan stoppaaminen on yleensä kiinni bensan saannista tai kipinän puutteesta.
Ja niin kuin totesit, se ilme varmaan kertoi kaikein Se oli kyllä just sitä, aivan älyttömän hauskaa. Eikä ollut varmasti viimeinen kerta!
Ihan normi välitys siinä on ja tämä on itse-asiassa ihan älyttömän hyvä (vakaa ja menee kuin juna) ajaa matkaa, mutta mulla ei ole ikinä ollut kavereita kehäkolmosen ulkopuolella . Ei vaan kyllä mökkireissut yms on tehty viimeiset 20-vuotta ihan perheen käyttöautolla tilan käytöstä johtuen. Ja soppa sille kyllä maistuu, mutta minun ajotyyli ei ikinä ole ollut taloudellisimmasta päästä. Ei Mantalla eikä käyttöautolla. Sori vaan den grönat ja pihan kuolleet talitintit.Simo kirjoitti: Herranjestas miten uskalsit niin kaukana käydä Olikos tässä joku tiheä perävälitys vai muuten vaanko ei ole tullut pidempiä reissuja ajettua? Aika hyvin kyllä soppa vaikuttaa maistuvan. Mun Asconalla kun pääsee tankillisella Helsingistä Mikkeliin ja takaisin
Kyllä tämä on aina saanut runtua ja tulee aina sitä saamaan. Kyllä mä ajoin varovasti (mutta kovaa) koska mulla oli ipanat kyydissä. Tarkoitus oli ajaa se katiska kotiinkin. Vaikka Sir Ruotsalainen sanoikin, että älä huoli, kyllä sille talli Kuopiosta löytyy ja kyllä se kuntoon saadaantimok kirjoitti:nyt kyllä täytyy nostaa hattua korkealle viikonlopun suorituksista mä kun olin luullu aina että tällä ei paljoa radalla ajeta tai jos ajetaan niin varovasti olis muuten ollu ikuistamisen arvoisia ilmeitä siellä driftinkin lähtö jonossa jo ekan ajokerran jälkeen
Ja niin kuin totesit, se ilme varmaan kertoi kaikein Se oli kyllä just sitä, aivan älyttömän hauskaa. Eikä ollut varmasti viimeinen kerta!
On, suosittelen, US-partsin kautta vaan ennen kuin alusasi kasaat. Rauhallisessa ajossa erittäin vakaa. Alustan kautta tosin tulee pienetkin epätasaisuudet yms kabiiniin, mutta minua se ei ole ikinä häirinnyt. Harraste-autossa päinvastoin. Ohjaus muuttui tarkemmaksi ja katiska erittäin helppo hallita. Jopa näillä käsillä. Radalla alusta yllätti erittäin positiivisesti; se meni sinne mihin halusin, eikä yli- tai aliohjannut. Erittäin tarkka. Tosin jarruista erityisesti tuli hyvä mieli! Huusi vain lisää käskytystä ja kovempaa ajoa. Minulla loppu rahkeet ennemmin kuin Mantalla.Kepakko kirjoitti:Onko tekemäsi puslaremontti ollut kaiken rahan ja vaivan arvoinen? Muuttuiko käytös rauhallisessa ja vähän sporttisemmassa ajossa?
No se on justiinsa näin ja allekirjoitan täysin!Carbin kirjoitti:Voin jo tähän ehtiä vastaamaan että mitään mukavaa lillunlullaa tuolla pusla päivityksellä ei saada. Mutta kyllä se paljon vie alustan ylimääräistä elämää pois ja tarkentaa ohjausta.
Totta, mitä kovempaa, sen kivempaa ja hitaammaan vauhdin negatiivisuudet unohtuu ja häviää. Minulle jäi erittäin hyvä fiilis (lue yllättävä) radalta ja ennen kaikkea katiskan käytöksestä siellä. Jotain on ilmeisesti tehty oikein. Luisu ajo olisi ollut tosin varmasti helpompaa jos paineet olisi ollut noissa 285 leveissä takarenkaissa ollut 3 baria eikä 0,5 ja 1.0. Tosin sitten olisi varmasti lähtenyt lapasestajezze rs kirjoitti:Nuo kaikki alustasta peräisin olevat ajettavuuden epämääräisyydet korostuvat tietysti mitä kovempaa mennään. Eli 60 vauhdissa ero ehkä enemmän negatiivinen vähentyneenä mukavuutena, mutta sen jälkeen pelkkää plussaa. Kuten tämäkin auto oli osoittanut luisukunkku kisassa
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Hyvää Mantan päivää!
Hyvää Mantan päivää kaikille Mantoille!
Mantan päivän kunniaksi oli vakaa tarkoitus käydä katsastamassa se tänään ja laittaa pikku hiljaa talviunille. Kelistä johtuen jäi katsastus aamulla tekemättä. Oli kehä 3 sen verran liukas puoli seitsemän aikaan aamulla
Tuli sitten raapaistua ympäri sekä luisteltua kylkimyyryä takaisin ja käytyä aamukahvilla.
Tiistaina sitten uudestan leimalle, niin ei tarvitse keväällä ensimmäiseksi mennä katsastamaan.
Mantan päivän kunniaksi oli vakaa tarkoitus käydä katsastamassa se tänään ja laittaa pikku hiljaa talviunille. Kelistä johtuen jäi katsastus aamulla tekemättä. Oli kehä 3 sen verran liukas puoli seitsemän aikaan aamulla
Tuli sitten raapaistua ympäri sekä luisteltua kylkimyyryä takaisin ja käytyä aamukahvilla.
Tiistaina sitten uudestan leimalle, niin ei tarvitse keväällä ensimmäiseksi mennä katsastamaan.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Re: ** Opel Manta "400" 2.4 CIH ** Päivitetty 24.9
Kaikki tulee kuntoon..viimeistään siinä vaiheessa,kun on tullut maksamaan tarpeeksi...
Re: ** Opel Manta "400" 2.4 CIH ** Päivitetty 24.9
Ai mite ihanunasti soppii valkosta taustaa vasten
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Katsastettu
Viime perjantaina kun katsastus ei onnistunut kesärenkaiden ja hippasen lumisten sekä liukkaiden teiden.. niin nyt se on sitten hoidettu. Ei tarvitse heti ensimmäiseksi katsastaa keväällä ja voi jälleen kruisailla ensi vuoden loppuun.
Tiistaina tuli tosiaan käytyä Kehän autokatsastuksessa. Katsastuksessa kävi ilmi, että takajarruvalot eivät toimineet. Edellisellä viikolla ne toimi kuitenkin ihan normaalisti joka hieman ihmetytti. Katsastus sedälle täytyy nostaa kuitenkin toiminnasta hattua. Ei mennyt ajolenkille Mantalla (ei kuulemma tarvetta ) vaan sanoi, että aja etupihalle ja koita katsoa mikä jarruvaloissa vikana. Hän ottaa väliin toisen auton ja palataan hetken päästä uudestaan.
Näissä wanhoissa katiskoissa on yksi helppous. Yksinkertaisuus. Tuli tarkastettua jarruvalojen anturi polkimista sekä takavalojen liittimet > kaikki ookoo. Viimeisenä lenkkinä tietysti sulake. Kansi auki ja sulake käteen. Hops, sehän mureni käsiin. Taisi olla väristä ja patinoitumisesta päätelleen suoraan 70-luvulta . Uusi sulake paikoilleen ja jarruvalot pelasivat jälleen. Katsastusmies oli tyytyväinen ja tulosteli paperit saate sanoin "nyt sitten vissiin alustan pesulle ja talviunille". No, näinhän siinä tulee käymään.
Tälle ajokaudelle (Kesä-Marraskuu) tuli kilsoja 1800 km. Päälimmäisenä tietysti Syyspartyt ja Kuopion reissu jossa tuli käytyä. Josko tuolla nyt vielä hetken ajelisi ja tosian pesun kautta lakanan alle odottelemaan kevättä. Kivahan tuolla oli tänäänkin töihin ajella. Aamulla tuli laitettua 3 baria painetta takasenkaisiin ja harjoiteltua luisu-ajoa rampeissa. Jäi pikku kipinä Kuopiosta
Tiistaina tuli tosiaan käytyä Kehän autokatsastuksessa. Katsastuksessa kävi ilmi, että takajarruvalot eivät toimineet. Edellisellä viikolla ne toimi kuitenkin ihan normaalisti joka hieman ihmetytti. Katsastus sedälle täytyy nostaa kuitenkin toiminnasta hattua. Ei mennyt ajolenkille Mantalla (ei kuulemma tarvetta ) vaan sanoi, että aja etupihalle ja koita katsoa mikä jarruvaloissa vikana. Hän ottaa väliin toisen auton ja palataan hetken päästä uudestaan.
Näissä wanhoissa katiskoissa on yksi helppous. Yksinkertaisuus. Tuli tarkastettua jarruvalojen anturi polkimista sekä takavalojen liittimet > kaikki ookoo. Viimeisenä lenkkinä tietysti sulake. Kansi auki ja sulake käteen. Hops, sehän mureni käsiin. Taisi olla väristä ja patinoitumisesta päätelleen suoraan 70-luvulta . Uusi sulake paikoilleen ja jarruvalot pelasivat jälleen. Katsastusmies oli tyytyväinen ja tulosteli paperit saate sanoin "nyt sitten vissiin alustan pesulle ja talviunille". No, näinhän siinä tulee käymään.
Tälle ajokaudelle (Kesä-Marraskuu) tuli kilsoja 1800 km. Päälimmäisenä tietysti Syyspartyt ja Kuopion reissu jossa tuli käytyä. Josko tuolla nyt vielä hetken ajelisi ja tosian pesun kautta lakanan alle odottelemaan kevättä. Kivahan tuolla oli tänäänkin töihin ajella. Aamulla tuli laitettua 3 baria painetta takasenkaisiin ja harjoiteltua luisu-ajoa rampeissa. Jäi pikku kipinä Kuopiosta
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Re: ** Opel Manta "400" 2.4 CIH ** Päivitetty 24.9
Eläkä vaan aja autoo kaiteeseen. Itelläni kausi alkaa aina katsastuksella, tai 14 toukokuuta... Tuonkin olis voinu vekslata rekisteröimällä auton uudestaan vasta syksyllä.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: ** Opel Manta "400" 2.4 CIH ** Päivitetty 24.9
Eihän katsastusaika uudelleenrekisteröintipäivän mukaan tule vaan joko ensirekisteröintipäivän tai rekkarin viimeisen numeron mukaan. Uudelleenrekisteröinnissä toki voi noita vekslata valitsemalla sopivan rekisteritunnuksen tai siirrättämällä oikean käyttöönottopäivän otteelle oikeaan paikkaan jos siellä vanhan tavan mukaan on vielä päivä ja kuukausi nollia.Carbin kirjoitti:Tuonkin olis voinu vekslata rekisteröimällä auton uudestaan vasta syksyllä.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Re: ** Opel Manta "400" 2.4 CIH ** Päivitetty 24.9
No miulla kävi just noin kun kolme vuotta taaksepäin vein mantan rekisteröinti katsastukseen oli päivä määrä 14 toukokuuta ja en ruvennut itse lappuja valitsemaan. Tuo tuli sitten nyt keväällä esille kun huhtikuun lopulla koetin autoa katsastaa niin katsuri ilmoittikin että ei kannata vielä koska katsastus aika alkaa vasta 14 toukokuuta.Simo kirjoitti:Eihän katsastusaika uudelleenrekisteröintipäivän mukaan tule vaan joko ensirekisteröintipäivän tai rekkarin viimeisen numeron mukaan. Uudelleenrekisteröinnissä toki voi noita vekslata valitsemalla sopivan rekisteritunnuksen tai siirrättämällä oikean käyttöönottopäivän otteelle oikeaan paikkaan jos siellä vanhan tavan mukaan on vielä päivä ja kuukausi nollia.Carbin kirjoitti:Tuonkin olis voinu vekslata rekisteröimällä auton uudestaan vasta syksyllä.
Mutta kun olis tienny tuon kilven numerolla pelaamisen niin toki olis tullu otettua syksylle katsastus aika.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: ** Opel Manta "400" 2.4 CIH ** Päivitetty 24.9
Unelmien auto... tahtoo!!! Foorumin helmi!
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
Re: ** Opel Manta 2.4 "400" ** Päivitetty 23.5
Keme kirjoitti:Kaikenhan voi aina ylimitoittaa. Pistää sitten vaikka 12.9 pultit kaikkialle niin voi ajella rauhassa. Monellako sitten on katkennut 8.8 pultti pyöräntuennoista, kun on tommosia kauhuskenarioita ja tarinoita?
Ascona meni kertaallee metsää ja kovaa pultin katkettua...vuosi oli -95... oman osuutensa väsymiseen kylläkin tekee se että satuin asumaan..mökkiperä,kruununperä,urria,surkee,sahloinen,kuohu, yhtälön keskellä.... + nuori ja intoo täynnä
CIHinää ja 2.0 cdti insignia opc line
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: ** Opel Manta "400" 2.4 CIH ** Päivitetty 24.9
Mulle on ainakin ihan sama onko insinöörit Rüsselsheimissa ylimitoittanut jotkut alustan pultit, kun kuitenkin pulttikaupasta sai kaikki niin kovina kuin ne alunperinkin on eikä ne olleet edes erityisen kalliita. Ainoastaan iskarin alapään pultit olen laittanut normaalina 8.8 kovuuksisena, niistä kun on kovin vaikea uskoa etteivät kestäisi etenkin jos ne kerta kestää vetää annettuun momenttiinkin.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Re: ** Opel Manta 2.4 "400" ** Päivitetty 3.6
mikkis kirjoitti:Tuli sitten tehtyä kolmen sadan kilsan huolto
Kehäkolmosella välillä kivet lentää ja ilokseni huomasin kun pesin mantan, että kuskin puoleinen lisäpitkäumpio rikki.
Onneksi tässä katiskassa on nämä vanhemmat Irmscherin nelivalot joihin käy ihan tarvikemallin umpiot ilman niitä pallotappeja. 5 minuutin homma vaihtaa umpio ja saatavuus hyvä. Sattui löytymään ihan hyllystä Tikkurilan Autovaraosasta
Tosin olisi sillä Kolmellakympillä saanut laatikollisen bisseä(kin)
Matka jatkuu. Kiva tällä on ollut ajella parin kesän tauon jälkeen.
Mulla kumpikin lähivalon umpio rikki.Ongelmaksi tuli se että aluperäistä umpion kiinnitystä ei ole tehty purettavaksi.
Ostin tarvike umpiot mutta eihän niitä saa millään kiinni,se kovamuovi kiinnitys on tehtaalla vetäisty.
Bmw e30 umpioista koetan tänään väsätä,alkaa mennä pikkase hermot kun joka paikkassa muudään ei oota,ei tiedetä yms
Manta B