Commodore A '69 Roadsport A

Esittele Opel-projektisi tai autosi
jezze rs
OCF Member 2016
Viestit: 443
Liittynyt: 01 Loka 2008, 13:13

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Teittekö koneeseen mitään muutoksia kun on pistetty noin kallelleen? Lähinnä meinaan öljynkiertoa? Tosin ei mitään tietoa missä asennossa on penarissa.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Kuva

Tämä varmaan selventää asiaa ;)
maksda
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1689
Liittynyt: 12 Huhti 2009, 13:18
Paikkakunta: Keuruu

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja maksda »

Eikös se ulleen ole berberissäkin?.


Kerkesitkin jo korjata :D
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja Larppe »

Nätisti istuu poterossaan ja kyllähän tuolla kolmellajapuolellasadalla hepalla luulis ihan kivasti etenevän.. :)
jezze rs
OCF Member 2016
Viestit: 443
Liittynyt: 01 Loka 2008, 13:13

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Juu tietämätön taas kyselee. Ei ole ollut rahaa vielä päästä lähellekään M3 penaria :D No ensivuonna taas kulkee hiukan kovempaa.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Paljonko pitää painoa lisätä?
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Ei paljoa, koneesta tulee vähän lisää ja perämurikan kiinnikkeeseen joutuu "vähän" lisäilemään rautaa. Loput sitte lisäpainoilla että saa kulmapainot kondikseen.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Miten tuossa saa Vanokset toimimaan? Orkkis moottorinohjaus?
Vai löytyykö sopivia ohjelmia jälkkäripurkkeihin?

Vai tarviiko se edes ohjausta niihin? Öljynpaineella mekaanisesti säädetyt?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
^baxxter^
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1418
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 19:19
Paikkakunta: Tre

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja ^baxxter^ »

Juho M-P kirjoitti:Miten tuossa saa Vanokset toimimaan? Orkkis moottorinohjaus?
Vai löytyykö sopivia ohjelmia jälkkäripurkkeihin?

Vai tarviiko se edes ohjausta niihin? Öljynpaineella mekaanisesti säädetyt?


Tatechissa ainakin mahdollisuus vanoksen ohjaukseen
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Vanos poistetaan käytöstä. Purkin päivityksellä(DTA S80->S100 versioon) tuo onnistuisi myös.
jezze rs
OCF Member 2016
Viestit: 443
Liittynyt: 01 Loka 2008, 13:13

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Ainakin tavan bemmeissä toi vanos toimii sellaisella alueella (<-4000rpm) ettei tämä taida paljoa siellä käydä :D
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

jezze rs kirjoitti:Ainakin tavan bemmeissä toi vanos toimii sellaisella alueella (<-4000rpm) ettei tämä taida paljoa siellä käydä :D
Tämä on yksi syy jonka takia tuo poistuu käytöstä, toinen on se että noita vanos yksiköitä on pamahdellu ja sen jälkeen on vähän isompi remontti edessä. Ja onhan tommonen kiinteänokkanen paljon helpompi säätää.
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Kuva

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LB1iqJrzCgg[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q3h1Run5d_E[/youtube]

Romu saatu taas käymään, huonosti tosin mutta käy kuitenkin. Suuttimet on menee vielä vaihtoon ja ne kun saa paikalleen niin aletaan kattelemaan karttoja vähän kohilleen ja sen jälkeen penkkiin säätöön.

Vielä olis monta pikkuhommaa ennen ekoja testejä ja ekoja kisoja mutta eiköhän tää kuntoon tuu ekaan kisaa :)
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

http://www.youtube.com/watch?v=9R8saGJbeQA tokan lähdön incar

http://www.youtube.com/watch?v=yBaLoRJaqpg sama lähtö eri kamera

Ekasta lähdöstä ei oo kun takakameran kuvaa joka on perin tylsää katsottavaa kun ei ketään perässä roikkunut.

Olisin laittanu datatkin tuohon incar kuvaan mutta ecun CAN väylästä tuleva data ei ollu loggautunut ollenkaan loggerin muistiin... joten ehkä dataa saatavissa myöhemmistä ajoista.

Torstaihin asti on aikaa arpoa lähteekö Alastaroon kauden päätöskisaan kokeilemaan kulkua. Paljoa ei olis korjattavaa. Vaihdekeppi, konepelti ja pulttien kiristelyä. Katotaan nyt mitä tehdään.
jezze rs
OCF Member 2016
Viestit: 443
Liittynyt: 01 Loka 2008, 13:13

Re: Commodore A '69 Roadsport A

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Ihan hyvältä näytti tyrkkääminen!! Kävin mä siinä autoakin ihmettelemässä, mutta puhuit juuri jonkun kanssa niin en viitsinyt häiritä. Kehuit että jaksaa kiivetä aikalailla paremmin mäkien päälle. Mikäs sen konepellin vei siinä toisessa lähdössä? Yllättysin että sait jatkaa ilman tekniikkalippua.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Vastaa Viestiin