Opel Vectra -98 2.0 16v sport

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
J_J2
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2593
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 08:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *tontitettu lisää+muuta...*

Viesti Kirjoittaja J_J2 »

Hyvältä näyttää :yes: Tässähän pitää omaanki Vectraan ettii matalemmat renkaat ja alkaa vähän madaltaa pirssiä. Mulla mitat 320 edessä ja takana :D
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *tontitettu lisää+muuta...*

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

J_J2 kirjoitti:Hyvältä näyttää :yes: Tässähän pitää omaanki Vectraan ettii matalemmat renkaat ja alkaa vähän madaltaa pirssiä. Mulla mitat 320 edessä ja takana :D
Kaima kiittää :thumbsup: :) . Jepulis, ens kesäksi vaan sunki vectraan päivitystä, voin kattella vanteita jos tulee soppeleita vastaan.
Takapään jousi tarvii rälläkkää yhden kierroksen verran jos samoihin napa/kaari lukemiin haluat päästä, ja jos siitä vielä alemmas ni pohjaanlyönti kumista siivua pois :D
Keulassa mulla vielä 2cm kierrettä alaspäin et pääsis ehkäpä sinne 285-290mm napa/kaari lukemiin, mut nyt saa kelvata noin, ku rupee öljypohja olemaan lähellä asvalttia.
Avatar
tuningki
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2781
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 22:30
Paikkakunta: $ievi

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *tontitettu lisää+muuta...*

Viesti Kirjoittaja tuningki »

:thumbsup: mukavasti kentässä!
bmw 316d -13
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *tontitettu lisää+muuta...*

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

tuningki kirjoitti::thumbsup: mukavasti kentässä!
Kiitos :thumbsup: On juu, nyt tuli omaan makuun soppeli istuvuus :)
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *tontitettu lisää. Kuvia myös*

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Tähän väliin tämmönen pikku mainos.

Drifting tapahtuma Seinäjoki Areenalla (Kirkkokatu 23) lauantaina 25.8.2012

13:30 Lajittelut
16:30 Pariajofinaali
18:00 Palkintojenjako

Sankoin joukoin vaan paikalle :peukku:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *tontitettu lisää. Kuvia myös*

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

hyvännäkönen vectra. varsinkin vanteet erittäin hyvin omaan silmään sopivat

ja tuosta etukenosta niin näyttäs kaikki bvectrat olevan vähä etukenos ku kunnolla tontissa.

mua häirittee tuo tehtaan ratkaisu kun takakaari on alempana ku etukaari listaan nähden :-?
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *tontitettu lisää. Kuvia myös*

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

otitko takaa jo säätö pulikat pois? ja silti piti jousta leikata?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *tontitettu lisää. Kuvia myös*

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

OCF2945 kirjoitti:hyvännäkönen vectra. varsinkin vanteet erittäin hyvin omaan silmään sopivat

ja tuosta etukenosta niin näyttäs kaikki bvectrat olevan vähä etukenos ku kunnolla tontissa.

mua häirittee tuo tehtaan ratkaisu kun takakaari on alempana ku etukaari listaan nähden :-?
Kiitosta :thumbsup: Totta puhut, perä ei tuntuis olevan ikään liian alhaalla :D
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *tontitettu lisää. Kuvia myös*

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ari-S kirjoitti:otitko takaa jo säätö pulikat pois? ja silti piti jousta leikata?
B-vectras tuo rakenne erilainen kuin g-astrassa eli mcperson tyyppinen takanakin, joten sen säätöpulikan pois ottaminen olis madaltanu perää maks. puoli senttiä, joten otin kovemmat otteet käyttöön :lol:
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *tontitettu lisää. Kuvia myös*

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Laitanpa nyt tähänkin vielä(kuvat ollu koneella tovin, mut unohtunu laittaa siitä juttua sen tarkemmin :bonk: ) semmosille jotka tarvii tuota camber säädön teko ohjetta saman litanjan mitä on tuolla alusta puolellakin niin löytyis tarvitseville helpommin.Tämän tosiaan pitäisi olla ihan laillinen tekele, leimainssiltä on asianlaitaa kysytty sillon leimauksen yhteydessä.

Ensin kuvat tekeleestä...
Kuva
Kuva

Eli poraat 12mm metalliporalla reijän vakio reijän viereen(voi tehdä joko ylempään tai alempaan tankoon, itse tein alempaan leveän vanteen vuoksi) ja sitten reikienväli auki joko rautasahalla tai niinkuin itse tein pikkurälläkällä varovasti ja viilalla loput viimeistelyt ja lopuksi mustaa maalia päälle.

Toisessa kuvassa näkyvän lukiteprikka mutterin päältä voit heittää menemään... Sillä ei tee tämän toimenpiteen jälkeen enää mitään.
Lukiteprikka lähtee tasapäisellä ruuvimeisselillä hiljalleen nitkutellen irti, ei vaadi rälläkkää/hajottamista muutakuin täysin kiinniruostuneen tuotteen kanssa. Sitten vain tanko takaisin kiinni lujasti ja kulmien säätöön :thumbsup:

Vinkki!===>> Laita sopiva puupalikka kiilaksi tankojen väliin, että saat mukavalle poraamiskorkeudelle tangon.

Yritin vinkata, että vois vinkit ja vihjeet osioon siirtää tämän ohjeen, olis helpompi löytää vastaisuudes, kun eiköhän näihin b-vectroihin porukka lykkää madallusta ni löytyis jo ohjeetki millä saa kulmat kuriin :D
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *tontitettu lisää. Kuvia myös*

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

jarkkis kirjoitti:
Ari-S kirjoitti:otitko takaa jo säätö pulikat pois? ja silti piti jousta leikata?
B-vectras tuo rakenne erilainen kuin g-astrassa eli mcperson tyyppinen takanakin, joten sen säätöpulikan pois ottaminen olis madaltanu perää maks. puoli senttiä, joten otin kovemmat otteet käyttöön :lol:
ehän mää tota enää muistanu :lol:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *tontitettu lisää. Kuvia myös*

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ari-S kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:
Ari-S kirjoitti:otitko takaa jo säätö pulikat pois? ja silti piti jousta leikata?
B-vectras tuo rakenne erilainen kuin g-astrassa eli mcperson tyyppinen takanakin, joten sen säätöpulikan pois ottaminen olis madaltanu perää maks. puoli senttiä, joten otin kovemmat otteet käyttöön :lol:
ehän mää tota enää muistanu :lol:
Juu ei se niin nuukaa oo :lol:
omega 2.0turbo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 798
Liittynyt: 15 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti-city
Viesti:

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *Camber säätöohjeet.. kuvia..*

Viesti Kirjoittaja omega 2.0turbo »

jarkkis kirjoitti: Takapään jousi tarvii rälläkkää yhden kierroksen verran jos samoihin napa/kaari lukemiin haluat päästä, ja jos siitä vielä alemmas ni pohjaanlyönti kumista siivua pois :D
Keulassa mulla vielä 2cm kierrettä alaspäin et pääsis ehkäpä sinne 285-290mm napa/kaari lukemiin, mut nyt saa kelvata noin, ku rupee öljypohja olemaan lähellä asvalttia.
mikä alusta tässä olikaan? itellä on tossa omassa tatechnix, ja aivan alatappiin ruuvattu edestä ja takaa. Oli pakko käydä mittaamassa navoista ja edessä 290mm kaareen ja takana 295mm, meinasin kanssa leiman jälkeen huitasta takaa pari kieppiä pois ja edestä apujouset mäkeen, ni päästään todella lähelle maanpintaa... :thumbsup: mulla vielä toi 35-profiilin kumi tiputtaa pikkusen tohon sulla olevaan 40-sarjalaiseen verrattuna...

edit: mitähän mä oikeen oon kuvitellu, 35 sarjalaisethan noi sunkin renkaat oli... :bonk:
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *Camber säätöohjeet.. kuvia..*

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

omega 2.0turbo kirjoitti:
jarkkis kirjoitti: Takapään jousi tarvii rälläkkää yhden kierroksen verran jos samoihin napa/kaari lukemiin haluat päästä, ja jos siitä vielä alemmas ni pohjaanlyönti kumista siivua pois :D
Keulassa mulla vielä 2cm kierrettä alaspäin et pääsis ehkäpä sinne 285-290mm napa/kaari lukemiin, mut nyt saa kelvata noin, ku rupee öljypohja olemaan lähellä asvalttia.
mikä alusta tässä olikaan? itellä on tossa omassa tatechnix, ja aivan alatappiin ruuvattu edestä ja takaa. Oli pakko käydä mittaamassa navoista ja edessä 290mm kaareen ja takana 295mm, meinasin kanssa leiman jälkeen huitasta takaa pari kieppiä pois ja edestä apujouset mäkeen, ni päästään todella lähelle maanpintaa... :thumbsup: mulla vielä toi 35-profiilin kumi tiputtaa pikkusen tohon sulla olevaan 40-sarjalaiseen verrattuna...

edit: mitähän mä oikeen oon kuvitellu, 35 sarjalaisethan noi sunkin renkaat oli... :bonk:
Mulla on fk ak street. Ta pudottaa reilummin takaa kyllä se on faktaa :yes:
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Opel Vectra -98 2.0 16v sport *Camber säätöohjeet.. kuvia..*

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Jotain vannepohdintojaki täs ollu mieles...

Jotain ton tapaista eli mersun monoblokit ehkäpä ens kesäksi tai sit ei,,,, riippuu mistä roikkuu :lol: Nykyisetki kyllä menis vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkään.

http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1390058
Lukittu