Ascona C, 1,8i Sport -84

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Elikkäs otsikon mukaisella kulkineella on tässä kuukauden päivät tullu ajjaa kolluuteltua. Mielestäni auto on aikas asiallisessa kunnossa, ottaen huomioon että se on jo 26 vuotias. -(z)-
Ja tuossa kuva oston jälkeen:
Kuva

Ja tässäku oon nytten yh äitinä ollu, ni eipä oo kerinny paljoa Conaa sipistelemään, toiset vanteet tuossa laittelin alle. Eikä ulkonäkö mielestäni menny huonompaan suuntaan.
Kuva

Ja sellasta pikku huoltoa tietty, mitä vanhus jo tarvitsee, niin on tullu tehtyä. Pari vuotavaa bensaletkun pätkää oon vaihtanu, ja syttöosia puhistellu, ja havainnut että autoni tarvitsee etuvastuksellisen puolan. Nykyinen kromikomistus läpijää niin että sen päällä vois keittää pannukahvit.
Suunnitelmissa olis jotain ihan pikku sipistelyä ulkokuoreen, Exlusive ääskönästä taakse ne lärpääkkeet eli levikkeet ja ehken etupuskuri hieman muokattuna. Tai sit ehjään ja laitan oikeaan kohtaan tuon nykyisen etuspoikan, Ja ehkä sentin pari kasvatan sitä alaspäin.

Kuva

Ja sisälle sit jotain pientä. Uuvet jakkarat olis kivat ja jotenki haluttais ängätä E Kadeemin kojetaulu tohon.
Tekniikkapuolelle ei kummempia, peltisarja olis kiva, ja ilman saantiakin vois parantaa. Ja koneremppa tohon, tai kakslitrasen alakerta ja tuon kansi ym hilippeet. Liekkö se sitte sellanen plug and play yhdistelmä? En oo siihen vielä niin paljoa perehtyny.
Mut tosiaan, homma etenee ajan, rahan ja inspiraation puitteissa, ja kerta auto on jokapäiväisessä käytössä, joka sekin sanelee omat ehtonsa tuohon sipistelyyn.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Nätti ku sika pienenä! :D :thumbsup: :thumbsup:


Ja jos koneelle jotain meinaat, niin vinkki! :wink: :lol: -> http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 5&t=153433
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Astvec
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 277
Liittynyt: 19 Maalis 2007, 14:28

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Astvec »

Komea on! :peukku: Mukava nähdä näitä Sport-mallejakin vielä "hengissä". :)
-Onnellisen Pojan Emäntä Lähti-
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja telwin »

Veikeän näköiset nuo neliovisen helmalevikkeet 2-ovisessa autossa...

Olis muuten sellainen exclusiven etuhelma jouten.
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja smppa »

Hieno on. Faceliftin maski sopisi hyvin. Esim. tuolta=> http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 5&t=139531 :hypocrite:
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Jaa, noiko on neliovisen helmat. Minä oon itehengessäni kattellu et tollasethan passais nelioviseenki ku näyttäis olevan irtonainen toi kulmapala. Mut enivei, ihan jänskän näkönen noilla.
Nyt olis GSI kedautin sisusta halvalla tiedossa, perskula tässä taitaa joutua kiristämään tuppivyötä ja lähteä ajelemaan sellanen pikkusta vajaa 600km mutka....
Ja minusta tuntuu että faceliftin maski ei tohon sovi. :roll: Tai voinhan mä kokeilla, itellä niitä on kaks. Ja sitte on vielä hellan lisävalomaskikin. -(z)-
Ja kirkkaat vilkut molemmille puolille sopis varmasti paremmin ku nuo paripuolet, mutta empä oo saanu niin paljoa aikaseks että olisin paikalliseen varaosaliikkeeseeen ne tilannu.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Jakkarapäivitys sai vähä uuden suunnan, Sunnuntaina lähen irroittelemaan SR Asconasta sisustan itelleni. Sellainen lepäilee tuolla itärajan läheisyydessä muutamessa riihessä :D Eli pääsee kokeilemaan että onistuuko se penkkien verhoilu iteltä, ku se on sellainen "pikkasen pesua ja vähä sipistelyä" vaativa. Mut onhan ne ihan recarot. Ja samalla siitä mahtaa joutuo irrottelemaan muutaki sälää irti.
Vieläku jostain löytäis peltisarjan huokealla.
Ja ku löytyis mieleiset 13-14 tuumaset vanteet kans. Talvivanteiks. No onhan tässä ens talveen vielä aikaa.
Ja yks mitä en oo saanu aikaseks; vilkut on vieläki eriparia. Toinen kirkas ja toinen oranssi... :roll:
Jotenki se on vaan niin vaikeeta kävellä varaosaliikkeeseen ja tilata uudet vilkut... :lol:
Kuvia laittelen sitte ku saan sen sisustan käsiini.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mulla muuten olis Asconan jäljiltä 14" peltivanteilla 185/65-14" Hkpl 2:t, joilla on ajettu n. 1,5 talvea. Ikää renkailla on tosin n. 9 vuotta.

Jos kiinnostaa, niin laita privaa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Heka92
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 00:24

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Heka92 »

Ascona C:t... Näissä on sitä jotakin ! Tiedätkö minkä merkkiset nuo sinun helmalevikkeesi ovat ? Vai ovatko nuo Sportin vakiot ?

Maskin vaihdos piristäisi Conaa paljon. Ja toisi tuota "sporttisuutta" lisää. Itse laittaisi uusimman ( ? ) maskin. http://www.opelclubfinland.fi/tapahtuma ... cona_C.jpg

Edit: Ja tietenkin korinväriset peilit ! Tai paremminkin niiden taustat.
Avatar
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4716
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja tursas »

Killroy kirjoitti: Ja sitte on vielä hellan lisävalomaskikin. -(z)-
Mulla on kanssa tommonen Hella-kaukovalomaski 1,6:seen, sekin on aika ärhäkän näköinen ja siihen 100 W H2:set, niin näkee, myös vastaantulijat... :D , tosin katsastukseen en sillä maskilla ole tohtinut viedä...
... noikin on tyylikkäät noi "huoraportaat" takalasissa, milläs muuten sitä ikkunaa sitten skrapataan pakkasilla, pitäis kehittää jostain semmoset itellekkin..?
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

No en tiijä tuosta maskipäivityksestä. Kyllä sitä varmasti tulee tuollanen maski tehtyä, ja paikallaan ainaki käytettyä kuhan ilmat lämpiää, mutta tällä hetkellä oon mieltyny tuohon paikallaan olevaan. Johtuen osaksi siitä, että tunnostaa joka Ascossa olevan tuo "tuunattu veisliftin" jäähyttimen ritilikkö. :) Peilien taustat on tarkotus kans kyllä maalailla, siis osittain, ei kokonaan. Just niinku tuossa Hekan linkittämässä kuvassa.
Helmoista ei oo tarkempaa tietoa, mut ei nuo sportin alkuperäiset oo (?). Telwin saattais tietää paremmin. Ja pittää tässä katella näkyykö siellä valmistajaa ym. ku saan autoa sen verran ylös että alle sovin.
Ja aikas jänskä juttu tuon Hellan Sport lisäpitkä maskin kans. Se ei sovi paikoilleen! :o Se on Asconasta, mutta mulla se ottaa lukkopeltiin kiinni! Pitäis pikkusen sitä lukkopeltiä "avartaa" et se menis paikalleen. Jos nyt sen haluais laittaa paikalleen. Mut ihan eri suunnitelmat on apukaukovalojen suhteen.
Noh, mutta kohta lähen hakemaan penkit ja sellasta pientä, peltisarjakin olis tiedossa. -(z)-
Eilettäin akun maakaapelin päivitin, junttasin 35 neliöisen entisten parilla säikeellä nipussa olevien tilalle, tuskin ainakaan huononti tilannetta. Tarkotus olis kans laturilta tulevat johdot päivittää vähäsen stydimpään piuhaan.
Mut näihin kuviin, ja näihin tunnelmiin, kirjuuttelen tänne taas lisää ku tarvis on.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Avatar
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4716
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja tursas »

Killroy kirjoitti:Ja aikas jänskä juttu tuon Hellan Sport lisäpitkä maskin kans. Se ei sovi paikoilleen! :o Se on Asconasta, mutta mulla se ottaa lukkopeltiin kiinni! Pitäis pikkusen sitä lukkopeltiä "avartaa" et se menis paikalleen. Jos nyt sen haluais laittaa paikalleen. Mut ihan eri suunnitelmat on apukaukovalojen suhteen.
Joo, ei se oikein istukkaan, jää vähän ulos ja lisäpulteilla kiinni...ylhäältä...
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

tursas kirjoitti:
Killroy kirjoitti:Ja aikas jänskä juttu tuon Hellan Sport lisäpitkä maskin kans. Se ei sovi paikoilleen! :o Se on Asconasta, mutta mulla se ottaa lukkopeltiin kiinni! Pitäis pikkusen sitä lukkopeltiä "avartaa" et se menis paikalleen. Jos nyt sen haluais laittaa paikalleen. Mut ihan eri suunnitelmat on apukaukovalojen suhteen.
Joo, ei se oikein istukkaan, jää vähän ulos ja lisäpulteilla kiinni...ylhäältä...
No se jää vähä ulos joo, tollaset 5cm... Se lukkopelti ku kääntyy alaspäin, ni ne valot ottaa siihen kiinni. Tai siis niitten säätöruuvit. Ilmeisesti joskus vaihdettu se lukkopelti, ja siinä on pitempi se alaspäin kääntyvä osa.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja telwin »

Helmat on uskoakseni Irmscherin valmistetta ja alunperin tarkoitettu nelioviseen malliin.
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Elikkäs jotain on tapahtunu. Eilen kävin hakemassa Ascoon Recaron penkit ja uuden lattiamaton. Eli nyt jos jollain on ylimäärästä virtaa, ni saapi verhoilla nuo minun Recarot ihan ilmatteeks :D
Samalla tarttu matkaan konehuoneeseen poikkituki ja lokilämppäriin liitettävä akkuvaraaja.
Kiitos Cube^.lle vaan, hyvinhän ne jakkarat pulkan kyydissä tulivat sieltä pellon poikki :lol:
Eli tässä nyt pääsee kokeilemaan penkkien verhoilua, pikkasen on päässeet kulahtamaan, ja joku terrieri on kansa osansa niistä penkeistä maistellut.
Mut äkkivilkaisulla ei nyt niin mahottomalta urakalta vaikuta, ku nyt vaan olis aikaa oottaa ne työn alle.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Vastaa Viestiin