Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Uudet öljyt laatikkoon:
Löytyi tuollaiset puhalletut, maalatut ja uusilla laakereilla kasatut 5 pulttiset etutolpat niin ajattelin niihin koittaa tehdä sen korkeussäädön. 5 pulttiset takanavat tuli mukana myös mutta on aika rujon näköiset :
Löytyi tuollaiset puhalletut, maalatut ja uusilla laakereilla kasatut 5 pulttiset etutolpat niin ajattelin niihin koittaa tehdä sen korkeussäädön. 5 pulttiset takanavat tuli mukana myös mutta on aika rujon näköiset :
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Älä hitsaa laakereita jumiin
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Minkälainen tuntuma tuli ohjaukseen tuolla sähköisellä pumpulla muuttuiko yhtään verrattuna remmipumppuun
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Vaikka mulla ei hommat aina ihan putkee mee niin tuskimpa onnistun puoltametriä hitsaamaan ohi kohteesta jolloin olis laakerit jumissa
Ihan hyvä. Paikallaan pyörittäessä aika kevyt muttei tunnoton. Kierroksilla/vauhdissa jäykistyy ja on hyvä ajaa. En tiedä onko tuossa jotain tehostuksen vähentämistä kierroksilla mutta siltä se tuntuu. Laturille menee yksi johto kyllä.
Talvella kun kansiremppaa tein mittailin nokkien aukioloa hiukan. Jostain syystä pakonokka oli auki vain 0,3mm aiemman 0,6mm sijasta. Laitoin sen 1mm auki ykk. Seokset meni ihan poskelleen alipaineella, ahdoilla en tiedä koska pitoja ei ollut kokeilla sitä kadulla. Joten kävin keskiviikkona Harisella penkissä vähän säädättämässä.
Reissu alkoi lupaavasti tiistai ehtoona kun piti auto ajaa trailerille, akussa 3v jännitettä. Olin laittanut "väliaikaisesti" tuon ohjaustehostimen ohjausvirran suoraan akulta ja se oli imenyt akun kuiviin. Muutaman tunnin lataus ja apuvirralla sai just käymään että sai ajettua trailerille. Akun laitoin yöksi lataukseen.
Penkissä nostettiin rajoittaja 8000->8200rpm ettei tarvis ajaa vartilla päin rajoittajaa. Eka kunnon veto rullilla ja laturin moniura halkesi keskeltä ja lähti lentoon. Uusi remmi tilalle ja sekin alkoi kiipeemään pois päältä. Täytyy kattoa onko linjaus pielessä vai mikä on.
Kun laturi ei ollut pelissä mukana niin laitettiin akkubuusteri latailemaan akkua. lataus asennossa voltit vedossa 12.5-13.0 joka on vähän vähän. Minä sitten laitoin buusterin päälle aina Sepon merkistä kun veto alkoi, näin jännite oli jossain 15v tienoilla. Pelkkä 2voltin ero jännitteessä vaikutti 13kw.
Paras/viimeinen veto tuotti 616hv/697nm/1.9bar/11.4afr. jonka jälkeen motti kävi vielä normaalisti. Siitä piti koittaa hiukan nostaa painetta jäähdyttelytauon jälkeen mutta käynnistyksen jälkeen alkoi venakoneiston suunnalta kuulua jotain naputusta heti tyhjikseltä. Vähän semmoinen ääni kuin kuluneet nostajat valuu yön aikana tyhjäksi ja kylmästartissa ne säksättää hetken. Lopetettiin sitten siihen.
Vaihdoin uudet INAn painimet moottoriin talvella. Olin varma että joku niistä on soseena. Purin jo nokat ja nostimet pois mutta mitään näkyvää vikaa ei löytynyt. Ohivuodot mittasin ja ne on ok ja sama kaikissa pytyissä. Jako oli kohdallaan ennen purkua. Öljynpainetta en huomannut kattoa kun auto viimeisen kerran kävi penkissä enkä viitsinyt sitä enää sen jälkeen käyttää.
Alakerta pyörii ilman nokkia eteenpäin hienosti mutta taaksepäin kun pyörittää niin pyörähtää vähän ja stoppaa niinku olis jotain välissä. Ei ole mitään samaa kohtaa mihin pysää taaksepäin pyörittäessä vaan pysäyskohta vaihtelee.
Öljyt päästin pois ja on kirkkaat ja siistit. Endoskoopilla katoin öljyropunreijästä sisään niin ei ole laakerimujua pohjassa. Endoskoopilla katoin myös mäntien päälle ja ne on siistit, ei mitään osumajälkiä. Alakertaa pyöritin niin että mäntä on matkalla alaspäin ja sitten painoin ruuvarilla mäntää alaspäin, ei tuntuvaa välystä.
Yksi vaihtoehto on että öljypumpun rattaiden hampaat rikkipoikki ja kanittaa vastaan taaksepäin pyörittäessä. Joka tapauksessa joutuu hiukan purkamaan
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Sehän vois selittää jos pumppu otti kipeää ja ei tee painetta niin rallattaa yläkerta
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Juu,ja eikös näissä tehokkaissa ollut jonkin verran murheita xe pumpun kanssa?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Viittasin mun kommentilla siihen, ettei kannata kiinnittää maakaapelia napaan. Essolla kertoivat että menee laakeri pilalle!
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
En tiedä onko harha muistikuva mutta eikös tähän vaihdettu toinen rattaista kestävempään?
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Niin joo. Eipä tullut tuollainen mieleenkään
Juu multahan halkesi se sisempi ratas 2015 vaihdemissivedossa jossa kiekat kävi 10000rpm. Olikohan talvella 2016 kun laitoin sen teräksisen sisärattaan ja nylonvenan pumppuun. Toi on kyllä silti edelleen potentiaalinen hajoamiskohde, ärsyttävä vaan purkaa kun korsetti on liimattu myös pumppuun kiinni.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Juu ei väkisin kannata laakerin läpi maata ottaa ku voi tosiaan hitsaantua kiinni.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Semmosta, oikealla ehjä ulkoratas vertailun vuoksi. Halkeeminen on ehkä väärä sana, purettu osiin kuvaa osaa vähän paremmin. Teräksinen sisäratas oli sentään yhdessä osassa joskin sen sai lyödä pois pesästä. Pumpun pesästä tuli myös verkonpaino. Kellari pyörii nyt hienosti molempiin suuntiin kun pumppu on pöydällä, tarvii ehkä kurkata kankilaakereita hiukan onko ottanut osumaa. Ei ihme että yläkerta alkoi naputtamaan
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Mitä itse kuullut niin 8000rpm maksimi tuolle XE:n pumpulle. Rallimiehet käyttää kait Z20let pumppua jos kone kiertää enemmän, sen imuputkesta saanee modifioitua sopivan imuputken.
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Joo o. Yritin päästä helpolla ja tilasin briteistä valmiin setin jossa uusi orkkis GM Z20LET pumppu, modifioitu imuputki jonka pitäisi sopia korsetin kanssa ja kaikki tarvittavat tiivisteet.
Noh putki sopii kyllä korsetin ja loiskelevyn kanssa paikalleen mutta öljypohja ei sovi paikalleen ku putki ottaa sen pohjaan kiinni. Myyjä mainosti CNC koneistettettuja osia ja sellainen ainakin putken laippa on. O-renkaan ura on vaan koneistettu liian syväksi eikä liitos ole tiivis
Viat on kyllä korjattavissa mutta alkoi hiukan verenpaine nousemaan ku osien myyjä ehdotti tuplatiivistettä tohon laippaan, se ei ole korjaus vaan viritys. Setti maksoi sen verran että olis kyllä saanut romut sopia suoraan
Noh putki sopii kyllä korsetin ja loiskelevyn kanssa paikalleen mutta öljypohja ei sovi paikalleen ku putki ottaa sen pohjaan kiinni. Myyjä mainosti CNC koneistettettuja osia ja sellainen ainakin putken laippa on. O-renkaan ura on vaan koneistettu liian syväksi eikä liitos ole tiivis
Viat on kyllä korjattavissa mutta alkoi hiukan verenpaine nousemaan ku osien myyjä ehdotti tuplatiivistettä tohon laippaan, se ei ole korjaus vaan viritys. Setti maksoi sen verran että olis kyllä saanut romut sopia suoraan
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Tekiskö mieli palauttaa tuote?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-
Kuivasumppua vaan tilalle.
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018