Kadett D 2.0 16v tbo Hukkaportti ongelma...?

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja Keme »

teukka77 kirjoitti: 05 Kesä 2018, 12:48 Mitä tulppia kemellä käytössä?
Näissä 400+hp E85 laitteissa on ollu NGK BCPR8ES eli vakiota pykälän kylmemmät. Ei oo ollu sen suhtee ongelmia eikä noi maksa juur mitää.
JEEEEEEEEEEEEE!
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 520hv

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

mulla ollu bmw moottorissa viinalla paripykälää kylmemmät ja ainaki sillä 1.5bar pelas jees, normi ngk r tulpat ja hukkakipinä
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

iHenkkaZ kirjoitti: 05 Kesä 2018, 15:49 mulla ollu bmw moottorissa viinalla paripykälää kylmemmät ja ainaki sillä 1.5bar pelas jees, normi ngk r tulpat ja hukkakipinä
Keme kirjoitti: 05 Kesä 2018, 14:04
teukka77 kirjoitti: 05 Kesä 2018, 12:48 Mitä tulppia kemellä käytössä?
Näissä 400+hp E85 laitteissa on ollu NGK BCPR8ES eli vakiota pykälän kylmemmät. Ei oo ollu sen suhtee ongelmia eikä noi maksa juur mitää.
Jees, itellä noi BCPR7ES ja r tulpat nekin on kun puola vaatii vastukselliset. Tänään vähän oli juttua penkistä ja on tainnut käydä niin että penkki on vääristellyt tuloksia, ja kun miettii, niin musta tuntuu että vääristellyt ainakin 2 vuotta jo... Toisaalla penkattu auto oli antanut ~40hv vähempi kuin tässä penkissä ajettu. Ne lukemat alkaa tuntumaan jo omassakin järkeen käyvemmiltä, eli omassakin tehot olisi 470-480hv luokkaa nyt :o
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Miettisin tuossa noita penkkien eroja ja jos käy jossain muualla mittaamassa, mutta mikä sitten on SE oikea paikka, kun jos penkeissä toinen näyttää 3% liikaa ja toinen 3% liian vähän tekee se jo 500hv autossa 30hv ja siihen vähän laskennalliset vaihteiston hukkaprosentit ja kelierot penkitystilanteissa voi heittoa olla äkkiä jo rajusti :o
Porin dynocenter olisi seuraava lähin mutta joskus siellä taisi olla melko positiivisia tuloksia. Sportti auto seuraavaksi lähimpänä ja sitten Harinen n. 140km päässä

Repisin eilen lukon irti laatikosta ja siellä ei mitään erikoista ollut. Lukkoa edestakaisin pyörittelemällä vaihteiston päädyn alueelta kuuluu omasta mielestä liian kovaa klonksahtelua ja sitten toi kaksiosainen vetoakseli oikealla puolella klappaa siitä keskinivelestä jonkun verran ja aivan luin olisi pientä klappia oikeanpuolen renkaan laakerissa. Se vetonivel ja laakeri voi selittää sen jurinan ja kun tuntuu vasemmalle käännyttäessä omasta mielestä enemmän
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja ?! »

Kävitkö Raumalla penkissä?
Oisko ollu joku pro dyno(?)Jossa käynyt täältäpäinkin tuttuja Maurin purkkia säädättämässä.

Tällein sivusta seuranneena niin melko positiivisia tuloksia on ollut jo pidemmän aikaa,omasta mielestä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

?! kirjoitti: 06 Kesä 2018, 09:04 Kävitkö Raumalla penkissä?
Oisko ollu joku pro dyno(?)Jossa käynyt täältäpäinkin tuttuja Maurin purkkia säädättämässä.

Tällein sivusta seuranneena niin melko positiivisia tuloksia on ollut jo pidemmän aikaa,omasta mielestä.
Juu siellä aina käynyt kun sijaitsee tossa 5km päässä ja tunnen Villen melkein mopoiästä asti. Joskus täällä tuli pienempiä tuloksia kuin etelämpänä kun siitä facessakin kovaa vääntöä joskus :D

Mutta helposti niitä eroja tulee kun prosentti siitä ja prosentti tosta niin äkkiä heittoja tulee isoilla tehoilla
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja Keme »

teukka77 kirjoitti: 06 Kesä 2018, 08:41 Miettisin tuossa noita penkkien eroja ja jos käy jossain muualla mittaamassa, mutta mikä sitten on SE oikea paikka, kun jos penkeissä toinen näyttää 3% liikaa ja toinen 3% liian vähän tekee se jo 500hv autossa 30hv
Fakta on ettei sitä "oikeaa paikkaa" olekkaan. Aina jollakulla tiedossa "just se oikea penkki mikä ei näytä yhtään extraa", mutta mihin sekään oikeasti perustuu?
Tosin, jos se absoluuttinen dyno löytyy ja sille löytyy myös oikeat perustelut miksi se näyttää aina juuri oikein, niin mä merkkaan mielelläni sen tähän Google mapsiin https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... pxl9MbgnfI

Mun mielestä tärkeämpää on dynon toistotarkkuus ja säätäjän osaaminen. Sporttiautoon en veisi autoani ikinä.
JEEEEEEEEEEEEE!
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Oon yhden starletin kilpa-auton nähnyt mikä oli käynyt kuudessa eri penkissä samalla kokoonpanolla ja 230hv sen lähes 10% heittoa näiden kesken parhaimmalla ja huonoimmalla tuloksella.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

Ei kai tuolla nii merkitystä oo, säädöt kohdallee ja käytännön suorituskykyhän se ratkasee, ootko muuten summerpartyille tulossa?
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Keme kirjoitti: 07 Kesä 2018, 08:09 Mun mielestä tärkeämpää on dynon toistotarkkuus ja säätäjän osaaminen. Sporttiautoon en veisi autoani ikinä.
Mikä sporttiautossa mättää?
iHenkkaZ kirjoitti: 07 Kesä 2018, 11:20 Ei kai tuolla nii merkitystä oo, säädöt kohdallee ja käytännön suorituskykyhän se ratkasee, ootko muuten summerpartyille tulossa?
Missä summerit järjestetään tänä vuonna?

Kyllä itsekkin uskon että tuossa on liikaa jos vertaa villen bensa tuloksia kun muistaakseni villellä oli 1.4bar 444hv tms ja mulla on eroina parempi pakonokka ja amw plenumi ja eri ahdin ja hieman isompi pakopesä mutta niillä tuskin 70hv saa lisää :o
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kalajoella summerparty
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Niin eihän noilla lukemilla sinänsä merkitystä ole jos soppa ja sytkä on saatu kohdilleen ja auto toimii. Olis se silti kiva tietää paljonko sitä potkua on suurinpiirtein :)

Mulla oli ekassa Holset setupissa HX35 56/60 siivet #8-9motorsport pesällä, XE nokat ja vakioimusarja ja sillä tuli 1.38bar/414hv.
Sitten HX40 super 60/65 siivet #14pesällä, Rissen 10.6/272 nokat ja vakioimusarja 2.1bar/544hv.

Nämä siis bensalla. Ja tosiaan vakin XE mantassa oli 1.6(vai taisko olla 1.5)bar/560hv jossa HX40 super joku viri-imusarja ja varmaan nokatkin sekä Kosusen hattu: https://www.dropbox.com/s/kpci148lgbj9fcn/DSC_0318.jpg

Paljonko Kadetissa oli vääntöä ja millä kierroksilla tehot tuli?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja ?! »

Nyt kun ruvettiin penkkiasioista höpöttelemään,niin ootteko huomannut että vääntö ja tehokäyrä risteää aina jossain 7300rpm kohdilla.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja Sämä »

?! kirjoitti: 07 Kesä 2018, 18:23 Nyt kun ruvettiin penkkiasioista höpöttelemään,niin ootteko huomannut että vääntö ja tehokäyrä risteää aina jossain 7300rpm kohdilla.

Nyyttönit suhteessa hevosvoimiin risteää korkeammilla kierroksilla.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

vectraTBO kirjoitti: 07 Kesä 2018, 17:23 Niin eihän noilla lukemilla sinänsä merkitystä ole jos soppa ja sytkä on saatu kohdilleen ja auto toimii. Olis se silti kiva tietää paljonko sitä potkua on suurinpiirtein :)

Mulla oli ekassa Holset setupissa HX35 56/60 siivet #8-9motorsport pesällä, XE nokat ja vakioimusarja ja sillä tuli 1.38bar/414hv.
Sitten HX40 super 60/65 siivet #14pesällä, Rissen 10.6/272 nokat ja vakioimusarja 2.1bar/544hv.

Nämä siis bensalla. Ja tosiaan vakin XE mantassa oli 1.6(vai taisko olla 1.5)bar/560hv jossa HX40 super joku viri-imusarja ja varmaan nokatkin sekä Kosusen hattu: https://www.dropbox.com/s/kpci148lgbj9fcn/DSC_0318.jpg

Paljonko Kadetissa oli vääntöä ja millä kierroksilla tehot tuli?
Pitää pyytää laput uusiksi kun eivät tulleet sähköpostiin, mutta eräässä videossa näkyy 450h@5700rpm ja 575nm olis jossain 5200rpm paikkeilla, mitä nyt pystyy puhelimella pysäyttelemään :D Mutta en tiedä oliko se sellainen veto missä kiersi ongelmitta kun sitä ei selvästi kuullut siihen missä seisoin mutta autossa kaikki kuulemma tuntui ja sen näki vieressä seisoessa kun kone nypytti

Musta tuntuu että toi vakio imusarja on jarruttanut aika paljon :-?
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Vastaa Viestiin