Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Uudet öljyt laatikkoon:

Kuva

Löytyi tuollaiset puhalletut, maalatut ja uusilla laakereilla kasatut 5 pulttiset etutolpat niin ajattelin niihin koittaa tehdä sen korkeussäädön. 5 pulttiset takanavat tuli mukana myös mutta on aika rujon näköiset :) :

Kuva
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Älä hitsaa laakereita jumiin :D
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Minkälainen tuntuma tuli ohjaukseen tuolla sähköisellä pumpulla muuttuiko yhtään verrattuna remmipumppuun
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Wesku79 kirjoitti: 15 Huhti 2018, 22:30 Älä hitsaa laakereita jumiin :D
Vaikka mulla ei hommat aina ihan putkee mee niin tuskimpa onnistun puoltametriä hitsaamaan ohi kohteesta jolloin olis laakerit jumissa :lol:
blex84 kirjoitti: 16 Huhti 2018, 06:30 Minkälainen tuntuma tuli ohjaukseen tuolla sähköisellä pumpulla muuttuiko yhtään verrattuna remmipumppuun
Ihan hyvä. Paikallaan pyörittäessä aika kevyt muttei tunnoton. Kierroksilla/vauhdissa jäykistyy ja on hyvä ajaa. En tiedä onko tuossa jotain tehostuksen vähentämistä kierroksilla mutta siltä se tuntuu. Laturille menee yksi johto kyllä.

Talvella kun kansiremppaa tein mittailin nokkien aukioloa hiukan. Jostain syystä pakonokka oli auki vain 0,3mm aiemman 0,6mm sijasta. Laitoin sen 1mm auki ykk. Seokset meni ihan poskelleen alipaineella, ahdoilla en tiedä koska pitoja ei ollut kokeilla sitä kadulla. Joten kävin keskiviikkona Harisella penkissä vähän säädättämässä.

Reissu alkoi lupaavasti tiistai ehtoona kun piti auto ajaa trailerille, akussa 3v jännitettä. Olin laittanut "väliaikaisesti" tuon ohjaustehostimen ohjausvirran suoraan akulta ja se oli imenyt akun kuiviin. Muutaman tunnin lataus ja apuvirralla sai just käymään että sai ajettua trailerille. Akun laitoin yöksi lataukseen.

Penkissä nostettiin rajoittaja 8000->8200rpm ettei tarvis ajaa vartilla päin rajoittajaa. Eka kunnon veto rullilla ja laturin moniura halkesi keskeltä ja lähti lentoon. Uusi remmi tilalle ja sekin alkoi kiipeemään pois päältä. Täytyy kattoa onko linjaus pielessä vai mikä on.

Kun laturi ei ollut pelissä mukana niin laitettiin akkubuusteri latailemaan akkua. lataus asennossa voltit vedossa 12.5-13.0 joka on vähän vähän. Minä sitten laitoin buusterin päälle aina Sepon merkistä kun veto alkoi, näin jännite oli jossain 15v tienoilla. Pelkkä 2voltin ero jännitteessä vaikutti 13kw.

Paras/viimeinen veto tuotti 616hv/697nm/1.9bar/11.4afr. jonka jälkeen motti kävi vielä normaalisti. Siitä piti koittaa hiukan nostaa painetta jäähdyttelytauon jälkeen mutta käynnistyksen jälkeen alkoi venakoneiston suunnalta kuulua jotain naputusta heti tyhjikseltä. Vähän semmoinen ääni kuin kuluneet nostajat valuu yön aikana tyhjäksi ja kylmästartissa ne säksättää hetken. Lopetettiin sitten siihen.

Vaihdoin uudet INAn painimet moottoriin talvella. Olin varma että joku niistä on soseena. Purin jo nokat ja nostimet pois mutta mitään näkyvää vikaa ei löytynyt. Ohivuodot mittasin ja ne on ok ja sama kaikissa pytyissä. Jako oli kohdallaan ennen purkua. Öljynpainetta en huomannut kattoa kun auto viimeisen kerran kävi penkissä enkä viitsinyt sitä enää sen jälkeen käyttää.

Alakerta pyörii ilman nokkia eteenpäin hienosti mutta taaksepäin kun pyörittää niin pyörähtää vähän ja stoppaa niinku olis jotain välissä. Ei ole mitään samaa kohtaa mihin pysää taaksepäin pyörittäessä vaan pysäyskohta vaihtelee.

Öljyt päästin pois ja on kirkkaat ja siistit. Endoskoopilla katoin öljyropunreijästä sisään niin ei ole laakerimujua pohjassa. Endoskoopilla katoin myös mäntien päälle ja ne on siistit, ei mitään osumajälkiä. Alakertaa pyöritin niin että mäntä on matkalla alaspäin ja sitten painoin ruuvarilla mäntää alaspäin, ei tuntuvaa välystä.

Yksi vaihtoehto on että öljypumpun rattaiden hampaat rikkipoikki ja kanittaa vastaan taaksepäin pyörittäessä. Joka tapauksessa joutuu hiukan purkamaan :ruoska:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Sehän vois selittää jos pumppu otti kipeää ja ei tee painetta niin rallattaa yläkerta
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja ?! »

Juu,ja eikös näissä tehokkaissa ollut jonkin verran murheita xe pumpun kanssa?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

vectraTBO kirjoitti: 20 Huhti 2018, 20:41
Wesku79 kirjoitti: 15 Huhti 2018, 22:30 Älä hitsaa laakereita jumiin :D
Vaikka mulla ei hommat aina ihan putkee mee niin tuskimpa onnistun puoltametriä hitsaamaan ohi kohteesta jolloin olis laakerit jumissa :lol:
Viittasin mun kommentilla siihen, ettei kannata kiinnittää maakaapelia napaan. Essolla kertoivat että menee laakeri pilalle!
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

?! kirjoitti: 21 Huhti 2018, 13:06 Juu,ja eikös näissä tehokkaissa ollut jonkin verran murheita xe pumpun kanssa?
En tiedä onko harha muistikuva mutta eikös tähän vaihdettu toinen rattaista kestävempään? :-?
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Wesku79 kirjoitti: 21 Huhti 2018, 14:24
vectraTBO kirjoitti: 20 Huhti 2018, 20:41
Wesku79 kirjoitti: 15 Huhti 2018, 22:30 Älä hitsaa laakereita jumiin :D
Vaikka mulla ei hommat aina ihan putkee mee niin tuskimpa onnistun puoltametriä hitsaamaan ohi kohteesta jolloin olis laakerit jumissa :lol:
Viittasin mun kommentilla siihen, ettei kannata kiinnittää maakaapelia napaan. Essolla kertoivat että menee laakeri pilalle!
Niin joo. Eipä tullut tuollainen mieleenkään :)
teukka77 kirjoitti: 21 Huhti 2018, 18:09
?! kirjoitti: 21 Huhti 2018, 13:06 Juu,ja eikös näissä tehokkaissa ollut jonkin verran murheita xe pumpun kanssa?
En tiedä onko harha muistikuva mutta eikös tähän vaihdettu toinen rattaista kestävempään? :-?
Juu multahan halkesi se sisempi ratas 2015 vaihdemissivedossa jossa kiekat kävi 10000rpm. Olikohan talvella 2016 kun laitoin sen teräksisen sisärattaan ja nylonvenan pumppuun. Toi on kyllä silti edelleen potentiaalinen hajoamiskohde, ärsyttävä vaan purkaa kun korsetti on liimattu myös pumppuun kiinni.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Wesku79 kirjoitti: 21 Huhti 2018, 14:24
vectraTBO kirjoitti: 20 Huhti 2018, 20:41
Wesku79 kirjoitti: 15 Huhti 2018, 22:30 Älä hitsaa laakereita jumiin :D
Vaikka mulla ei hommat aina ihan putkee mee niin tuskimpa onnistun puoltametriä hitsaamaan ohi kohteesta jolloin olis laakerit jumissa :lol:
Viittasin mun kommentilla siihen, ettei kannata kiinnittää maakaapelia napaan. Essolla kertoivat että menee laakeri pilalle!
Juu ei väkisin kannata laakerin läpi maata ottaa ku voi tosiaan hitsaantua kiinni.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Kuva

Kuva

Semmosta, oikealla ehjä ulkoratas vertailun vuoksi. Halkeeminen on ehkä väärä sana, purettu osiin kuvaa osaa vähän paremmin. Teräksinen sisäratas oli sentään yhdessä osassa joskin sen sai lyödä pois pesästä. Pumpun pesästä tuli myös verkonpaino. Kellari pyörii nyt hienosti molempiin suuntiin kun pumppu on pöydällä, tarvii ehkä kurkata kankilaakereita hiukan onko ottanut osumaa. Ei ihme että yläkerta alkoi naputtamaan :D
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

Mitä itse kuullut niin 8000rpm maksimi tuolle XE:n pumpulle. Rallimiehet käyttää kait Z20let pumppua jos kone kiertää enemmän, sen imuputkesta saanee modifioitua sopivan imuputken.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Joo o. Yritin päästä helpolla ja tilasin briteistä valmiin setin jossa uusi orkkis GM Z20LET pumppu, modifioitu imuputki jonka pitäisi sopia korsetin kanssa ja kaikki tarvittavat tiivisteet.

Noh putki sopii kyllä korsetin ja loiskelevyn kanssa paikalleen mutta öljypohja ei sovi paikalleen ku putki ottaa sen pohjaan kiinni. Myyjä mainosti CNC koneistettettuja osia ja sellainen ainakin putken laippa on. O-renkaan ura on vaan koneistettu liian syväksi eikä liitos ole tiivis :bonk:

Kuva
Kuva
Kuva

Viat on kyllä korjattavissa mutta alkoi hiukan verenpaine nousemaan ku osien myyjä ehdotti tuplatiivistettä tohon laippaan, se ei ole korjaus vaan viritys. Setti maksoi sen verran että olis kyllä saanut romut sopia suoraan :evil:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Tekiskö mieli palauttaa tuote?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Viesti Kirjoittaja JJ »

Kuivasumppua vaan tilalle.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Vastaa Viestiin