Kadett D 2.0 16v tbo Hukkaportti ongelma...?

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja ?! »

Eihän jumankaut putkessa mitään vastuksia kuulu olla.
Ja joo loppua kohden voi pienentää putkea kun kaasut jäähtyy,mutta ei sitä tarvitse pienentää.

Noissa japsivehkeissä on monesti hassusti silleen,että vakio db ja siitä 3",puolessavälissä 3.5" ja takapöntöllä joissain 4".Noiden pointtia olen ihmetellyt
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

?! kirjoitti: 30 Touko 2018, 22:40 Eihän jumankaut putkessa mitään vastuksia kuulu olla.
Ja joo loppua kohden voi pienentää putkea kun kaasut jäähtyy,mutta ei sitä tarvitse pienentää.

Noissa japsivehkeissä on monesti hassusti silleen,että vakio db ja siitä 3",puolessavälissä 3.5" ja takapöntöllä joissain 4".Noiden pointtia olen ihmetellyt
Jostain luin oikein tuosta optimaalisesta putken rakentamisesta ja oli puhetta tietystä pakovastuksesta putkessa, kyse taisi olla vaparista kun eikös niissä ole jotain iloa kun pakovastus on tietyssä rajoissa, vähän samoin kuin eräs moottorinrakentaja sanoi joskus että ahdetussa +0,2bar pakopaine auttaa ahdinta heräämään paremmin, mystistä vai onko kyse jostain -80 luvun myytistä :D Taisi olla rally foorumilta tms kun luin aiheesta. Joo toi japsien 4" ulostulovillitystä olen kanssa ihmetellyt usein :-?
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Se on paljon melua tyhjästä nuo postiautojen pöntöt. Meillä päin jos tuommosen laittaa niin pitää verkkoa laittaa putken päähän muuten jänikset ja muut metän eläimet tekee sinne vaimentimeen pesän
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja Keme »

teukka77 kirjoitti: 31 Touko 2018, 07:41 eräs moottorinrakentaja sanoi joskus että ahdetussa +0,2bar pakopaine auttaa ahdinta heräämään paremmin, mystistä vai onko kyse jostain -80 luvun myytistä
Melkosta legendaa ja höpöhöpöä.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Keme kirjoitti: 31 Touko 2018, 12:53
teukka77 kirjoitti: 31 Touko 2018, 07:41 eräs moottorinrakentaja sanoi joskus että ahdetussa +0,2bar pakopaine auttaa ahdinta heräämään paremmin, mystistä vai onko kyse jostain -80 luvun myytistä
Melkosta legendaa ja höpöhöpöä.
Juu siihen kategoriaan itsekkin tuon laittaisin mutta niin ne lentävät lauseet ja "totuudet" leviää netissä suusta toiseen :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Muistaakseni reilu 10v sitten ekan kerran sanottin että "maalaa toi cooleri mustaksi". No nyt on maalattu ja ahtoputket :lollis: Samalla maalasin öljyjäähyn kennon mustaksi niin ei loista niin selvästi maskin takaa. Kilven pulttasin väliaikaisesti tuohon kun puskuri peittää yli 1/3 osan coolerista ja siihen kilpi telineineen päälle, niin antaa sen olla näillä keleillä näkyvillä kaiken jäähdytystehon irtisaamiseksi :)
Kuva

Tilasin 82 asteisen termostaatin ja flektin anturin 88/83 asteisen. Hienosti kaupunkiajossa lämmöt pysyi 80 nurkilla ja samalla tuli huomattavasti vetoja lisää kun rikkaamman seoksen johdosta ahdot nousi inan kun pari kertaa potkaisi turvarajalle, mikä on muistaakseni 1.68bar :roll:
Kuva
Kuva
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja Keme »

Aiemmin käytyyn downpipe-/putkistokeskusteluun liittyen jotain vanhaa dynottelujuttua
http://www.superstreetonline.com/how-to ... test-tech/
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja ?! »

Hy hyh
Paa puskuri takaisin :D
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

?! kirjoitti: 04 Kesä 2018, 17:05 Hy hyh
Paa puskuri takaisin :D
Se on/oli penkitystä varten pois että saa kunnolla ilmaa siellä :)
Tänään tuli käytyä rullia pyörittelemässä ja tavoite saavutettiin mutta se sitten olikin ainut positiivinen asia sen lisäksi että potentiaalia löytyy koneesta :-?
Penkissä ilmeni joku mystinen tulppa/triggeri/puola/liitos ongelma kun melkein joka vedossa alkoi nypyttämään muttei röpöttänyt tms. Tulpat vaihdettiin kerran kun epäiltiin niiden aiheuttavan vikaa mutta uusilla tulpilla teki samaa ja sit taas välillä kiersi komeasti. Kadulla ajaessa hieman paukuttaa ahdoilla yläkierroksilla, mutta jatkaa kiihtymistä. Samalta kuulostanut ties kuinka kauan mutta ei se kuulosta mitenkään kummalta, vaikea selittää :)
Mutta kuitenkin se vaikuttaa tehoihin ~30hv. Ja jostain syystä kadulla bleedi kiinni ahdot on 1,5bar, mutta penkissä ne oli 1,3bar. Edelliskesänä kun hukkiksen vaihdoin, niin koitin bleediä, ja se nosti heti ahdot 1,8bar mutta taaskaan penkissä ei nostanut yli 1,5bar. kuin piikatessa. Ahdot jäi korkeimmillaan 1,43bar, mutta sillä irtosi nyt 520hv :worship: Pitää huomenna vaihtaa toinen samanlainen puola kun on hyllyssä coupea varten ja vaihtaa triggerin ja puola liittimiin parit nastat kun oli hieman sen näköisiä että voi olla kosketushäiriötä, mutta epäilen tuota tarvikepuolaa. Aivan kun kipinä piisaisi kovimman rasituksen aikana :o
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
tuominiemi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
Paikkakunta: kaustinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 520hv

Viesti Kirjoittaja tuominiemi »

hieno kapistus -(z)- tämä on varmasti hauska ajettava :lol:
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 520hv

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

tuominiemi kirjoitti: 05 Kesä 2018, 06:45 hieno kapistus -(z)- tämä on varmasti hauska ajettava :lol:
Thanks :peukku: Onhan tuolla mukava ajella kun pelaa kuin vakioauto ja vääntöä löytyy kaupunkiajossa huristella 4 vaihteella ja vähän syrjemmässä voi sitten antaa karstan lentää :D Tulppia miettinyt että pitäisikö ihan varmuudeksi nekin uusia vaikka iridiumeihin? Noilla NGK bcpr7es tulpilla kyllä pitäisi pärjätä vielä noilla tehoilla ja kuitenkin edelliskesän penkityksessä pärjättiin noilla :o Tuli vaan mieleen kun kaverin gts vectrassa vakiona platinumit ja se ei toimi edes vaparin tulpilla kunnolla alipainealueella :roll:
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja Keme »

teukka77 kirjoitti: 05 Kesä 2018, 00:16 Kadulla ajaessa hieman paukuttaa ahdoilla yläkierroksilla, mutta jatkaa kiihtymistä. Samalta kuulostanut ties kuinka kauan mutta ei se kuulosta mitenkään kummalta, vaikea selittää :)
Eikai kunnolla säädöissään olevan ehjän koneen pitäisi paukutella tai rykiä ylimääräisiä? Komeesti Kadetista on kuitenkin irronnut voimaa!
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Keme kirjoitti: 05 Kesä 2018, 11:46
teukka77 kirjoitti: 05 Kesä 2018, 00:16 Kadulla ajaessa hieman paukuttaa ahdoilla yläkierroksilla, mutta jatkaa kiihtymistä. Samalta kuulostanut ties kuinka kauan mutta ei se kuulosta mitenkään kummalta, vaikea selittää :)
Eikai kunnolla säädöissään olevan ehjän koneen pitäisi paukutella tai rykiä ylimääräisiä? Komeesti Kadetista on kuitenkin irronnut voimaa!
Juu, Vaikea selittää millaista meininkiä pitää, mutta tuntuu että monessa muussa samanlaista kuullut. Mutta ei se normaalia ole kun tehoihinkin iso vaikutus. Mitä tulppia kemellä käytössä? Pitää tuosta nyt tutkia toi vaihteisto ennenkuin tilailee mitään cop-puolia tai iridium tulppia :D
Hitto kun poistelin osan videoista puhelimesta niin olisi voinut tarkastaa kuinka selvästi kuuluu,kaksi videota jäi puhelimeen ja kummassakaan ei kuulu omaan korvaan se kun itse en edes aina kuullut nykimistä vaikka penkittäjä ne huomasi. Tässä videossa kiertää hyvin ja tää taisi olla se 520hv veto. Penkkilaput piti tulla mailiin mitta ei ole vielä tullut :(
Kuva
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 520hv

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Mulla oli bensalla Denson Iridiumit ja ei ollut kyllä sytkäongelmia. Normitulpilla ei oikeen toiminut isommalla paineella bensalla. Hyvin on Kadetista voimaa tullu ja aika pienellä paineella, mahtaako painetieto pitää paikkansa? Ajattelin vaan kun silloin joskus siitä vakin xe Mantasta irtos joku 560hv/1.6bar ja siinähän oli Kosusen hieroma hattu ja silloin sitä ylistettiin että hengittää hyvin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 520hv

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

vectraTBO kirjoitti: 05 Kesä 2018, 12:58 Mulla oli bensalla Denson Iridiumit ja ei ollut kyllä sytkäongelmia. Normitulpilla ei oikeen toiminut isommalla paineella bensalla. Hyvin on Kadetista voimaa tullu ja aika pienellä paineella, mahtaako painetieto pitää paikkansa? Ajattelin vaan kun silloin joskus siitä vakin xe Mantasta irtos joku 560hv/1.6bar ja siinähän oli Kosusen hieroma hattu ja silloin sitä ylistettiin että hengittää hyvin.
Normitulpat mulla vielä paikalla, Mulla on Haltechissa boost cut 1,68bar eikä sinne ainakaan kivunnut missään vaiheessa kun ei katkonut ahtoja. Eikä penkittäjä logeja tutkiessaan maininnut mitään painetietojen eroavuudesta. Edelliskesänähän antoi 490hv 1,48bar painella, mutta silloin oli se kiila jo osittain murtunut alahammasspyörästä kun ennakot ja nokkien ajoitus pielessä ja kun vaihdoin teräksisen hammaspyörän meni seokset tasakaasuajossa 16-17 afr ja piti lisätä 7% bensaa koko kierrosalueelle että seokset pysyi kohdillaan.
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Vastaa Viestiin