Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka" Project Fenix.
Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka" Project Fenix.
Laitetaanpas tämä esille ennen kuin unohtuu mitä on tullut tehtyä.
Auto on Opel Speedster 2,0 Turbo, vm.2004. Tämäkin tuli Saksasta ja on ollut uudesta asti autoliikkeen omistajan käytössä. Huollot olivat OK, mutta auto yleiskunnoltaan minulle tullessa korkeintaan kohtalainen. Kilometrejä oli ostettaessa vajaat 17 tkm. Varusteisiin kuuluu mm. kova- ja rättikatto nahkasisusta, varashälytin ja siinäpä ne melkein olivat.
Tuon auton juhannuksen tienoilla Suomeen. Toistaiseksi odotellaan toitä paiskien, että verovapauden kriteerit täyttyvät. Vähäisinä vapaa-aikoina on tullut jotakin pientä ehostusta tehtyä. Takakonttiin on liimailtu puuttuneet merkit, maalipintaa ja sisustaa on trimmailtu, moottoritilaan ja alustaan on jotakin tullu näpräiltyä.
Imuilma kulkee nykyisin Sandtler motorsportin vaparin ja VX-performancen airboxin kautta K04S ahtimelle, josta VX-performancen välijäähyn kautta vakio imusarjalle. Bensaa ruiskivat 470 annolla boschin suuttimet. Pakoputkisto on Komotecin 76 mm rööri turbolta asti. Esikatti on korvattu ja vaimennin sekä varsinainen katti ovat paremmin virtaavaa mallia (Komotec). Moottorinohjaus on vakio, mutta voipi olla että paluumatkalla kotimaahan poiketaan Saksanmaalla EDS:llä, jos fyrkat riittää.
Alustassa on Doublesixx coilit täysin säädettävissä ja jarruihin on vaihdettu Zimmermannin reijitetyt kiekot, muuten jarrut ovat vakiot. Kunhan nuo brembon palat kuluvat loppuun, voin kokeilla laittaa jotkut green tai yellow stuffit.
Olen jo tilannut Saksasta Edel motorsportilta keulaan splitterin ja perään -tuon formulamaailmastakin kuulun- diffuusorin. Konehuoneeseen on myös tilattu pientä blingblingiä. Niitä asennellaan kunhan pääsen täältä kenttäoloista omaan talliin. Kotona odottavat myös uudet ATS DTC ultrakevyet mustat vanteet. Eteen tulee 7,5X17 ja Taakse 9X17. Kumit noilla ovat Misukat edessä 205/45 ja takana 235/40. Nuo vakiorenkaat näyttävät lähinnä sirkkelinteriltä. Tallissa on jo myös Saschin race kytkinpaketti, jonka pitäisi kestää yli 450 Nm väännöt.
Vielä pitäisi hankkia ainakin VX.performancen öljynjäähdytin ja jotain pentä kivaa ennen kerhon kesäpäiviä Kalajoella.
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... ster01.jpg
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... ster02.jpg
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... ster05.jpg
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... ster06.jpg
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... ster09.jpg
Kuvassa näkyy Speedsterin keulan rakenne, Crashbox, monokokki, ja pyöräntuenta:
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... stus02.jpg
Doublesixx:
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... stus01.jpg
Käytin tuon keulan auki, kun maalasin tuulilasin kaaren mattamustaksi, kiinnitin -merkin ja vaihdoin vilkun polttimet kromisiin.
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... ster12.jpg
Pannuhuone tätä nykyä:
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... kone02.jpg
Hormit normi kokoa? http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... putket.jpg
Muutama kuva vielä liitteeksi:
Auto on Opel Speedster 2,0 Turbo, vm.2004. Tämäkin tuli Saksasta ja on ollut uudesta asti autoliikkeen omistajan käytössä. Huollot olivat OK, mutta auto yleiskunnoltaan minulle tullessa korkeintaan kohtalainen. Kilometrejä oli ostettaessa vajaat 17 tkm. Varusteisiin kuuluu mm. kova- ja rättikatto nahkasisusta, varashälytin ja siinäpä ne melkein olivat.
Tuon auton juhannuksen tienoilla Suomeen. Toistaiseksi odotellaan toitä paiskien, että verovapauden kriteerit täyttyvät. Vähäisinä vapaa-aikoina on tullut jotakin pientä ehostusta tehtyä. Takakonttiin on liimailtu puuttuneet merkit, maalipintaa ja sisustaa on trimmailtu, moottoritilaan ja alustaan on jotakin tullu näpräiltyä.
Imuilma kulkee nykyisin Sandtler motorsportin vaparin ja VX-performancen airboxin kautta K04S ahtimelle, josta VX-performancen välijäähyn kautta vakio imusarjalle. Bensaa ruiskivat 470 annolla boschin suuttimet. Pakoputkisto on Komotecin 76 mm rööri turbolta asti. Esikatti on korvattu ja vaimennin sekä varsinainen katti ovat paremmin virtaavaa mallia (Komotec). Moottorinohjaus on vakio, mutta voipi olla että paluumatkalla kotimaahan poiketaan Saksanmaalla EDS:llä, jos fyrkat riittää.
Alustassa on Doublesixx coilit täysin säädettävissä ja jarruihin on vaihdettu Zimmermannin reijitetyt kiekot, muuten jarrut ovat vakiot. Kunhan nuo brembon palat kuluvat loppuun, voin kokeilla laittaa jotkut green tai yellow stuffit.
Olen jo tilannut Saksasta Edel motorsportilta keulaan splitterin ja perään -tuon formulamaailmastakin kuulun- diffuusorin. Konehuoneeseen on myös tilattu pientä blingblingiä. Niitä asennellaan kunhan pääsen täältä kenttäoloista omaan talliin. Kotona odottavat myös uudet ATS DTC ultrakevyet mustat vanteet. Eteen tulee 7,5X17 ja Taakse 9X17. Kumit noilla ovat Misukat edessä 205/45 ja takana 235/40. Nuo vakiorenkaat näyttävät lähinnä sirkkelinteriltä. Tallissa on jo myös Saschin race kytkinpaketti, jonka pitäisi kestää yli 450 Nm väännöt.
Vielä pitäisi hankkia ainakin VX.performancen öljynjäähdytin ja jotain pentä kivaa ennen kerhon kesäpäiviä Kalajoella.
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... ster01.jpg
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... ster02.jpg
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... ster05.jpg
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... ster06.jpg
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... ster09.jpg
Kuvassa näkyy Speedsterin keulan rakenne, Crashbox, monokokki, ja pyöräntuenta:
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... stus02.jpg
Doublesixx:
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... stus01.jpg
Käytin tuon keulan auki, kun maalasin tuulilasin kaaren mattamustaksi, kiinnitin -merkin ja vaihdoin vilkun polttimet kromisiin.
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... ster12.jpg
Pannuhuone tätä nykyä:
http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... kone02.jpg
Hormit normi kokoa? http://i133.photobucket.com/albums/q64/ ... putket.jpg
Muutama kuva vielä liitteeksi:
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
kuvia
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
Samaa mäkin haluan!Wlle kirjoitti:kuvia
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
Nyt on kuvia, piti lähettää tuo viesti pätkinä, kun täällä etelässä tuo netti pelaa tai sitten ei.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
Kyllä sillä kehtaa ajella ja kalajoella sit toivotaan et saat hyviä aikoja ja pääsee itekkin tota laitosta tutkimaan!
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
Aivan törkeän hieno peli . Musta väri sopii omasta mielestä parhaiten, ku näyttää jotenki todella häijyltä . Mäki haluun
Golf GT ´06
Corsa D CDTI ´07
Ex. Corsa C ´01
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
Meinasin jo alkaa mörisee että missä opel logo keulilta, mutta siellähän se sitten olikin Hyvä niin, sillä nyt on niin komea peli että huhhuh!
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
Voi morjens Vaikee sanoo mitään muuta kuin että WAU!!
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
Onkos noissa jo vakionakin coiloverit vai millainen se jousi ja iskari systeemi on alunperin? Yhtään kuvaa niistä?
On kyllä pirun hieno auto ja pelkästään tuo riittää syyksi tulla tänäkin vuonna kalajoelle...pitäähän tuo nähdä livenäkin. Tuo on kyllä hiton linjakas laite ja näyttää paikallaan ollessakin menevän kahtasataa mutta yks juttu mulla pistää vähän silmään tossa...nuo kylkien ilmanottoaukot näyttää jotenkin rikkovan tuon muuten niin hienon kylkilinjan. Liekö tuohon joku tuninkifirma on tehnyt paremmin korilinjoihin sopivat, vähemmän kantikkaat ja ehkä vähän pienemmätkin scoopit? Googlesta kattelin kuvia ja joissakin malleissa näytti olevankin vähemmän kyljestä ulos tulevat. Onkos niistä jätetty tuo ilmanohjain pois vai onko kyseessä joku vuosimalli ero?
Tässä esim. tuollainen "sileä" kylki(kuva liian iso niin laitoin vain linkin):
http://www.samochody.info/tapety/opel_s ... 24x768.jpg
On kyllä pirun hieno auto ja pelkästään tuo riittää syyksi tulla tänäkin vuonna kalajoelle...pitäähän tuo nähdä livenäkin. Tuo on kyllä hiton linjakas laite ja näyttää paikallaan ollessakin menevän kahtasataa mutta yks juttu mulla pistää vähän silmään tossa...nuo kylkien ilmanottoaukot näyttää jotenkin rikkovan tuon muuten niin hienon kylkilinjan. Liekö tuohon joku tuninkifirma on tehnyt paremmin korilinjoihin sopivat, vähemmän kantikkaat ja ehkä vähän pienemmätkin scoopit? Googlesta kattelin kuvia ja joissakin malleissa näytti olevankin vähemmän kyljestä ulos tulevat. Onkos niistä jätetty tuo ilmanohjain pois vai onko kyseessä joku vuosimalli ero?
Tässä esim. tuollainen "sileä" kylki(kuva liian iso niin laitoin vain linkin):
http://www.samochody.info/tapety/opel_s ... 24x768.jpg
Todennäköisesti väärässä.
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
Kiitoksia ja kumarruksia.
Vakiona on myös coilit, ne on Bilsteinin tekeleet, mutta niissä ei ole säätöjä ja omasta mielestäni hieman liian "mukavat". Noilla nykyisillä auto laskeekin kivasti siihen lain sallimaan kahdeksaan senttiin. Valitettavasti mulla ei ole niistä kuvaa, enkä voi nyt semmoista ottaa, kun olen jo vienyt ne vakiot Suomeen. Zagrebin kentällä muuten meni suu virneeseen, kun sama lentokenttävirkailija sattui pari kertaa peräkkäisillä lomareissuilla skannaamaan mun matkatavarat ja kysyi, että meinaatko viedä auton osina Suomeen, kun sulla on aina arkku täynnä jos minkälaista osaa.
Tuossa sun linkin kuvassa on vaparikoneinen 2,2 litranen ecotec. Sen tunnistaa noista puuttuvista ilmanhaukkaajista kyljissä, erilaisesta maskista (eli turbosta puuttuu tuo poikittainen lista) ja etuvaloista. Turboissa on mustaoptiikat, kun tuossa vaparissa on nuo harmaat tötteröt noissa valonheittimissä. Lisäksi turboissa on kontin päällä spoileri vakiona. Nuo ilmanottoaukot on lisätty turbon vaatimaa jäähdytystä ja imuilman ottoa tehostamaan, kai ne on inssit laskeneet minkä kokoiset pitää olla, tiedä häntä. Vänkärin puolella on välijäähdytin tuon aukon takana ja kuskinpuolella imuilman otto. Tuohon omaan olisi tarkoitus lisätä kuskin puolelle vielä öljynjäähdytin. Siinä joutuu kyllä silppuamaan sisälokasuojaan läpivirtausreijän, mutta eipä se haittaa kun vänkärin puolelle semmoinen on jo tullut tehtyä tuon isomman välijäähyn takia. Empä ole törmännyt mihinkään tuninki aukkoihin, voihan se olla että sellaisiakin saisi. Lotus Elisessä on tuo sama hoidettu ehkä vähän tyylikkäämmin semmoisilla HK:n sinisen muotoisilla aukoilla, ne eivät kyllä tähän menisi heittämällä.
Lotuksen versio:http://www.marvelcars.com/images/Lotus_Elise-lge.jpg
Vakiona on myös coilit, ne on Bilsteinin tekeleet, mutta niissä ei ole säätöjä ja omasta mielestäni hieman liian "mukavat". Noilla nykyisillä auto laskeekin kivasti siihen lain sallimaan kahdeksaan senttiin. Valitettavasti mulla ei ole niistä kuvaa, enkä voi nyt semmoista ottaa, kun olen jo vienyt ne vakiot Suomeen. Zagrebin kentällä muuten meni suu virneeseen, kun sama lentokenttävirkailija sattui pari kertaa peräkkäisillä lomareissuilla skannaamaan mun matkatavarat ja kysyi, että meinaatko viedä auton osina Suomeen, kun sulla on aina arkku täynnä jos minkälaista osaa.
Tuossa sun linkin kuvassa on vaparikoneinen 2,2 litranen ecotec. Sen tunnistaa noista puuttuvista ilmanhaukkaajista kyljissä, erilaisesta maskista (eli turbosta puuttuu tuo poikittainen lista) ja etuvaloista. Turboissa on mustaoptiikat, kun tuossa vaparissa on nuo harmaat tötteröt noissa valonheittimissä. Lisäksi turboissa on kontin päällä spoileri vakiona. Nuo ilmanottoaukot on lisätty turbon vaatimaa jäähdytystä ja imuilman ottoa tehostamaan, kai ne on inssit laskeneet minkä kokoiset pitää olla, tiedä häntä. Vänkärin puolella on välijäähdytin tuon aukon takana ja kuskinpuolella imuilman otto. Tuohon omaan olisi tarkoitus lisätä kuskin puolelle vielä öljynjäähdytin. Siinä joutuu kyllä silppuamaan sisälokasuojaan läpivirtausreijän, mutta eipä se haittaa kun vänkärin puolelle semmoinen on jo tullut tehtyä tuon isomman välijäähyn takia. Empä ole törmännyt mihinkään tuninki aukkoihin, voihan se olla että sellaisiakin saisi. Lotus Elisessä on tuo sama hoidettu ehkä vähän tyylikkäämmin semmoisilla HK:n sinisen muotoisilla aukoilla, ne eivät kyllä tähän menisi heittämällä.
Lotuksen versio:http://www.marvelcars.com/images/Lotus_Elise-lge.jpg
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
Todella upea peli Itsekin alkanut tällänen himottaa aika pirusti. Luultavasti pakko saada.
Hienoja "pikku" modeja tehty. Etenkin nuo mattamustat a-pilarit toimii. Tuohon vielä onko se nyt vx performancen diffuusorit niin täydellinen.
Ja mitä tulee ilmanotto aukkoihin, niin toimivuus ennen kaikkea. Thuuningit sitten näyttelypelihin Olikos se nyt, että mitä isompi sen parempi
Hienoja "pikku" modeja tehty. Etenkin nuo mattamustat a-pilarit toimii. Tuohon vielä onko se nyt vx performancen diffuusorit niin täydellinen.
Ja mitä tulee ilmanotto aukkoihin, niin toimivuus ennen kaikkea. Thuuningit sitten näyttelypelihin Olikos se nyt, että mitä isompi sen parempi
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
Todella mielenkiintoinen laite! Minuakin alkoi kiinnostamaan tuo pyöräntuenta, kun tuntui olevan jo tehtaalta lähtien kunnossa. Jatka vaan samaa rataa ja Kalajoella sitten nähdään miten tämä kulkee!
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
Magee on, ei käy kieltäminen
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Re: Speedster 2,0 Turbo, "Rattikelkka"
On speedster kyllä helvetin hienon näköinen. Viikonloppuna ihmeteltiin kaverin frendin turboa. Siinä oli kaiken maailman hipo osaa. 390hv oli penkittäny viime kesänä, että kuulemma liikkuu ihan ok. On ollu vaan lämpöjen kanssa ongelmia...
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
Honda S2000 -03