VECTRA 4x4 TURBO

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
jAuuso
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:34

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja jAuuso »

:no: Nähtävästi kritiikin anto on kiellettyä.
Pitäisköhän täällä olla jossain joku sanakirja mistä voisin lukea mitä sanoja tällä foorumilla saa käyttää?
Oon pahoillani että sotken topikkia kommentoimalla, lähettävä vissii jatkaa kaljan juomista..
/OT
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja ?! »

jAuuso kirjoitti::no: Nähtävästi kritiikin anto on kiellettyä.
Pitäisköhän täällä olla jossain joku sanakirja mistä voisin lukea mitä sanoja tällä foorumilla saa käyttää?
Oon pahoillani että sotken topikkia kommentoimalla, lähettävä vissii jatkaa kaljan juomista..
/OT
Ei mulla tarkoitus ollut naamailla,en vaan ymmärrä mitä toi tunkkaisuus tarkoittaa.
Etuvaloina lienee jotkut enkelinsilmät niin ehkä parenpi kalvotettuna,hienonpana näkisin orggis valot uusilla laseilla ja sisältä kaikki mahd. mustaksi maalattuna sekä sama vilkuille.

Hieno ja harvinainen auto,oli millä valoilla tahansa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Fusion
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 22 Huhti 2008, 08:06
Paikkakunta: Raahe

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja Fusion »

Takakontin paneeli kaipais vielä maalia ja lakkaa. En tiiä kuulusko sen olla tommonen "matta" harmaja alunperinki vai kuuluskoha tuossa olla kiiltävä lakka? Ja ahtoputket menee uusiksi.. muutamaan otteeseen jo puskurin alta posahtanu putket irti! ku ei nuissa nykyisissä putkissa ole niitä pullistuksia niissä putkenpäissä ni pääsee luiskahtaan pois. onneks oli meisseli mukana ni sai tienpäällä puskurin irti ja putken kii :D V

Vihdoin ja viimein alustasarjakin lähti liikkuun suomeen päin. Konin tehtaalla jotaki hämminkiä ollu? eika satsi katos johonki konin tehtaan ja jälleenmyyjän välissä.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja ata »

Fusion kirjoitti:Takakontin paneeli kaipais vielä maalia ja lakkaa. En tiiä kuulusko sen olla tommonen "matta" harmaja alunperinki vai kuuluskoha tuossa olla kiiltävä lakka?
Korinvärinen kiiltävä kuuluisi olla. (vain Turbossa ja viimeisissä GT:issä ja Sporteissa, muissa tavallisemmissa malleissa, kuten CDX paneeli on musta, Turbossa on erona muihin ne eriväriset vilkut ja niiden jatkopalat, ne on Turbossa tummemmat kuin muissa A-Vectroissa, niissäkin joissa on tummennetut vilkut)
Fusion kirjoitti:Ja ahtoputket menee uusiksi.. muutamaan otteeseen jo puskurin alta posahtanu putket irti! ku ei nuissa nykyisissä putkissa ole niitä pullistuksia niissä putkenpäissä ni pääsee luiskahtaan pois. onneks oli meisseli mukana ni sai tienpäällä puskurin irti ja putken kii :D V
Ehkä niihin nykyisiinkin voisi taivuttaa pullistukset päihin? Mutta tiedän kyllä miltä tuntuu kun ahtoputki irtoaa kesken ohituksen... ei kivaa. Silloin oli itsellä sileät putket joissa silikoniletkut kiinni klemmarilla, ei pitänyt... mutta tuo on kyllä turvallisuusasiakin, meinaan voi tulla vaaratilanne kun kesken ohituksen tehot katoavat.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Jos on alumiiniputkea niin helppo väännellä pihdeillä putken päihin korotus, ja jos taas metalliputkea niin migillä korkea sauma putkenpäälle niin ahtoputket pysyy kiinni :thumbsup:
Avatar
Mazkii_1
OCF Member 2015
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Helmi 2011, 23:06
Paikkakunta: Kangasala

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja Mazkii_1 »

Fusion kirjoitti:Vihdoin ja viimein alustasarjakin lähti liikkuun suomeen päin. Konin tehtaalla jotaki hämminkiä ollu? eika satsi katos johonki konin tehtaan ja jälleenmyyjän välissä.
Eikai ole Tuningstudio? Itsellä kokemusta näistä ko. firman toiminnasta ja siitä mitä muilla tutuilla on :banghead:
Ei muuta ihmissuhdetta kuin Esinahan ja sormien välinen hutera liitto.
Jos hinkkaat likaisella laikalla autoa, niin sama efekti kun yrittäisit naida löysällä munalla ja toivoa että tulisi tulosta, no can do!
Fusion
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 22 Huhti 2008, 08:06
Paikkakunta: Raahe

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja Fusion »

jarkkis kirjoitti:Jos on alumiiniputkea niin helppo väännellä pihdeillä putken päihin korotus, ja jos taas metalliputkea niin migillä korkea sauma putkenpäälle niin ahtoputket pysyy kiinni :thumbsup:

Alumiinia ois. Jaa no ei muutako pihit käteen ja väänteleen :thumbsup:
Mazkii_1 kirjoitti:
Fusion kirjoitti:Vihdoin ja viimein alustasarjakin lähti liikkuun suomeen päin. Konin tehtaalla jotaki hämminkiä ollu? eika satsi katos johonki konin tehtaan ja jälleenmyyjän välissä.
Eikai ole Tuningstudio? Itsellä kokemusta näistä ko. firman toiminnasta ja siitä mitä muilla tutuilla on :banghead:
olikohan se dcperformance. Toivottavasti tulloo johonki väliin :P


Cooleri sai mattamustaa päälle ja kilven hifistelin siihen ylenpää välmään. Huomena töiden jälkeen alkaa semmonen puunaus että huh huh... Niin sisältä ku ulkoaki! Kehtaa sitte kalajoelle liikahtaa :food:
Fusion
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 22 Huhti 2008, 08:06
Paikkakunta: Raahe

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja Fusion »

ata kirjoitti: Korinvärinen kiiltävä kuuluisi olla. (vain Turbossa ja viimeisissä GT:issä ja Sporteissa, muissa tavallisemmissa malleissa, kuten CDX paneeli on musta, Turbossa on erona muihin ne eriväriset vilkut ja niiden jatkopalat, ne on Turbossa tummemmat kuin muissa A-Vectroissa, niissäkin joissa on tummennetut vilkut)
Fusion kirjoitti:Ja ahtoputket menee uusiksi.. muutamaan otteeseen jo puskurin alta posahtanu putket irti! ku ei nuissa nykyisissä putkissa ole niitä pullistuksia niissä putkenpäissä ni pääsee luiskahtaan pois. onneks oli meisseli mukana ni sai tienpäällä puskurin irti ja putken kii :D V
Ehkä niihin nykyisiinkin voisi taivuttaa pullistukset päihin? Mutta tiedän kyllä miltä tuntuu kun ahtoputki irtoaa kesken ohituksen... ei kivaa. Silloin oli itsellä sileät putket joissa silikoniletkut kiinni klemmarilla, ei pitänyt... mutta tuo on kyllä turvallisuusasiakin, meinaan voi tulla vaaratilanne kun kesken ohituksen tehot katoavat.
Joo ei se häävi ole jos täysiltä ahdoilta putki pamahtaa ja turboki saattaa jälkeenpäin kiitellä :D

Ei muutaku maalikauppaan hakeen lakkaa ja putkenpäitä taivuttelemaan :P
Fusion
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 22 Huhti 2008, 08:06
Paikkakunta: Raahe

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja Fusion »

Kalajoelta muutamat lainatut kuvat :)

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Keula muuttui paljon paremmaksi nyt kilpi muutoksella :peukku:
Avatar
kolkoti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 686
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

Joko sulla on ne uudet iskarit/jouset alla? Jos on niin paljonko navasta kaareen? Niin ja mihin sait powerflexeillä takacamberit säädettyä? Sillon tais olla tuo navasta kaareen 315?

Kyselen vaan kun tosiaan mulle tuli h&r:n -30mm madaltavat jouset tosin ne oli calibran(siinäkö syy?) niin nytkun on asettunu edessä ja takana n.300 navasta kaareen..eli laski. Pyöränsuuntauksessa takacamberit 3 astetta. Korkeempaa jousta tars saada jostain.
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Fusion
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 22 Huhti 2008, 08:06
Paikkakunta: Raahe

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja Fusion »

kolkoti kirjoitti:Joko sulla on ne uudet iskarit/jouset alla? Jos on niin paljonko navasta kaareen? Niin ja mihin sait powerflexeillä takacamberit säädettyä? Sillon tais olla tuo navasta kaareen 315?

Kyselen vaan kun tosiaan mulle tuli h&r:n -30mm madaltavat jouset tosin ne oli calibran(siinäkö syy?) niin nytkun on asettunu edessä ja takana n.300 navasta kaareen..eli laski. Pyöränsuuntauksessa takacamberit 3 astetta. Korkeempaa jousta tars saada jostain.

Joo taakse oon saanu laitettua setin paikoilleen. Perä nousi kyllä jo vähä liikaaki. Keulaan ois tarkotus tänään ruveta vaihteleen osia. Madallusta on 35-40mm. Summassa joutu tilaan ku ei edelellisistä jousista ollu oikeen tietoo. Mittaan sitte ku saan jokanurkan laitettua. Ja koitan kaivella jostaki tuon nelipyöräsuuntaus laput. Tosin ne oli käyttäny sitä säätövaraa auraukseen. Pitäs kuulemma olla vähä. Ei sillä helevetin hyvä kyllä nyt ajaa ja kun peräpääkin nousi nyt ni laimenihan tuo taka cambeeri silläki :D ei raskis vaan nyt peräpäästä säätää että sais camberia vähemmäksi ku menee kuitenki vituiksi ku ei tuo pyöränsuuntaus ihan ilmastakaan ole.
Avatar
kolkoti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 686
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

Jees, vaikkei sillä ny kai enää mitään väliä oo kun päätin että ajan vectralla vielä viikon ja otan sitten pois liikennekäytöstä ja alan purkaa sitä osiin että saa sen joskus tehtyäkin koska kyllä se useamman vuoden tulee ottamaan. :D
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Fusion
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 22 Huhti 2008, 08:06
Paikkakunta: Raahe

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja Fusion »

kolkoti kirjoitti:Jees, vaikkei sillä ny kai enää mitään väliä oo kun päätin että ajan vectralla vielä viikon ja otan sitten pois liikennekäytöstä ja alan purkaa sitä osiin että saa sen joskus tehtyäkin koska kyllä se useamman vuoden tulee ottamaan. :D
ollappa itelläki oma talli missä toteuttaa itteänsä :yes:

Tolpat ois irti ja kuskin puolelle haettu uus vetari vanhan napsuvan tilalle. Tänää muutako uudet hilppeet tolppiin ja sitte mutkasta tietä näkymättömiin
Fusion
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 22 Huhti 2008, 08:06
Paikkakunta: Raahe

Re: VECTRA 4x4 TURBO

Viesti Kirjoittaja Fusion »

Nonii elikkäs iskarin vaihossa kävi ilmi että etuiskarit on vääränlaiset :banghead: n. 2-3cm korkeammat kuin edelliset ni ei saanu sitä tolpan hattua/korkkia kiinni. Eipä auta ku ruveta selvittää mitkä iskarit noi on ja onkohan mahollista palauttaa/vaihtaa? ... toiseen iskariin tuli kylläki pari pikku kolhua joten se taitaa kusta jo siihe.
Vastaa Viestiin