Aijaa no täytyy kokeilla, jos ei muuta ni mennää liimalla myös!_jussis_ kirjoitti:Ite käytin kanssa Omegan omaa muovia, totesin että vitut ja laitoin liimallapläsäri kirjoitti:Täyte aineena kun käyttää puskurin omaa muovia, jota kyllä tulee kun täytyisi ostaa toinen mokoma niin yleensä sillä saatu hyvä sauma tehtyä_jussis_ kirjoitti:On muuten vittumaista matskua muovihitsata, tuntuu että muovi vaan rätisee ja paukkuu ja täyteaine ei ainakaan tarraa hyvin.
Senator vm.91 *kuvapäivitystä*
Re: Senator vm.91 *peltihommia*
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *peltihommia*
muovihitsauksessa olis hyvä olla käytettävänä muovina samaa muovia kun itse hitsattava kappale. eli toinen puskuri saattaa olla "väärää" muovia vaikka olisi samasta autosta.
se vaikuttaa siihen kestävyyteen....
Näin ainakin isot pojat puhunnu mut en tiedä pitääkö paikkaansa
se vaikuttaa siihen kestävyyteen....
Näin ainakin isot pojat puhunnu mut en tiedä pitääkö paikkaansa
Re: Senator vm.91 *peltihommia*
Mikä ero näissä kuvissa on?pläsäri kirjoitti:Jos puskuria lähtee tekeen uudestaan on se aikalailla oma hommansa ja tässä vaiheessa turha
Alkuperänen
photarilla äkkiä tehty muutos
Helpoiten kävisi tuon puskimen muokkaaminen jos hommaisi toisen puskimen mistä muovihitsaamalla tekee uuden muodon päätyyn.. Toisaalta se voisi olla paremman näkönenkin ihan tuolla muokkauksella?
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Re: Senator vm.91 *peltihommia*
alemmassa kuvassa puskurin helma on pystymmässä, istuu paremmin kaareen.
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Re: Senator vm.91 *peltihommia*
Ahaa.. mä luulin et ongelma on tos ylänurkan sopivuudessa Ite en kyl tolle alareunalle tekis mitään.
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Re: Senator vm.91 *peltihommia*
Se vaan siinä on että kaari pitäisi sinä tapauksessa tiputtaa alemmas että kaaren linja kohtaa puskurin linjan kanssa, mutta täytyy ihmetellä tota enemmän kun pääsen hallille pajottaa lisääsamsa87 kirjoitti:Ahaa.. mä luulin et ongelma on tos ylänurkan sopivuudessa Ite en kyl tolle alareunalle tekis mitään.
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *peltihommia*
Ei sitä kaarta kannata muutenkaan hirveästi nostaa,ellei jostain syystä halua renkaan ja kaaren väliä kasvattaa.Vakio kaarilla madallus on sopiva kun renkaat on suunnilleen kaaren tasossa ,siitä alaspäin tulee madalletun auton kaikki huonot puolet vastaan.Tietysti jos tulossa joku ilma-alusta ja pitää saada paskat länään parkissa niin sitten joutuu rakentelemaan kaikenlaista ylimääräistä.
Se sisäsuoja kannattaa tehdä eritavalla kuin tehtaalla jos haluaa isoja pyöriä käyttää,eli kiinnittää sinne kylkeen eikä tuoda alas kaareen asti.
Se sisäsuoja kannattaa tehdä eritavalla kuin tehtaalla jos haluaa isoja pyöriä käyttää,eli kiinnittää sinne kylkeen eikä tuoda alas kaareen asti.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Senator vm.91 *peltihommia*
Juurikin noin ja kiinnityskin mielummin sinne kylkeen liimamassalla hitsaamisen sijaan.?! kirjoitti:
Se sisäsuoja kannattaa tehdä eritavalla kuin tehtaalla jos haluaa isoja pyöriä käyttää,eli kiinnittää sinne kylkeen eikä tuoda alas kaareen asti.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Senator vm.91 *peltihommia*
Juu näin se olisi tarkoitus tehdä, ja helpompikin noin kun ulkokaarta on hitusen nostettu alkuperästä ylemmäsomega16T kirjoitti:Juurikin noin ja kiinnityskin mielummin sinne kylkeen liimamassalla hitsaamisen sijaan.?! kirjoitti:
Se sisäsuoja kannattaa tehdä eritavalla kuin tehtaalla jos haluaa isoja pyöriä käyttää,eli kiinnittää sinne kylkeen eikä tuoda alas kaareen asti.
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *peltihommia*
Mun autoon laitettiin muutamalla pisteellä ja liimalla se sisäosa.pläsäri kirjoitti:Juu näin se olisi tarkoitus tehdä, ja helpompikin noin kun ulkokaarta on hitusen nostettu alkuperästä ylemmäsomega16T kirjoitti:Juurikin noin ja kiinnityskin mielummin sinne kylkeen liimamassalla hitsaamisen sijaan.?! kirjoitti:
Se sisäsuoja kannattaa tehdä eritavalla kuin tehtaalla jos haluaa isoja pyöriä käyttää,eli kiinnittää sinne kylkeen eikä tuoda alas kaareen asti.
Omega ? Turbo Omega 4000 24v BMW 325 M-Tech 2
Re: Senator vm.91 *kuvapäivitystä*
Joo eipä täällä suunnalla ole oikeen mitään tapahtunut kun tuli asunto ostettua vuoden vaihteessa, löytynyt sentään putkistolle hitsaaja ynä muuta pientä...
Tallikaveritki huomannu ettei tahdo hommat edistyä
Tönäsin kopan pihalle ja painepesin sen ni näyttää vähän paremmalta
Moottori on purettu osiin ja varaosia ruvettu mettästään, Laatumerkkejä saa kyllä ettiä ihan tosissaan, ei tahdo männänrenkaita löytyä eikä yläpään tiivistesarjaa sellasta merkkiä mitä uskaltas käyttää... Federal Mogul tuntee online luetteloissaan ja on valmistuksessakin vielä kyllä mutta miksei niitä myy kukaan?
Lohkon hieroin ruosteesta ja pistin uutta maalia niskaan, nähtäväksi jää miten Alkydimaali pysyy pinnassa
Koneen osat hienosti irrallaan löydällä, tuosta tuli siirrettyä ne pois hyllyyn kun vei koko pöydän tilan ja ihan turhaan
laakerit tehny tehtävänsä kunnialla, puhdistus riittää
Kannesta sain venttiilipuristin työkalulla useamman tunnin tappelun ja modailun jälkeen kutos pytyn venttiilit pois ja sen jälkeen se roska antautu kokonaan, vein takas kauppaan...
vähän siellä kakkua on pakopuolella mutta olis voinu olla enemmänkin
imupuolella näköjään oikeasti on vähän hierottavaa... Port N Polish edessä
Alustaakin tullu sen verran ihmteltyä että selvitin miksi konin keltaset patruunat ei käy B Omegasta A malliin tai B Senatoriin, liian pieni iskariputki A mallissa ja Senatorissa.
Pussialustaa varten DIY pussit menee ehkä just ja just B Omegan iskaritolppaan kiinni ilman iskariputken sorvaamista ohuemmaksi... Pitäs uskaltaa tilata palkeet että näkee käykö ne mitenkään tolppaan
Ilon ja onnenpäivä oli American Car Show kun kustansin itselle Steinmetz ST2 vanteet 18x8,5" koossa, toinen päivä oli kun tilaamani spesiaalihylsy briteistä saapui että sai vanteet purettua
Keskiöiden väri on iso kysymysmerkki vielä, hopeaa suurella todennäköisyydellä ei tule
Jokerina tällä kertaa mukitelineen vääntäminen konsoliin
kiitimet ristiin että mukiteline ei ole liian isossa kulmassa kun konsoli ei ole pystysuorassa...
Tallikaveritki huomannu ettei tahdo hommat edistyä
Tönäsin kopan pihalle ja painepesin sen ni näyttää vähän paremmalta
Moottori on purettu osiin ja varaosia ruvettu mettästään, Laatumerkkejä saa kyllä ettiä ihan tosissaan, ei tahdo männänrenkaita löytyä eikä yläpään tiivistesarjaa sellasta merkkiä mitä uskaltas käyttää... Federal Mogul tuntee online luetteloissaan ja on valmistuksessakin vielä kyllä mutta miksei niitä myy kukaan?
Lohkon hieroin ruosteesta ja pistin uutta maalia niskaan, nähtäväksi jää miten Alkydimaali pysyy pinnassa
Koneen osat hienosti irrallaan löydällä, tuosta tuli siirrettyä ne pois hyllyyn kun vei koko pöydän tilan ja ihan turhaan
laakerit tehny tehtävänsä kunnialla, puhdistus riittää
Kannesta sain venttiilipuristin työkalulla useamman tunnin tappelun ja modailun jälkeen kutos pytyn venttiilit pois ja sen jälkeen se roska antautu kokonaan, vein takas kauppaan...
vähän siellä kakkua on pakopuolella mutta olis voinu olla enemmänkin
imupuolella näköjään oikeasti on vähän hierottavaa... Port N Polish edessä
Alustaakin tullu sen verran ihmteltyä että selvitin miksi konin keltaset patruunat ei käy B Omegasta A malliin tai B Senatoriin, liian pieni iskariputki A mallissa ja Senatorissa.
Pussialustaa varten DIY pussit menee ehkä just ja just B Omegan iskaritolppaan kiinni ilman iskariputken sorvaamista ohuemmaksi... Pitäs uskaltaa tilata palkeet että näkee käykö ne mitenkään tolppaan
Ilon ja onnenpäivä oli American Car Show kun kustansin itselle Steinmetz ST2 vanteet 18x8,5" koossa, toinen päivä oli kun tilaamani spesiaalihylsy briteistä saapui että sai vanteet purettua
Keskiöiden väri on iso kysymysmerkki vielä, hopeaa suurella todennäköisyydellä ei tule
Jokerina tällä kertaa mukitelineen vääntäminen konsoliin
kiitimet ristiin että mukiteline ei ole liian isossa kulmassa kun konsoli ei ole pystysuorassa...
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
- janne___
- OCF Member 2017
- Viestit: 2634
- Liittynyt: 09 Kesä 2013, 10:51
- Paikkakunta: Kangasala/Tampere
Re: Senator vm.91 *kuvapäivitystä*
Rupeeha täälläki tapahtuun jo jotain Pitää tulla jossai kohtaa pällisteleen tallille Btw onks toi passatin mukiteline?
Omega A Caravan 3.0 24V -93
Ex.Omega B 2.0 16V -97 Vectra A 1.8 8v -94 Vectra B Caravan 1.6 -99 Omega B Caravan 2.5v6 -95 Omega B Caravan 2.0 16v -96
Ex.Omega B 2.0 16V -97 Vectra A 1.8 8v -94 Vectra B Caravan 1.6 -99 Omega B Caravan 2.5v6 -95 Omega B Caravan 2.0 16v -96
Re: Senator vm.91 *kuvapäivitystä*
Tervetuloa, eks lauantai olis aika bueno päivä? Ja kyllä passatistapa hyvinkin!janne___ kirjoitti:Rupeeha täälläki tapahtuun jo jotain Pitää tulla jossai kohtaa pällisteleen tallille Btw onks toi passatin mukiteline?
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
- janne___
- OCF Member 2017
- Viestit: 2634
- Liittynyt: 09 Kesä 2013, 10:51
- Paikkakunta: Kangasala/Tampere
Re: Senator vm.91 *kuvapäivitystä*
Lauantaina vois kyl tulla vähä aikasemmi ennen ku tarvii lähtee ajeleen
Omega A Caravan 3.0 24V -93
Ex.Omega B 2.0 16V -97 Vectra A 1.8 8v -94 Vectra B Caravan 1.6 -99 Omega B Caravan 2.5v6 -95 Omega B Caravan 2.0 16v -96
Ex.Omega B 2.0 16V -97 Vectra A 1.8 8v -94 Vectra B Caravan 1.6 -99 Omega B Caravan 2.5v6 -95 Omega B Caravan 2.0 16v -96
Re: Senator vm.91 *kuvapäivitystä*
Tämä prokkis rompetorin puolella. Cherokee tulee tämän projektin tilalle
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa