Calibra -95 c20let fwd

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja telwin »

Niin eihän F20 laatikosta ole kuin yhtä versiota vaihteiden välityksien suhteen.
Calibrassa ja Vectrassa on sama perävälitys eli 3.55 Astrasta ja Kadetista löytyy harvempaa 3.42 välitystä, jos sellainen on niin se jo vaikuttaa kierroksiin.
Itse ajattelin rakentaa laatikon käyttämällä F20 laatikosta 1,2 ja 3 vaihteet 4 ja 5 F18 WR laatikosta, saa ylivaihteiksi molemmat.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

sunnuntaina tuli revittyä kalikka käyntiin kun sattu olemaan hyvä ilma niin tarkeni taivas alla askartelemaan. Ei tuossa ihmeitä kumminkaan tullut tehtyä. Aurauskulmia sen verran säätelin että on ratti suunnilleen suorassa ja renkaat sojottoo sen verran oikeen suuntaan että pysyy ratti kädessä jotta voi ajella kaverin tallille tuonne 50km päähän. Siellä sitten saisi säädettyä kulmat kohdilleen ja samalla tarkastelisi että ois eessä korkeus suunnilleen sama molemmilla puolin. Käkkärin vaijeri tuli vaihettua joten nyt toimii käsijarrukin eikä jumi vaijerit. Pitää vielä toista puolta hiukan kehiä niin ottaa tasaseen.

Pakoputki näytti hiukan vuotavan katin jälkeisestä liitoksesta. Tarkoitus on ollut että lyö putken tuosta poikki ja tekee kahdella kurvilla uuden pätkän viimeiselle pöntölle ja samalla vaihtaa paremman vaimentimen. Nyt tuossa on katin jälkeen hitsattuna suoraa putkea pätkä siitä sitten lähtee jatkolla liitetty fk:n putkiston mukana tullut keskipöntön jälkeinen pätkä jossa tuo kurvi kasassa. Liekkö nelikossa tuossa kohdin vähän ahtaampaa niin on tuommonen ruttu tehty. Tuo tuli kesällä hätäseen rykästyä kasaan pätkistä mitä sattui löytymään kun meinasi vähän kiire tulla joten nyt on hyvä aika tehdä tuo uudelleen.

Vaihdelaatikoita tuli tuossa kateltua sen verran että tuo kolmas loota mikä tallissa kummitteli oli f18cr joka tuli sitten myytyä. Tuli sitten ostettua f20 loota tuolla 3.42 perällä tai näin ainakin se minulle myytiin. Selvisi sitten että kyseessä olikin f18cr loota 3.45 perällä. Tuossa laatikon stansissa kummittelee plussa merkki tuossa peränvälitys leiman perässä joten pohtinut onko tuo nyt tuo "vahvistettu" f18cr+ loota vaikko ihan tavan f18cr? kuva on tuossa alla.

Tuli ostettua myös toinen ecu jossa on paikoillaan vissiin Vmaxin evo3 lastu ulkoisella on/off-kytkimellä ja tuli myös c20letistä peräisin oleva ajotietokone.

Venähtänyt tämä talvi taas aika nopsaan ja eikä juuri mitään saanut aikaiseksi vaikka aikomus oli tehdä vaikka mitä joulu-maaliskuun välisenä aikana mutta jos ei niin ei sitten väkisin. Parin viikon päästä voisi leimalle yrittää jos ei ihmeitä satu ja kehtaa ja jaksaa jne mutta voi olla että leimaaminen jää keväälle kunhan tiet sulaa. Ja kahtoo sitten leimaamisen jälkeen mitä kehtaa tehä ennen lomia vai jääkö kaikki askartelut kesälomalle josta ei vielä tietoa milloin saan pidettyä mutta kovasti yritän että kesäkuun lopulla pääsisi kesälomalle.Tosin vähän suunnitellut josko ottaisi lomalla tuon omegan työn alle ja koittaisi saada viimeinkin keulan maalattua. Odottaisi rempattu kansi paikalleen laittamista ja pitäisi kesärenkaatkin hommata



Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tänään pari tuntia jaksoi ihmetellä ja tuli vaihdettua taakse kw:n -40mm jouset kun sopiva sarja tuli vastaan ja ei ollut hinnan kiroissaan. Eli ostin uuden KW:n -40mm sarjan josta viskasin taakse jouset ja loput joutaa myydä pois. Paikoillaan näytti tällä kertaa olevan jotkut fk:n jouset joista alkoi jo maalit tippumaan pois. Noilla uusilla vietereillä perä nousi 2-3 senttiä.
Apsin valo syttyi palamaan mutta vika oli suht helppo kun tajusi että left on kuskinpuoli:) oli anturi hiukan liian etäällä kehältä niin herjasi huonoa signaalia mutta nyt ei valo syttynyt ainakaan tuon parin kilsan testilenkin aikana. Käkkärin kehin ja nyt pitäisi ottaa tasaisesti. Enää ei tarviis kuin tuota pakoputkea ihmetellä niin voisi leimalle viedä kunhan ehtii. Parin viikon loma ois tuossa pääsiäisen seutuun joten silloin voisi koittaa leimata tai näin ainakin nyt on aikomus kun ei taida ennen sitä oikein joutaa.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

päästöt kävin kahtomassa ja vituillaanhan ne ol hc ol jossain 140 ja happeekin liikoo. putki näytti vuotavan vikalta jatkolta mutta nyt on turattu uusi putki katin ja vikan pöntön väliin. Tuli myös laitettua uudet imuilman ja nesteiden lämpötila anturit. Mitä tuossa irtaalla mittailin niin paikallaan olevat näytti 3-500ohmia enemmän kuin nuo uudet ja mittaus lämpötila ol aika tarkkaan sama 22astetta mitä tuolla ir mittarilla kahtelin. Tuskin nuo nyt selittää miksi päätöt oli mitä oli mutta jakajankannen ja hyrrän vaihan viel kunhan ehin sekä tulpanjohdot noista ei ole tietoa onko miten vanhat. Imu vuotoja en löytänyt ja katin pitäisi olla kunnossa. Liekkö vain katti ollut liian kylmä vaikka ajelin ennen mittausta motaria muutaman kilsan ennen kuin laitettiin haistelija putken päähän.
Bensalinja näytti hikoilevan siitä apurungon ison puslan kohilta. Viime kesänä loppupätkän uusin mutta nyt 20cm päästä tihkuu joten ois varmaan aihetta uusia kaikki putket ja varovasti katottava miltä tankin päällä näyttää.
Pyörän kulmat kävin kaverin tallilla kahtomassa kuntoon. melkeinpä nuo auraukset sattu kohilleen mitä mutulla silmämääräisesti kahtelin tais tarvita vänkärin puolta säätää vajaat puol astetta. Kuvia en muistanut ottaa kuin takapään säädöistä ja tuloste unohtu ottaa joten pitää laatikoita tonkia josko joku lappu löytäs mitä tarjoo inssille kun leimaa tuolla säädettäville tolpille.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tänään tuli sen verran kateltua että varmistin mimmoset sisukalut on jakajan sisällä ja mimmonen ite kansi on että osaa uudet hommata. Johan tuo olikin aika nuo vaihtaa. Ei tullut viime kesänä edes katsottua miltä nuo näyttää kun kerran toimi ja oli vähän aikomus hävittää koko jakaja pois ja vaihtaa koko moottorinohjaus mutta menikin sitten turatessa tuon alustan kanssa joten nyt sitten uusin nuo. Ei tullut katottua leimaa millon on tehty mutta boschin tekele oli ja veikkaan että on alkuperäinen.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

melko vastaavan näköne mitä mul ol astrassa... parani käynti kerrasta kun vaihto uudet :lol:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Piristetty let on pirun tarkka syttyosista joten satsaa sit merkkiosiin, mulla ei ainakaan kaikki tarvike harakiri osat pelannu.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

ei oo tapana ollut halpis tarvike osia ostella kuin hätätilassa jos orkkista ei ole ollut siihen hätään saatavilla nyt löyty bochin rojut hyrrästä tulppiin asti. Oli vanhat rojut vuodelta -93 kun leimoja kahtelin Ihmetyttää vain kun ei kummemmin oireillut. Nyt pikaseen kävin eilen heittämässä pari kilsan lenkin niin tuntui pirteemmältä yläkiekoilla ja ja lähti nätimmin käyntiin vaikka hiukan pidempää joutu avainta kääntämäänkin. Vielä pitäisi vähän bensalinjaa parsia niin uskaltaisi pidemmälle lenkille lähteä. Ens kesänä pitää koko bensalinja uusia kun näyttää alkavan pehmenemään. Kait tuota pitäs alkaa vähitellen kesärenkaita kaivelemaan esilla kun ei nuo nastat kauheasti tykkää kuivalla asfaltilla kiihyttelystä
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Joo en mä sitä epäillytkään, mut oli pakko varmistaa ku omakohtaista kokemusta noista virranjakajaan liittyivstä tarvikeosista.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

hyvähän se on muistutella. Onneksi aikoinaan itsekkin kantapään kautta opin ettei mitä tahansa kannata laitella. Ja ei taida loppulta montaa euroa tämänkin syttyosissa säästää että ostaako kunnollista vaiko halpaa tarviketta. Jospa tuo nyt kestäisi sen aikaa että pääsee tuosta jakajasta eroon. Mutta huomenna pitää käydä päästölappu ottamassa jos menee arvot rajoihinsa. onneksi ei tarvii kuin tulosteesta maksaa niin ei konkurssi tule jos joutuu useammin käymään. tarkoitus olisi että saisi "rehelliset"laput eikä kuljailemalla otettuja
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Joo, ei niis hinnois älyttömiä eroja ollut.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

vieläkin päästölappu hakematta. Oli vielä hiukan pielessä ja jotenkin vaikutti siltä että katti ei toimi joten hommasin uuden niin ei tarvii arvailla. Pitää koittaa parin viikon sisään saada tuo paikoilleen niin pääsee taas päästöjä ihmettelemään. Kesärenkaat sain alle ja nyt tullut pari päivää ajeltua ja kilsoja tullut jotain 500km. Alusta tuntuu suht mukavalta ajaa keula saisi hiukan alemmaksi mennä ja miettinyt josko hommaisi eteen 45 sarjalaiset kumit niin ei näyttäisi niin ujoilta nuo eturenkaat. Iskareita en ole vielä ehtinyt säätelemään joten taitaa olla tällä hetkellä pehmeimmällä. Katiksi tilasin en nyt muista merkkiä mikä oli mutta on e hyväksytty ja näin olla laillinen katukäyttöön. magnaflow katteja ois saanut hiukan halvemmalla mutta niissä ei ollut hyväksyntään joten minun tuurilla olisi leimalla tullut ongelmia.
Joku kissa hiippailut tallissa talven aikana ja tullut peltiin naarmuja joten koitettava jos vahalla saisi enimmät piiloon niin kehtaisi ajella siihen asti kunnes tulee maalauksen aika. Vanteiden keskiöt pitänee ens talvena maalata alkaa vähän maalit lohkeilemaan. Tosin turha vielä mitään suunnitella kun näköjään viime hetkellä muuttuu suunnitelmat aika paljon.


Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt ois päästöt rajoissa. Tuli laitettua katin lisäksi uutta putkea katin ja vikan pöntön väliin. Vähän ajettu lambda tuli laittettua kun semmonen oli varastossa jemmassa. Kohtahan tuo ois vuosi mennyt eka savuista tällä koneella joten varmaan pitäisi sinne leimalle mennä tosin ei taida ehtiä ennen Kalajokea. Jäykempi asetelma tuli tilattua ja uudet tiivisteeet tuohon f20 lootaan josko nuo saisi loman aikaan paikoilleen.


Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra 2.0i 16V -95 x20xev-->c20let

Viesti Kirjoittaja DEAD »

eipä tullut asetelma ajallaan eikä vieläkään ole tullut joten taitaa jäädä laittamatta loman aikana toinen laatikko paikoilleen.
Kalajoella tuli käytyä ja matka meni ilman ongelmia kilsoja tuli mittariin 850km ja bensaa meni n.50l eli tankillisella selvisi. Heti tuolta reissulta kun pääsi kotiin niin piti leimalle viedä ja ilman ongelmia tuli niin muutosleima ja vuosileima. Samaan hintaa merkkautin tuon "uuden" säädettävän alustan ja taakse toisen koon renkaat. Kait tuo inssi järkyttyi kun ei löytänyt mutta sanomista kuin että käkkärissä hiukan heittoa. 20min autoa ihaili sitten vajaan 3 varttia lappuja täytteli ja tuli sanomaan että paperit tulee postissa että ei saa tulostettua lappuja. Kuopiossa k1sellä käytin ja hintaa tuli kaikkiaan 165€ eli ei hirveän kallista toinen paikka minne ensin meinasin jossa ois tuttuja ollut ois ottanut 150 pelkästä muutosleimasta mutta sinne ei saanut aikoja näin lyhyellä varotusajalla.
Melkeinhän tässä´moottorin vaihossa kaks vuotta meni että sai kaikki tehtyä ja leimattua joten ei turhan kiirettä tullut pidettyä ja olhan tuossa matkalla vähän muuttujiakin.



Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

kait tätäkin vois taas pitkästä aikaa päivitellä vaikka ei oikeastaan mitään ole tapahtunut. Syyspartyjen jälkeen viskasin talliin ja sinne unohtu kunnes noiden 30 pakkasten jälkeen olko se nyt helmikuussa juolahti mieleen, että ois voinut sen akun ottaa sisälle lämpimään tuolta kylmästä tallista. Paskaksi se oli sitten mennyt, kun päässyt vähän jäähän kurahtamaan mutta olhan tuolla ikää jo useampi vuosi.
Oisko mennyt kk tästä niin kävin sitten uuden akun hakemassa paikallisesta puodista se paikalleen ja toisella avaimen käännöllä turahtu käyntiin ilman sen kummempia sivuääniä hiukan rallatteli mutta aika nopeasti asettu käytin koneen lämpimäksi ja sitten saikin taas jäädä oottamaan uutta intoa. Ei ollut talvirenkaat alla niin kehannut lähteä kokeilemaan toimiiko mikää muu kuin tyhjäkäynti. Oisko ollut huhtikuun alkua kun siirsin kapistuksen toiseen talliin edelleen odottamaan innostusta.

Talven aikana tuli tilattua loputkin powerflexit puslat eli etupään rojut ois oottamassa kunhan saisi jotkut tukivarret maalattua niin litistelisi niihin nuo puslat. Puskuri tuli ostettua, kun halvalla sai ja kyyditys onnistui. Saa nähä tuleeko maalattua ja laitettua paikalleen vai jääkö jemmaan vai meneekö eteenpäin.

Nyt lomalla ollut tämän viikon niin sen verta innostui niin käytin etutolpat irti ja vaihdoin niihin nuo hiukan erilaiset jouset toivoen, että jäykkyys säilyisi entisellään mutta tippuisi hiukan keula. Korko vaikutta nyt suht hyvältä mutta pitempää lenkkiä en oo ajanut kun pitäisi bensaa käydä hakemassa ettei jää matkan varrelle. Samalla laitoin nuo uretaaniset pystytangon ja tukivarren väliin tulevat puslat mitkä lie oikeet nimet vanhojen kumisten ja paskassa kunnossa olevien tilalle.

Aika hyvää tuntuu olevan tuo crs sisu kunnossapitoöljy vai mitä tuo tervalitku nyt on. Käsin pyöri vielä tolppien säädöt vaikka oli paskan peitossa koko helahoito. Vähän tässä nyt harkinnut, että pitää tilata suojapussit noille jousille niin ei mene paska sinne väliin ja ala natinaa pitämään. Renkaat näyttäs olevan siinä kunnossa, että tilattava koko kierros uusia. Ajattelin että ottas joka nurkaan 205-45-17 kumit kun eessä on sen verta tilaa että mahtuvat pyörimään. Hiukan miettinyt katuslicksejä mutta ei oikein käypästä kokoa ole sattunut eteen tosin jos ei vieläkään jouda ja kehtaa askia ja kytkintä vaihtaa niin ihan sama mitkä siellä sitten pyörii kun ei tule radalle lähettyä.

Vähän tai oikeestaan aika paljon motivaatio hukassa mutta ei tätä toinna hävittää vaikka välillä mieli on tehnytkin. Tuskin saa edes alustan hintaa, kun ostaja ehokkaat vertaa niihin parin tonnin turbo nelikkoihin mitä on kaupan ja tämä polonen vielä etuvetonen ja tekniikanvaihto.,
Jos tämän tällä viikkoa ajoon ottaa niin vois leimalle tyrkyttää. En muista oliko syksyllä ongelmia mutta sen sitten näkee kunhan pääsee ajelemaan. Starttauksen suhteen tais olla vähän laiskan olosta mitä nyt muistelen mutta johtui varmaan tuosta vanhasta akusta koska nyt on toinen ääni kellossa kun avaimesta kääntää.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin