Opel Vectra A 2.0 8v vm.89 R.I.P.. LUKKOON!
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Opel Vectra A 2.0 8v vm.89 R.I.P.. LUKKOON!
Pistetääs nyt jonkinlainen esittely tosta autosta heti tänne kun eilen käytiin Ascona gt:n kanssa hakemassa se tutulta lojumasta uuteen kotiin, hänellä kun ei enää käyttöä autolle löytynyt ja hinta oli vähintäänkin huokea Eli kyseessä otsikonmukainen hieman rakenneltu auto josta on tuossa yksi kuva samalta kesältä kun auto on valmistunut, enemmän löytyy alempaa
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... uva297.jpg
Autohan on alunperin 1.6 originaalista Vectrasta rakennettu kakslitraseksi ja edellinen omistaja on sen rakentanut alusta loppuun, hän saapi ilmoittautua ja kertoa auton historiasta tarkemmin mikäli omaa tunnukset tänne, en nimittäin tiedä onko hänellä niitä.Kertoilen vain häneltä kuulemiani asioita tässä joten virheitäkin saattaapi tulla kun ei muisti täydellinen ole
Auto sai eilen tuoreen leiman pitkän seisonnan jälkeen ja ainoa mistä katsastusmies keksi sanomista oli takajarrut joissa oli seisonnassa ilmaantunut pientä pintaruostetta, mutta sekin lähtee muutamalla jarrutuksella pois ja vänkärin puolen takaovesta joka on ns. takalukossa eli ei aukea keskuslukosta eikä nupikka nouse ylös ja keskuslukitus toimii oikein kun ensiksi laittaa itse vänkärin etuoven lukkoon, mistä kantsii vikaa alkaa muuten tutkia? Pitää käydä sähköjä varmaan vähän läpi josko ois joku maadoitusvika tms. Vecculin mittarissa on 366 tkm, mutta kone on vaihdettu tosiaan C20NE versioon ja uusi kone on täysin remontoitu pari kesää sitten jonka jälkeen toiminut enimmäkseen kesäautona ja koneremontin jälkeen kilometrejä ei kauheasti ole kerennyt tulla. Alusta oli erittäin hyvässä kunnossa katsurin mukaan
Koneeseen siis remontissa uusittiin kaikki kuluvat osat, konehuone maalattiin ja myöskin jotakin pientä viritystäkin autosta löytyy:
-SEH koneen sisuskalut.
-Jyrkempi nokka.
-Marteliuksen peltisarja.
-Kansi on portattu.
-Simonsinin 2,5" putkisto peltisatsin lopusta takapöntölle asti.
-K&N vapaavirtaussuodatin.
-F16CR laatikko eli GT:n tiheämpivälitteinen loota.
ja irrallaan saan vielä myöhemmin lastun ja XE koneen suuttimet, jotka eivät kuulemma tuoneet persedynossa tehoja ja ovat siksi irti.
Autoa on myös ulkoisesti laiteltu pirteämmän näköiseksi kuten kuvista näkyy, eli auto on maalautettu kaksiväriseksi, alaosa on punainen ja yläosa musta niinkuin kuvista näkyykin, helmiäisiä molemmat värit vaikkei kuvista välttämättä hoksaakaan.Lisäksi tuossa on Riegerin lasikuituinen korisarja joka vaatii pientä paikkailua kun on vähän ottanut osumaa,faceliftin "tummaoptiikka" etuvalot ja tummennetut orkkis takavalot, GT:n takalippa, maski ja sisusta löytyy myös.Alustaa on laskettu FK satsilla ja kyllähän tuo on ainakin noilla puskureilla melkosen matala jo joten saa toistaiseksi pysyä tuolla korkeudella.
Auto saapi pysyä alkuunsa aikalailla tuollaisenaan ja kunhan kortin saan niin ajelen vain menemään ja pidän siistinä tuon ja rahojen mukaan laittelen tuota omaan makuun sopivaksi, eli hyvin hitaasti kun opiskelija olen.
Tarkoitus olisikin ennen kortin saantia käydä autoa hieman läpi, tutkia ja fiksailla noita pikkujuttuja mitä jo mainitsin jonkin verran, samalla vaihtaa koneeseen öljyt, öljynsuodatin ja jäähdytinnesteet, pestä konehuone ja vaihtaa myös venttiilinkopan tiiviste kun on ruvennut vuotamaan jonkin verran. Sitten tottakai auton pesu ja tarvittaessa myllytys+vahaus lopuksi.
Pitäisi kesäksi löytää vanteet ja renkaat tuohon, ettei tarvitse noilla peltivanteilla ja talvikumeilla ajella kesän yli, papereissa on merkintä 17" vanteille eli sellaiset luultavasti tulee ellei satu löytymään mitään hienoja 16" huulivanteita, kattellaan rahatilanteen mukaan.
Poppivehkeitäkään tuossa ei ole muutakuin DLS:n erkkasarja edessä ja minulla on valmiina Sony Xplod 12" subbari ja spl pro 550 5kanavainen vahvistin. Mankka ja taakse kajarit vielä. Tuollaisella setillä popitellaan ainakin alkuun, pääasia että pystyy musiikkia kuuntelemaan ajaessa, vaikka kyllä koneen äänetkin on ihan mukavat putkiston takia Talvivanteet saisi olla isommat kun meinaa maavara jäädä tuolla alustasarjalla melko pieneksi kun on nuo 14" vanteet alla.. Mutta katsellaan niitä sitten joskus, asiat tärkeys järjestykseen!
2000 korisarjan pidän tallessa siltä varalta, että jos joskus innostuisi sovittelemaan sitä paikoilleen tuohon
Kommenttia saa antaa, sekä hyvää että huonoa! Kertoilen autosta ja tekemisistä lisää kunhan saan tehtyä tilaa talliin ja pääsen auton pariin hääräämään.
EDIT: Sisustakuva unohtui ja pistetääs sekin
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... /Sislt.jpg
Tosiaan jokin päivä kun kerkeää valoisalla kuvata niin tulee parempaa kuvaa autosta!
17.2.2010 vähän parempia kuvia
Ihan ekaksi tollanen tuninkikuva
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0523.jpg
Konehuone pesun tarpeessa
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0521.jpg
Auto muutenkin kaipaa pesua
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0525.jpg
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0528.jpg
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0527.jpg
Kontista ja sisältä kuvat ja pistin subbarin ja vahvarin jo konttiin valmiiksi, ei ole vielä kytketty tai muutenkaan kiinnitetty.
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0532.jpg
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0530.jpg
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... uva297.jpg
Autohan on alunperin 1.6 originaalista Vectrasta rakennettu kakslitraseksi ja edellinen omistaja on sen rakentanut alusta loppuun, hän saapi ilmoittautua ja kertoa auton historiasta tarkemmin mikäli omaa tunnukset tänne, en nimittäin tiedä onko hänellä niitä.Kertoilen vain häneltä kuulemiani asioita tässä joten virheitäkin saattaapi tulla kun ei muisti täydellinen ole
Auto sai eilen tuoreen leiman pitkän seisonnan jälkeen ja ainoa mistä katsastusmies keksi sanomista oli takajarrut joissa oli seisonnassa ilmaantunut pientä pintaruostetta, mutta sekin lähtee muutamalla jarrutuksella pois ja vänkärin puolen takaovesta joka on ns. takalukossa eli ei aukea keskuslukosta eikä nupikka nouse ylös ja keskuslukitus toimii oikein kun ensiksi laittaa itse vänkärin etuoven lukkoon, mistä kantsii vikaa alkaa muuten tutkia? Pitää käydä sähköjä varmaan vähän läpi josko ois joku maadoitusvika tms. Vecculin mittarissa on 366 tkm, mutta kone on vaihdettu tosiaan C20NE versioon ja uusi kone on täysin remontoitu pari kesää sitten jonka jälkeen toiminut enimmäkseen kesäautona ja koneremontin jälkeen kilometrejä ei kauheasti ole kerennyt tulla. Alusta oli erittäin hyvässä kunnossa katsurin mukaan
Koneeseen siis remontissa uusittiin kaikki kuluvat osat, konehuone maalattiin ja myöskin jotakin pientä viritystäkin autosta löytyy:
-SEH koneen sisuskalut.
-Jyrkempi nokka.
-Marteliuksen peltisarja.
-Kansi on portattu.
-Simonsinin 2,5" putkisto peltisatsin lopusta takapöntölle asti.
-K&N vapaavirtaussuodatin.
-F16CR laatikko eli GT:n tiheämpivälitteinen loota.
ja irrallaan saan vielä myöhemmin lastun ja XE koneen suuttimet, jotka eivät kuulemma tuoneet persedynossa tehoja ja ovat siksi irti.
Autoa on myös ulkoisesti laiteltu pirteämmän näköiseksi kuten kuvista näkyy, eli auto on maalautettu kaksiväriseksi, alaosa on punainen ja yläosa musta niinkuin kuvista näkyykin, helmiäisiä molemmat värit vaikkei kuvista välttämättä hoksaakaan.Lisäksi tuossa on Riegerin lasikuituinen korisarja joka vaatii pientä paikkailua kun on vähän ottanut osumaa,faceliftin "tummaoptiikka" etuvalot ja tummennetut orkkis takavalot, GT:n takalippa, maski ja sisusta löytyy myös.Alustaa on laskettu FK satsilla ja kyllähän tuo on ainakin noilla puskureilla melkosen matala jo joten saa toistaiseksi pysyä tuolla korkeudella.
Auto saapi pysyä alkuunsa aikalailla tuollaisenaan ja kunhan kortin saan niin ajelen vain menemään ja pidän siistinä tuon ja rahojen mukaan laittelen tuota omaan makuun sopivaksi, eli hyvin hitaasti kun opiskelija olen.
Tarkoitus olisikin ennen kortin saantia käydä autoa hieman läpi, tutkia ja fiksailla noita pikkujuttuja mitä jo mainitsin jonkin verran, samalla vaihtaa koneeseen öljyt, öljynsuodatin ja jäähdytinnesteet, pestä konehuone ja vaihtaa myös venttiilinkopan tiiviste kun on ruvennut vuotamaan jonkin verran. Sitten tottakai auton pesu ja tarvittaessa myllytys+vahaus lopuksi.
Pitäisi kesäksi löytää vanteet ja renkaat tuohon, ettei tarvitse noilla peltivanteilla ja talvikumeilla ajella kesän yli, papereissa on merkintä 17" vanteille eli sellaiset luultavasti tulee ellei satu löytymään mitään hienoja 16" huulivanteita, kattellaan rahatilanteen mukaan.
Poppivehkeitäkään tuossa ei ole muutakuin DLS:n erkkasarja edessä ja minulla on valmiina Sony Xplod 12" subbari ja spl pro 550 5kanavainen vahvistin. Mankka ja taakse kajarit vielä. Tuollaisella setillä popitellaan ainakin alkuun, pääasia että pystyy musiikkia kuuntelemaan ajaessa, vaikka kyllä koneen äänetkin on ihan mukavat putkiston takia Talvivanteet saisi olla isommat kun meinaa maavara jäädä tuolla alustasarjalla melko pieneksi kun on nuo 14" vanteet alla.. Mutta katsellaan niitä sitten joskus, asiat tärkeys järjestykseen!
2000 korisarjan pidän tallessa siltä varalta, että jos joskus innostuisi sovittelemaan sitä paikoilleen tuohon
Kommenttia saa antaa, sekä hyvää että huonoa! Kertoilen autosta ja tekemisistä lisää kunhan saan tehtyä tilaa talliin ja pääsen auton pariin hääräämään.
EDIT: Sisustakuva unohtui ja pistetääs sekin
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... /Sislt.jpg
Tosiaan jokin päivä kun kerkeää valoisalla kuvata niin tulee parempaa kuvaa autosta!
17.2.2010 vähän parempia kuvia
Ihan ekaksi tollanen tuninkikuva
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0523.jpg
Konehuone pesun tarpeessa
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0521.jpg
Auto muutenkin kaipaa pesua
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0525.jpg
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0528.jpg
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0527.jpg
Kontista ja sisältä kuvat ja pistin subbarin ja vahvarin jo konttiin valmiiksi, ei ole vielä kytketty tai muutenkaan kiinnitetty.
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0532.jpg
http://i215.photobucket.com/albums/cc26 ... MG0530.jpg
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
No ei hassumman näköinen laite.
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
kannattaa kattoo sieltä oven sisältä niitä oven kahvoja että onko siellä nuo keskuslukituksen johdot paikoillaan/kunnossa
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
nätti vectra jotkut hienot vanteet vaan alle niin sehän riittää
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
Tutun näköinen auto. Jossakin tuo on vastaan tullut, mutta en saa päähäni missä. Nätti väriyhdistelmä.
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
Pattijoelta minä tuon hain, että eipä ihme jos tuttu on kun siellä Raahen suunnalla on ainakin pari vuotta pyörinytNilemma kirjoitti:Tutun näköinen auto. Jossakin tuo on vastaan tullut, mutta en saa päähäni missä. Nätti väriyhdistelmä.
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
Notta nyt ois vähän parempaa kuvaa autosta aloitusviestin lopussa! Pitäneekin lähteä nopeaan kasaamaan tuo tämän hetken kulkine ajokuntoon ja järjestellä työkalut oikeille paikoille niin mahtuu Vecculi talliin, kerkeää ehkä jopa ennen Saksaan lähtöä sitä tutkiskellakin.
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
Kiitos Perskuta tajusin just, että unohtu kilvet piilottaa, mutta menkööt nyt ku just ne kuvat sain lisättyä.. Jos joku haluaa viedä niin viekööt perkele
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
nätti on väri yhistelmä... konehuonetta kattoessa huomasin entisen poikkitukeni mitä en koskaan omaan veccuun saanut kiinni notku pajalla n.6kk
Se mitä ei ole, se tehdään jos ei osata, niin harjotellaan
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
Ei tämä kovin paljoa ole katukuvassa vilahdellut, vaikka täältä on. Olisinko 2 kertaa nähnyt.
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
jaa nää tämmösen hakkiit ihan siistin näkönen, vanteet vaan 17" sais olla, kuten itellekki pitis saaha semmoset...
mite tuo pelaa ton vapaavirtaussuodattimen kanssa, kun jotkut väittää ettei toimisi sen kanssa? nythän voit myydä ne madallus jouset mulle siitä sinisestä vectrasta
mite tuo pelaa ton vapaavirtaussuodattimen kanssa, kun jotkut väittää ettei toimisi sen kanssa? nythän voit myydä ne madallus jouset mulle siitä sinisestä vectrasta
Opel Calibra c20let 4x4 -94 / Opel Omega B z22xe -03
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
Hehe, no voitpahan olla hyvillä mielin, että joku on sen sentään ottanut käyttöönkonehuonetta kattoessa huomasin entisen poikkitukeni mitä en koskaan omaan veccuun saanut kiinni notku pajalla n.6kk
Johtuu siitä, että kun auto valmistui öö jtn 2-3v sitten? niin se oli alkuun tarkoitus olla kesäautona, ensimmäisen kesän ajeli ja muistini mukaan yhden talven hän sillä ajoi jonka jälkeen on seisonut melko pitkään kun tarvitsi erilaista autoa, tällä ei kauheasti metsille mennä kun nyt noilla 14" vanteilla on 9cm puskurista kenttään matkaa tuolla -40mm madallussatsilla.. Kyllähän tuo vielä koitti kaikkea vikaa löytää itse tuosta autosta ennen paprujen kirjoittamista ettei tarvitsisi luopuaEi tämä kovin paljoa ole katukuvassa vilahdellut, vaikka täältä on. Olisinko 2 kertaa nähnyt.
Ostoslistalla heti huolto-osien jälkeen ensimmäisenä on uudet vanteet kesärenkailla kun myyjä oli kerinnyt hävittää tuosta ne 17" vanteet renkaineen ennenkuin sovittiin kaupat. Yhdet on jo kiikarissa, mutta niistä enempi sitten jos ne hommaan. Toinen vaihtoehto on 16" huulivanteet, mutta niillä sitten onkin enemmän hintaa. Nuo alla olevat siis ainoat mitä tuossa on ja talvirenkaat niiden päällä. Talveksikin saisi olla 15-16" vanteet kun meinaa olla hitusen liian matala nytten talviautoksi, tai sitten toinen auto kokonaan ja sellaisiahan voi opiskelijan rahoilla ostaa vaikka heti joka päivälle oman Ne madallusjouset voin sulle myydä kunhan saan tilalle jotkin mitkä laittaa tuohon, tai kylläkait se nipussa varmaan pysyisi ilman jousiakin kun eihän sillä ajeta vaan seisoo varaosina pihassa..?jaa nää tämmösen hakkiit ihan siistin näkönen, vanteet vaan 17" sais olla, kuten itellekki pitis saaha semmoset...
mite tuo pelaa ton vapaavirtaussuodattimen kanssa, kun jotkut väittää ettei toimisi sen kanssa? nythän voit myydä ne madallus jouset mulle siitä sinisestä vectrasta
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
Jees eli vielä en ole kerinnyt auton pariin syventyä kunnolla muutakuin sen verran, että ajoin sen talliin ja kerkesin minä sen päältä suurimmat liat jo pestä pois, että kehtaa huomenna käydä viimeisen lenkin Zeppeliinissä ennen seisontaan laittoa. Ja ei en suinkaan aja itse, en sentään niin kaheli ole!
Tässä nyt pitää lähteä sunnuntaina aamuyöstä Saksaan ihmettelemään ja töitä paiskimaan kolmeksi viikoksi joten autoa alan ropailemaan vasta sen jälkeen ja toivon mukaan Saksastakin tarttuu jotain pientä pisteosaa mukaan mikäli vain pääsen syynäämään jotakin alan puljuja läpi Paluu siis 12.3 perjantai iltana ja sen jälkeen olisi tarkoitus alkaa jotain tapahtuakin auton kanssa ja tämä jaarittelu minun osaltani toivon mukaan loppuu tähän Tuossa kun sellaista pientä laittamistakin toki löytyy, eihän tuo uusi auto ole
Eli siis näihin kuviin ja näihin tunnelmiin päätämme tämän illan tällä foorumilla ja palataan asiaan taas reilun kolmen viikon kuluttua!
Tässä nyt pitää lähteä sunnuntaina aamuyöstä Saksaan ihmettelemään ja töitä paiskimaan kolmeksi viikoksi joten autoa alan ropailemaan vasta sen jälkeen ja toivon mukaan Saksastakin tarttuu jotain pientä pisteosaa mukaan mikäli vain pääsen syynäämään jotakin alan puljuja läpi Paluu siis 12.3 perjantai iltana ja sen jälkeen olisi tarkoitus alkaa jotain tapahtuakin auton kanssa ja tämä jaarittelu minun osaltani toivon mukaan loppuu tähän Tuossa kun sellaista pientä laittamistakin toki löytyy, eihän tuo uusi auto ole
Eli siis näihin kuviin ja näihin tunnelmiin päätämme tämän illan tällä foorumilla ja palataan asiaan taas reilun kolmen viikon kuluttua!
Re: Opel Vectra A 2.0 8v vm.90
|vectraman| kirjoitti:Jees eli vielä en ole kerinnyt auton pariin syventyä kunnolla muutakuin sen verran, että ajoin sen talliin ja kerkesin minä sen päältä suurimmat liat jo pestä pois, että kehtaa huomenna käydä viimeisen lenkin Zeppeliinissä ennen seisontaan laittoa. Ja ei en suinkaan aja itse, en sentään niin kaheli ole!
Tässä nyt pitää lähteä sunnuntaina aamuyöstä Saksaan ihmettelemään ja töitä paiskimaan kolmeksi viikoksi joten autoa alan ropailemaan vasta sen jälkeen ja toivon mukaan Saksastakin tarttuu jotain pientä pisteosaa mukaan mikäli vain pääsen syynäämään jotakin alan puljuja läpi Paluu siis 12.3 perjantai iltana ja sen jälkeen olisi tarkoitus alkaa jotain tapahtuakin auton kanssa ja tämä jaarittelu minun osaltani toivon mukaan loppuu tähän Tuossa kun sellaista pientä laittamistakin toki löytyy, eihän tuo uusi auto ole
Eli siis näihin kuviin ja näihin tunnelmiin päätämme tämän illan tällä foorumilla ja palataan asiaan taas reilun kolmen viikon kuluttua!
Turvallista matkaa,toivottaa team Ahma..
Astra F Gsi -92 (ex) Commodore 2.5 S -80 (ex) Astra G 1.8 16v Farmari -99 (ex) Vectra Station Wagon 2015 (ex)
Vectra GTS 3.2 V6 2003 (ex) Vectra GTS 2.8 V6 Turbo 2006 Calibra 2.0 16 v 1995 Manta B Gsi Irmscher 1985
Vectra GTS 3.2 V6 2003 (ex) Vectra GTS 2.8 V6 Turbo 2006 Calibra 2.0 16 v 1995 Manta B Gsi Irmscher 1985