Omega A 2.0 turbo

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Keme »

Sakari kirjoitti:Mites onko kellään jääny 1100-1500cc suuttimia hyllyyn? Sellaset tarttis, ja sen jälkeen uudelleen penkitystä.
Älä osta käytettyjä suuttimia, kun finjectorilta saa uudet 1150cc EV14 sumut ~280 euroon kotiin kannettuna. Niissä on tuotot varmasti saman suuruiset, ne eivät ole tukossa tai rikki tai tee mitän muutakaan outoa mikä voi rikkoa koneen. Uusien suuttimien puolesta puhuu sekin, että käytettyjen suuttimien hinnat on jotenkin ihan älyttömän korkealla verrattuna uusiin.
JEEEEEEEEEEEEE!
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Eikä missään nimessä mitään kaasusuuttimia. Itse laittaisin Siemens Decat. Osa noista EV14 ruikkimista on tarkoitettu kaasulle, eivätkä ne menesty kovin hyvin etenkään viinalla. Useampi kone on mm. äkkilähtövehkeissä porsinut.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Keme »

Mä jättäsin dekat hyllyyn ja ostasin EV14, ihan vaan suuttimen sumun ja lineaarisuuden vuoksi. Finjectorin sivuilla on mainittu selkeästi onko suuttimet tarkoitettu kaasulle vaiko ei.
JEEEEEEEEEEEEE!
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Jaa, etteikö Deca olekaan hyvä? Erhiksellä on Asconassa melko suuret ja nyt jopa tuplana. Mutta aiemmin kun oli vain yhdet, niin toimi tyhjäkäynnillä ja pikkukierroksilla oikein hyvin, kun kisoissa tuli varikkoajoa yms. siirtelyajoa. Olivatkohan 2300cc. No pääasia, että tulee riittävän suuret ja toimivat.
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sakari »

?! kirjoitti:Meinasitko botnialle mennä ajelemaan 9.9?
Voi olla ettei tuu botnialle lähettyä, kun seuraavalla viikolla meinattiin tonne syyspartyille lähteä vehkeet rikkomaan :)
Keme kirjoitti:Mä jättäsin dekat hyllyyn ja ostasin EV14, ihan vaan suuttimen sumun ja lineaarisuuden vuoksi. Finjectorin sivuilla on mainittu selkeästi onko suuttimet tarkoitettu kaasulle vaiko ei.
kosunen kirjoitti:Eikä missään nimessä mitään kaasusuuttimia. Itse laittaisin Siemens Decat. Osa noista EV14 ruikkimista on tarkoitettu kaasulle, eivätkä ne menesty kovin hyvin etenkään viinalla. Useampi kone on mm. äkkilähtövehkeissä porsinut.
Uusiin oon kans kallistunu. Tosin nää nykysetkin suuttimet tuli ostettua vähän käytettynä ja on pelannu. Olikohaa ne dekat 400e pintaan ja noi EV14 280. Erotus sen 120.. loppupeleis pieni erotus, mutta kummat on sitte oikeesti ns paremmat, vai onko toiminnallisesti suurtakaan eroa? Itte en osaa yhtään sanoa kun kumpiakaan suuttimia ei ole ollut. :roll:
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Keme »

kosunen kirjoitti:Jaa, etteikö Deca olekaan hyvä?
Saabklubilla noista on tehty vertailua ja otettu sumusta kuvia. Dekojen "sumu" näyttää lähinnä paloruiskulta ja EV14 on oikeaa sumua.

https://www.dropbox.com/s/90e04gfi9w37n ... suhiku.jpg Tos 960cc Ev14

https://www.dropbox.com/s/rccnx5ucrs4z0 ... suihku.jpg Tos 870 deka

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... us#p999438 Tosta voi tarkastella enemmälti tuloksia.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Mulla ainakin toiminu noi 2000ev14 kaasut ihan ok.

Mites sait rakenneltua tuon 120A laturin? Onko se vielä kiilahihnalla? Mullaki alkaa virta käymään vähiin tolla 70A mallilla, täytyy ajaa ilman valoja jos luukuttaa :D
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Paloruiskusta en tiedä, muuta kuin että Sunbeam Impin kone on alunperin paloruiskusta peräisin :). Useammalla asiakkaalla nuo kaasusuuttimet ovat viinalla rikkoneet koneet. Mäntiä jne sulanut, kun suutin on lopettanut lämpimänä toimintansa. Ts. suutin alkaa hirttää kiinni, tai jumittuu asentoon, jossa soossi ei enää piisaa.

En ole mikään asiantuntija näissä suutinasioissa. Sattuneesta syystä kyllä tutkitaan konerikot mahdollisimman tarkkaan, jotta vian aiheuttaja saadaan selville, eikä näin enää pääsisi käymään ja haittaamaasn kilvanajoa. Jossain vaiheessa käy melko kalliiksi artistille.

En enää muista kuka näitä kaasusuuttimia oli (uusia) rälläköinyt auki ja havainnut sen vian sieltä sisältä. AInakin nuo käytössä olevat moottorinohjaimet kisapuolella ovat hyvin toimineet Dekojen kanssa. Sitä en tiedä onko suuttimen koolla mitään merkitystä sen temppuilun suhteen viinaa käytettäessä. Mutta isot suuttimet ovat kyllä hienosti pelanneet ihan tuolla varikkosiirrossakin. Ja koneet jää käymään nätisti tyhjää käynnistyksen jälkeen.

Aika harvalla taitaa olla pyttykohtaisia lambdoja käytössä, eikö yleisin ole se yksi downpiipussa?
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Olikos se 1700ev14 kaasuna niin sellaisessa mallissa oli sellaista ongelmaa että mahdollinen huohotusöljy turvottaa suuttimen o rengasta jolloin tuotto vähenee.

2000ev14 kaasussa ei ole tuota ongelmaa ollut ainakaan tän hetken tiedon mukaan.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sakari »

vectraTBO kirjoitti:Mulla ainakin toiminu noi 2000ev14 kaasut ihan ok.

Mites sait rakenneltua tuon 120A laturin? Onko se vielä kiilahihnalla? Mullaki alkaa virta käymään vähiin tolla 70A mallilla, täytyy ajaa ilman valoja jos luukuttaa :D
Kiilahihnalla on kyllä juu :D se kiilahihnapyörä käy suoraan sen moniurahihnapyörän paikalle. Tai yksi prikka sinne pyörän alle pitää laittaa ettei pyörä ota laturinrunkoon. Joo toi 70A laturi ei kyllä riitä millään. Laski itellä voitit täyskaasuvedossa pahimmillaan 11,8volttiin... Sytkä ei oikeen tykkää... Nyt pysyy päältä 13voltin.

Täytyy noita suuttimia ostaa luultavasti ensi kaudeksi. Nyt mennään näillä suuttimilla tekemään ensiviikolla säädöt loppuun ja katsotaan mitä saadaan vehkeestä revittyä irti... :lol: eikä tässä vielä ole varmaa tietoa laitellaanko talvella tuohon 3litraiseen etana :)
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Sakari kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:Mulla ainakin toiminu noi 2000ev14 kaasut ihan ok.

Mites sait rakenneltua tuon 120A laturin? Onko se vielä kiilahihnalla? Mullaki alkaa virta käymään vähiin tolla 70A mallilla, täytyy ajaa ilman valoja jos luukuttaa :D
Kiilahihnalla on kyllä juu :D se kiilahihnapyörä käy suoraan sen moniurahihnapyörän paikalle. Tai yksi prikka sinne pyörän alle pitää laittaa ettei pyörä ota laturinrunkoon. Joo toi 70A laturi ei kyllä riitä millään. Laski itellä voitit täyskaasuvedossa pahimmillaan 11,8volttiin... Sytkä ei oikeen tykkää... Nyt pysyy päältä 13voltin.
Ok. Täytyy talvella ihmetellä. Mulla toistaiseksi pysyy päälle 13V tolla 70A laturilla, ilman valoja. Valoilla menee alle 13V.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Juu, oliko sulla millain sytkä? Täs on toi suorasytytys Ls2 puolilla. Noi taitaa vaan imasta niin pirusti tota virtaa.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Perus hukkakipinä systeemi mulla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Juu, elikkäs käytiin eilen penkissä ja reissu meni ihan hyvin. Auto toimi ja saatiin penkattua 350hp/450nm 1.5bar. Sitte katotaan kuopiossa saadaanko radalla rikottua :D :)
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Noniin, tuli käytyä Kuopiossa partyilla ajelemassa ja illalla tuli vähän mökäöljyäkin otettua... Auto kesti hyvin. Enemmänkin ois voinut ajaa, mutta aika loppu kesken ja kuskeja oli paljon :) Harmi vaan että keli oli vetinen. Ei päässyt kunnolla savuttelemaan :) luisukunkku pystikin sattui tänne tulemaan :)
Kuva
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Vastaa Viestiin