Kadett C -75
Re: Kadett C -75
Mulla oli kans aluksi suoraan pellissä kiinni ja syvällä. Nyt laitoin 3cm metallipannasta korokkeen että tulisi about orggiskohdalle...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett C -75
Nyt nuo välttää paremmin, ihan omilla paikoillaan muokattuna siten että meneevät syvemmälle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
En äkkiseltään löytänyt jutun alusta kuvaa/infoa miten öljypohjaa muokkasit? Teitkö lisää tilavuutta kun kumminkin piti oletettavasti akselin kohdalta madaltaa ja ja hieman ottaa patistakin pois...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett C -75
Tässä on moottori niin ylhäällä että menee melkein vakio etuvedon öljypohja paikalleen. Öljytilavuus eroaa tuskin yhtään vakiosta. On vain se ennen pattia oleva osuus vähän tasaisemmaksi laitettu (se kun hieman toisesta päästä vino) ja siihen patin reunaan vähän lisää tilaa tehty. Sitä ihan ensimmäistä öljypohjaa tuli turhaan silputtua liiaksi.
Kannattaa mallailla omakohtasesti että mihin asentoon se kone asettuu.
Kannattaa mallailla omakohtasesti että mihin asentoon se kone asettuu.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Joo aluksi meinasin kans että otan siitä matalasta osasta sen verran että menee ohjausakselin yli ja jää sentin verran varaa ja sitten patista pois pari senttiä että mahtuu hyvin akselin ohi... No suunnitelma vähän eli kun ajattelin samalla tehdä hieman tilavuutta lisää kun se pieneni. Nyt alkuperäistä ei ole kuin laipasta ylöspäin pari senttiä
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett C -75
Pientä puuhastelua
Takapuskuri oli aika huonossa kunnossa, sattui olemaan nurkissa muuten ehjä puskuri mutta oli toisessa päässä varastoinnin aikana päässyt ruostereikää tulemaan ihan isommalle alalle. Hitsasin sen umpeen ja vedin mattamustalla plastilakilla. Saman maalin vedin etupuskuriin, konepellin listaan ja keulamerkkiin.
Kahtelee tovin että antaako nuin olla vai kromisina.
Putkiston rakentelin uusiksi myös vaihdelaatikolta taakse asti. Vanhan takapöntön pistin keskivaimentajaksi ja takapöntöksi tuli pyöreä vaimennin. Eipähän hakkaa enää pohjaankaan tuo putkisto ja on hiljaisempikin.
Putkistoa laittaessa huomasin että oli peränjatkeen etupään pultit löysällä ja liekkö sen myötä oli donitsikumi päässyt vähän repeämään.
Pientä ruostehommaakin olisi apukuskin helmassa aiemmin hitsaamattomassa kohdassa.
Nuo vanteet kyllä kaipaisi päivitystä mutta kahtelee onko tämän vai ensivuoden hommia.
Takapuskuri oli aika huonossa kunnossa, sattui olemaan nurkissa muuten ehjä puskuri mutta oli toisessa päässä varastoinnin aikana päässyt ruostereikää tulemaan ihan isommalle alalle. Hitsasin sen umpeen ja vedin mattamustalla plastilakilla. Saman maalin vedin etupuskuriin, konepellin listaan ja keulamerkkiin.
Kahtelee tovin että antaako nuin olla vai kromisina.
Putkiston rakentelin uusiksi myös vaihdelaatikolta taakse asti. Vanhan takapöntön pistin keskivaimentajaksi ja takapöntöksi tuli pyöreä vaimennin. Eipähän hakkaa enää pohjaankaan tuo putkisto ja on hiljaisempikin.
Putkistoa laittaessa huomasin että oli peränjatkeen etupään pultit löysällä ja liekkö sen myötä oli donitsikumi päässyt vähän repeämään.
Pientä ruostehommaakin olisi apukuskin helmassa aiemmin hitsaamattomassa kohdassa.
Nuo vanteet kyllä kaipaisi päivitystä mutta kahtelee onko tämän vai ensivuoden hommia.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Puskurit paremmat mustina ehdottomasti
Re: Kadett C -75
Näköjään jokin maksullisuus tullut nuista kuvien linkittämisestä foorumille photobucketin kautta siten kuten itse olin sen tehnyt, eikä jaksa ruveta nuita kaikkia kuvia varmaan perkaamaan että näkyisivät suoraan.
Tuolla nuo kuitenkin on http://s1046.photobucket.com/user/tero_ ... %20C%20-75
Tuolla nuo kuitenkin on http://s1046.photobucket.com/user/tero_ ... %20C%20-75
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Kun olet OCF-jäsen, niin voit linkittää noita kuvia tänne suoraan omalta koneeltasi liitetiedostoina.Sämä kirjoitti:Näköjään jokin maksullisuus tullut nuista kuvien linkittämisestä foorumille photobucketin kautta siten kuten itse olin sen tehnyt, eikä jaksa ruveta nuita kaikkia kuvia varmaan perkaamaan että näkyisivät suoraan.
Tuolla nuo kuitenkin on http://s1046.photobucket.com/user/tero_ ... %20C%20-75
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Kadett C -75
Juu niin olen tehnytkin osassa näissä uudemmissa kuvissa. Kävin läpi nuo viestit ja muutin linkeiksi kun se oli edes jotenkin järkevän ajan vievä homma.
Sen verran luotettavasti tämä pelannut nyt tämän kesän että vakavaa harkintaa partyilla käymisen suhteen
Jos nostelisi pukeille ja kävisi läpi että on joka paikka kiinni niin sepä pitäisi olla reissukunnossa.
Sen verran luotettavasti tämä pelannut nyt tämän kesän että vakavaa harkintaa partyilla käymisen suhteen
Jos nostelisi pukeille ja kävisi läpi että on joka paikka kiinni niin sepä pitäisi olla reissukunnossa.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Kalajoella tuli käytyä, 15.668 148.27 paras veto, 60 jalkasella tais mennä 2,7 sek luokkaa. Parannettavaa jäi
Megan karttoja tuli hieman katseltua, lambdasäädön kun otti pois päältä niin sai jonkun verran autotunella uusiksi ajella.
Tilaukseen pistin kokeeksi uuden imusarjan joka on kopio dbilaksen Omegaan tarkoitetusta flowtec sarjasta. Jos tuolla saisi ylärekisteriä vähän raikkaammaksi, saa nähdä.
Megan karttoja tuli hieman katseltua, lambdasäädön kun otti pois päältä niin sai jonkun verran autotunella uusiksi ajella.
Tilaukseen pistin kokeeksi uuden imusarjan joka on kopio dbilaksen Omegaan tarkoitetusta flowtec sarjasta. Jos tuolla saisi ylärekisteriä vähän raikkaammaksi, saa nähdä.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Imusarja tuli kokeiltua mutta ei tuo oikein pelannut ihteä miellyttävästi. Yläkierroksilla jenkaa ottaa ihan erilailla mutta alakierroksilla tuo vakio imusarja vetää paremmin. Ja kun tuolla kadulla niillä alakierroksilla on enempi merkitystä niin vakio sarja tuli viskattua takasin.
Turbokoneessa varmasti paremmin pelannee tuo sarja mihinkä se on tarkoitettukin (vaikka dbilas myy samannäköistä settiä omegaan niin pääasissa tuo on tarkoitettu z20let/leh/ler virittämiseen).
Etsinnässä olisi x20xev, mieluiten -94-96. Mukavin olisi kun löytyisi mahdollisimman läheltä Pohjois-Savoa...
Turbokoneessa varmasti paremmin pelannee tuo sarja mihinkä se on tarkoitettukin (vaikka dbilas myy samannäköistä settiä omegaan niin pääasissa tuo on tarkoitettu z20let/leh/ler virittämiseen).
Etsinnässä olisi x20xev, mieluiten -94-96. Mukavin olisi kun löytyisi mahdollisimman läheltä Pohjois-Savoa...
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Syyspartyille tällä tarkotus lähteä ja sitä varten tullut vähän valmisteltua
Perä vähän äänti ja veikkaus oli vasemmanpuolen pyöränlaakerissa joka vuoti öljyäkin. Siispä kesällä tilatut laakeripaketit nurkista etsintään ja ulkoistin vaihdon korjaamolle jossa oli laitteet tuohon hommaan.
Kaikki meni hyvin kunnes aloin vetaria takas viskaamaan. Laakerissa oli 0,5mm liian matala ja 0,2mm liian kapea ura o-renkaalle jonka myötä se tahtoi jäädä liian koholle vrt toiseen laakeriin joka oli vielä paketissa. Rasvaa ja sopivasti kun sai sen laakerin hollille niin sehän upposi kuin vanhaan loppuenlopuksi.
Perästä hävisi ylimääräiset äänet joten homma sen suhteen ok ainakin toistaiseksi.
Perään tuli myös nakattua takaisin kallistuksenvakaaja. Äkkitestillä vaikutti ihan ok, mutta saahan tuon tipautettua pois jos tuntuu että ei pelaa käytännössä.
Etupäässä ainoa säädönpaikka oli jarrusatulassa
Kuskin puolella oli uusien jarrulevyjen myötä toleranssit tarkkoja jarrusatulan osalta, luulen että lämpölaajenemisen myötä oli ottanu satulaan levy kiinni ja aiheuttanut tuon rannun. Siellä kun ei kynsikään mahtunut levyn ja satulan väliin joten pyyhkäisin olakkeeseen vähän lisää tilaa.
Aiemmassa viestissä oleva moottorin etsintä edennyt myös
Perä vähän äänti ja veikkaus oli vasemmanpuolen pyöränlaakerissa joka vuoti öljyäkin. Siispä kesällä tilatut laakeripaketit nurkista etsintään ja ulkoistin vaihdon korjaamolle jossa oli laitteet tuohon hommaan.
Kaikki meni hyvin kunnes aloin vetaria takas viskaamaan. Laakerissa oli 0,5mm liian matala ja 0,2mm liian kapea ura o-renkaalle jonka myötä se tahtoi jäädä liian koholle vrt toiseen laakeriin joka oli vielä paketissa. Rasvaa ja sopivasti kun sai sen laakerin hollille niin sehän upposi kuin vanhaan loppuenlopuksi.
Perästä hävisi ylimääräiset äänet joten homma sen suhteen ok ainakin toistaiseksi.
Perään tuli myös nakattua takaisin kallistuksenvakaaja. Äkkitestillä vaikutti ihan ok, mutta saahan tuon tipautettua pois jos tuntuu että ei pelaa käytännössä.
Etupäässä ainoa säädönpaikka oli jarrusatulassa
Kuskin puolella oli uusien jarrulevyjen myötä toleranssit tarkkoja jarrusatulan osalta, luulen että lämpölaajenemisen myötä oli ottanu satulaan levy kiinni ja aiheuttanut tuon rannun. Siellä kun ei kynsikään mahtunut levyn ja satulan väliin joten pyyhkäisin olakkeeseen vähän lisää tilaa.
Aiemmassa viestissä oleva moottorin etsintä edennyt myös
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Liukastahan tuolla partyilla oli. Varmaan ois ilman takavakaajaa voinu kokeilla oisko enempi luottoa antanut mutta meni aika Larssea ihmetellessä niin kaks vetoa ennätti ajamaan, eikä kyllä ois huvittanu ruveta sitä vakaajaa penkomaan siellä vetisellä asvaltilla
Perän käytin irti ja vaihdoin uuden donitsikumin kun vanhassa oli repeymää. Samalla huomasin että oli huohotustulppa päässyt irtoamaan ja perän jatkeen sisällä olevista kumipuslista toisesta puuttui pultti. Siitä on johtunut sellainen ihmeellinen napsaus töyssyissä ja kun vetoja ollut. Laitoin perän takas kiinni ja tunnusti että hävisi ylimääräistä ääntä sen verran että sen huomaa.
Perän käytin irti ja vaihdoin uuden donitsikumin kun vanhassa oli repeymää. Samalla huomasin että oli huohotustulppa päässyt irtoamaan ja perän jatkeen sisällä olevista kumipuslista toisesta puuttui pultti. Siitä on johtunut sellainen ihmeellinen napsaus töyssyissä ja kun vetoja ollut. Laitoin perän takas kiinni ja tunnusti että hävisi ylimääräistä ääntä sen verran että sen huomaa.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe