Astra OPC

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: ALPHA 13 OPC

Viesti Kirjoittaja Alpha »

jarkkis kirjoitti:Harmillista, että noinki tuore hankinta alkaa temppuilla ärsyttävällä tavalla :-?
Nimenomaan, ja voin kyllä vakuuttaa etten pystynyt mitenkään esim. tuota öljysihdin tukkeutumista tietämään etukäteen. Sen verran mulla on korkea moraali, että mitään paskaläjää en myisi eteenpäin (ja vielä eritoten kun tiedän että ostajakin kirjoittelee täällä).

Tulppien röpöttely johtunee todennäköisesti siitä kun hukkista on nyt kiristetty. Vakiotkin saattas toimia 0,6mm kärkivälillä. Mutta toi tehopuoli.. Mä en oikein keksi mitään muuta tapaa diagnosoida sitä, kun dynottaa vakio-ohjelmalla jotta näkee hinaako siinä rauta vai softa vastaan. Viimesin oma dyno kuitenkin samoilla hiluilla (paitsi nokka oli sillon kiinni) 282hv/462nm ja sillon puutu yläpää 45000rpm jälkeen täysin (tod näk bensapumpun tuoton vuoksi ton nokan kanssa).
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: ALPHA 13 OPC

Viesti Kirjoittaja apache »

Viritetyt laitteet....
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Masq
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Elo 2012, 08:20
Paikkakunta: Akaa

Re: ALPHA 13 OPC

Viesti Kirjoittaja Masq »

Illalla laitoin vakiosoftan ja menopuoli on samanlaista, rajotin napsahtaa nyt ~6500rpm tai hiukan yli. Juhannuksen jälkeen vien auton jyväskylään säädätykseen. Hermot alkaa oleen kireellä :lol:
Insignia OPC
Ex:Astra OPC, Astra GTC
Snike
'Senator'
'Senator'
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Kesä 2011, 16:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ALPHA 13 OPC

Viesti Kirjoittaja Snike »

Kannattaa tarkistaa kone kunnolla ennen säädätystä. Ahtovuodot, kummatkin takasiniskuvenat imusarjasta, tulpiksi seiska iridiumit ja muokkaa kärkiväli 0.6mm, itse vaihtasin myös PA-pumpun vaikka Walbro 255lph, suuttimien tarkistun, puristuspaineet, kaasuläpän puhdistus ja tarkistus, jne. Mikää ei vit**a niin paljoa kun auton vie säädätykseen eikä se toimi. Nimimerkillä kokemusta on... :lollis:
Ströbä
OCF Member 2021
Viestit: 434
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Ströbä »

Katso esim. elmillä ilmamäärän minkä ahdin imee. Pitää olla siinä 230g/sec. tietämillä. Jos paineet pitää eikä seilaa tai ole alle niin tuskin on ahtovuotoja. Vois olla ehtoo puolella oleva maffi tai ahdin. Tai EDS.
Astra Z20LEH x2
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Ströbä kirjoitti:Katso esim. elmillä ilmamäärän minkä ahdin imee. Pitää olla siinä 230g/sec. tietämillä. Jos paineet pitää eikä seilaa tai ole alle niin tuskin on ahtovuotoja. Vois olla ehtoo puolella oleva maffi tai ahdin. Tai EDS.
Ahdin 40tkm ajettu joten siihen mä en ainakaan usko. Mutta ilman diagnostiikkadataa vaikea sanoa yhtään mitään suuntaan tai toiseen.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: ALPHA 13 OPC

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Noilla saatavissa olevilla tiedoilla vaikuttais toi viimeisin penkitystulos aika realistiselle. Muutoslistasta saatavissa olevan infon perusteella noi aiemmat lukemat taas pikaisen googlauksen perusteella pelkästään ylipositiivisille penkkituloksille koska enemmän noi tehdyt muutokset vaikuttais lisäävän lämpöä kuin voimaa.
Todennäköisesti väärässä.
Snike
'Senator'
'Senator'
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Kesä 2011, 16:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ALPHA 13 OPC

Viesti Kirjoittaja Snike »

omega16T kirjoitti:Noilla saatavissa olevilla tiedoilla vaikuttais toi viimeisin penkitystulos aika realistiselle. Muutoslistasta saatavissa olevan infon perusteella noi aiemmat lukemat taas pikaisen googlauksen perusteella pelkästään ylipositiivisille penkkituloksille koska enemmän noi tehdyt muutokset vaikuttais lisäävän lämpöä kuin voimaa.
Tossa penkkituloksessa kyllä ei oo mitään muuta realistista kun se, että jossain on vikaa... Tehot on alakanttiin. Onko se vika sitten softassa vai osissa niin se selviää kokeilemalla.
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: ALPHA 13 OPC

Viesti Kirjoittaja Alpha »

omega16T kirjoitti:Noilla saatavissa olevilla tiedoilla vaikuttais toi viimeisin penkitystulos aika realistiselle. Muutoslistasta saatavissa olevan infon perusteella noi aiemmat lukemat taas pikaisen googlauksen perusteella pelkästään ylipositiivisille penkkituloksille koska enemmän noi tehdyt muutokset vaikuttais lisäävän lämpöä kuin voimaa.
Tietysti hieman voit myös perustella, mitä tällä oikein tarkoitat.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Kuten sanoin, vajavaisilla tiedoilla joutu arpomaan mut jos toi ahdin on sama mistä ne kirjottelee että riittää volkkarin 1,8t moottorissa johonki 250 hepan paikkeille ni ei se tuossakaan riitä lähelle kolmeasataa. Isommassa moottorissa se menee mun mielestä vielä helpommin tukkoon mut voi antaa vähän enemmän tehoa. Jos taas ahdin on ihan jotain muuta, ni sitten vika on jossain muualla.

Jos ahdin on kuitenki sama ja kun muutokset on tehty lähinnä vain ilmamäärän lisäämiseen eikä ole vaihdettu isompia suuttimia tuon kaveriks, on noi vakiosuuttimet ainut syy miks toi on edes ehjä vielä. Isommilla suuttimilla sais seoksen tehokkaimmilleen ja lisää voimaa mut sit taas toi ahdin menis vielä helpommin tukkoon ja kone sitä myöten rikki.
Vaikea selittää ymmärrettävästi kirjaimiks noita omia ajatuksia :D

Eikös noilla samanlaisilla virityksillä ole ollu samanlaisia ongelmia muidenki autoissa?

Jos tossa olis voimaa sen mitä noi kovimmat penkkilukemat sanoo, toi menis vartilla jotain muuta kuin neljäntoista pintaan.

Vaan enköhän mä ole tälläkin kertaa väärässä.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Alpha »

omega16T kirjoitti:Kuten sanoin, vajavaisilla tiedoilla joutu arpomaan mut jos toi ahdin on sama mistä ne kirjottelee että riittää volkkarin 1,8t moottorissa johonki 250 hepan paikkeille ni ei se tuossakaan riitä lähelle kolmeasataa. Isommassa moottorissa se menee mun mielestä vielä helpommin tukkoon mut voi antaa vähän enemmän tehoa. Jos taas ahdin on ihan jotain muuta, ni sitten vika on jossain muualla.

Jos ahdin on kuitenki sama ja kun muutokset on tehty lähinnä vain ilmamäärän lisäämiseen eikä ole vaihdettu isompia suuttimia tuon kaveriks, on noi vakiosuuttimet ainut syy miks toi on edes ehjä vielä. Isommilla suuttimilla sais seoksen tehokkaimmilleen ja lisää voimaa mut sit taas toi ahdin menis vielä helpommin tukkoon ja kone sitä myöten rikki.
Vaikea selittää ymmärrettävästi kirjaimiks noita omia ajatuksia :D

Eikös noilla samanlaisilla virityksillä ole ollu samanlaisia ongelmia muidenki autoissa?

Jos tossa olis voimaa sen mitä noi kovimmat penkkilukemat sanoo, toi menis vartilla jotain muuta kuin neljäntoista pintaan.

Vaan enköhän mä ole tälläkin kertaa väärässä.
Olet varmaan tietoinen, että K04 ahtimiakin on useampaa eri mallia. Ihan jo meidän opeleissakin on Z20LET ja Z20LEH molemmissa K04 ahdin, mutta jälkimmäinen on ensimmäistä tehokkaampi. Ehkä sä olet ukko ylijumala mitä näiden moottorien vireihin tulee, mutta pari muuta jormaa tuolla sumuisilla saarilla ovat mitoittaneet ko. ahtimelle noin 330hv tuoton maksimiin. Meidän omalta foorumilta löytyy yksi Z20LEH jossa voimaa on pitkälti yli kolmensadan.

Mahdatko edes tietää, mitkä suuttimet näissä moottoreissa on? Ja mitkä ne *pitäisi* sitten olla?

Vielä lopuksi, millä tehoilla etuvetosella mennään neljääntoista sekunttiin vartti?
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Snike
'Senator'
'Senator'
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Kesä 2011, 16:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Snike »

omega16T kirjoitti:Kuten sanoin, vajavaisilla tiedoilla joutu arpomaan mut jos toi ahdin on sama mistä ne kirjottelee että riittää volkkarin 1,8t moottorissa johonki 250 hepan paikkeille ni ei se tuossakaan riitä lähelle kolmeasataa. Isommassa moottorissa se menee mun mielestä vielä helpommin tukkoon mut voi antaa vähän enemmän tehoa. Jos taas ahdin on ihan jotain muuta, ni sitten vika on jossain muualla.

Jos ahdin on kuitenki sama ja kun muutokset on tehty lähinnä vain ilmamäärän lisäämiseen eikä ole vaihdettu isompia suuttimia tuon kaveriks, on noi vakiosuuttimet ainut syy miks toi on edes ehjä vielä. Isommilla suuttimilla sais seoksen tehokkaimmilleen ja lisää voimaa mut sit taas toi ahdin menis vielä helpommin tukkoon ja kone sitä myöten rikki.
Vaikea selittää ymmärrettävästi kirjaimiks noita omia ajatuksia :D

Eikös noilla samanlaisilla virityksillä ole ollu samanlaisia ongelmia muidenki autoissa?

Jos tossa olis voimaa sen mitä noi kovimmat penkkilukemat sanoo, toi menis vartilla jotain muuta kuin neljäntoista pintaan.

Vaan enköhän mä ole tälläkin kertaa väärässä.
Taitaa herra puhua tietämättä Z20LEH koneesta yhtään mitään :lollis: Noilla muutoksilla tehot pitäisi pyöriä siinä 280-295hv ja 390-430nm hujakoilla. Ja ahtin todellakin riittää sinne 330-350hv, mutta sillon on myös nokat, suuttimet, pa-pumppu ja imusarja vaihdettu.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Laittaa sitten paremmat tiedot ni ei tarvi arvailla. Jos muutoslistassa lukee KKK K04s ni sen tiedon varassa on pakko elää ja googlaus ei tuonu yhtään isompiin lukemiin riittäviä vaihtoehtoja. Laittaa sitten sinne listaan koko tyyppimerkinnän ni ei tarvi arvailla.
Snike kirjoitti: Taitaa herra puhua tietämättä Z20LEH koneesta yhtään mitään :lollis: Noilla muutoksilla tehot pitäisi pyöriä siinä 280-295hv ja 390-430nm hujakoilla. Ja ahtin todellakin riittää sinne 330-350hv, mutta sillon on myös nokat, suuttimet, pa-pumppu ja imusarja vaihdettu.
Kun sä nyt sit kerran tiedät ni kerro mullekin miten nuo muutokset lisää sitä ahtimen riittävyyttä?
Alpha kirjoitti:
Vielä lopuksi, millä tehoilla etuvetosella mennään neljääntoista sekunttiin vartti?
100 heppaa?
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: ALPHA 13 OPC

Viesti Kirjoittaja omega16T »

jarkkis kirjoitti:Harmillista, että noinki tuore hankinta alkaa temppuilla ärsyttävällä tavalla :-?
Tekis mieli sanoa että koko ajanhan noi viat on ollu tiedossa mut on vaan haluttu äkkiä päästä oikuttelevasta paskasta eroon hinnalla millä hyvänsä. En kuitenkaan sano ku eihän se niin voi olla. Viestiketjustaki voi lukea miten hyvin tää on toiminu koko ajan ja miten viat on löytyny ja poistunu.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: ALPHA 13 OPC

Viesti Kirjoittaja Alpha »

omega16T kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:Harmillista, että noinki tuore hankinta alkaa temppuilla ärsyttävällä tavalla :-?
Tekis mieli sanoa että koko ajanhan noi viat on ollu tiedossa mut on vaan haluttu äkkiä päästä oikuttelevasta paskasta eroon hinnalla millä hyvänsä. En kuitenkaan sano ku eihän se niin voi olla. Viestiketjustaki voi lukea miten hyvin tää on toiminu koko ajan ja miten viat on löytyny ja poistunu.
Niinkö? Todellakin tässä ketjussa olen kirjotellut kaiken mitä vastaan on tullut enkä jättänyt arvailun varaan. Se että laittaa autoon kiinni 38 tuhatta euroa ja pitää sitä 4 vuotta ei minusta ole "haluttu äkkiä päästä oikuttelevasta paskasta eroon hinnalla millä hyvänsä", mutta selvästikin olemme asiasta eri mieltä. Sulla on ollu vissiin tapana vähän täällä muutenkin vängätä, mitä nyt olen sivusta seuraillut esim. tuota "tekstien poisto" -ketjuasi nyt viimeisimpänä. Mut hei, täähän on internet ja kaikki saa kirjottaa joten ei muuta kun jatka vaan samaan malliin kun aika tiukkaa faktaa sieltä tuntuu pukkaavan.

Juhannuksena katotaan masq:n kanssa vielä elmillä ja op-com:lla mitä diagnostiikka kertoo.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Vastaa Viestiin