Re: caravan69:n käyttöopelit
Re: caravan69:n käyttöopelit
kirjoitellaan nyt tännekin osastolle jotain kun noita projekteja riittää.
Senator -83 3.0 24v tekniikka levälleen kun kerkeää. vaihteiston kunnostus ja käynti häiriön metsästystä. esimmäinen oikea oma ajoauto. tuotu saksasta mutta ihan hyvin jo kotiutunut suomen oloihin. ainoa suuri miinus lukoton perä.
Tuorein hankinta omega 2.0 16v -96 tämä piti hakea yli 400 km päästä kun halvalla sai. lämmintä ei tullut sisälle paljoa, pitkät valot palaa koko ajan ja pakosarjan tiiviste vuotaa mutta jos siitä sais ajoauton
yms yms. joista lisää myöhemmin
Senator -83 3.0 24v tekniikka levälleen kun kerkeää. vaihteiston kunnostus ja käynti häiriön metsästystä. esimmäinen oikea oma ajoauto. tuotu saksasta mutta ihan hyvin jo kotiutunut suomen oloihin. ainoa suuri miinus lukoton perä.
Tuorein hankinta omega 2.0 16v -96 tämä piti hakea yli 400 km päästä kun halvalla sai. lämmintä ei tullut sisälle paljoa, pitkät valot palaa koko ajan ja pakosarjan tiiviste vuotaa mutta jos siitä sais ajoauton
yms yms. joista lisää myöhemmin
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
Tosta Senatorista olis kiva nähdä kuvia, varsinkin konehuoneesta
Todennäköisesti väärässä.
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
katsotaan herääkö tuo kuvablogi eloon vielä kun siellä on kuvia mutta jos ei niin pitää tuohon toiseen palveluun etsiä ne vanhemmatkin kuvat. hyvin se 24v kone A-senun pellin alle mahtuu ja kardaanikin käy th-180 jäljiltä suoraan tuohon ar laatikkoon.
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
ekaan viestiin lisätty kuva linkkejä.
omegaa tutkittu ja puutelistaa laadittu. yllättävän halpoja osat, jakopäänromut ja vesipumppu vähän yli 120 euroa. eikös se aikaisemmin maksanut 8v koneeseen 250 euroa samat osat?
omegaa tutkittu ja puutelistaa laadittu. yllättävän halpoja osat, jakopäänromut ja vesipumppu vähän yli 120 euroa. eikös se aikaisemmin maksanut 8v koneeseen 250 euroa samat osat?
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
En tiedä mistä oot aiemmin osia ostellu, mut 250 euroa 8v koneeseen kuulostaa kyllä jo ryöstöltä. Ite en ainakaa koskaa oo niin paljoo niistä maksanu.caravan69 kirjoitti:ekaan viestiin lisätty kuva linkkejä.
omegaa tutkittu ja puutelistaa laadittu. yllättävän halpoja osat, jakopäänromut ja vesipumppu vähän yli 120 euroa. eikös se aikaisemmin maksanut 8v koneeseen 250 euroa samat osat?
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
paikka on sama mistä nyttenkin hinnan kysyin. voi olla että aika kultaa muistot kun edellisestä jakopää remontista aikaa noin 6 tai 7 vuotta. yleenstä auto vaihtunut ennen kuin uudestaan olisi ollut tarve vaihtaa.jarksi kirjoitti:En tiedä mistä oot aiemmin osia ostellu, mut 250 euroa 8v koneeseen kuulostaa kyllä jo ryöstöltä. Ite en ainakaa koskaa oo niin paljoo niistä maksanu.caravan69 kirjoitti:ekaan viestiin lisätty kuva linkkejä.
omegaa tutkittu ja puutelistaa laadittu. yllättävän halpoja osat, jakopäänromut ja vesipumppu vähän yli 120 euroa. eikös se aikaisemmin maksanut 8v koneeseen 250 euroa samat osat?
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
mikä toi musta mollukka on tossa senun koneen imusarjan eessä? siis toi pyöree mutikka
onhan kuvien oton jälkeen kiinnitetty toi koneen maapiuha mikä näkyy olevan irti alta päin otetussa kuvassa?
onhan kuvien oton jälkeen kiinnitetty toi koneen maapiuha mikä näkyy olevan irti alta päin otetussa kuvassa?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
Näyttäs alipaine pöntöltä toi musta mötikkä, mulla tommone tos a-omegas tuol pyyhkijöitten muovin alla vasemmalla vaihteiston ohjaus boksin vieres.
A-senu 24v koneel, kiva
A-senu 24v koneel, kiva
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
on useampikin piuha kiinnitetty kuvien oton jälkeen. kuvat ovat juuri koneen noston jälkeen otettu. tuo alipaine pönttökin on lähempänä omaa paikkaansa vasemman iskaritornin lähellä.Ari-S kirjoitti:mikä toi musta mollukka on tossa senun koneen imusarjan eessä? siis toi pyöree mutikka
onhan kuvien oton jälkeen kiinnitetty toi koneen maapiuha mikä näkyy olevan irti alta päin otetussa kuvassa?
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
ookoo en vaa ennen tollasta nähny ni ihmetytti
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
hyvä pönttö varmasti tuokin mutta mikä sen todellinen tarkoitus on niin on vähän epäselvä minullekin.
vaikuttaako omegan vuotava vesiventtiili sisätilan lämpenemiseen. kyseessä siis ilmastoitu malli.
vaikuttaako omegan vuotava vesiventtiili sisätilan lämpenemiseen. kyseessä siis ilmastoitu malli.
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
Onpa hienoja vehkeitä, varsinkin tuo blitz herätti kiinnostusta huomattavasti, siitä jään kyllä odottelemaan lisää juttua Kelpais kyllä itellekkin tollanen, vaikka ihan vaan paketti mallina
Ascona - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
voihan se vaikuttaakin kun eikös siitä venttiililtä menny letku just kennolle?caravan69 kirjoitti:hyvä pönttö varmasti tuokin mutta mikä sen todellinen tarkoitus on niin on vähän epäselvä minullekin.
vaikuttaako omegan vuotava vesiventtiili sisätilan lämpenemiseen. kyseessä siis ilmastoitu malli.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
Omegaa saatu tänään jo hieman eteenpäin.
pakosarjan vuotava tiiviste ei sitten johtunutkaan tiivisteestä.
halkihan se on molemmin puolin keskimmäisten pakokanavien välistä.
jakopää oli mukava vaihtaa kun oli tilaa verrattuna noihin etuvetoisiin.
sitten se lämmityslaitteen hana niin niitä on ilmeisesti kahta mallia 3 ja 4 lähtöinen kun ei tuota motonetistä ostettua 3 haaraista saa sinne hyvällä tahdollakaan
Ei pitäis yrittää säästää vaan ostaa kerralla liikkeestä joka osaa myydä oikeita osia ja todennäkiösesti jopa halvemmalla.
pakosarjan vuotava tiiviste ei sitten johtunutkaan tiivisteestä.
halkihan se on molemmin puolin keskimmäisten pakokanavien välistä.
jakopää oli mukava vaihtaa kun oli tilaa verrattuna noihin etuvetoisiin.
sitten se lämmityslaitteen hana niin niitä on ilmeisesti kahta mallia 3 ja 4 lähtöinen kun ei tuota motonetistä ostettua 3 haaraista saa sinne hyvällä tahdollakaan
Ei pitäis yrittää säästää vaan ostaa kerralla liikkeestä joka osaa myydä oikeita osia ja todennäkiösesti jopa halvemmalla.
Re: mitä näillä kaikilla tekisin Omega ja kumppanit
Laita vaan alkuperäinen vasiventtiili sinne, mulla motonetin venttiili kesti vuoden kunnes hajosi, nyt on alkuperäinen osa kestäny jo pitemmän aikaa. Maksaahan se 40-50 euroa, mutta eipähän vuoda...
Omega B2 2.6 executive