Kadett D 2.0 16v tbo Hukkaportti ongelma...?

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Juu vakioimari tulppaa hyvin. Etanolilla mulla 585hv/2.3bar vakioimarilla. AMW kotelolla ja pykälää isommalla pakopesällä 615hv/2bar :)

Vois olettaa että sulla joku 460-480hv todellista tehoa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

vectraTBO kirjoitti: 07 Kesä 2018, 19:51 Juu vakioimari tulppaa hyvin. Etanolilla mulla 585hv/2.3bar vakioimarilla. AMW kotelolla ja pykälää isommalla pakopesällä 615hv/2bar :)

Vois olettaa että sulla joku 460-480hv todellista tehoa.
Juu siihen haarukkaan laskeskelin että menis omasta mielestä kans jos vertaa sun tuloksiin. Muuttujia tietty aina on mutta tämä oma mielipide :)

Tuo ahtopaine homma kans vähän ihmetyttää kun siellä penkissä ei noussut jatkuva paine yli sen 1.43bar bleedi auki mutta piikkasi vähän korkeammalle ja taas nytkin kadulla bleedi kiinni nostaa paineet 1,5bar, eikä piikkaa vaan nousee siihen ja pysyy siinä :o Täytyy laittaa 3-tieventtiili ja ohjata Haltechilla hukkaportin vastapaineohjausta niin alkaa nousemaan paineet :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Oikeanpuoleinen kaksiosaisen vetarin sisempi nivel klappaa tuollai hieman. Voi aiheuttaa sen jurinan kun tunsin, mutta nyt ei suurempaa ollut kun ajeli 🤔

Kuva

Kaikissa tulpissa oli tuollainen jälki maaelektroidissa, aivan kuin olisi kuumana käynyt
Kuva

Uudet penkit hommasin zafirasta. Pitää niitä sovitella joku päivä
Kuva

Tänään vaihdoin ne kolme hieman lytyssä olevaa nastaa liittimiin ja kävin kaikki mahdolliset maapiuhat läpi ja liitokset puhdistin kunnolla ja kävin tilaamassa denson ik27 iridiumit jos niillä alkaisi pelaamaan kunnolla. Pitäisi jokin tyhjäkäyntisäätö keksiä kun toi kaasuläpästä säätäminen on aika säserää...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Nonni, tulppien hakureissulla piti vähän koittaa autoa ja eihän se perkele enään pätkinyt! Vian aiheutti joko huono maakontakti tai joku niistä nastoista ei yhdistänyt riittävän hyvin. No nyt on kalliit iridiumit varalla :D Samalla huomasin kun repisin bleedin t-kappaleesta sen kuulan ja jousen pois, niin ahdot tippui 1,2-1,3bar. Eli se kuula jousineen on vaan tukkinut siellä ettei ilma pääse kulkemaan hyvin ja siksi teki sitä piikkailua penkissä. Pitää nyt koittaa saako bleedillä nousemaan vai pitääkö vastapaineohjaus laittaa käyttöön
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Nyt tuli käppyrää, hieman ihmetyttää tuo väännön huippu tulee noin korkealla... Yleensä se ollut 4000rpm päälle. Mahtaako olla syy hukkaportinjousessa että alkaa taas hiipiä kun kuoleentunut kun ei niitä paineitakaan jaksa nostaa penkissä. Vitt*
kun pitää pihtailla ja ostaa kopiohukkiksia :D Olis tuolla yksi aito 38 mm tial mutta puuttuu toinen v-pantalaippa. Jos tuota taas alkaa vastapaineella ohjaamaan menee kartat uusiksi jos paineet nousee aikaisemmin haluttuun :o Sain jo 3-tieventtiilin millä homma onnistuisi.

https://www.docdroid.net/RlsTkja/1.pdf

https://www.docdroid.net/IFvb8wp/2.pdf
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Lauantaina tuli käytyä paikallisessa street racessa vähän sutimassa :P Aikalailla odotusten mukaan meni, odotin kyllä hieman parempaa aikaa kuin viime vuonna kun alustasarja uusittu ja kun vanhassa ei edes takaiskarit palautunut enään :D Nyt vielä tiputin etupäätä 25mm lisää että painopiste olisi vielä enempi eturenkailla mutta paskat, samoja aikoja tuli. Rengaspaineita pudotin ensin 1,5bar, sitten 1,25bar ja lopuksi 1bariin. Ei silläkään merkitystä. Ahtopaineet sekoili kun pito hieman lisääntyi kumin lisääntyessä asfalttiin, piikkaili 1,7bar päälle, bleedillä sain rauhoittumaan että vedossa oli about 1,4bar ja maksimi ehkä hieman 1,5bar päälle. Ensi vuodeksi pitää keksiä muutoksia pidon saamiseksi, ainakin kunnolliset sliksit olisi kova juttu ja miettisin pidempi välitteistä vaihteistoa. Kerkesin jo haaveilemaan f23 laatikosta mutta sitten selvisi että lukko ei sovi siihen. Kytkinlevy menisi uusiksi ja olisi vielä nestekytkin että siinä oma askartelu, mutta lukon myötä tulisi maksamaan yli tonnin niin ostellaan sitten sillä hinnalla vaikka 20kpl f16wr :lollis:
Imusarjantiiviste petti kisoissa heti ekassa vedossa, alkoi vinkumaan alipaineella laipan välistä, nyt kisojen jälkeen kun lähtee ajamaan ei vuoda ennenkuin ekan kerran kiihdyttää kunnolla :) Se menee vaihtoon ja hukkaportti menee vaihtoon kun tässä tullut siihen päätelmään kun asiaa tutkinut ja jutellut asiasta että pieneksi se jää vaikka myyjä kehui että riittää 600hv, mutta kyllä siihen vaikuttaa moni muu asia kuin teho myös :o
Nyt paikalla 38mm ja meinasin kertalaakista vaihtaa 50mm :-? 44mm olisi myös vaihtoehtona. Harisen mukaan 36mm piisaa 400hv, 42mm 500hv ja 48mm piisaisi jo 850hv.... melkoinen nousu :roll:

Vähän videoita kuvailin. Tässä huomaa hyvin eron kun kadetti ei oikein irtoa mutta lopussa kelaa vauhtia kun loppunopeus sama kuin kärkipäässä


Tässä videossa Tonterin c kadettia vastaan, meinasi käydä vuosisadan tuuri kun oma lähtö onnistuis hyvin alkusekoilun jälkeen kun ei millään meinannut pysyä valoissa, joku kämmi niissä oli kun auto ei edes kunnolla liikahda ja ne syttyi tai sammui
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja Keme »

teukka77 kirjoitti: 17 Kesä 2018, 21:28 Imusarjantiiviste petti kisoissa heti ekassa vedossa, alkoi vinkumaan alipaineella laipan välistä, nyt kisojen jälkeen kun lähtee ajamaan ei vuoda ennenkuin ekan kerran kiihdyttää kunnolla :)
Mites jos jättäs tiivisteen kokonaan pois ja laittas imusarjan kanteen tiivistesilikonilla/-liimalla? Sillon ei tiivisteellä ole pullahtamis tai repeämismahdollisuutta.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/602307/ ... iste-210ml

Mä jätin Rekordista imusarjantiivisteen kokonaan pois ja pistin vaan tota siihen väliin.

Komeesta Kadetti kyl kipittää! Oliko näissä kinkereissä miten paljon osallistujia?
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Keme kirjoitti: 18 Kesä 2018, 09:40Mites jos jättäs tiivisteen kokonaan pois ja laittas imusarjan kanteen tiivistesilikonilla/-liimalla? Sillon ei tiivisteellä ole pullahtamis tai repeämismahdollisuutta.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/602307/ ... iste-210ml

Mä jätin Rekordista imusarjantiivisteen kokonaan pois ja pistin vaan tota siihen väliin.

Komeesta Kadetti kyl kipittää! Oliko näissä kinkereissä miten paljon osallistujia?
29 autoa taisi olla paikalla ja muutama moottoripyörä. Pyörien paras huippu oli inan vajaa 200kmh :o Alkaa olemaan melkoinen vauhti jo.... Yksi auto hajosi ekaan vetoon :) Kaikki muut taisi päästä ehjänä kotiin. Toi tiiviste vihelsi jo muutama viikko sitten mutta loppui imusarjaa kiristämällä, enää ei auttanut :-? Kyllä mä meinasin tiivisteen vielä laittaa mutta vedän joko copper gaskettia tai tätä -> https://www.motonet.fi/fi/tuote/602301/ ... iima-118ml tota normaalisti laitan tasopintoihin jos ei tiivistettä tule ja paperitiivisteisiin kans nyt laitellut :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 16.6 street racekisat

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Mulla normi tiiviste imarin ja kannen välissä, liimana Permatex Supra Black molemmin puolin tiivistettä. Ottaa tosi tiukkaan kiinni. Katkoteräveitsellä saa veistellä tiivisteen jämät pois laipoista kun purkaa motin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja blex84 »

teukka77 kirjoitti: 18 Kesä 2018, 18:04
Keme kirjoitti: 18 Kesä 2018, 09:40Mites jos jättäs tiivisteen kokonaan pois ja laittas imusarjan kanteen tiivistesilikonilla/-liimalla? Sillon ei tiivisteellä ole pullahtamis tai repeämismahdollisuutta.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/602307/ ... iste-210ml

Mä jätin Rekordista imusarjantiivisteen kokonaan pois ja pistin vaan tota siihen väliin.

Komeesta Kadetti kyl kipittää! Oliko näissä kinkereissä miten paljon osallistujia?
29 autoa taisi olla paikalla ja muutama moottoripyörä. Pyörien paras huippu oli inan vajaa 200kmh :o Alkaa olemaan melkoinen vauhti jo.... Yksi auto hajosi ekaan vetoon :) Kaikki muut taisi päästä ehjänä kotiin. Toi tiiviste vihelsi jo muutama viikko sitten mutta loppui imusarjaa kiristämällä, enää ei auttanut :-? Kyllä mä meinasin tiivisteen vielä laittaa mutta vedän joko copper gaskettia tai tätä -> https://www.motonet.fi/fi/tuote/602301/ ... iima-118ml tota normaalisti laitan tasopintoihin jos ei tiivistettä tule ja paperitiivisteisiin kans nyt laitellut :)
Tuo linkkaamasi motonetin lentokone liima pirun hyvää tavaraa
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 16.6 street racekisat

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

vectraTBO kirjoitti: 18 Kesä 2018, 22:11 Mulla normi tiiviste imarin ja kannen välissä, liimana Permatex Supra Black molemmin puolin tiivistettä. Ottaa tosi tiukkaan kiinni. Katkoteräveitsellä saa veistellä tiivisteen jämät pois laipoista kun purkaa motin.
Sama tuon kanssa mitä itse käyttänyt :) Onneksi ei kauhean useasti nyt tuota konetta tarvinnut purkaa :worship: Toinen pirun hyvä tiivistemassa on Hylomar
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 16.6 street racekisat

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Jaahas, aivoriihi raksuttaa taas :D Aina siitä ei kyllä hyvää seuraa, mutta... Nyt kun tuo hukkaportti menee uusiksi, niin tuli mieleen eka että jos muokkaisi pakosarjaa sen verran että ei olisi niin lähellä lohkoa että saa 100mm putken kompurapuolelle mihin sitten suodatin. Nyt tuli mieleen että jos tekaisisi kokonaan uuden sarjan 33mm sis.halk. olevasta putkesta kun nyt on 37mm sis. Hieman myös ahdin voisi olla ylempänä....
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Askarruttaa toi 38mm hukkaporttien toiminta. 2 eri portilla penkissä ei saa paineita nostettua yli 1,5bar. Monessa paikassa sanotaan että 38mm hukkaportti riittää about 400hv ja 42mm 500hv mutta kaverilla on 44mm hukkis ja tonnin tehot otettu ja käytössä n.800hv nyt. Mittaisin toisesta hukkaportille menevästä putkesta paineita ja ne pomppi maksimissaan 1,5bar ja hukkaportin jousi on 1,3bar, niin se varmaan avaa portin. Mutta miksi siellä on noin paljon painetta? Vastapaineella saisin pakotettua venttiiliä kiinni, mutta aiheuttaako se sitten pakosarjaan suurempaa painetta kun ei pääsekkään purkautumaan hukkaportista? Onko pakosarjan loppuosa niin paskasti tehty ettei virtaa kun #13,6 pakopesän olettaisi vielä virtaavan?
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kadett D 2.0 16v tbo Hukkaportti ongelma...?

Viesti Kirjoittaja ?! »

Hukkaportin riittävyys millekkin teholle perustuu sen virtaamiseen ohi ahtimen,eli jos ahdot ei pysy pyydetyssä vaan karkaa tai piikkaa ylös niin portin virtaus ei riitä.Varmasti hyvin moottori/portti kohtaista mille teholle riittää minkäkin kokoinen.

Vastapaineohjaus taitaa löytyä lähes joka tehopelistä tänä päivänä,saa löysemmälläkin jousella ajettua isolla paineella ja tarvittaessa pienentää painetta vaikka jossain kohtaa vetoaluetta jotta saa ajettavamman.
Omaa kokemusta ei ole,mutta luulis varsinkin etuvetoisessa olevan vain etu jos vääntöpiikki tulee korkeahkoilla kierroksilla niin ei mee ihan niin pelkäksi suditteluksi kun ahdin herää :roll:

Kannattanee seurata pakopainetta jos rupeaa hiipimään ohi ahtopaineen.

Meillä Omegassa on 50mm portti vaikka kokoonpano on muuten tehty n.350-500hv tehoille,en keksinyt mitä hyötyä/haittaa olisi eri kokoisesta.Pakopaineille ei laitettu edes nippaa kun tieto lisää vaan tuskaa,jos vetää raikkaasti yläkierroksilla isollakin vaihteella niin kaikki on ihan hyvin :D
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo Hukkaportti ongelma...?

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

?! kirjoitti: 29 Kesä 2018, 12:42 Hukkaportin riittävyys millekkin teholle perustuu sen virtaamiseen ohi ahtimen,eli jos ahdot ei pysy pyydetyssä vaan karkaa tai piikkaa ylös niin portin virtaus ei riitä.Varmasti hyvin moottori/portti kohtaista mille teholle riittää minkäkin kokoinen.

Vastapaineohjaus taitaa löytyä lähes joka tehopelistä tänä päivänä,saa löysemmälläkin jousella ajettua isolla paineella ja tarvittaessa pienentää painetta vaikka jossain kohtaa vetoaluetta jotta saa ajettavamman.
Omaa kokemusta ei ole,mutta luulis varsinkin etuvetoisessa olevan vain etu jos vääntöpiikki tulee korkeahkoilla kierroksilla niin ei mee ihan niin pelkäksi suditteluksi kun ahdin herää :roll:

Kannattanee seurata pakopainetta jos rupeaa hiipimään ohi ahtopaineen.
Tuossa on nippa toisessa hukkaportille menevässä putkessa ja siinä paine kohoaa yli hukkaportinjousen, ja siitä johtunee että ahtopaineita ei saa nostettua yli tuos 1,48bar mitä piikkasi ja jatkuvaa jaksaa pitää 1,43bar. Tässä penkityksessä huomasin että maksimivääntö on nyt samassa kuin maksimiteho, eli +6000rpm kun yleensä se ollut 4500rpm tuntumassa, että sekin kielii hukkaportin avautumisesta ennenaikojaan. Ihmetyttää vaan että mistä toi paineennousu putkessa johtuu? Pitää pian alkaa häiriköimään jotain Pro Turbo tms :D
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Vastaa Viestiin