Omega A 2.0 turbo

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Juge127
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Maalis 2007, 15:04
Paikkakunta: Lieto

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Juge127 »

Palkinto tuli kyllä ihan oikeaan osoitteeseen :worship: Konehuone oli kyllä komia livenä :peukku:
Ascona - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Kiitoskiitos :worship: Oli kyllä mukava reissu. Ainoo vaan mikä jäi harmittaa kun oli märkää :( olis ollu tosi kiva päästä höylään tota rataa kuivalla, kun joka kerta kun tuolla on ollu niin vähäsen vetistä ollu :-? Mutta eiköhän sitä vielä pääse kiertämään tuollakin... Ja kattotaan mitä päivitystä omppuun tulee vielä talven aikana :wink:
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Hehe :D mut pääasia et oli hauskaa :food: tai kivaahan se on aina radalla räppäillä :yes: pistän tossa jossain kohtaa yheltä kouvolan ratareissulta jotain kuvia ja videoo. Heinäkuussa tais olla kun käytiin. Se oli ennen tätä viime säätöä. Auto muuttui kyllä viime säädön jälkeen aivan eri peliksi :food:
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Täällä ei hirveitä oo tapahtunut... Isompi holsetti tuli ostettua ja asennettua. HX40 16pesällä. Suuttimet tilaan vielä lähiaikoina niin pääsee keväällä penkkaamaan uusia lukuja. Kytkin sanoi sopimuksen irti vielä viimesyksynä. Laitoin uuden sachsin sre asetelman ja vaihdoin levyyn uudet sintteripalat. Toivottavasti kestää. Niin ja joulukuussa hain vuodeksi taas leimaa. Suunnitelmissa oli että olisi teipannut auton eriväriseksi ja kaaret oli tarkoitus tehdä hyttiin... Mutta saa nyt nähdä onko miten budjettia tehdä.
Kuva
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja ?! »

Jahas sitä ruvetaan oohooceestä kaivelemaan voimaa :peukku:

Tuohon ahtimelle kun hitsauttais alsakäyrän niin olis vähempi irtoavia kohteita ja olis siistinpi
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Juu saa nähdä mitä voimia tulee :food:
Tottakyllä. Täytyy laittaa työn alle semmonen 90 kurvi! :thumbsup:
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Keme »

Millasia eroja ahtimen heräämisessä tai käytöksessä ylipäätään oli HX35#8 ja HX35#12 välillä?
JEEEEEEEEEEEEE!
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja madi »

Ite huomasin nyt eron pelkän puristusksen laskulla 10.8;1 -> 9.0;1 herää myöhemmin ja yläkierrosten veto aivan eri
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja ?! »

Kait tuommonen hx35 super herää aikasten kun on vähän niinkuin suunniteltu 1.6-2.0 moteille ja suurehkoille (pako)paineille.
Ei varmaankaan tosin paljon vetoja ole ilman ahtoja.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja ?! »

Peruus hx35 ,12#pakopesä ni 2.5 24v mosas kivasti hereillä,alle 4krpm all in ja vetää sen mitä tarjolla
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Keme »

madi kirjoitti: 01 Helmi 2018, 17:35 Ite huomasin nyt eron pelkän puristusksen laskulla 10.8;1 -> 9.0;1 herää myöhemmin ja yläkierrosten veto aivan eri
Eli vetääkö se paremmin vai huonommin yläällä matalammilla puristuksila? Ja miten paljon toi herääminen muuttui?
JEEEEEEEEEEEEE!
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Kohta saattaa olla syytä vaihtaa vakio nokka pois ja tehdä jotain parempaa tilalle kun suurennat ahdinta. Ruttujen kanssa ei kannata liikaa leikkiä. Siinä maksimissaan 9,0:1 paikkeilla pidät, niin kestää laittaa edes vähän järkevämmin ennakkoa, eikä puristuspaineet nouse kierroksilla liian suuriksi.

Ja varmaan sitä kantta voisi muokata hiukan lisää, niin tulee helpommin voimaa.
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Keme kirjoitti: 01 Helmi 2018, 14:50 Millasia eroja ahtimen heräämisessä tai käytöksessä ylipäätään oli HX35#8 ja HX35#12 välillä?
Noiden kahden välillä ero oli mielestäni aika pieni. Heräsivät molemmat siinä 3k rpm kohdilla. Tosin tuo 12# pesällä alkoi hereillä paljon nätimmin kun Kosunen tuota kantta hieroi :thumbsup: nyt tolla uudella ainoastaan sen verran kokeillut, että ton 700metriä ajoin lumella ja tuntuu heräävän myöskin vähän 3k jälkeen. Penkissä nähdään sitten todelliset vaikutukset. Luultavasti huhtikuussa lähtee penkkiin. Ja 8# pesä alkoi melko äkkiä tuntua että ahdistaa ja pahasti. Tietenkin se on siitä kiinni mitä hakee. Vääntöä saa hirmuisesti. Tuo hx35 ei tässä moottorissa kyllä taida yli 400 lukemiin riittää oikeen millänsäkään, niinkuin Kosunenkin sanoi. Saapas nähdä nyt.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sakari »

kosunen kirjoitti: 02 Helmi 2018, 19:21 Kohta saattaa olla syytä vaihtaa vakio nokka pois ja tehdä jotain parempaa tilalle kun suurennat ahdinta. Ruttujen kanssa ei kannata liikaa leikkiä. Siinä maksimissaan 9,0:1 paikkeilla pidät, niin kestää laittaa edes vähän järkevämmin ennakkoa, eikä puristuspaineet nouse kierroksilla liian suuriksi.

Ja varmaan sitä kantta voisi muokata hiukan lisää, niin tulee helpommin voimaa.
Kantta mieluusti teettäisin lisääkin, mutta nyt on budjetit vaan heikossa :roll: nokka oli catcamssin lievä virinokka. Mutta melkein siis vakio. Rutut siinä 9:1-2 wösnerin mäntälöisillä. Lisää ei ole tarkoitus laittaa.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

Sakari kirjoitti: 03 Helmi 2018, 15:42
kosunen kirjoitti: 02 Helmi 2018, 19:21 Kohta saattaa olla syytä vaihtaa vakio nokka pois ja tehdä jotain parempaa tilalle kun suurennat ahdinta. Ruttujen kanssa ei kannata liikaa leikkiä. Siinä maksimissaan 9,0:1 paikkeilla pidät, niin kestää laittaa edes vähän järkevämmin ennakkoa, eikä puristuspaineet nouse kierroksilla liian suuriksi.

Ja varmaan sitä kantta voisi muokata hiukan lisää, niin tulee helpommin voimaa.
Kantta mieluusti teettäisin lisääkin, mutta nyt on budjetit vaan heikossa :roll: nokka oli catcamssin lievä virinokka. Mutta melkein siis vakio. Rutut siinä 9:1-2 wösnerin mäntälöisillä. Lisää ei ole tarkoitus laittaa.
Minkä koneen männät ne on, c20let? Onko palotiloja kannesta muokkailtu? Monet aftermarket männän antavat hieman alemman puristuksen lettiin, ilmeisesti tarkoituksena isompien ahtojen käyttö.
Vastaa Viestiin