Opel Corsa A tic 13,0sec 402m

Esittele Opel-projektisi tai autosi
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

Tuomas kirjoitti:Ei kai kadulle kolmepistevöitä nimenomaisesti vaadita? Sellainen vaatimus taitaa olla että vyön täytyy säätyä penkin mukana eli käytännössä vyön täytyy kiinnittyä penkkiin, mikä käytänössä kyllä rajoittaa kisavöiden käyttöä.
kyllä siellä trafin säädöksissä vaan tämmönen homma on että rulla kolmepistevyöt on oltava reunapaikoilla takana ja edessä. näin juuri eilen tuon kohdan .

nopeuskilpailuihin olevat autot on sitten eri asia kuulemma.

niin ja tänään tuli leima :thumbsup:
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

No niin tänään olin ahkera ja sain lukon ja hukkaportin asennettua ja samalla moottoriöljyt
Kuva
Kuva

Ja tässä vanhasta kiinaportista kuva
Kuva

PS. onhan muuten toi työpöytä aika sotkusen näköinen :no:
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3585
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Ei tuo työpöydän sotku ole vielä mitään, mutta tuo Zero-cola on täyttä paskaa.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

millasenkohan huohotusjärjestelmän tähän oikein rakentais ku nyt sylkee öljyt pihalle oikein rankasti ku ajaa kovalla vauhdilla oikealle kaartuviin mutkiin ja oikein ku syheröä laskee niin puskee koko ajan.
suoraan saa laskea niin paljon ku jaksaa.
viime kesänä radalla oli jo ongelmia mutta muutin järjestelmää ja luulin että tuli parempi mutta väärässä olin.
nyt meinasin kokeilla sellasta, että kaikki huohotukset yhteen pönttöön ja sieltä paluu öljypohjaan.
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja ?! »

Kummassa päässä on kannen öljynpaluu?Eli pääseekö kansi täyttymään öljystä?
(Muutamassa moottorissa tämmöistä suunnittelu vikaa)
Vai onko huohotin "auki" venakopassa,jolloin öljy pääsee virtaamaan ulos.

Voihan toki tuommosen paluu öljypohjaan purkinkin tehdä,mutta lienee tuota öljyn puskemista pihalle ilmiötä kannattaisi ensi yrittää hillitä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

kannen öljyn paluu on vasemmassa laidassa eli ei ole siitäkään kiinni. näissä on ollu tota huohotus ongelmaa maailmalla ja niihin on kaikkea tehty mutta mulle ei ole selvinny vielä mikä olis paras vaihtoehto.
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
OPOWER
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 228
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja OPOWER »

Mistä se öljy siis tulee ulos ja tuleeko aina samasta paikasta?
Onko kampikammiossa liikaa painetta?
Joskus oli omassa samanlaista vaivaa. Nyt tulee huohotuspönttöön iso letku suoraan kampikammiosta ja pienempi venttiilikopasta.
Ongelma poistui tällä kokoonpanolla täysin. Pönttöön ei ole tullut pisaraakaan öljyä, vain kirkasta vettä kondensoituu.
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

Tolleen mulla oli just kanssa vuos sitten mutta kovalla vauhdilla kun ajaa mutkan läpi ja antaa kaasua kunnolla niin tulee huohotin pönttö(1l) alastarolla 2 rundilla täyteen.
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
OPOWER
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 228
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja OPOWER »

Mittaa paine kampikammiosta. :wink:
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

eihän ton paineen pitäis vaikuttaa tässä tapauksessa kun öljyä ei tule suoraan ajaessa. täytyy väkertää toi uus pönttö tai sitte rakentaa kampikammion lähtöön joku härpäke että ei pääse öljyä hörppimään kun siis öljy tulee siitä kampikammion huohotinputkesta.

OPOWER onko sulla nyt kanssa 1,6 16v moottori ahdettuna käytössä?
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja ?! »

Vai meniskö sulla kannen huohotin tukkoon öljystä ja sitten tekee paineen kampikammioon -> öljyt pihalle.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
OPOWER
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 228
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja OPOWER »

Edelleen mennään 8 venasella. :D
Toi ongelma ei esiinny suoraan ajellessa, kun öljy pääsee tasaisesti valumaan takaisin öljypohjaan.
Mutkaradalla taas öljyä saattaa kertyä kanteen enemmän, joka sitten äkisti tulvii alakertaan tukkien koko paluukanavan.
Tässä vaiheessa voi kampikammiossa paine nousta suureksi ja työntää öljyt huohottimeen. Onhan sulla huohotinpönttö riittävän hengittävä? Esim. paluuputki takaisin oljypohjaan saattaa vain pahentaa tilannetta.
Ahdetussa koneessa voi kammiopaine nousta tosi korkealle, jos männänrenkaat vuotaa liikaa eikä huohotus ole kunnossa. Siinä alkaa kyllä jo tehotkin kärsiä.
Niin ja kaikki edellämainittu on tietenkin vain omaa ajatusleikkiäni, eikä sitä näinollen voida pitää totuutena, ellei muuta todisteta. :hypocrite:
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

mulla oli 8 venasessa kanssa se ongelma että kannesta tuli välillä öljyä kovilla kierroksilla ja mutkiin ajaessa, mutta mulla on tässä nyt sellainen ongelma, että öljy pyrkii kovavauhtisessa oikealle kääntyvässä mutkassa kovilla kierroksilla ja ahdoilla nousemaan sinne huohotinputkeen josta se tulee sitte pihalle desi kaupalla kerralla. tota ongelmaa on kuulemma kyllä 8venasen kanssakin mutta itellä loppu veto 6tonniin ni ei ollu ongelmaa, myös turbo 5syl audeissa ja fiat 2,0 turboissa on tuota ongelmaa ja näihin on rakennettu vaikka mitä pömpeleitä millä ongelmaa on poistettu. ja tässä moottorissa oli muistaakseni kampiakselin 3 kaula just ton huohottimen kohdalla niin vasta limppuhan painaa sitä öljyä oikein sitte kunnolla siitä putkesta sisään.
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
OPOWER
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 228
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja OPOWER »

Öljy ei itsestään nouse ylöspäin ahtaaseen putkeen, jonkun täytyy se pakottaa sinne.
Öljypohjasta pitäisi siis saada paine pois ja öljyt jäämään, tämä on riippumaton venttiilien lukumäärästä.
Jos nyt kampikammioon muodostuu kertakaikkiaan liikaa painetta (mikä selviäisi mittaamalla), niin ei mikään huohotuspurkki sille pärjää ja öljyt on pitkin mäkiä. :banghead:
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Opel Corsa A tic 289hv 313nm

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

joo ei se venttiili määrä mitään vaikuta mutta mulla vetää toi 16v +8000rpm ja 8v veti vain 6000rpm niin siinä on se ero :)

ja kyllä se öljy pakkautuu sinne vasempaa takanurkkaan kun ajetaan esim motarin ramppia 100kmh ja moottorissa on kuormaa ja kierroksia. öljy nousee reilusti loiskelevyn päälle ja kampiakseli alkaa mäiskiä sitä ja paine puhaltaa öljyn sit pihalle. onko tässä kyse sitten siitä keskipakovoimasta :wink:

ja se on selvä että kampikammiossa on painetta kun ahtopaine on 1,8-2,0bar ja 8000rpm

tässä vähän juttua http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=30396
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Vastaa Viestiin