Astra H 2.0T *SRi300*

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

2016 remppa

Viesti Kirjoittaja enne »

Nyt on aloitettu valmistautuminen kesään 2016. Tänä vuonna purettiin hiukka enemmän uuden tieltä, joten ihan parkkiksella ei hommaan lähetty tekemään. Apuvoimiksi valikoitu sama noheva asentelija kuin viimeksikin kun isosti remonttia tehtiin, eli foorumiltakin tuttu BTR- :D -(z)-

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ihan hyvään aikaan otettiin kone työnalle, sillä kiertokankien laakerit hajos kuulemma käsiin...
Kuva

Kuva

Toinen harmittava takaisku oli sylintereistä löytyvät pystyrannut. Mistäköhän nuokin on tullut?
Kuva

Kuva

Kansikin olisi koneistajan ihmeitä vaille valmis ja sitten siihen voisikin niputtaa paikalleen jäykemmät venajouset ja dBilasin uudet nokat
Kuva

Nyt sitten odotellaan koneistajan paluuta lomilta ja sitten tuomiota, mitä tehdään... mitä uusitaan jo suunniteltujen muutosten lisäksi.... No kunhan saisi nopeasti takaisin ajoon :)
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja enne »

Kevät remppa alkaa olemaan paremmalla puolella jo, eli kone on nostettu keulille ja pääsee laittamaan kiinni myös apulaitteita. -(z)-

Yllätysten tuloksena jouduttiin tekemään pieniä muutoksia ja männät vaihtui lennossa Wössnereihin ja kanget Eaglen mallistoon (kun sopivat löytyi varastosta)
Kannenpultit vaihdettiin ARP:n valikoimista ja laakerit on mallia ACL. Kannentiiviste vaihdettiin paksummaksi Athenan mallistosta :D
Ihan helppo ja halpa huolto tämäkään ei ole ollut, kun koneistuksessa löyty yhtä jos toista. No nyt on ainakin uusia pakoventtiilejä ja lähes kaikki muukin kuluva uusittu. :D :D

Varastosta paikalle pultattiin (tai pultataan) myös:
- dBilaksen nokat 268' (Inlet 10,3 / Outlet 10,0)
- Jäykemmät venajouset
- Alumiinisyyläri
- K04/06 hybridi turbo
- Turbosmartin hukkaportinkello
- Alumiiniset kelkanpuslat
- Moottorin tuet
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
Miseline
'Senator'
'Senator'
Viestit: 449
Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja Miseline »

Näyttää kuin kone olis käynyt kuumana ja meinannut lämpöleikata.
Kahdessa sylinterissä tummat alueet kanavan kohdalla ja kiinni leikkaus "raapimis" jäljet.

Mikä on seuraava teho tavoite? Joko laitetaan konetta äärirajoille? Niin ja hyvältä näyttää! :peukku: :)
Astra 1.8i - 05 :what:
Daihatsu Hijet 4x4 paku :lollis:
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Nyt pitäis alkaa jo kestämään :thumbsup: Odotan kokeuksia tuosta turbo vs nokka-akselien toimivuudesta yhdessä. Aika paljon asteita noissa vain, kun tuo turbo herää edelleen todella alhaalta, jaksaako pauhata sinne rajottajaan asti, vai alkaako ahistaa yläpäässä. Jos ne pelaa hyvin tässä niin uskaltaa sitten omaankin laittaa tuollaiset tilaukseen, omassa kuitenkin täyspaine vasta siellä ~4000rpm kohdilla :D Onkos öljypumpun kunto tarkistettu tästä, kun viimeksi kone oli purussa, erikoista nuo jäljet pytyissä ja laakerien kunto.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja enne »

Miseline kirjoitti:Näyttää kuin kone olis käynyt kuumana ja meinannut lämpöleikata.
Kahdessa sylinterissä tummat alueet kanavan kohdalla ja kiinni leikkaus "raapimis" jäljet.

Mikä on seuraava teho tavoite? Joko laitetaan konetta äärirajoille? Niin ja hyvältä näyttää! :peukku: :)
Tuskin mihinkään äärirajoile ruvetaan ajamaan, mutta kokeillaan nyt vähäsen kepillä jäätä ainakin. Tosin ennen sitä pitää saada paska läjään :D
Lämpösenähän tuo on käynyt ja sen kyllä pystyi ihan kapiinistakin todentaa mittareista. Kun öljyn ja veden lämmöt hälytti radalla... Mutta ei nopeeta kierrosta voi vain lopettaa :D
Tubbe kirjoitti:Nyt pitäis alkaa jo kestämään :thumbsup: Odotan kokeuksia tuosta turbo vs nokka-akselien toimivuudesta yhdessä. Aika paljon asteita noissa vain, kun tuo turbo herää edelleen todella alhaalta, jaksaako pauhata sinne rajottajaan asti, vai alkaako ahistaa yläpäässä. Jos ne pelaa hyvin tässä niin uskaltaa sitten omaankin laittaa tuollaiset tilaukseen, omassa kuitenkin täyspaine vasta siellä ~4000rpm kohdilla :D Onkos öljypumpun kunto tarkistettu tästä, kun viimeksi kone oli purussa, erikoista nuo jäljet pytyissä ja laakerien kunto.
Öljypumppu tarkastettiin ja se ei todellakaan ollut kunnossa. Sieltä lähti pientä metalli hilua rapsuttelemalla :o ja se "venttiili" joka vaihtelee öljynpainetta oli jumittunut. Olin sitäkin ihmetellyt, kun lämpimänä ei öljynpaineet laske tyhjäkäynnillä ollenkaan.

Turbo-nokka yhdistelmä on täysi kysymysmerkki. Toivotaan parasta. :D Vanha yhdistelmä jaksoi ainakin työskennellä loppuun asti ja rajoittaja tuli vastaan turhan nopeasti. Rajottajaa ei silloin nostettu, koska paikoillaan oli vakio venajouset, nyt tilalla jäykemmät.

Viimeisimmät niputuksen esteet ovat olleet:
- sopimaton putkisto - joka on nyt muokattu ja paikoillaan
- Alu syyläri on tarkoitettu OPC malliin, jossa on erillaiset vesiputket. Kasataan vanhalla ja vaihdetaan syyläri myöhemmin

Tällä viikolla saatetaan päästä testaa käynnistystä 8) -(z)- ...painajaisia on nähty jo pari yötä. Niin paljon sattaa olla vit**llaan.
Siten sisäänajoa ja toivottavasti säätöihinkin saadaan tänä vuonna vielä
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Joo sama siis kun omassa oli kun ostin rikkinäisenä. Kangenlaakerit (ja vähän muutakin) oli kaput ja öljypumpun imusihti tukossa metallilastusta ja myös pumpusta löytyi tavaraa plus kauheat jäljet. Olikos tässä jotkut virinokat jo ennestään, nyt en millään muista. Omassa tällä hetkellä XEV imukeppi säädettävällä nokkapyörällä, väliaikaisratkaisuna. Jos tässä oli jo joku imukeppi niin mahtaako olla missä kunnossa ja mahdollisesti myynnissä?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja enne »

Sehän käy ja kukku :D 20km ajeltu ja moottori pörisee nätisti. Mitään vetoja ei vielä tietenkään pääse ottamaan, kun ohjelma on tehty vanhalle kokoonpanolle. -(z)-
Mutta perus ajossa pelittää näinkin.
Jotain virhettä antaa liittyen valojen automaatti kääntymiseen ja sitä kautta antaa virhettä myös luistonestosta.... pitänee tutkia. Vaatiiko jotain kalibrointia vai onko joku boksi paskana. :-?

Uusi syyläri jäi asentamatta, kun se olisi vaatinut OPC:n vesiputket (lähdöt on erilaiset). Tilaillaan siis OPC:n putket ja asennellaan paikalleen myöhemmin ja kunhan tästä kevät huollon kustannuksista selviää, niin voi taas ruveta tuunaamaan :D
Tubbe kirjoitti:Joo sama siis kun omassa oli kun ostin rikkinäisenä. Kangenlaakerit (ja vähän muutakin) oli kaput ja öljypumpun imusihti tukossa metallilastusta ja myös pumpusta löytyi tavaraa plus kauheat jäljet. Olikos tässä jotkut virinokat jo ennestään, nyt en millään muista. Omassa tällä hetkellä XEV imukeppi säädettävällä nokkapyörällä, väliaikaisratkaisuna. Jos tässä oli jo joku imukeppi niin mahtaako olla missä kunnossa ja mahdollisesti myynnissä?
Tässä oli Regalin imunokka joka vastaa kuulemma aika pitkälti tuota XEV:n nokkaa, mutta ei vaadi säädettäviä nokkapyöriä. Imukepin kunto hyvä ja on myynnissä.
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja enne »

Ensimmäinen 70km ajeltu ja ohjauskulmatkin säädetty. Automaattinen valojen säätö ei tykännyt hyvää, kun rattia käänneltiin kun auto oli työnalla. Nyt valittaa valojen säädöistä ja ESP herjaa kanssa. Bosch lukija kertoi, että jokin CAN -ongelma olisi kyseessä. Saa nähdä saako kotikonstein kuntoon, vai mitä pitää tehdä. Rattiakselin päällä on vissiin jokin anturi, mikä saattaa olla ottanut kipeää tai sitten se on vain ns. väärässä asennossa.
Kartturin puolen vetari tuntuu myös vuotavan stefasta (uusi vaihdettu). Se kyllä näyttääkin jotenkin oudolta :roll: -(z)-
Pientä öljypisaraa näyttää tulevan myös öljynpaineanturin liitoksesta, vaikka sielläkin pitäs olla jotain tiiviste liimaa :-?

Eli tulossa on öljyjen vaihtoa ja tiivistämistä ja uudestaan ohjauskulmien säätämistä. Sitten saattaa päästä uutta softaa tekemään

Mutta on se mukava ajella vaikka pintakaasulla joutuukin huristelemaan. :D
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Timba
'Senator'
'Senator'
Viestit: 797
Liittynyt: 22 Loka 2005, 11:52

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja Timba »

Vaikuttaisi siltä että täällä alkaa olla vedot kohdillaan :peukku:
Saimon
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 102
Liittynyt: 09 Heinä 2013, 14:56
Paikkakunta: Manse

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja Saimon »

Tuli tuossa vietyä oma pallosalama ujostellen näytille Lahden Fittediin ja toivoin ettei nyt olisi ollut tapahtuman kauhein auto... Kaikki oli alkuun ihan fine ja auto näytti jopa ihan siedettävältä kunnes siihen viereiseen ruutuun sitten pamahti jotain kaunista..
Tässä nyt pari räpsyä tuosta kaunokaisesta, voin poistella kuvat jos ei ole okei. Olisin kyllä kysynyt lupaa kuvailla ja muutenkin autosta jos oltais törmailty.
KuvaKuvaKuva
Kuva
Kaasulla korjataan
Avatar
juzze
OCF Member 2020
Viestit: 2792
Liittynyt: 03 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja juzze »

Saimon kirjoitti:Tuli tuossa vietyä oma pallosalama ujostellen näytille Lahden Fittediin ja toivoin ettei nyt olisi ollut tapahtuman kauhein auto... Kaikki oli alkuun ihan fine ja auto näytti jopa ihan siedettävältä kunnes siihen viereiseen ruutuun sitten pamahti jotain kaunista..
Tässä nyt pari räpsyä tuosta kaunokaisesta, voin poistella kuvat jos ei ole okei. Olisin kyllä kysynyt lupaa kuvailla ja muutenkin autosta jos oltais törmailty.
KuvaKuvaKuva
Tuossahan siitä on juuri projekti esittely tehty :wink:
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Saimon
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 102
Liittynyt: 09 Heinä 2013, 14:56
Paikkakunta: Manse

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja Saimon »

No on kyllä joo, mutta ite ihan tosissaan radalla kilpaa-ajelen niin olis ollu hauska keskustella esim alusta-ratkaisuista ;)
Kuva
Kaasulla korjataan
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja enne »

Kiitos kehasusta. Saahan sitä kuvia ottaa, vaikka se nyt kuvissa likainen onkin :-? Pikkusen meinasi vettä tulla matkalla Tuusulasta - Lahteen.

Autoa on nyt ajeltu hieman sisään (800km) ja punaiset sparcot on saatu myös asenneltua. Ite tykkään niistä erityisen kovasti ja seuraavaksi pitääkin sitten tilailla jonkinlainen mokkaratti. Säädätykseen autoa en ole vielä saanut ja näyttää siltä, että ihan heti ei saakaan. Aika huonosti meinaa olla aikoja tarjolla Motorbitilla. Pitäs vielä vaihtaa ennen sitä parempi syyläri paikoilleen, mutta sehän vaatii tietty myös uudemman mallin vesiletkut (2006+) , joten taas pitää tilailla osasia lisää. -(z)-
Saimon kirjoitti:No on kyllä joo, mutta ite ihan tosissaan radalla kilpaa-ajelen niin olis ollu hauska keskustella esim alusta-ratkaisuista ;)
Alusta ratkaisut on aika yksinkertaisia.
- Bilsteinin korkeussäädettävä setti (matalimmalla säädöllä)
- Edessä kaikki puslat vaihdettu
- Moottorintuet vaihdettu
- Alumiiniset apurungon puslat
- Takana Wihiteline vakaaja
- 245/17 AD08R rengastus joka nurkassa
- Lukko
- Edessä camperia pitäs olla sen 3 astetta (nyt vain 0,5) ja takana on n. 3 astetta (joka on liikaa)

Kisailuun vielä liian mukavuuspainotteinen, mutta toimii yllättävän hyvin kuitenkin
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja enne »

Rookeri kirjoitti:Ajoin sun perässäs tänää ennen viittä :) Käännyin kehä3 länteen kun jatkoit suoraan itäänpäin.
Auto varmaan sama, mutta kuljettaja eri. Oli auto öljypohjan tiivisteiden vaihdossa :)
Ei tosin edelleenkään pysy öljyt sisällä ja ylemmän öljypohjan kohdalta näyttää tihuttavan nesteitä :evil:
Ei siinä mitään.... uudet tiivisteet tilaten Automuovilta ja vaihdetaan vielä kerran uutta tilalle.
Uskaltaisiko nyt heittää jo Redlinen moottoriöljyt sisään. Se on aina kuitenkin 100eur pelkät litkut, kun näitä vaihtelee :banghead: :banghead: :banghead:

Pitäs saada tämä vain tehtyä jotta saisi auton ohjelmointiin lokakuussa ja sitten talviunille.
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja ?! »

^Kyllä sen motin voi säätää ihan perus halvoilla markettiöljyilläkin.

Me ollaan tämä kesä kierretty ratapäivillä ad 5w-40 ja Mobil delvac 15W-40 rasvoilla,litrahinnat noissa jtn.3-4e :D
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Vastaa Viestiin