Manta 1971 + C20XX + TIC
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Saakos tuohon keulaan ulosjoustoa lisää/löystettyä?
Perä näyttäis kyykkäävän jo melko paljon.
Perä näyttäis kyykkäävän jo melko paljon.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
export kirjoitti:Hullu dynotus. Hullu aika. Hullu loppunopeus.
Oon "vähä" jälessä ja en aatellu es viritellä talvella. Mun pitää varmaa hommaa ens kesäks yks pari C Rekordin ovia. Saatana.export kirjoitti:Jarruvarjon vois ostaa jo valmiiksi
JEEEEEEEEEEEEE!
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Jaa että oot tehny siihen oikein kunnon viripakoputken. Näköjään toimii. Kai se nyt alle kympin menis jos vaan sais vähän pitemmälle kierrättää
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Jos noihin Volvoihin laitettais kunnon renkaat ja yritettäis ajaa sitä varttia niin ajat olis kyllä jotain muuta. Oothan säkin ajanu 12.9VulvaS40T4 kirjoitti:Hienosti Manta kulkee kuorma-auton ahtimella!!!vectraTBO kirjoitti:Hienoa! Ei oo ysi kaukana tosiaan, joskus se vaatii silti ihan älyttömästi töitä että pääsee muutaman satkun kovempaa
Mitä muutoksia tuli Porin kisojen jälkeen kun loppunopeudet kasvoi noin paljon? Pian saa laittaa pussin perään
Vaikka olis etuvetonen kolmipyörä niin kuski saa kattoa peiliin jos ei pääse kovempaa kuin 14,6. Olis kiva tietää mikä 600hv tusninki auto on noin hidas vartilla?ascona77 kirjoitti:Toisinko tusninki poikien viritelmät 600hp ja vartilla mennään sitte 14,6s
Kaveri ajo Volvo V40 T4 935hv/760nm (BW S476 2.9bar) 14.6s @ 176km/h 402m räyskälässä 15.8.2015 ja auton paino kuskin kanssa 1500kg.
https://www.youtube.com/watch?v=jOQac0QK6PY
Ite ajoin kaverin 850 T5 950hv (HX60 2.2bar) 15.9s @ 204km/h 402m ja 31.1s @ 335km/h 1609m.
https://youtu.be/rKJk1Yn6sgE
Varttimaili on tehokkaalla etuvetosella aika haastavaa ja siksi maili paljon parempi matka...
Painoa tietty on paljon ja se vaikeuttaa viivalta lähtemistä. Itse ajoin noin 300hv/1690kg(auto+kuski) etuvetosella 14,7 joten kyllä melkein tuhat heppasella ja 100kg kevyemmällä hiukan kovempaa pitää päästä
Mutta se siitä offtopicista.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
?! kirjoitti:Saakos tuohon keulaan ulosjoustoa lisää/löystettyä?
Perä näyttäis kyykkäävän jo melko paljon.
Saa löysytettyä mutta pitäs vaihtaa semmoset iskarit missä vois erikseen säätää ulos- ja sisäänjoustoa.
Nyt ne on melko jäykällä että sais eka peräpään säätöjä haettua. Edelleen siellä on liian jäykät jouset takana.
Ens kesäksi 28x13.5x15 renkaat noiden 26x10.5x15 tilalle niin pitäs pidot parantua jo silläkin.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Sulla on väärä asenne. Aina pitää viritellä talvella, ettei vaan ehtis saada ehjäks kesäksiKeme kirjoitti:export kirjoitti:Hullu dynotus. Hullu aika. Hullu loppunopeus.Oon "vähä" jälessä ja en aatellu es viritellä talvella. Mun pitää varmaa hommaa ens kesäks yks pari C Rekordin ovia. Saatana.export kirjoitti:Jarruvarjon vois ostaa jo valmiiksi
Mut hommaa nyt tosiaan parit ylimääräset ovet nyt jo valmiiks
Hyvän lainauksen olit jostain löytäny?
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
En tiedä paljonko noin kevyessä autossa toi keulan ulosjousto vaikuttaa,mutta kaverin +1600kg katuauto meni alle 10s jossa alusta muutoksina oikeastaan renkaat ja keulasta iskarit löysällä/vakaaja irti.Tosin olihan siinä aika paljon voimaakin,mutta yllättävän hyvin ns.helpoin muutoksin katuajosta.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Lähinnä tavoite ollu saada pidettyä paino takana ja saada sitä puolta testattua. Keulamuutokset vasta sen jälkeen kun peräpään saa kuntoon.?! kirjoitti:En tiedä paljonko noin kevyessä autossa toi keulan ulosjousto vaikuttaa,mutta kaverin +1600kg katuauto meni alle 10s jossa alusta muutoksina oikeastaan renkaat ja keulasta iskarit löysällä/vakaaja irti.Tosin olihan siinä aika paljon voimaakin,mutta yllättävän hyvin ns.helpoin muutoksin katuajosta.
Isoin ongelma mulla on edelleen nuo manuaalivaihdelaatikon välitykset. Ykkönen on lähes turha, kakkosella ei tällä paketilla vielä saanu tasasia lähtöjä (joko suti tai kyykkäs). Tiheä välitys yhdistettynä jatkuvaan vaihtamiseen on se isoin tekijä tällä hetkellä miksei kulje puoli sekuntia lujempaa. Kesäkuun alussa ajoin selkeästi huonommalla alustalla ja pienemmillä tehoilla lähes samoja aikoja 1/8 maililla kun pysty kierrättään n. 800rpm pidemmälle.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Ahkeraa päivitystä tämän projektin suhteen. Talven aikana kuitenkin tullut monenlaista muutosta ympäri autoa. Uusi moottori ja takapään modaukset suurimpia muutoksia. Vaihdelaatikon päivitys vielä kesken. Nyt on tullut semmosia muutoksia mihin ei enää itellä oo riittäny osaaminen mutta onneksi kaveriporukasta löytyy osaavia käsiä
Sinisellä viime vuoden tehokäppyrä, punasella tänään ajettu.
Testipäivät jäi tänään väliin kelin takia ja parin muun asian takia mut auto taas nipussa ja odotellaan missä kisaillaan eka kerran. Joko West Coast Street Cup Seinäjoella tai Blacklist...
Sinisellä viime vuoden tehokäppyrä, punasella tänään ajettu.
Testipäivät jäi tänään väliin kelin takia ja parin muun asian takia mut auto taas nipussa ja odotellaan missä kisaillaan eka kerran. Joko West Coast Street Cup Seinäjoella tai Blacklist...
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
käppyrästä päätellen inan vajaa 800hv... ?
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Mikä ahdin sulla nykyisessä kokoonpanossa?
Melkosen nopea härveli varmasti!
Melkosen nopea härveli varmasti!
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Näin minäkin tihrustin.. Mutta sen mitä olen tuon dynon liepeillä pyörinyt ja mittauksia seurannut muistelen että pyöräteho on näytöllä..teukka77 kirjoitti:käppyrästä päätellen inan vajaa 800hv... ?
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Törkeitä lukemia koneteho alkaa olee nelineroinen pianO.P.A kirjoitti:Näin minäkin tihrustin.. Mutta sen mitä olen tuon dynon liepeillä pyörinyt ja mittauksia seurannut muistelen että pyöräteho on näytöllä..teukka77 kirjoitti:käppyrästä päätellen inan vajaa 800hv... ?
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Hienot lukemat Mantasta!
850hv/800nm koneelta karkeesti mitä säätäjä kertoili ja ahdin melkeen tapissa.
850hv/800nm koneelta karkeesti mitä säätäjä kertoili ja ahdin melkeen tapissa.