Corsa A C16SE
Corsa A C16SE
Tämä on kaupan!!
http://www.nettiauto.com/opel/corsa/8357489
Lähtökohta:
Elikkäs tämmönen tuli ostettua. Kyseessä on A mallin Corsa vuosimallia -89 johon on vaihdettu C16SE tekniikka.
Lisäksi autosta löytyy alustasarja, GSi vakaajat ja reaktiotangot, F-astran etujarrut, isompi jarrutehostin sekä pohjaa oli hiukan vahvisteltu...
Kaikki tekniikan muutokset ovat edellisen omistajan tekemiä ja häneltä oli jäänyt projekti "vähää vaille" valmiiksi.
Ostin auton muutaman vuoden seisseenä ja aloin tekemään siitä tieliikennekelpoista sekä sitten oman maun mukaiseen jatkojalostukseen.
Autossa oli sisusta purettuna ynnä homeessa ja muutama ruostereikä löytyi takapaksista sekä takapuskurin takaa.
Muuten koppa on kyllä erittäin hyväkuntoinen ja pohja hyvin massattu.
Tähän mennessä olen ehtinyt pestä ja kasata sisustan:
Korjata ruostevauriot sekä vaihtaa jumiutuneet takajarrusylinterit uusiin.
Lisäksi ostin autoon purkaamolta vectrasta peräisin olevat 14" mustat peltivanteet ja niitten päälle kietaistiin uudet 175/55 nastat
Vein tänään auton konttorille ja muutokset kirjattiin otteeseen (ainoastaan alustasarja oli entuudestaan otteessa)
Jatkojalostusajatukset ovat vielä hiukan auki. Tehoa nyt saisi olla enemmän, mutta ainakin ensi kesä ajetaan tällä setupilla.
Polyuretaanipuslat oli edellinen omistaja hankkinut mutta jäänyt asentamatta joten ne ainakin tulee laitetuksi kunhan ehtii.
Turvakaaret+kupit saattaa ilmestyä jossain vaiheessa. Akuutein hankinta on kuitenkin ensi kesäksi vannerengassetti.
*EDIT: Kuvat linkeistä esiin*
http://www.nettiauto.com/opel/corsa/8357489
Lähtökohta:
Elikkäs tämmönen tuli ostettua. Kyseessä on A mallin Corsa vuosimallia -89 johon on vaihdettu C16SE tekniikka.
Lisäksi autosta löytyy alustasarja, GSi vakaajat ja reaktiotangot, F-astran etujarrut, isompi jarrutehostin sekä pohjaa oli hiukan vahvisteltu...
Kaikki tekniikan muutokset ovat edellisen omistajan tekemiä ja häneltä oli jäänyt projekti "vähää vaille" valmiiksi.
Ostin auton muutaman vuoden seisseenä ja aloin tekemään siitä tieliikennekelpoista sekä sitten oman maun mukaiseen jatkojalostukseen.
Autossa oli sisusta purettuna ynnä homeessa ja muutama ruostereikä löytyi takapaksista sekä takapuskurin takaa.
Muuten koppa on kyllä erittäin hyväkuntoinen ja pohja hyvin massattu.
Tähän mennessä olen ehtinyt pestä ja kasata sisustan:
Korjata ruostevauriot sekä vaihtaa jumiutuneet takajarrusylinterit uusiin.
Lisäksi ostin autoon purkaamolta vectrasta peräisin olevat 14" mustat peltivanteet ja niitten päälle kietaistiin uudet 175/55 nastat
Vein tänään auton konttorille ja muutokset kirjattiin otteeseen (ainoastaan alustasarja oli entuudestaan otteessa)
Jatkojalostusajatukset ovat vielä hiukan auki. Tehoa nyt saisi olla enemmän, mutta ainakin ensi kesä ajetaan tällä setupilla.
Polyuretaanipuslat oli edellinen omistaja hankkinut mutta jäänyt asentamatta joten ne ainakin tulee laitetuksi kunhan ehtii.
Turvakaaret+kupit saattaa ilmestyä jossain vaiheessa. Akuutein hankinta on kuitenkin ensi kesäksi vannerengassetti.
*EDIT: Kuvat linkeistä esiin*
Corsa A C16SE
Re: Corsa A "sleepperi"
Projekti etenee:
Otin pois etupuskurista lisävalot ja lampunpesimet, asensin uuden kiekkamittarin kojelaudalle ja nyt oon laitellu uusia jakkaroita paikalleen.
Luonnollisesti otin takapenkitkin pois sillä uudet jakkarat ei oo kippaavat.
Mukavastihan ne sinne näyttäs istuvan mutta tahto olla kovan työn takana sovittaminen!
Apparin puoli vielä paikalleen ja sitten suunnittelemaan sisustaa.
Otin pois etupuskurista lisävalot ja lampunpesimet, asensin uuden kiekkamittarin kojelaudalle ja nyt oon laitellu uusia jakkaroita paikalleen.
Luonnollisesti otin takapenkitkin pois sillä uudet jakkarat ei oo kippaavat.
Mukavastihan ne sinne näyttäs istuvan mutta tahto olla kovan työn takana sovittaminen!
Apparin puoli vielä paikalleen ja sitten suunnittelemaan sisustaa.
Corsa A C16SE
Re: Corsa A "sleepperi"
Millaiset kiskot rakensit penkeille? Olis itselläkin tarvetta, mutta ei tietotaito riitä Niiden suunnitteluun. Kiitos mikarantamaki@hotmail.com
Re: Corsa A "sleepperi"
Sinne se soveltui lopulta toinenkin jakkara. Samalla tuli korjattua hieman kuskinpenkin kulmaa että sai paremman reisituen.
Corsa A C16SE
Re: Corsa A "sleepperi"
Do di
Re: Corsa A "sleepperi"
Niinhän siinä sitten kävi että enempi kuormattuna alkoi kaariin raapiminen takana, etupäässä ei mitään ongelmaa. Sisälokasuojat on nyt poistettu ja kaarien sisäpuolen "huulesta" otettu n. 1,5cm tavaraa pois ja vielä pitäs hiukan ottaa ettei raavi enää joustossa.
Corsa A C16SE
Re: Corsa A "sleepperi"
Noniin, tuolta se tällä hetkellä näyttää.
Eli uudet kiekot on alla ja kaarien sisäpuolta modifioitu sen verran että mahtuu pyörimään.
Takaa tuli samalla heivattua merkinnät poikes, ei tarvii turhaa pitää 1.2:sen merkkiä takakontis..
Swingitarratkin vois heivata mutta kun ovat niin hyvänä säilyneet niin ei raaski luopua
Eli uudet kiekot on alla ja kaarien sisäpuolta modifioitu sen verran että mahtuu pyörimään.
Takaa tuli samalla heivattua merkinnät poikes, ei tarvii turhaa pitää 1.2:sen merkkiä takakontis..
Swingitarratkin vois heivata mutta kun ovat niin hyvänä säilyneet niin ei raaski luopua
Corsa A C16SE
Re: Corsa A C16SE
Pikku päivitystä tähän väliin.
Elikkäs tuli hankittua tommoset 4-pistevyöt. Mukavampi ajella kun tuntuu että oikeesti pysyy jakkaralla
Elikkäs tuli hankittua tommoset 4-pistevyöt. Mukavampi ajella kun tuntuu että oikeesti pysyy jakkaralla
Corsa A C16SE
Re: Corsa A C16SE
Tänään testattu kun tiet vähä suli kiihdyttelyä nastarenkailla. 0-100kmh 7,87 ja varttimailiaika 15,7. Pitovaikeuksia lähdössä mutta jos se siitä kun saa kesärenkaat alle.
Corsa A C16SE
Re: Corsa A C16SE
Millä mittasit ja miten se noin nopea on? Vakio pinkaisee kesäkumeilla sataseen 9,2 sekuntia.shc kirjoitti:nastarenkailla. 0-100kmh 7,87
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Corsa A C16SE
kännykän GPS Samsung Galaxy S3 ja "car performance free", myönnetään ei ilmanen softa välttis oo se maailman luotettavin lähde!! testaan uusiksi kun saan kesäpallot alle
Muistetaan kuiteski että tää on alunperin 1.2 eli keveempi koppa ku gsi ja otettu sisustasta kaikki irti mitä lähtee
Muistetaan kuiteski että tää on alunperin 1.2 eli keveempi koppa ku gsi ja otettu sisustasta kaikki irti mitä lähtee
Corsa A C16SE
Re: Corsa A C16SE
Kevyempi koppa toki parantaa aikoja hiukan, perus swingi taisi olla aika paljonkin kevyempi kuin GSi, mutta ei sentään puolentoista sekunnin edestä...
No, ei se sorsa mitään paina, aika vähällä sen saa kulkemaan
No, ei se sorsa mitään paina, aika vähällä sen saa kulkemaan
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Corsa A C16SE
siisti corsa. naapuri kyläs tekeillä samanlainen
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Re: Corsa A C16SE
hiukka päivitystä!
Syksyllä kävin ajelemassa uutta botniaringiä ja totesin että välitykset on ihan liian pitkät rata-ajoon..
niinpä corsa sai uuden vaihdelaatikon: F13CR uudemmasta x10xe koneisesta corsasta.
Nyt vetää hienosti kun vanha nelonen onkin uusi vitonen
Ainut ongelma on että uudessa laatikossa on sähköinen nopeusanturi. Tarkoittaa sitä että rakentelen kesällä corsaan mittaritaulun uusiksi autogaugen smoke mittareilla.
0-100 sain mitatuksi kännykän gps:llä 7,49 ja nastapyörillä, eli oli kai laatikon vaihdosta jotain hyötyä
Lopullisen varmistuksen asiaan saa keväällä kun pääsee takas botniaringille koittamaan.
Syksyllä kävin ajelemassa uutta botniaringiä ja totesin että välitykset on ihan liian pitkät rata-ajoon..
niinpä corsa sai uuden vaihdelaatikon: F13CR uudemmasta x10xe koneisesta corsasta.
Nyt vetää hienosti kun vanha nelonen onkin uusi vitonen
Ainut ongelma on että uudessa laatikossa on sähköinen nopeusanturi. Tarkoittaa sitä että rakentelen kesällä corsaan mittaritaulun uusiksi autogaugen smoke mittareilla.
0-100 sain mitatuksi kännykän gps:llä 7,49 ja nastapyörillä, eli oli kai laatikon vaihdosta jotain hyötyä
Lopullisen varmistuksen asiaan saa keväällä kun pääsee takas botniaringille koittamaan.
Corsa A C16SE