Calibra -95 c20let fwd

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt on uusi imusarja paikallaan ja samalla reissulla tuli matkahuoltoon öljynjäähdytin. Kytkin tuli eilen ja perjantaina tuli ostettua öljyt, suodatin ja tulpat loput rojut pitäs olla tulossa. Aika vähän on pitänyt kuvista muistella mitä mihinkin tulee mutta eiköhän ne ongelmat kohta ala. Xevin startti ei näköjään käy tähän lohkoon joten joko rälläkkää tarjottava taikka sitten kahtoa jos käypänen startti löytyy jossa solenoidi vähän toisella kantilla.
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Loma alko ja pari pakettia tuli. Käypänen startti löyty varastosta ei ole varmaa tietoa mistä peräisin mutta ainakin sopii paikoilleen. Tänään ois tarkoitus koittaa läjätä konetta sen minkä pystyy ja jos ehtii niin laittelee jarrusatulat kuntoon.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

parin tunnin rykäsy ja kone sen verran läjässä mitä kehta kasata ennen kuin siirtää lähemmäksi koria.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

ei murtunu käsi eikä kallokaan haljennut niin tänään pystyi läjäämään koneen loppuun ja muu turha roju tuli karsittua pois konehuoneesta. Käypänen kytkimen keskitystyökalu uupui niin sitä vaille jäi että ois voinut koneen nostella paikoilleen. Kaasuvaijeri piti laittaa hakuun kun tänään juolahti mieleen ettei se xevin naru käy tähän. Ja maalia pitää vielä pariin kohtaan laitella jos ei sitten unohu

Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Rookeri kirjoitti:Komeen näkönen laitos tulossa :)
jospa tästä tulisi jotain muuta kuin juhannuskokko
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt ois kone paikoillaan. Aika tiukkaa teki että meni paikoilleen ilman että tarvis askia ottaa pois. Ei oikeastaan ollut senttiäkään liikaa tilaa mutta onnistui kumminkin.
Ekalla kerralla meni helpommin kuin toisella joten toivon mukaan ei tarvii kolmatta kertaa nostaa pois. Kytkin hiukan ihmetytti niin piti käyttää irti ja varmistella että on oikeet rojut paikoillaan.
Sähköt pitäs olla suht selvät ainoa mikä mietityttää ja ei ole ehtinyt tarkemmin setvimään on pari ohutta johdinta mitkä xevissä tuli eculle siinä nipussa missä akulta plussa eli sitä ikkunakaukalon reunaa pitkin. Letin sarjassa siinä on vain yks paksumpi oisko 4mm2 plussa mutta xevin sarjassa samassa kasassa oli muistaakseni 2kpl 1.5mm2 lankaa värit tais olla mustat ja jollakin raidalla varustetut.
Letkut taitas suunnilleen käyvä mitä löytyy pari letin omaa vesiletkua on katkottu joten ne joutuu uusimaan. Letin mukana tullut jäähdytin tulee varmaankin laitettua niin sopii siihen viereen se vakio välijäähdytin inssin mieliksi. Tosin saattaisi olla hiukan enemmän pinta-alaa tuossa xevin syylärissä kun se on sen välärin verran leveempi mutta ei paljoa ohuempi kuin letin syyläri. Sunnuntaina tai maanantaina jatkuu projekti ja jos ei ihmeitä satu. Koittas saada sen verran hereillle että saisi ennen juhannusta ajettua omaan talliin ja väkräilisi loput täällä hissukseen loman ohessa ja koittas saada tarpeeksi kasaan että pääsisi tällä sitten kalajoelle.

Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tänään tuli rykästyä muutama tunti. Tuli loput pultit laiteltua että kone pysyy kiinni samoin vetarin tuki tuli muistaessa ruuvattua lohkoon kiinni.Vesiletkut turbon toista letkua vaille on paikoillaan. Apulaitehihnan saa laitettua kunhan kampuran hintapyörän ruuvaa kiinni ja samalla laittaa öljynjäähdyttimen letkut kiinni suodatinjalkaan. Eculla menemän plussan kun jatkaa ja laitteleen paineletkut kiinni niin sitten kait voisi koittaa käynnistellä muistaa vain vellit ensin laittaa sisään.
Pakoputkea pitää vähän mallailla miten katilta eteenpäin riittääkö kun laittaa katin jälkeen putken poikki ja keskipöntöltä tulevaa kanssa lyhentää ja lyö jatkon väliin vai laittaako katilta suoran putken vikalle vaimentimella.
vakiolla välijäähdyttimellä nyt koitan saada sen verran ajoon että saa kotio ajettua niin askarteleen täällä nuo pienemmät hommat.
Xevin flekti ei mahtunut väliin joten pitää käydä huomenissa hakemssa tuon koneen oma flekti.
Vähän meinaa mietityttää mistä välistä minkin narun pitäs männä mutta ei ainakaan vielä ole kauheasti ongelmia ollut. Lähinnä joutunut jotain purkamaan eestä pois kun ei ole sormet sopineet väliin tai rojut paikoilleen.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
kolkoti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 686
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

Katilta vaan suoraa vikalle vaimentajalle. Itellä vectrassa katti ja joku simonssin isompi pönttö takana ei oo edes kovat äänet vaan varsin sivistyneet.
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tänään tuli savut otettua. Kerrasta läks kun tajusi laittaa herätettä menemään puolalle. Sen verran taitaa olla eroa tässä ja entisessä xevin ohjauksessa että xevissä läks bensapumppu vähäksi aikaa pyörimään kun virrat löi päälle nykyisessä taas pitää startata että lähtee pumppu pyörimään. Muuten vellit näytti sisällä pysyvän mutta hiukan vuosi turbon päässä putkiliitos mikä tulee paisarilta.
kolkoti kirjoitti:Katilta vaan suoraa vikalle vaimentajalle. Itellä vectrassa katti ja joku simonssin isompi pönttö takana ei oo edes kovat äänet vaan varsin sivistyneet.
vielä en noin pitkälle ehtinyt mutta pelkällä katillakaan ei kovin pahat äänet ole tiedä sitten miten muuttuu soundi kun lyö pätkän vielä putkea ja lyhyen simonssin vaimentimen letkan jatkeeksi.

Eipä tässä enää kummoista olisi jotta saisi kulkineen ajettua vähän lähemmäksi. Tosin vielä ei tiedä pääseekö tuolla edes liikkeelle ja kestääkö tienvartta pidemmälle.Mutta ei tuosta mitään ylimääräistä kolkotusta vielä kuulunut mitä sitä pariin otteeseen ennätin tallissa pyöritellä.


Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Nyt on neitsytmatka suoritettu ja ajettu kalikka omaan pihhaan kesti tuo ainakin tuon 120km mitä eilen tuli ajeltua. Muuten tuntu toimivan ok mutta tyhjäkäynti 1500 maavaraa ei juurikaan kun ei tuo putkisto käynyt kuin vähän sinne päin mutta sai sen verran kasaan että ilkesi kotio ajaa. Vetoja tuntui olevan ihan mukavasti mutta vielä en kunnolla kopassut kun näytti bensalinja hiukan tihkuvan takaata ja muutenkin pitää vähän rauhallisemmin ajella kunnes saa kaikki palika paikoilleen. Turbon öljynkierron nippojen kanssa meinasi vähän olla ongelmia kun meinasivat väkisinkin vähän tihkua tiedä sitten mikä oli persiillään mutta asettu kun aikansi kirosi ja kiri.
Nyt jos koittaisi ensiksi vähän katella onko kaikki rojut tallessa mitä vielä tarvii ja mitä pitää hankkia. Pakoputkistoa pitäisi vähän miettiä kunhan auton alle pääsee että mistä katkasee että saa käymään kunnolla. Konehuoneessa pitää vielä jonkin verran askarrella että saa johodot ja letkut jotenkin kiinni etteivät tipu väärään väliin ja tutkia johtuuko imuvuodosta vai onko tk moottorissa häikkää vai jostain muusta jonkin verran kait ollut ongelmia kaasuläppäkotelon kulumisen kanssa.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Eiks ookki tommonen letti calibra kiva ajella 8) Vielä ku olis nelikko ja sillä ku polkasee lapun lattiaan ni on ihan magee fiilis, vetää ihan kivasti penkkiin, jos on pitoja :love:
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

kyllähän tuossa eron huomasi tuohon entiseen xeviin vaikka ei talla pohjassa vielä tullut koitettuakaan. Saisi vain nyt loman aikaan läjään että pääsisi kunnolla kokeilemaan
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tänään tuli hiukan räpellettyä. Tk on nyt kunnossa oli perinteisesti liittimet ristissä ei kumminkaan tainut mitään rikkoa. Lämpömittari näyttää 95 kun vähän ajelee mutta johtuisiko väärästä anturista? näyttäs olevan ilmastoituun ja ilmastoimattomaan eri anturia tarjolla ja alkujaan tässä ei ole ollut ilmastointia mutta kopassa mistä tekniikaa niin siinä oli. Flekti näköjään lähtee heti pyörimään kun virrat laittaa vielä en katellut onko rele ohitettu vai onko anturi kappaleina vai liekkö joku ominaisuus tiedä taas tökkäskö johtosarjan johon väärän anturiin kun tässä syylärissä on yksi enemmän kun on ollut ilmastointi.

Konehuoneen relekotelolta tuli vedetty 4x2.5mm2 kaapeli hanskalokeron taakse jemmaan tuosta rosvosin kaks karvaa tuota laajakaista/ahtopaine mittari hässäkkätä varten. Akulta otin 4mm2 langat tuonne relelaatikkoon jonne askartelin sulakkeen väliin tuolle mittarille. Releen laitoin hanskalokeron taakse ja siihen herätteen otin mankan johtosarjasta samassa kasassa on nuo ahtapaine ja laajakaistan moduulit. Ite näytön survoin tuhkakuppiin piiloon. Mietin vielä josko raaskis ostaa vielä toisen näytön ja öljynpaine moduulin ja viskaisi nuo orkkis mittarit tuosta pois ja istuttas kaks näitä plx:n näytöä noiden tilalla. Liekkö miten tarkkoja nuo orkkikset mittarit jännite näyttäs suunnilleen samaa kuin fluken mittari ja öljynpaineet pomppii 2.5-4.5barin välillä noin suunnilleen.

Illalla tuli vielä hiukan parsittua konehuonetta oikeastaan akun seutuville pitäisi vielä jotain tehä ja pari klemmaria laitella niin sitten saa välttää koeajoa varten. Pakoputkistoa ois tarkoitus huomenna ihmetellä ja jos saisi sen jotenkin kasaan niin sitten voisi jo vähän testilenkkiä ajella.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tänään ehti pakoputken parsia melkein kasaan jäi parista kohtaa vähän vuotamaan kun loppu käypäset pannat kesken. Hiukan kolisee alkupäästä apurungon kohilta mutta asettuneet kun laittaa hiukan pidemmät kuminauhat katin jälkeiseen kannakkeeseen
Jonkin verran joutui säveltämään. Downpipeä piti lyhentää 20cm katin puoleisesta päästä että osui siihen ränniin .Katti tuli hiukan edemmäksi kuin mitä alkujaan on ollut ja piti kannake hitsata taaemmaksi. Katin jälkeistä putkea lyhensin 20cm ja siitä sitten metrin pätkä suoraa putkea. Vanhaa putkistoa tuli sen verran hyödynnettyä että löin putken poikki keskimmäisen vaimentimen jälkeen suoralta kohalta johon sitten liitin tuon katilta tulevan pätkän. Äänet ei ole kovin pahat joten voi olla että jää tämä räpellys ainakin toistaiseksi. Miten nelikossa kiertäneen putkisto mutta etuvetoon ei ihan suoraan käy lähinnä se alkupää on ongelma.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

viikonloppu tuli oltua mökillä mutta tuli siinä sivussa käytyä läpi nuo jarrusatulat. Tänään ehti "heittämään" nuo paikoilleen. Muuten ei ongelmia mutta ei sovi satulat talvivanteiden sisälle joten pitää jotkut toiset vanteet etsiä talven ajaksi. Takaset ei taas meinaneet sopia pyörimään eessä mutta sen verran sopi että sai auton talliin. Piti ottaa etuset kyytiin kun käyn huomenna laitattamassa uudet kumit.
Huomenna pitää koittaa kursia pakoputkea sen verrran ettei pahemmin kolise ja vuoda ja laitella pätkä bensaputkea. Lämpötila-anturin pitäisi huomenna tulla joten toivon mukaan alkaa mittari näyttämään oikeita lämpöjä flukella mittasin niin näytti n.10 astetta vähemmän kuin mittarin viisari. Kuskinpuolen vetari pitää vaihtaa kun on sisempi suojakumi paskana ja huomenna pitäis vetareiden tulla. Nuo kun saa laitettua niin sitten pitää lähteä ajelemaan pitempiä testilenkkejä niin näkee uskaltaako tällä kalajoelle lähteä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin