Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Esittele Opel-projektisi tai autosi
mosir
'Senator'
'Senator'
Viestit: 699
Liittynyt: 30 Heinä 2006, 13:08
Paikkakunta: JNZ

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja mosir »

telwin kirjoitti:Hienoa jälkeä, vielä kun tuon ilma systeemin saisi toteutettua samalla tapaa kuin raskaassa kalustossa.
Tasoventtiileillä ja korin nostolla napista, eli järjestelmä pyrkii pitämään auton vakio korkeudella oli sitten kuormaa vähän tai paljon, ja nappia painamalla saisi maavaraa tarvittaessa lisää.
Onnistuuhan se

Säkit ja Kadetti kyllä aiheutti hyviä väristyksiä..
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja telwin »

mosir kirjoitti:
telwin kirjoitti:Hienoa jälkeä, vielä kun tuon ilma systeemin saisi toteutettua samalla tapaa kuin raskaassa kalustossa.
Tasoventtiileillä ja korin nostolla napista, eli järjestelmä pyrkii pitämään auton vakio korkeudella oli sitten kuormaa vähän tai paljon, ja nappia painamalla saisi maavaraa tarvittaessa lisää.
Onnistuuhan se
No hitto :thumbsup:
Avatar
jeffgordon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

..Ja melkeen ilmaseks! :lollis: Mut eikös kaiken järjen mukaan tollasessa pussissa paine kasva kun sitä painetaan kasaan, eli pitäis olla aika progressiivinen, ainakin 1000kg autossa. Siihen vielä jämyt iskarit ja vakaajat niin ainakin minusta tuntuis että vois olla aika jees. Tietysti mitä matalammalla ajaa sen pehmeempi pienemmän paineen takia. Noh, enskesä näyttää mikä on käytäntö
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Avatar
V-V
'Senator'
'Senator'
Viestit: 849
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja V-V »

Pystyy tekemään tuo alustan säädön ihan raskaan kaluston osilla. Tuossa yksi Impala missä niin toteutettu, vivulla säädetään tonttiin->ajokorkeus->off road. JA PELAA
Impala SS -62
Ford Model A 5W -31
Kadett C City -76 ja -77
Octavia vRS 4x4 -16 Vectra C OPC Wagon - 06
Avatar
V-V
'Senator'
'Senator'
Viestit: 849
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja V-V »

Ja ei se nyt tavan sähkö venttiileilläkään mikään paha oo, jos tulee kuormaan niin siitä vaan säätää. Nimimerkilla 5tkm takana
Impala SS -62
Ford Model A 5W -31
Kadett C City -76 ja -77
Octavia vRS 4x4 -16 Vectra C OPC Wagon - 06
Avatar
jeffgordon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Etutolpat koesovitettu, yläkiinnitykset muutin sopimaan E Kadetin yläpäille, vankempi rakenne ja on uusiakin saatavana toisin kuin Deehen, ja uudet tuli alustan mukanakin.

parit pikaiset räpsyt:

Säkit tyhjänä, ei tekniikkaa keulalla;

Kuva

Ja 1.5bar paineella;

Kuva
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Avatar
unique
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6619
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja unique »

Onkos tuo tuolla 1.5 barin paineella nyt niin korkealla kun se pystyy noilla pusseilla nousemaan?
Minkähänlainen on kovin paine jonka se autoon tuleva kompura jaksaa säkeille työntää?

Mitenkäs se paine säätyy sitten lopulta? Joku portaaton paineen säätöventtiili tuonne kabiiniin?
Täyttyyköhän se kuinka nopeasti sitten tyhjästä täyteen..?

Tuo on kyllä aina hieno lisä autoon tuo ilmajousitus, harmillista vaan että se on niin tolkuttoman kallista :(

Köyhiähän se vaan vituttaa :arque: 8)
Vaihdetaan H1 xenon-sarja, H7 sarjaan.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=239737
Avatar
V-V
'Senator'
'Senator'
Viestit: 849
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja V-V »

unique kirjoitti:Onkos tuo tuolla 1.5 barin paineella nyt niin korkealla kun se pystyy noilla pusseilla nousemaan?
Minkähänlainen on kovin paine jonka se autoon tuleva kompura jaksaa säkeille työntää?

Mitenkäs se paine säätyy sitten lopulta? Joku portaaton paineen säätöventtiili tuonne kabiiniin?
Täyttyyköhän se kuinka nopeasti sitten tyhjästä täyteen..?

Tuo on kyllä aina hieno lisä autoon tuo ilmajousitus, harmillista vaan että se on niin tolkuttoman kallista :(

Köyhiähän se vaan vituttaa :arque: 8)
Eiköhän tuo nouse ylemmäksi kovemmällä paineella. Itellä pikkunen viar, niin tekee jonkun 11bar painetta. Ja alustan nopeuteen ja pehmeyteen voi vaikuttaa letkujen halkaisialla.

Ja tuo kallista on niin suhteellinen käsitys, jos ei palikoilla ole kiire ja katselee hiukan mistä hommaa niin ei niin pahan hintaiseksi tule, nimimerkillä n.1000€ alusta
Impala SS -62
Ford Model A 5W -31
Kadett C City -76 ja -77
Octavia vRS 4x4 -16 Vectra C OPC Wagon - 06
Avatar
jeffgordon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Jostain lueskelin että hyvänä nyrkkisääntönä voi pitää että alle 20psi (~1.4bar) ei kannattais ajaa ollenkaan, ja 100psi (~7bar) ei mielellään kannattais ylittää. Kompuran painekatkaisija 90/120psi
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Hauska vekotin tulossa. :peukku:

Ps. Hämyn näkönen jätkä tuolla vasemmassa kulmassa... :bonk:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
^baxxter^
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1418
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 19:19
Paikkakunta: Tre

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja ^baxxter^ »

Juho M-P kirjoitti:Hauska vekotin tulossa. :peukku:

Ps. Hämyn näkönen jätkä tuolla vasemmassa kulmassa... :bonk:
Sori ot mutta


Tulee ihan näsä mieleen :lol:

Kuva
Avatar
jeffgordon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Ja het niinku hommaa ei ois ollu muutenki tarpeeks ni tuli ajatus GSi ilmanpoisto aukoista.. ;

Kuva

Kuva
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Avatar
Themazgu
OCF Member 2017
Viestit: 2609
Liittynyt: 05 Marras 2007, 20:50
Paikkakunta: North Karelia

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja Themazgu »

taitaa säkit tyhjinä lösähtää öljypohja maahan :D.
Avatar
jeffgordon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.2

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Themazgu kirjoitti:taitaa säkit tyhjinä lösähtää öljypohja maahan :D.
Niinhän siinä hyvin todennäköisesti käy, ei sillä paljoa säkit tyhjänä taideta ajaa kuin suoraa ja kuopatonta tietä mutta makeahan se ois jos parkkiin sais kirjaimellisesti maahan :D

Magnecorin sytytysjohtosarja tuli, ***tanan kalliit mut toivottavasti piisaa siihen mihin MSD:n boksikin

Kuva

Sen verran on lyhyessä ajassa jo suunnitelmat muuttuneet että päivitetääs speksilistaa, saattaa vielä muuttua matkan varrella :bonk: Peruskone koitetaan tehdä nyt silläviissiin että ainakaan 500hp tehoihin ei tarviis peruskonetta aukasta, ulkosia muutoksia vaan jos joskus tehoa pitää lisää saada.

Kone;

Alakerta;
*C20XE lohko, porattu 0.5mm ylikokoon, taso-oikaistu ja linjahoonattu
*BMW öljyruiskut
*C20XE kampiakseli
*Uusi alkuperäinen öljypumppu
*Uudet runkolaakerit Glyco, kiertokangen laakerit ACL Race
*H-veivit ARP pulteilla
*Wössner 8.5:1 männät, 0.5mm ylikoko
*ARP kannenpultit
*ARP runkolaakeripukkien pultit
*ARP vauhtipyörän pultit
*C20XE vauhtipyörä
*SRE 4 lapainen sintteri kytkinlevy
*SRE 747 paineasetelma
*C20NE peltinen öljypohja + tiiviste loiskelevyllä
*Jäykemmät koneenkorvat

Yläkerta;
*Coscast kansi, kanavat siistitty ja miedosti portattu by TRT/Pasi Tervola, palotilat ja venttiilit kiillotettu
*Uudet hydrauli nostajat
*Catcams 4600736 267/10.95 nokat
*Jäykemmät venttiilijouset (haussa)
*Turbo Sport säädettävät nokkapyörät
*Z20LET kannentiiviste
*Vakio imusarja + kaasuläppä
*AN12 huohotin lähtö venttiilikopassa + kerääjäsäiliö
*82ast. termostaatti

Ahto;
*Tuubisarja, TIG hitsattu by Jokke
*034 Motorsport Garrett GT2871R/KKK hybridi, kuulalaakeroitu
*Audi S6 hukkaportti
*Iso Green ilmansuodatin
*3" ahtoputket ja tophat
*Välijäähdytin leikattu Scanian kennosta, kennokoko noin 800x160x70
*3" pakoputki yhdellä pöntöllä
*Turbosmart boost T ahtopaineen säädin

Bensa;
*Calibra turbo vakio pumppu nostajana (Tai ehkä kuitenkin Facetin Red Top)
*2 litran alumiininen välisäiliö
*AN8 liittimet
*Walbro 255lph pääpumppu
*Isot bensalinjat
*470cc Bosch suuttimet
*Malpassi säädettävä paineensäädin

Sytkä, sähköt ja muut;
*C20LET moottorinohjaus V-max evo5 lastuilla, tod. näk. laitetaan vakiolastut jossain välissä takaisin ja softataan setuppiin passeliksi
*MSD 6AL sytkäboksi
*MSD Boost Timing Master
*Magnecor kv85 competition sytkäjohdot
*Koitetaan tehdä itse MSD:hen launch control modi, jos ei onnistu niin MSD 2step palikka
*SSQV III dumppi
*2x Saabin öljyjäähyjä
*10" slim flekti


Alusta ja voimansiirto;

*F28 vaihdelaatikko, 2wd muutettu
*Quaife lukko
*tasapitkät vetarit, vänkärin puoli tukilaakerilla
*Rayvern Hydraulics ilmajousitus
*Superflex polypuslat jokapaikassa
*Vectran tehostettu hammastanko
*Kadett E GSi 16v 22mm etuvakaaja
*Avo säädettävät iskarit
*Kadett E GSi etunavat ja etu yläpäät
*Vectra GT levyjarrut joka nurkassa
*Vectra GT takanavat
*Astra F Caravan taka-akseli
*FK alumiini poikkituki edessä


Sisusta;

*Sparco Star sporttipenkit edessä
*Raid 280mm ratti
*PLX DM6 laajakaista
*Glowshift bensanpaine mittari, digitaalinen
*Splitfire ahtopainemittari
*2kpl digitaalisia painemittareita alustan paineen tarkkailuun
*Astra F rattipylvään viikset
*GTE mittaristo
*Koiraverkko :D


Ulkopuoli;

*Uudelleen maalaus, punainen
*Kadett E GSi ilmanpoistoaukot konepellissä
*Kirkkaat etuvilkut
*Ajovalon pesurit poistettu
*Takavalot "punastutettu" ja tummennettu
*Tummennetut lasit
*Astra G etulippa
*Leikottu hiekkapelti ilmankierron parantamiseksi
*16x9" et15 Keskin KT1 kiillotetuilla lipoilla + kultaisilla kehäpulteilla, Falken 205/40-16" kumit
*Kaaria levitetty 1,5cm puolelta pellillä
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Avatar
jeffgordon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Kadett D HB & Caravan LET *Farkun uudelleen rakennus s.20->*

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

GSi aukot laitettu nyt molemmille puolille;

Kuva

22mm GSi 16v vakaaja Powerflex puslilla ja muokatuilla korvakoilla;

Kuva


Otettiin pätkästä vanne sovituksiin, jos vastaavilla mitoilla sitten vanteet hommaisi, ja todettiin että säkkejä ei pysty laskemaan tyhjäks tekemättä lisää tilaa. Uusi suoja pilkottiin ja vedettin soiro väliin, tarkoituksena säilyttää kuitenkin alkuperäinen look eli kantti haluttiin kaareen jättää, ja levityksen olevan äkikseltään huomaamaton;

Kuva

Kuva

Kuva


Eilen pilkoin vänkärin lattiasta ruosteet pois, kyllä se siitä vielä valmistuu, vaikkei ehkä kuitenkaan tämän vuoden puolella niinkuin alkuun uhkailin.. :hammer:
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Vastaa Viestiin