Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
Re: Ascona GT C-CC-88
hyvältä näyttää.
huonoja uutisia kuitenkin sen verran, että se takahelma on jonnekkin kadonnut ja jäljellä vain ruosteinen hiekkapelti.
huonoja uutisia kuitenkin sen verran, että se takahelma on jonnekkin kadonnut ja jäljellä vain ruosteinen hiekkapelti.
Re: Ascona GT C-CC-88
Kiitoksia! Vai on helma kadonnu. Noh, pitää leikata/liimata noista, mitä itellä on.. Mites takasisälokari?
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
ach, scheisse! se _pitäisi_ olla. pitää tänään selvittää.
Re: Ascona GT C-CC-88
Nyt ei olla vietetty pääsiäistä, vappua, eikä kisastudioitakaan ole pystytetty. Nyt ollaan tehty Asconaa!
Hieroskelin helmakotelot ja oven sisäpuolet, sekä etuhelman maalattavaan kuntoon, ja silloin kun muut nukkuivat/katsoivat jääkiekkoa, minä maalasin.. (helvetti, että oli teippaamista) Samalla, kun maalasin, niin vedin myös lokasuojan konehuoneen puolelle tulevat osat ja lokasuojan takaosan pintamaaliin Lattiamatot meni paikalleen, samoin keskikonsoli, penkit yms. Ja eilen illalla/yöllä pääsi taas GT:n penkkien syleilyyn.. Samassa rytäkässä laitoin etulokasuojat viimeisen kerran paikoilleen. Ei istu ihan niin kuin haluaisin, mutta saa nyt olla.. Tänään maalasin takaluukun merkit. (ei ehtiny muuta, ku oli töissä)
Ensi viikon agenda: Pohjatyöt (ulkopinnat)
Ensi viikonlopun agenda: Maalaus
No: kuvia taas:
Etulokasuojat pohjamaalissa:
Etuhelma:
Maalattua pintaa:
Penkit paikoillaan:
Hieroskelin helmakotelot ja oven sisäpuolet, sekä etuhelman maalattavaan kuntoon, ja silloin kun muut nukkuivat/katsoivat jääkiekkoa, minä maalasin.. (helvetti, että oli teippaamista) Samalla, kun maalasin, niin vedin myös lokasuojan konehuoneen puolelle tulevat osat ja lokasuojan takaosan pintamaaliin Lattiamatot meni paikalleen, samoin keskikonsoli, penkit yms. Ja eilen illalla/yöllä pääsi taas GT:n penkkien syleilyyn.. Samassa rytäkässä laitoin etulokasuojat viimeisen kerran paikoilleen. Ei istu ihan niin kuin haluaisin, mutta saa nyt olla.. Tänään maalasin takaluukun merkit. (ei ehtiny muuta, ku oli töissä)
Ensi viikon agenda: Pohjatyöt (ulkopinnat)
Ensi viikonlopun agenda: Maalaus
No: kuvia taas:
Etulokasuojat pohjamaalissa:
Etuhelma:
Maalattua pintaa:
Penkit paikoillaan:
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
Sain sisustan kokonaan kasatuksi. Takaluukun pohjaan riitti puhdistus ja uudet ruosteenestoaineet. Alkuperäinen vararengas löysi paikoilleen ja tuli laitettua tunkki, rengasavain ja ooppelin "monitoimimeisselikin" paikoilleen. Teippaaja muisti uusilla GT-tarroilla. Eilen piti siirtää Ascona "maalaamoon" niin ei mitään henkeä.. kannatti taas säästää. ja laittaa vanha bensapumppu.. perkele. No, painoin hirvittävän ketutuksen kourissa motonettiin ja onnistuin saamaan sillähetkellä ainoan pumpun sieltä. Jotain hyvää sentään. Ja olihan se parempi, että kosahti nyt, eikä +200km kotoa..
Illalla töistä suoraan talliin ja klo 22.30 auto kävi taas. Lähti paremmin käyntiin kuin aikaisemmin.. Nyt alkaa uus yritys, ja veikkaampa, että kun muut katsoo jäkisfinaalia, niin minä painan hommia Ascon kanssa..
No sit taas kuvia:
Takaluukun pohja:
Tarrat:
Pistetään nyt kuva pumpustakin..
Naminamia:
Illalla töistä suoraan talliin ja klo 22.30 auto kävi taas. Lähti paremmin käyntiin kuin aikaisemmin.. Nyt alkaa uus yritys, ja veikkaampa, että kun muut katsoo jäkisfinaalia, niin minä painan hommia Ascon kanssa..
No sit taas kuvia:
Takaluukun pohja:
Tarrat:
Pistetään nyt kuva pumpustakin..
Naminamia:
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88
Perjantai-illan ratoksi maalasin vanteet, lauantaina alkoi rypistys: aamu 09 töihin klo 14 kotiin, klo 17 Asco trailerille ja työpaikalle "maalaamoon" klo 23 pohjamaalit pintaan.. Su aamuna klo 11 takas, pintamaalit niskaan ja klo 19 takas ja lakat niskaan.. Ennen lakkojen vetämistä totesin, etteivät samat pohjatyöt riitä tähän, kuin peltikattomaalilla maalatessa.. Ei siis tullut mikään liian hyvä pinta.. No, konepelti, katto, takaluukku ja vas lokari onnistui ihan kelvollisesti..
Pidin vaimolle kostoksi vähän mykkäkoulua, ja kun oli pahimmasta ketutuksesta selvitty, aloin maanantai-iltana kasaamisoperaation. Laitoin valot paikoilleen, maskin, etulipan, sumuvalot, ovipahvit,ovenkahvat. takavalot ja maalatut ja "rengastetut" vanteet paikoilleen. 5v poika oli myös auttamassa..
Eilen sama hulluus jatkui, laitoin puskurit paikoilleen, vaihdoin erinäisiä polttimoita, löysin pari pientä reikää pohjasta, hitsasin ne, laitoin käsijarruvaijerin paikoilleen, ilmasin jarrut, suihkin hulluna kotelosuoja-ainetta ja massaa ympäriinsä, ja klo 21.30 ruuvattiin pojan kanssa tilatut kilvet paikoilleen.. Exclusive mallin helmat uupuu vielä, koska minulta puuttuu se takahelma. (takasivuhelmat on)
Tänään säädin takajarruja, kävin dynamolla ja menin vaan ja katsastin sen.. Ei huomautettavaa..
Vähän taas kuvasatoa matkan varrelta:
Vanteet maalattuna:
Pohjamaalissa:
Pintamaalit vedetty:
Katsastettuna:
Lopuksi haluan esitellä steriilit työtilani, jossa tämä auto valmistui:
Ja ihan lopuksi on pakko kiittää kaikkia, jotka myivät minulle osia, antoivat teknistä tukea, palautetta, tai ylipäänsä kannustivat tässä projektissa. Perjantaina luvassa 450km koeajo. Perjantai oli siis ehdoton deadline projektille. (koska lupasin 5v pojalleni, että mennään Asconalla mummulaan (ja josta hän on jaksanut jatkuvasti muistuttaa)) Nyt ajattelin levätä ainakin viikon, ennen kuin otan seuraavan projektin työn alle. Mutta se onkin sitten kokonaan eri juttu..
Pidin vaimolle kostoksi vähän mykkäkoulua, ja kun oli pahimmasta ketutuksesta selvitty, aloin maanantai-iltana kasaamisoperaation. Laitoin valot paikoilleen, maskin, etulipan, sumuvalot, ovipahvit,ovenkahvat. takavalot ja maalatut ja "rengastetut" vanteet paikoilleen. 5v poika oli myös auttamassa..
Eilen sama hulluus jatkui, laitoin puskurit paikoilleen, vaihdoin erinäisiä polttimoita, löysin pari pientä reikää pohjasta, hitsasin ne, laitoin käsijarruvaijerin paikoilleen, ilmasin jarrut, suihkin hulluna kotelosuoja-ainetta ja massaa ympäriinsä, ja klo 21.30 ruuvattiin pojan kanssa tilatut kilvet paikoilleen.. Exclusive mallin helmat uupuu vielä, koska minulta puuttuu se takahelma. (takasivuhelmat on)
Tänään säädin takajarruja, kävin dynamolla ja menin vaan ja katsastin sen.. Ei huomautettavaa..
Vähän taas kuvasatoa matkan varrelta:
Vanteet maalattuna:
Pohjamaalissa:
Pintamaalit vedetty:
Katsastettuna:
Lopuksi haluan esitellä steriilit työtilani, jossa tämä auto valmistui:
Ja ihan lopuksi on pakko kiittää kaikkia, jotka myivät minulle osia, antoivat teknistä tukea, palautetta, tai ylipäänsä kannustivat tässä projektissa. Perjantaina luvassa 450km koeajo. Perjantai oli siis ehdoton deadline projektille. (koska lupasin 5v pojalleni, että mennään Asconalla mummulaan (ja josta hän on jaksanut jatkuvasti muistuttaa)) Nyt ajattelin levätä ainakin viikon, ennen kuin otan seuraavan projektin työn alle. Mutta se onkin sitten kokonaan eri juttu..
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
vai leiman hait, onneksi olkoon vaan
se pohjien teko on kyllä yhtä helvettiä, tuossa hinkannut takakaaria omassa ja ei helvetti niistä mtn tule
talli näyttää jokseekin kotoisalta, tuollanen se on väliin täälläkin suunnalla..
ja ei kun kohti uusia projekteja vaan.
se pohjien teko on kyllä yhtä helvettiä, tuossa hinkannut takakaaria omassa ja ei helvetti niistä mtn tule
talli näyttää jokseekin kotoisalta, tuollanen se on väliin täälläkin suunnalla..
ja ei kun kohti uusia projekteja vaan.
Re: Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
Onneksi olokoon!
Todella hieno Ascona. Jotenki se minunki silmä lepää noissa C-malleissa.
Ja sitte pääsetki tähän projekti kertomukseen jatkamaan käyttöremonteilla ja huolloilla. Ja kaikella sillä pikku sipistelyllä mitä siihen teet. Mut toivottavasti tää ei hautaudu unholaan.
Todella hieno Ascona. Jotenki se minunki silmä lepää noissa C-malleissa.
Ja sitte pääsetki tähän projekti kertomukseen jatkamaan käyttöremonteilla ja huolloilla. Ja kaikella sillä pikku sipistelyllä mitä siihen teet. Mut toivottavasti tää ei hautaudu unholaan.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Re: Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
no nii, siitähän tuli hieno onnea leimasta!
Re: Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
On se kyllä vtun hieno, kuin pakasta vedetty..., tuleekos lähiaikoina nettiautoon
Re: Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
Erittäin hieno Tuli turhaa pelättyä että tähän tulee sitä vihreää peltikattomaalia
Manta-B-83
Re: Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
Hell no! poika ei ikinä antais lupaa..tursas kirjoitti:On se kyllä vtun hieno, kuin pakasta vedetty..., tuleekos lähiaikoina nettiautoon
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
Juuei. vaihtelu virkistää.. huomasin kyllä, että ihan samat pohjatyöt ei riitä tähän, kun peltikattomaaleilla maalattuihin..JUKSU kirjoitti:Erittäin hieno Tuli turhaa pelättyä että tähän tulee sitä vihreää peltikattomaalia
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
No niin, nyt on tullut mittariin koeajoa katsastuksen jälkeen 1300km, ja kaikki pelaa mainiosti! Keskiviikkona en ehtinyt ajaa, kuin n.50km, torstaina tuli lasiin 100km, jolloin myös selvisi, että flekti ja lämpömittari toimii.. Pe aamulla lastasin Asconan kyytiin jonkun verran myytäviä osia, yms tarvikkeita ja suuntasin Uudenkaupungin kautta Kokkolaan.. Uudessakaupungissa jousille hyppäsi nimim: gs-coupe kohtalaisen tavarakuorman kanssa. Takaluukku oli aivan täynnä. Kristiinankaupungissa selvisi, että bensamittarikin todella toimii.. matkanteko oli kohtalaisen reipasta.. ohittaminen oli aika helppoa.. illalla vielä pesin auton, ja liimasin GT-merkit paikoilleen..
Lauantai aamuna starttasin klo 9 ensiesittelyyn Kannuksen Opel on pop meetiin.. ei tarvinnut sielläkään kärvistellä ainoana etuvetokuskina, sillä viereen parkkeerasi C-mallin GT/SPORT AVO Ascona!
Asconaa tuli välillä käskettyä kovallakin kädellä, mutta ei ilmennyt mitään ihmeellistä.. Tänään palattiin kotiin, ja tankattiin, kun trippi näytti 540km. 38litraa mahtui.. =7,1l/100km.. Kohtuu suoritus ,kun ottaa huomioon, että kyydissä oli 2 ihmistä+takaluukku täynnä kuormaa..
Ja kuvia taas:
Vaasassa:
Opel on pop meetissä:
Vähän kuormaa:
Matkalta:
Lauantai aamuna starttasin klo 9 ensiesittelyyn Kannuksen Opel on pop meetiin.. ei tarvinnut sielläkään kärvistellä ainoana etuvetokuskina, sillä viereen parkkeerasi C-mallin GT/SPORT AVO Ascona!
Asconaa tuli välillä käskettyä kovallakin kädellä, mutta ei ilmennyt mitään ihmeellistä.. Tänään palattiin kotiin, ja tankattiin, kun trippi näytti 540km. 38litraa mahtui.. =7,1l/100km.. Kohtuu suoritus ,kun ottaa huomioon, että kyydissä oli 2 ihmistä+takaluukku täynnä kuormaa..
Ja kuvia taas:
Vaasassa:
Opel on pop meetissä:
Vähän kuormaa:
Matkalta:
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: Ascona GT C-CC-88 Katsastettu 18.5
voi juma ku se on hyvän näkönen