Omega b2 2,5 CommonRail Aut. --->3,O Säädettävänä

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3042
Liittynyt: 16 Loka 2007, 20:27

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Tuo HK pää ehottomasti, sitte vielä ne ripset umpioihin ja... Ei, Irmscherin pöntöt passaa näihin hyvin. Jos ei pönttöä niin i-look päät sitte :D
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Avatar
Calsunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1831
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 18:46
Paikkakunta: KUOPIO

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja Calsunen »

Se toimii sittenkin.. Kone on pyörinyt todistetusti. Suurimmat huolenaiheet siis onneksi eivät toteutuneet.. Varmuuden vuoksi konetta pyöritettiin ilman turboa, ettei heti tartteis uutta ostaa, jos koneeseen olisikin menny edellisestä ropellista palasia.. Fortet pyöri myös koneessa, eli toivottavasti olis puhdas kun turbo paikallaan käynnistellään.. :roll:
Huomenna turbo on toivottavasti paikallaan ja mestari pääsee mittailemaan uutta pakoputkea ja toivottavasti se olis loppuviikosta valmis.. Ei millään jaksas odotella, että kuulee miten tuo käy noilla suuttimilla sen 2,5" röörin kanssa..
Lisäks ostettu on peräöljyt, laatikkoöljyt, moottoriöljyt, polttoaine-, sekä öljynsuodattimet, sekä raitisilmasuodatin, ja tilaukseen meni täydelliset jakopäähilppeet ja ahtopaineanturi.. Luulis sit olevan vähän aikaa huolettomia metrejä. :hypocrite:
Ennen konehuoneen lopullista kasaamistahan ei tiedetä mitä sieltä puuttuu. Ainakin kaikki muovikatteet joutuu tilaamaan, samoin tuo ahtopaineanturi oli vissiin unohtunut kyydistä. Mitähän ne saksalaiset niillä osilla kun ei ole enää autoakaan.. :hammer:
Kuva
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Rookeri kirjoitti:Ai ei tää ollutkaan diisseli :o
Rookeri se jaksaa :lovin: pilkkua.

:lol:
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Ilmeisesti ohjelma tehty jo noille suuttimille vai voiko sen suoraan käynnistää vakio ohjelmalla? luulisi ainakin saavan liikaa ruokaa.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
Calsunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1831
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 18:46
Paikkakunta: KUOPIO

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja Calsunen »

Rookeri kirjoitti:Ai ei tää ollutkaan diisseli :o
Korjattu kirjohäröt.. :) Kyllä se ihan dieseli on :roll: My Bad!


Ihan ilman ohjelmaa käynnistettiin. Eipä tuo sen kummemmin oikkuillut. Tasainen tyhjäkäynti. Hiukan korkeammilla kierroksilla tupruttaa mustaa, mutta ei vielä tiedä mistä johtuu.. Kone oli kyllä täynnä öljyä, että vaikea tehdä vielä diagnoosia.
Voi olla siitäkin, kun ei vielä turbo ole paikoillaan.. Mut jos ei näin toimi, niin sitten täytyy miettiä tuota ohjelmaa. Tää meidän auton laittaja on digituningin miehiä, niin ainakin veikkaili, ettei mitään muutoksia ohjelmaan välttämättä tarvi.. Mut sen näkee sitten, kunhan kaikki paikoillaan..
Kuva
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Okei, erikoinen juttu ,luulis että jos suuttimet on puolet isommat tuotoltaan niin alkaa jo vaikuttamaan toimintaan. X35d suuttimet käsittääkseni riittää yli 350hv ja 2.5d suuttimet loppuu 200hv. 3.0d suuttimet loppuu siihen 230hv.

Mulla myös suunnitelmissa vaihtaa noi isommat suuttimet, kun vaan löytyä jostain järkevään rahaa, garretin gt2260 löytys jo niitä varten, sellainenko tähänkin tuli?
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
Calsunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1831
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 18:46
Paikkakunta: KUOPIO

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja Calsunen »

Eikun tähän on tulossa FinnTurbon viriahdin GT 2560 joka tehty Garretin runkoon. Tarkoitettu BMW 530D:hen. Tän pitäis riittää tonne päälle 300hpn.
Seuraava missio olis etsiä sopivan iso cooleri, joka mahtuu Irmscherin puskurin taakse ilman suurempia leikkailuja.. Kunhan auto on valmis, niin viedään se penkkiin, ja sanokoon siellä mestarit sitten tarvitaanko ohjelmaa vai ei, mutta kyllä luulis että näille muutoksille jotain täytys tehdä.. Mut olihan tuo ylläri ittellekki että lähti edes käyntiin noilla suuttimilla :roll:
Kuva
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12737
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Hiton hyvältä kuulostaa tekniikka päivitykset 8)
Avatar
Calsunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1831
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 18:46
Paikkakunta: KUOPIO

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja Calsunen »

No nyt sit alko se vastustaminen. Kone kokonaan nipussaan, ja pyöriteltiin sitä tuossa toissapäivänä ekaa kertaa pakoputken kanssa.. NAKNAKNAKNAK... TTu.. Isot miehet sano että se nakutus kuuluis nelospytystä, mutta vielä ei varmuutta.. Veikkailtu on, notta joku mäntä ei oo ihan tikissään.. Kameralla on katsottu suuttimien rei'istä mäntien päälle, mutta mitään irto-osia tms selvää ei näkynyt.. Tänään käy vielä yks asentaja sitä katsomassa ja kuuntelemassa, ja sitten tiedetään joutuuko avaamaan kannen.. Jos tähän rojektiin joudutaan, ni sit se olis hymy persiiseen ja kolomelitrasta nokille :food:
Kuva
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja telwin »

Voi V***u!
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Näitähän kuuleman perusteella hajonnut sillä kun ajettu rikkinäisellä suuttimella, käykö sitten ns laihalla eikä saa riittävää voitelua.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
Calsunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1831
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 18:46
Paikkakunta: KUOPIO

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja Calsunen »

^Näin sanoi autoasentajakin joka tänään kävi sitä kuuntelemassa. Saksassa jo hajonnut, koska tämähän tuli suutinvikaisena sieltä..
Kuva
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Ettei ois lähteny käymään omilla öljyillään kun ahdinkin oli tossa hapessa? Pari sellasta tapausta nähny ja sen jäljiltä ei koneesta paljon ehjää osaa löytynytkään..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
karhulahti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 26 Loka 2011, 18:51
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja karhulahti »

Calsunen kirjoitti:Eikun tähän on tulossa FinnTurbon viriahdin GT 2560 joka tehty Garretin runkoon. Tarkoitettu BMW 530D:hen. Tän pitäis riittää tonne päälle 300hpn.
Seuraava missio olis etsiä sopivan iso cooleri, joka mahtuu Irmscherin puskurin taakse ilman suurempia leikkailuja.. Kunhan auto on valmis, niin viedään se penkkiin, ja sanokoon siellä mestarit sitten tarvitaanko ohjelmaa vai ei, mutta kyllä luulis että näille muutoksille jotain täytys tehdä.. Mut olihan tuo ylläri ittellekki että lähti edes käyntiin noilla suuttimilla :roll:
oisit laittanu sen gt2260, on hieman virtaavampi mitä 2560. vaikka käytännössä sama ahdin.
Rocla
'Senator'
'Senator'
Viestit: 343
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Kajaani Finland

Re: Omega b2 2,5 CommonRail Aut.

Viesti Kirjoittaja Rocla »

Calsunen kirjoitti:Jos tähän rojektiin joudutaan, ni sit se olis hymy persiiseen ja kolomelitrasta nokille :food:
Kaikessa on puolensa, oonko sitten paha ihminen jos tuon kolmilitraisen toivossa sanon että jospa nykyinen kone olisikin ihan paskana.

:hymiö:
Vastaa Viestiin