Omega A 2.0 turbo
Re: Omega A 2.0 turbo
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Omega A 2.0 turbo
Tuo Holsetti ei ole tähän paras ahdin heräävyyden puolesta, mutta hinta pompsahtaa tuohon nykyiseen verrattuna ainakin 2:n kertaiseksi jos tilalle tehdään vaikkapa kuulalaakeri Garrett.
Tuon nylyisen ahtimen huonous heräävyyden suhteen on pitkälti siinä, että esim. kompurapyörän jättöpää on melkoisen suuri, eli se haraa vastaan tiettyyn kierroslukuun/ pakokaasun tuottavuuteen, kunnes tilanne muuttuu edullisemmaksi voimien voittamisen suhteen.
Turbiinisiiven ottopää saattaa olla suhteessa myös hieman liian pieni kumoamaan kompurapyörän jättöpäätä ja se tekee käytännössä moottorin luonteesta hieman sellaisen, että paine voi kyllä nousta kohtuu alhaaltakin, mutta se junnaa ikäänkuin vastaan, kunnes kierrosluku kasvaa tietyn rajan yli, jolloin paine nouseekin suuremmaksi hyvin äkkiä ja kone parkaisee vaikkapa rajoitinta vasten.
Tuon saman tehon tosiaan saavuttaa helpommin toisella hyrrällä, jossa on riittävän suuri kompurapyörä ottopäästään, mutta pienempi jättö ja turbiini siipi ottopäästään riittävän kokoinen jotta se jaksaa pyörittää painepuolta, sekä riittävän hyvin virtaava jättöpäältään poistamaan pakokaasun.
Lisäksi monesti Holsetissa turbiinipuolen ottopää ei ole kohdistettu pakopesän railoon kunnolla ja pesän muutoksia on jouduttu tekemään hyvinkin paljon tehtaan koneistuksien jäljiltä. Tämäkin muutos auttaa parantamaan ahtimen heräämistä tietyissä rajoissa ja tietysti saavuttamaan suuremman vääntömomentin, koska painetta tuotetaan silloin pienemmillä kierroksilla.
Mutta näitä ahtimen vaihtoja voi sitten tehdä oikein hyvin jälkikäteen, jos siltä tuntuu eikä ole aikaisempaan täysin tyytyväinen. Siis ihan noin yleisestikin.
Tuon nylyisen ahtimen huonous heräävyyden suhteen on pitkälti siinä, että esim. kompurapyörän jättöpää on melkoisen suuri, eli se haraa vastaan tiettyyn kierroslukuun/ pakokaasun tuottavuuteen, kunnes tilanne muuttuu edullisemmaksi voimien voittamisen suhteen.
Turbiinisiiven ottopää saattaa olla suhteessa myös hieman liian pieni kumoamaan kompurapyörän jättöpäätä ja se tekee käytännössä moottorin luonteesta hieman sellaisen, että paine voi kyllä nousta kohtuu alhaaltakin, mutta se junnaa ikäänkuin vastaan, kunnes kierrosluku kasvaa tietyn rajan yli, jolloin paine nouseekin suuremmaksi hyvin äkkiä ja kone parkaisee vaikkapa rajoitinta vasten.
Tuon saman tehon tosiaan saavuttaa helpommin toisella hyrrällä, jossa on riittävän suuri kompurapyörä ottopäästään, mutta pienempi jättö ja turbiini siipi ottopäästään riittävän kokoinen jotta se jaksaa pyörittää painepuolta, sekä riittävän hyvin virtaava jättöpäältään poistamaan pakokaasun.
Lisäksi monesti Holsetissa turbiinipuolen ottopää ei ole kohdistettu pakopesän railoon kunnolla ja pesän muutoksia on jouduttu tekemään hyvinkin paljon tehtaan koneistuksien jäljiltä. Tämäkin muutos auttaa parantamaan ahtimen heräämistä tietyissä rajoissa ja tietysti saavuttamaan suuremman vääntömomentin, koska painetta tuotetaan silloin pienemmillä kierroksilla.
Mutta näitä ahtimen vaihtoja voi sitten tehdä oikein hyvin jälkikäteen, jos siltä tuntuu eikä ole aikaisempaan täysin tyytyväinen. Siis ihan noin yleisestikin.
Re: Omega A 2.0 turbo
Eihän tuossa heräämisessä mun silmään mitään varsinaisen huonoa ole,vaan tyssää kuudentonnin jälkeen veto johonkin.
Ainakin tuon lapun mukaan
Ainakin tuon lapun mukaan
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega A 2.0 turbo
Vääntö tulee kovin ylhäällä, ei paras mahdollinen käyrä luisuttelua ajatellen... Pienemmällä ahtimella 4000rpm kohdalla vääntöä kuitenkin saatu pitkälti yli 300nm
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Omega A 2.0 turbo
Pienemmällä ahtimella vääntöä saatiinkin tottakai alempaa. Mutta tehot muuten jää paljon alemmas. Ja tarkoitus olisi saada väännöt mahdollisimman alas, koska vääntö on se joka näissä rikkoo laatikon ja mahd kardaanin. Kumpiakin mennyt... Eli vääntöä pois ja enemmän huipputehoa. Luisu on enemmän juuri on/Off kaasua. Eli yleensä mennään korkealta ja kovaa. Mutta enemmän pitäisi saada käyttöaluetta ylös.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Ok, ei ole tullut tuohon luisuun perehdyttyä tarkemmin lajitasolla. Olettaisi vaan että väännöllä olisi helpompi laittaa luisuun kun kytkinpommilla kun voima ei riitäSakari kirjoitti: ↑14 Huhti 2018, 22:45 Pienemmällä ahtimella vääntöä saatiinkin tottakai alempaa. Mutta tehot muuten jää paljon alemmas. Ja tarkoitus olisi saada väännöt mahdollisimman alas, koska vääntö on se joka näissä rikkoo laatikon ja mahd kardaanin. Kumpiakin mennyt... Eli vääntöä pois ja enemmän huipputehoa. Luisu on enemmän juuri on/Off kaasua. Eli yleensä mennään korkealta ja kovaa. Mutta enemmän pitäisi saada käyttöaluetta ylös.
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Omega A 2.0 turbo
Kyllähän se vääntö helpottaa tottakai Mutta tässä kokoonpanossa pitäisi kyllä varmaan laittaa laatikko vaihtoon, jos moottorista tulisi kovin alaväännöllinen. Samoin kardaani pitäisi teettää, pitäisi kyllä jo nytkin. Tuo B omegan kardaani on kestänyt ihmeen hyvin. Mutta yritetään siis hakea juuri ylös enemmän huipputehoa ja aluetta, kuin alas paljon vääntöjä.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Ei oo hirveästi tälle tullut tehtyä. Talven aikana tiputin takakelkan ales ja vaihdettiin uretaanipuslat. Tämä on tarkoitus jättääkin nyt näille sijoille. Ainoastaan jyrkempää nokkaa laittaa jossain vaiheessa. Tällä on nyt tossa ajeltu ja kumia sulateltu... Hyvin tuntus toimivan edelleen Tuo toinen projekti vie nyt ajan ja rahan.
Eli tuli uusi projekti, joka on myöskin A omega. Katsotaan laitanko tänne jotain topikkia siitäkin. Koneena on C30se ahdettuna. Kone on jo valmis. Pitäisi tulla ihan räyheä peli
Eli tuli uusi projekti, joka on myöskin A omega. Katsotaan laitanko tänne jotain topikkia siitäkin. Koneena on C30se ahdettuna. Kone on jo valmis. Pitäisi tulla ihan räyheä peli
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Ehdottomasti toisestakin juttua ja kuvia. Vaikka samaan topikkiin jos ei omaa.
Re: Omega A 2.0 turbo
Ostit varmaankin sen ahtokäyttöön tehdyn c30se moottorin?
Oli kyllä sopuhintaan myynnissä.
Semmoisesta saa kyllä voimaa hyvin ahdettuna,muuttuu toi 8v pannu melko tuhnuksi
Oli kyllä sopuhintaan myynnissä.
Semmoisesta saa kyllä voimaa hyvin ahdettuna,muuttuu toi 8v pannu melko tuhnuksi
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega A 2.0 turbo
Juurikin se sama moottori tuli ostettua, kun hinta oli todella halpa, siihen nähden mitä siihen koneeseen on rahaa laitettu. Ja voimat on varmasti aivan eri luokkaa kun tässä 8 tapissa. Kävi nyt vaan hyvä yhteensattuma, kun ensin löytyi hyvä a omegan kori ja hetkenpäästä tuli vastaan moottori
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Tästä hajosi syksyllä ensimmäinen r25 aski. Luultavasti kemppiperällä on osuutta asiaan, kun aikaisemmin on kestänyt hienosti Tosin saatto siellä olla öljytkin hieman vähissä. Täyskaasu vedossa 3 vaihteella "pamahti" ja 3 vaihde hävise laatikosta.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
BMW:n askia vaan tilalle niin ei tarvitse laatikkoa pelätä
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Omega A 2.0 turbo
Joo olishan se kiva laittaa joku järeempi laatikko. Nykynen nyt taas kestänyt. On vaan tuo toinen projektiautokin, niin ei pysty ihan kaikkeen panostaan. Kuitenkin niin hyvin kestäneet nuo R25, niin mennään nyt sillä vielä. Tällä tullut aikavähän kilometriä tämän kesän aikana. Ohjausvaihde sylki nesteitä pihalle alkukesästä ratapäivän jälkeen, mutta se olis nyt korjattu ajokuntoon taas.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v