Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Esittele Opel-projektisi tai autosi
vialho
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Helmi 2012, 19:19

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja vialho »

Tietääkseni ei tehtaan lisävarusteena

Tarkoitinkin yleisesti xenonien hintaa
Avatar
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3902
Liittynyt: 11 Elo 2008, 00:12
Paikkakunta: HKI

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Kyl ainakin englannissa noita on ollut vanhemmissain malleissa ja nyt tähän facelift malliin ainakin saa AFL valot.
Timba
'Senator'
'Senator'
Viestit: 797
Liittynyt: 22 Loka 2005, 11:52

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja Timba »

G.T.S kirjoitti:Kyl ainakin englannissa noita on ollut vanhemmissain malleissa ja nyt tähän facelift malliin ainakin saa AFL valot.
Niin AFL halogeenit, mutta ei xenoneita.
Avatar
Buube
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Joulu 2011, 22:17

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja Buube »

Antero kirjoitti:Paljonko maksoi projektorit? Itse tilasin nuo morimotoinakin myytävät projektorit suoraan Kiinasta ilman rahastavia välikäsiä ja hinnaksi jäi toimitettuna Suomeen alle 50e parilta...

Mitä olen omia projektoreita kerennyt testaamaan, niin jumalattoman hyvät ovat.
Mistä tilasit kyseiset projektorit? Olisi tarkoitus itekkin rakennella tommoset joskus.
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1633
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja Antero »

Buube kirjoitti:
Antero kirjoitti:Paljonko maksoi projektorit? Itse tilasin nuo morimotoinakin myytävät projektorit suoraan Kiinasta ilman rahastavia välikäsiä ja hinnaksi jäi toimitettuna Suomeen alle 50e parilta...

Mitä olen omia projektoreita kerennyt testaamaan, niin jumalattoman hyvät ovat.
Mistä tilasit kyseiset projektorit? Olisi tarkoitus itekkin rakennella tommoset joskus.
eBaysta ne tuli aikanaan tilattua. En muista enää myyjää kyllä. Varaston hyllyllä nuo makaavat edelleen odottamassa parempaa huomista. Eivät sopineet silloiseen autooni nätisti, niin en ruvennut niitä väkisin paikoilleen laittamaan.
Kuva
Avatar
Buube
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Joulu 2011, 22:17

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja Buube »

Antero kirjoitti:
Buube kirjoitti:
Antero kirjoitti:Paljonko maksoi projektorit? Itse tilasin nuo morimotoinakin myytävät projektorit suoraan Kiinasta ilman rahastavia välikäsiä ja hinnaksi jäi toimitettuna Suomeen alle 50e parilta...

Mitä olen omia projektoreita kerennyt testaamaan, niin jumalattoman hyvät ovat.
Mistä tilasit kyseiset projektorit? Olisi tarkoitus itekkin rakennella tommoset joskus.
eBaysta ne tuli aikanaan tilattua. En muista enää myyjää kyllä. Varaston hyllyllä nuo makaavat edelleen odottamassa parempaa huomista. Eivät sopineet silloiseen autooni nätisti, niin en ruvennut niitä väkisin paikoilleen laittamaan.
Millä tavalla ne eivät sopineet? Et haluis päästä eroon niistä hyllyltä pölyttymästä? :wink:
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1633
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja Antero »

Buube kirjoitti:Millä tavalla ne eivät sopineet? Et haluis päästä eroon niistä hyllyltä pölyttymästä? :wink:
G Astraan olin niitä sovittamassa, mutta G:ssä on niin pienet umpiot etteivät ne mahtuneet sinne sisään nätisti. Koko umpio olisi pitänyt raadella, että projektorin olisi saanut riittävän sisään. En jaksanut nähdä sitä vaivaa. En kyllä ole luopumassa noista. Tuohon nykyiseen H Astraan noiden pitäisi kuitenkin sopia huomattavasti helpommin, niin jonain kauniina päivänä ne varmaan tuohon askartelen kiinni. Noita on kuitenkin eBayssa koko ajan myynnissä, joten sopivaa hintaa vaan metsästämään.
Kuva
Avatar
Buube
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Joulu 2011, 22:17

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja Buube »

Sittempä voin kysästä vielä tässä, mitä mieltä olet, että mahtuuko semmoset näihin umpioihin:

http://www.ebay.de/itm/Opel-Corsa-B-SCH ... 2559997700
http://www.ebay.de/itm/Opel-Corsa-B-SCH ... 256135b1d5

Jos ei, niin olkoot koko juttu tämän auton kanssa.
vialho
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Helmi 2012, 19:19

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja vialho »

Mittoja:


Depth:
136mm (5.35in)
Width:
87mm (3.14in)
Height:
70mm (2.75in)
Diameter (lens)
2.5"
Diameter (mounting shaft)
20mm
Housing depth required:
107mm

lähde:

http://www.theretrofitsource.com/produc ... ts_id=3181


täältäkin löytyy:

http://www.aliexpress.com/item/MORIMOTO ... 03983.html
Avatar
C16SEI
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 18 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja C16SEI »

Buube kirjoitti:
Antero kirjoitti:
Buube kirjoitti:
Antero kirjoitti:Paljonko maksoi projektorit? Itse tilasin nuo morimotoinakin myytävät projektorit suoraan Kiinasta ilman rahastavia välikäsiä ja hinnaksi jäi toimitettuna Suomeen alle 50e parilta...

Mitä olen omia projektoreita kerennyt testaamaan, niin jumalattoman hyvät ovat.
Mistä tilasit kyseiset projektorit? Olisi tarkoitus itekkin rakennella tommoset joskus.
eBaysta ne tuli aikanaan tilattua. En muista enää myyjää kyllä. Varaston hyllyllä nuo makaavat edelleen odottamassa parempaa huomista. Eivät sopineet silloiseen autooni nätisti, niin en ruvennut niitä väkisin paikoilleen laittamaan.
Millä tavalla ne eivät sopineet? Et haluis päästä eroon niistä hyllyltä pölyttymästä? :wink:
Jos kiinnostaa niin meikäläisellä olis ylimääräset pölyttymässä. Laita vaikka YV:tä jos kiinnostaa.
Avatar
Buube
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Joulu 2011, 22:17

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja Buube »

Oisko vialholla antaa näitten kytkemis vinkkejä? Tuon solenoidin johdot tulee siis pitkien valojen johtoon? Entäs miten jouduit muokkaamaan liittimiä, kun tuo h1 xenonsarjahan ei käy suoraan h7:kan johdoille, ei viittis hirveästi muokata tai tehä patentteja, kun joutuu leimalle laittaa orkkis umpiot. Entäs vielä oisiko sinulla mitään käsitystä miten saan corsa b:ssä kytkettyä nuo valot silleen, ettei lyhyet valot sammu, kun laittaa pitkät päälle, kun ne tuppaa silleen tekee, kun vakiona on h4 polttimot. :D
vialho
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Helmi 2012, 19:19

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja vialho »

Solenoidilta tulevat punainen ja musta alkuperäisten pitkien plussaan ja miinukseen

H1- xenonsarjan kytkentä H7- naarasliittimiin ei tuottane ongelmia. Koiras- abikoita (siis ne, jotka ovat niissä H1- xenoneissa) taitaa olla ainakin paria eri leveyttä? Katsot vain tarpeeksi isot, jotta mahtuvat H7- naarasliittimeen. Jos pitää vaihtaa ne koiraat, kannattaa juottaa ne piuhoihin

Kannattaa kytkeä xenonit relesarjalla, pääset eroon mahdollisista haasteista (esim välkkyminen). Niitä on netti pullollaan, eikä hinta päätä huimaa.

Sorry, ei ole käsitystä mainitsemastasi kytkennästä. Tosin, oma mielipiteeni on, että mitä vähemmän aivan auton edessä oleva alue valoistuu pitkien ollessa kytkettynä, sitä parempi
Avatar
Buube
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Joulu 2011, 22:17

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja Buube »

Eikun sitä tarkotin tuolla viimosella jutulla, että ne xenonithan kytketään lyhyisiin valoihin ja solenoidi pitkiin, ongelma tulee siinä, kun laittaa pitkät päälle, niin solenoidi kyllä aukeaa, mutta ne xenonit sammuu :)

Kokeilin just molempii projektoreita, hyvin näyttää, mutta toisessa solenoidissa se jousi näyttää olevan liian löysä, koska se ei paina sitä varjostinta tarpeeksi ylös, kun laittaa pitkät pois, eikä se lyhyiden valokuvio ole tarkka ellei sormella auta sitä varjostinta takas ylös....
vialho
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Helmi 2012, 19:19

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja vialho »

Ok, tässä threadissa on kerrottu, miten saa pitkät toimimaan:

http://www.hidplanet.com/forums/showthr ... H4-Harness

Postissa #3 oleva PDF kertoo tuhatta sanaa enemmän

Ehkä liikaa säätöä...pidä xenonit lyhkäisinä?
Avatar
Buube
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Joulu 2011, 22:17

Re: Corsa D, ajovaloiksi bi- xenonit

Viesti Kirjoittaja Buube »

Sain myös bixenonit asennettua ja pitkät toimii. Mutta ois vialholle kysymys, tiiätkö mikä on vialla kun vasen valokuvio on vähän liikaa kallellaan juuri väärään suuntaan, oikean puoleinen valokuvio menee ihan suoraan. Voikohan poltin olla huonosti tai jotain? Sillä h4 lukituslevyllähän, sen projektorin pitäisi oikeeseen asentoon lukittua.

Ja on taas minun tuuria, 2viikkoa bixenonit kerenny olla kiinni, niin juuri sattui tulemaan pieni ja jyrkkä alamäki ja poliisit oli mäen alhaalla parkissa ja minä tulin ylhäältä, niin vähän häikäisi poliisia valot, niin heti tuli ihmettelemään niitä ja toteamaan että väärät merkinnät umpiossa ja lappuun merkinnät. Onneks koht katsastus, niin saa uuden rek.otteen ja valot uudelleen kii. Totesin vaan poliisille, että olisi häikässyt ihan xenon umpioillakin tuossa mäessä. Vielä oon säätänyt nää valot paljon alemmas näyttämään mitä normaalisti valot, että melkeen mahoton häikäistyä prkl.
Vastaa Viestiin